memebuy23buy

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perlenbacher
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2010
    • 1103
    • Suomi

    Ensin tuntumalle sieltä rullasta jota pyöritellään pyörän pultin reijästä, ja sitten lopuksi säätö kahvan puolelta.

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Originally posted by Perlenbacher View Post
      Ensin tuntumalle sieltä rullasta jota pyöritellään pyörän pultin reijästä, ja sitten lopuksi säätö kahvan puolelta.
      Sieltä pyörän pultin tuntumasta saa säätää tosi tiukalle sen.. Tuntuu aluks että kahnuttaa mutta pari kilsaa ajaa niin rupes toimiin normaalisti mulla se. Saa kiriä silleen että vastustaa kunnolla vaikka käsijarrua ei oo nyitty ollenkaan ja tottakai hytistä ensin aivan löysälle se..

      Comment

      • kaikkone
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 933
        • Villähde

        Heetkinen, kumpaas suuntaan vesi kiertää kun kannen takana on se vesiletku, niin meneekö siitä vesi kanteen vai kannesta ulos?

        kyseessä siis M52 kone

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          Originally posted by jukkae View Post
          Sieltä pyörän pultin tuntumasta saa säätää tosi tiukalle sen.. Tuntuu aluks että kahnuttaa mutta pari kilsaa ajaa niin rupes toimiin normaalisti mulla se. Saa kiriä silleen että vastustaa kunnolla vaikka käsijarrua ei oo nyitty ollenkaan ja tottakai hytistä ensin aivan löysälle se..
          Kokeillaan! Kiitos neuvosta. Nyt on sillai että justjust ei laahaa sieltä jarrujen puolelta säädetty.

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Originally posted by jukkae View Post
            Sieltä pyörän pultin tuntumasta saa säätää tosi tiukalle sen.. Tuntuu aluks että kahnuttaa mutta pari kilsaa ajaa niin rupes toimiin normaalisti mulla se. Saa kiriä silleen että vastustaa kunnolla vaikka käsijarrua ei oo nyitty ollenkaan ja tottakai hytistä ensin aivan löysälle se..
            Toimii tämän jälkeen hienosti n. 10 käsijarrun vetoa ja sitten ei pidä enää juuri ollenkaan. Sitten sai taas kiristää pari napsua takaa.. Ja taas toimi hetken. Mikähän perkkele...

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              Originally posted by kaikkone View Post
              Heetkinen, kumpaas suuntaan vesi kiertää kun kannen takana on se vesiletku, niin meneekö siitä vesi kanteen vai kannesta ulos?
              Kannesta ulos lämmityskennolle. Lämpimillä keleillä letku ei välttämätä lämpene kunnolla, koska vestiventtiili on kiinni -> vesi ei liiku ko. letkussa.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Perlenbacher View Post
                Toimii tämän jälkeen hienosti n. 10 käsijarrun vetoa ja sitten ei pidä enää juuri ollenkaan. Sitten sai taas kiristää pari napsua takaa.. Ja taas toimi hetken. Mikähän perkkele...
                Mitkä jarrukengät laitoit? Sellaiset joissa se palamateriaali on melkein mustaa ja murenee reunoista kun kynnellä rapsuttaa? Niitä saa olla jatkuvasti säätämässä mutta kyllä ne kuitenkin hiukan pitempään kuin 10 vetoa pitäisi toimia...
                E39 528iA

                Comment

                • BMW_mane
                  BTCF Member
                  • Feb 2009
                  • 871
                  • Ilmajoki

                  Saako etuovista sisäpualella olevaa ikkunan alatiivistettä irti ilman että pitää ottaa paffit pois? Ikkunojen tummennusta täs ajattelin
                  - Käyttöauto Bmw Service -
                  NSC Motorsport

                  Nykyiset:
                  - 318d -16 B47d20 Mineralweiss
                  - 316ti -98 M43b16 Alpinweiss
                  - 328i -99 M52b28 Cosmosswartz Metallic "Drifter project"

                  Ex:
                  - 525i -09 N53b30 Monacoblau Metallic
                  - 523i -96 M52b25 Calypsorot Metallic
                  - 318i -08 N43b20 Montegoblau Metallic
                  - 320i -02 M54b22 JapanRot
                  - 316i -95 M43b16 Alpinweiss
                  - 316i -89 M40b16 Citroen KJA

                  Comment

                  • Thuppu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2007
                    • 3626
                    • Seinäjoki

                    Ei mulla oo koskaan otettu tiivisteitä tai paffeja pois tummennusta varten. Työntää vaan sitä kalvoa jonkin verran sinne tiivisteen alle niin kuivuu kyllä kiinni lasiin sen verran hyvin ettei irti ittelänsä lähde.
                    BMW 740iA "ALPINA"
                    BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                    Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                    Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                    Comment

