Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dunky
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 4927
    • Kotka

    Originally posted by _Rontti View Post
    kukaan ei siis ole asentanut autoonsa tota parkkitutkaa retrofittinä?
    Farmari vai sedan, eteen ja taakse vaiko vain taakse?
    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by _Rontti View Post
      kukaan ei siis ole asentanut autoonsa tota parkkitutkaa retrofittinä?
      Minulta löytyy tuon asennusohjeita (sedan, touring, vain taakse, eteen ja taakse) joissa on myös kytkennät. Lähetä email-osoitteesi private messagena niin laitan tulemaan.
      E39 528iA

      Comment

      • Clavurion
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 9159
        • Oulu

        Originally posted by Uffa View Post
        Vaihdoin bumerangit taakse, ja yllättäen ei starttaa. Startti naksuu vain. En tiedä mutta ABS-valo jää päälle kun laittaa virrat päälle ja muut valos sammuu kohta. Liittyykö tuohon jotenkin? Noihin takapyörännapoihin menee kuienkin noi johdot, eli liittyykö niihin jotenkin?
        Eiköhän siinä nyt kuitenkin ole akusta mehut loppu tai akunkenkä löysällä.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Thuppu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 3626
          • Seinäjoki

          Originally posted by Magirus View Post
          Mistä mahtaa kuulua E39:sissä etupäästä semmonen ns. kahina/sihinä kun ajaa etupään jommalta kummalta puolelta esim kaivonkanteen? Vähän samanlainen ääni kun rumpusetissä tulee lautasista? Aluks kuvittelin niiden johtuvan iskareista mutta nyt on säädettävä etupää kokonaisuudessaan ja ääni kuuluu edelleen Jarrukilvet hyvässä kunnossa joten ne ei ainakaan varmaan resonisoi..

          EDIT: Söörtsi antoi vastauksia, nähtävästi siellä vaan kivet helisee..
          Itellä resonoi ainakin jarrukilvet vaikka oli näennäisesti hyvässä kunnossa. Ääni loppui kun otin ne pois. Lisäksi ärsyttävä "kivibugi" ei enää vaivaa.
          BMW 740iA "ALPINA"
          BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
          Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
          Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

          Comment

          • Uffa
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 126
            • Replot

            Originally posted by Clavurion View Post
            Eiköhän siinä nyt kuitenkin ole akusta mehut loppu tai akunkenkä löysällä.
            Ei anakaan lisävirralla lähtenyt, sama naksutus, naks naks naks (pari naksua sekunttiin -tahdilla) Akunkengät tsekattiin aluksi jo.

            Jännite oli jtn 11.8V, laitoin akun latinkiin. On toki vanha Exide jo, 11/07.

            Eli ei mahdollista mitenkään että tuo takarenkaiden anturit vaikuttaisi tuohon käynnistymiseen?
            Vikakoodinlukua Vaasassa

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Uffa View Post
              Ei anakaan lisävirralla lähtenyt, sama naksutus, naks naks naks (pari naksua sekunttiin -tahdilla) Akunkengät tsekattiin aluksi jo.

              Jännite oli jtn 11.8V, laitoin akun latinkiin. On toki vanha Exide jo, 11/07.

              Eli ei mahdollista mitenkään että tuo takarenkaiden anturit vaikuttaisi tuohon käynnistymiseen?
              Usko vaan, että akku on tyhjä. Niin voi käydä jos remontin aikana on akku kytkettynä ja avaat ja suljet ovia/takaluukkua, auto "herää" joka kerta ja kuluttaa akkua seuraavat 16 minuuttia. Ei nuo anturit vaikuta käynnistykseen.
              E39 528iA

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                Originally posted by Uffa View Post
                Ei anakaan lisävirralla lähtenyt, sama naksutus, naks naks naks (pari naksua sekunttiin -tahdilla) Akunkengät tsekattiin aluksi jo.

                Jännite oli jtn 11.8V, laitoin akun latinkiin. On toki vanha Exide jo, 11/07.

                Eli ei mahdollista mitenkään että tuo takarenkaiden anturit vaikuttaisi tuohon käynnistymiseen?
                Mittaa samalla jännitettä akulta kun starttaat. Kertoo paremmin sen onko akussa virtaa startin pyörittämiseen. Aika alhaalla on jo lepojännitekin, joten todennäköisesti akku tyhjä.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Uffa
                  Bimmer Rookie
                  • May 2011
                  • 126
                  • Replot

                  Originally posted by markok View Post
                  Mittaa samalla jännitettä akulta kun starttaat. Kertoo paremmin sen onko akussa virtaa startin pyörittämiseen. Aika alhaalla on jo lepojännitekin, joten todennäköisesti akku tyhjä.
                  Noniin, hain uuden akun suosista. Taas toimii.

                  Vanha akku oli Exide, 74Ah, ja kesti siis aika tasan akun merkeistä päätellen 3v6kk. Kävin Exide-edustajan luona kyselemässä ja meinas että pitäis kestää 4-6v, oli sitä mieltä että akku olis kunnossa. Ei vakuuta tuo Exide vieläkään, joten ostin Bergamo-merkkisen akun, saas nähdä mikä se on. Tehdään kuitenkin Boschin akkujen kanssa samassa tehtaassa. Ja oli 35€ halvempi.

