Originally posted by _Rontti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Uffa View PostVaihdoin bumerangit taakse, ja yllättäen ei starttaa. Startti naksuu vain. En tiedä mutta ABS-valo jää päälle kun laittaa virrat päälle ja muut valos sammuu kohta. Liittyykö tuohon jotenkin? Noihin takapyörännapoihin menee kuienkin noi johdot, eli liittyykö niihin jotenkin?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Magirus View PostMistä mahtaa kuulua E39:sissä etupäästä semmonen ns. kahina/sihinä kun ajaa etupään jommalta kummalta puolelta esim kaivonkanteen? Vähän samanlainen ääni kun rumpusetissä tulee lautasista? Aluks kuvittelin niiden johtuvan iskareista mutta nyt on säädettävä etupää kokonaisuudessaan ja ääni kuuluu edelleenJarrukilvet hyvässä kunnossa joten ne ei ainakaan varmaan resonisoi..
EDIT: Söörtsi antoi vastauksia, nähtävästi siellä vaan kivet helisee..
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEiköhän siinä nyt kuitenkin ole akusta mehut loppu tai akunkenkä löysällä.
Jännite oli jtn 11.8V, laitoin akun latinkiin. On toki vanha Exide jo, 11/07.
Eli ei mahdollista mitenkään että tuo takarenkaiden anturit vaikuttaisi tuohon käynnistymiseen?Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
-
Originally posted by Uffa View PostEi anakaan lisävirralla lähtenyt, sama naksutus, naks naks naks (pari naksua sekunttiin -tahdilla) Akunkengät tsekattiin aluksi jo.
Jännite oli jtn 11.8V, laitoin akun latinkiin. On toki vanha Exide jo, 11/07.
Eli ei mahdollista mitenkään että tuo takarenkaiden anturit vaikuttaisi tuohon käynnistymiseen?
Comment
-
-
Originally posted by Uffa View PostEi anakaan lisävirralla lähtenyt, sama naksutus, naks naks naks (pari naksua sekunttiin -tahdilla) Akunkengät tsekattiin aluksi jo.
Jännite oli jtn 11.8V, laitoin akun latinkiin. On toki vanha Exide jo, 11/07.
Eli ei mahdollista mitenkään että tuo takarenkaiden anturit vaikuttaisi tuohon käynnistymiseen?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostMittaa samalla jännitettä akulta kun starttaat. Kertoo paremmin sen onko akussa virtaa startin pyörittämiseen. Aika alhaalla on jo lepojännitekin, joten todennäköisesti akku tyhjä.
Vanha akku oli Exide, 74Ah, ja kesti siis aika tasan akun merkeistä päätellen 3v6kk. Kävin Exide-edustajan luona kyselemässä ja meinas että pitäis kestää 4-6v, oli sitä mieltä että akku olis kunnossa. Ei vakuuta tuo Exide vieläkään, joten ostin Bergamo-merkkisen akun, saas nähdä mikä se on. Tehdään kuitenkin Boschin akkujen kanssa samassa tehtaassa. Ja oli 35€ halvempi.
Peräpääkin tuntuu autossa aika hyvältä,pitääkin sillä molemmin puolin ylätukivarret uusittu. Narinahelat tosin on vielä vaihtamatta, yksi on jo ja toisen saa maanantaina.Last edited by Uffa; 15-07-2011, 16:16.Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
-
Originally posted by Uffa View PostNoniin, hain uuden akun suosista. Taas toimii.
Vanha akku oli Exide, 74Ah, ja kesti siis aika tasan akun merkeistä päätellen 3v6kk. Kävin Exide-edustajan luona kyselemässä ja meinas että pitäis kestää 4-6v, oli sitä mieltä että akku olis kunnossa. Ei vakuuta tuo Exide vieläkään, joten ostin Bergamo-merkkisen akun, saas nähdä mikä se on. Tehdään kuitenkin Boschin akkujen kanssa samassa tehtaassa. Ja oli 35€ halvempi.
Peräpääkin tuntuu autossa aika hyvältä,pitääkin sillä molemmin puolin ylätukivarret uusittu. Narinahelat tosin on vielä vaihtamatta, yksi on jo ja toisen saa maanantaina.
Omaan E39:een uusin akun keväällä, entisen 80Ah tilalle tuli 100Ah. Hyvin sopi kun otti pois sen muovipalastopparin sieltä pohjalta ensin."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostMinkä kokoisen akun hankit? E39:n konttiin taitaa mahtua 110Ah.
Omaan E39:een uusin akun keväällä, entisen 80Ah tilalle tuli 100Ah. Hyvin sopi kun otti pois sen muovipalastopparin sieltä pohjalta ensin.Last edited by Antsah; 15-07-2011, 21:08.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostKannattaa varmistua ensin, että laturissa riittää tehot ladata isompaa akkua täyteen.
Mutta eipä tuosta isosta akusta mitään kovin kummosta hyötyä kuitenkaan taida olla, jos ei ole vaikka webastoo/eberii.Last edited by zener; 15-07-2011, 21:17.
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostMinkä kokoisen akun hankit? E39:n konttiin taitaa mahtua 110Ah.
Omaan E39:een uusin akun keväällä, entisen 80Ah tilalle tuli 100Ah. Hyvin sopi kun otti pois sen muovipalastopparin sieltä pohjalta ensin.
Edit: Edelleenkin ihmetyttää miksi ABS ei sammunut mittaristosta kun oli ongelmia starttauksen kanssa? Uudella akulla sammui heti muiden valojen kanssa ennen starttaamista.Last edited by Uffa; 15-07-2011, 21:33.Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostKannattaa varmistua ensin, että akku ei ihan ylisuuri ole laturiin nähden
Akkukapasiteetti lienee minun tapauksessa tarpeen lähinnä ahkerassa jäännöslämmityksen käytössä talvisin (REST toiminto). Toki vähemmälläkin varmaan tulisin toimeen mutta tokkopa tuosta on suurempaa haittaakaan.Last edited by Havis; 15-07-2011, 22:46."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostEntinen laturi antautui tammikuussa 2008 kun matkamittarissa oli 296600 km. En muista vanhan laturin teholukua, mutta uuden laturin teho on 120A, tuotekoodi 3200-4198EXC. Ainakin tähän saakka yhdistelmä on toiminut oireetta. En odota ongelmia jatkossakaan, mutta tiedä häntä.
Akkukapasiteetti lienee minun tapauksessa tarpeen lähinnä ahkerassa jäännöslämmityksen käytössä talvisin (REST toiminto). Toki vähemmälläkin varmaan tulisin toimeen mutta tokkopa tuosta on suurempaa haittaakaan.
Joo kun ei ole Webastoakaan niin ei kai sitä mitään isoa akkua tarvitse. Minkä kokoinen muuten on suositus?Vikakoodinlukua Vaasassa
Comment
-
Comment