                    • BMW_mane
                      BTCF Member
                      • Feb 2009
                      • 871
                      • Ilmajoki

                      ok. itte oon melekeempä aina ottanu, helpottaa tyäskentelyä huamattavasti
                      - Käyttöauto Bmw Service -
                      NSC Motorsport

                      Nykyiset:
                      - 318d -16 B47d20 Mineralweiss
                      - 316ti -98 M43b16 Alpinweiss
                      - 328i -99 M52b28 Cosmosswartz Metallic "Drifter project"

                      Ex:
                      - 525i -09 N53b30 Monacoblau Metallic
                      - 523i -96 M52b25 Calypsorot Metallic
                      - 318i -08 N43b20 Montegoblau Metallic
                      - 320i -02 M54b22 JapanRot
                      - 316i -95 M43b16 Alpinweiss
                      - 316i -89 M40b16 Citroen KJA

                      Comment

                      • Thuppu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2007
                        • 3626
                        • Seinäjoki

                        Joo no, paffit joutuu e39:ssä ottaan pois, mut on aika simppeli homma. Ruuvit irti ilmakanavasta ja avauskahvan alta. Olikohan muita ruuveja, en nyt muista tähän hätään... Nyppäät pahvin irti oven alareunasta ja nostat sitä ylöspäin niin irtoaa. Kahvan pujotat paffin aukosta läpi ja irrotat sähkölasikatkaisijan töpselin.
                        BMW 740iA "ALPINA"
                        BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                        Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                        Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

                        Comment

                        • Perlenbacher
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2010
                          • 1103
                          • Suomi

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Mitkä jarrukengät laitoit? Sellaiset joissa se palamateriaali on melkein mustaa ja murenee reunoista kun kynnellä rapsuttaa? Niitä saa olla jatkuvasti säätämässä mutta kyllä ne kuitenkin hiukan pitempään kuin 10 vetoa pitäisi toimia...
                          Voi pärkeleen pärkele... Motonetistä hain Jotku TRW merkkiset muistelisin. Aika haperoa oli kyllä pinta, vaikka en nyt kokeillut rapsuttaa, mutta kuitenkin.

                          Comment

                          • Tome
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 548
                            • Joensuu

                            Originally posted by Henkka90 View Post
                            kone on kyllä kestävä mutta kori(alusta) saattaa olla aika loppu.kannattais ostaa mieluiten 8/1998 jälkeen valmistettu koska sillon päivitettiin suunnilleen kaikki osat alustasta kestävempiin.
                            voitko tarkentaa mitkä suunnilleen kaikki alustanosat on päivitetty? Etuiskareiden yläpäät ja takaa etuylätukivarret? Sama alusta noissa on..ja eiköhän noihin kilometreihin ole alustasta vaihdettu osat jo kahteen kertaan.

                            Comment

                            • kaikkone
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 933
                              • Villähde

                              Originally posted by kaol View Post
                              Kannesta ulos lämmityskennolle. Lämpimillä keleillä letku ei välttämätä lämpene kunnolla, koska vestiventtiili on kiinni -> vesi ei liiku ko. letkussa.
                              Elikkäs siitä rööristä pitäs mennä se vesiletku webastolle veden tulopuolelle ja siitä sitten auton sisälle. damn just väärinpäin arvoin ne letkut vkloppuna :P, noh onneks ei maailma kaatua
                              Last edited by kaikkone; 08-08-2011, 11:48.

                              Comment

                              • BMW_mane
                                BTCF Member
                                • Feb 2009
                                • 871
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by Thuppu View Post
                                Joo no, paffit joutuu e39:ssä ottaan pois, mut on aika simppeli homma. Ruuvit irti ilmakanavasta ja avauskahvan alta. Olikohan muita ruuveja, en nyt muista tähän hätään... Nyppäät pahvin irti oven alareunasta ja nostat sitä ylöspäin niin irtoaa. Kahvan pujotat paffin aukosta läpi ja irrotat sähkölasikatkaisijan töpselin.
                                Okei. Kiitos tiarosta, pitää kattoa kuinka sen velemuaa
                                - Käyttöauto Bmw Service -
                                NSC Motorsport

                                Nykyiset:
                                - 318d -16 B47d20 Mineralweiss
                                - 316ti -98 M43b16 Alpinweiss
                                - 328i -99 M52b28 Cosmosswartz Metallic "Drifter project"

                                Ex:
                                - 525i -09 N53b30 Monacoblau Metallic
                                - 523i -96 M52b25 Calypsorot Metallic
                                - 318i -08 N43b20 Montegoblau Metallic
                                - 320i -02 M54b22 JapanRot
                                - 316i -95 M43b16 Alpinweiss
                                - 316i -89 M40b16 Citroen KJA

                                Comment

                                Working...
                                X