                  Peräpääkin tuntuu autossa aika hyvältä,pitääkin sillä molemmin puolin ylätukivarret uusittu. Narinahelat tosin on vielä vaihtamatta, yksi on jo ja toisen saa maanantaina.
                  Last edited by Uffa; 15-07-2011, 16:16.
                  Vikakoodinlukua Vaasassa

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1839
                    • Kotona/Poissa

                    Originally posted by Uffa View Post
                    Noniin, hain uuden akun suosista. Taas toimii.

                    Vanha akku oli Exide, 74Ah, ja kesti siis aika tasan akun merkeistä päätellen 3v6kk. Kävin Exide-edustajan luona kyselemässä ja meinas että pitäis kestää 4-6v, oli sitä mieltä että akku olis kunnossa. Ei vakuuta tuo Exide vieläkään, joten ostin Bergamo-merkkisen akun, saas nähdä mikä se on. Tehdään kuitenkin Boschin akkujen kanssa samassa tehtaassa. Ja oli 35€ halvempi.

                    Peräpääkin tuntuu autossa aika hyvältä,pitääkin sillä molemmin puolin ylätukivarret uusittu. Narinahelat tosin on vielä vaihtamatta, yksi on jo ja toisen saa maanantaina.
                    Minkä kokoisen akun hankit? E39:n konttiin taitaa mahtua 110Ah.

                    Omaan E39:een uusin akun keväällä, entisen 80Ah tilalle tuli 100Ah. Hyvin sopi kun otti pois sen muovipalastopparin sieltä pohjalta ensin.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      Originally posted by Havis View Post
                      Minkä kokoisen akun hankit? E39:n konttiin taitaa mahtua 110Ah.

                      Omaan E39:een uusin akun keväällä, entisen 80Ah tilalle tuli 100Ah. Hyvin sopi kun otti pois sen muovipalastopparin sieltä pohjalta ensin.
                      Kannattaa varmistua ensin, että akku ei ihan ylisuuri ole laturiin nähden
                      Last edited by Antsah; 15-07-2011, 21:08.

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14513
                        • Oulu

                        Originally posted by Antsah View Post
                        Kannattaa varmistua ensin, että laturissa riittää tehot ladata isompaa akkua täyteen.
                        Näyttäähän tuo ETK, että joko 90a tai 120a laturi 523i:stä löytyy. Ei lienee hätää 100ah:n kanssa.

                        Mutta eipä tuosta isosta akusta mitään kovin kummosta hyötyä kuitenkaan taida olla, jos ei ole vaikka webastoo/eberii.
                        Last edited by zener; 15-07-2011, 21:17.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Antsah
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1776
                          • Oulu

                          Jep, ei varmaan silloin ole ongelmaa

                          Comment

                          • Uffa
                            Bimmer Rookie
                            • May 2011
                            • 126
                            • Replot

                            Originally posted by Havis View Post
                            Minkä kokoisen akun hankit? E39:n konttiin taitaa mahtua 110Ah.

                            Omaan E39:een uusin akun keväällä, entisen 80Ah tilalle tuli 100Ah. Hyvin sopi kun otti pois sen muovipalastopparin sieltä pohjalta ensin.
                            72Ah se oli. Luulis nyt normikäytössä riittävän...

                            Edit: Edelleenkin ihmetyttää miksi ABS ei sammunut mittaristosta kun oli ongelmia starttauksen kanssa? Uudella akulla sammui heti muiden valojen kanssa ennen starttaamista.
                            Last edited by Uffa; 15-07-2011, 21:33.
                            Vikakoodinlukua Vaasassa

                            Comment

                            • Havis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1839
                              • Kotona/Poissa

                              Originally posted by Antsah View Post
                              Kannattaa varmistua ensin, että akku ei ihan ylisuuri ole laturiin nähden
                              Entinen laturi antautui tammikuussa 2008 kun matkamittarissa oli 296600 km. En muista vanhan laturin teholukua, mutta uuden laturin teho on 120A, tuotekoodi 3200-4198EXC. Ainakin tähän saakka yhdistelmä on toiminut oireetta. En odota ongelmia jatkossakaan, mutta tiedä häntä.

                              Akkukapasiteetti lienee minun tapauksessa tarpeen lähinnä ahkerassa jäännöslämmityksen käytössä talvisin (REST toiminto). Toki vähemmälläkin varmaan tulisin toimeen mutta tokkopa tuosta on suurempaa haittaakaan.
                              Last edited by Havis; 15-07-2011, 22:46.
                              "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                              E60 523iA -08

                              Comment

                              • Uffa
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 126
                                • Replot

                                Originally posted by Havis View Post
                                Entinen laturi antautui tammikuussa 2008 kun matkamittarissa oli 296600 km. En muista vanhan laturin teholukua, mutta uuden laturin teho on 120A, tuotekoodi 3200-4198EXC. Ainakin tähän saakka yhdistelmä on toiminut oireetta. En odota ongelmia jatkossakaan, mutta tiedä häntä.

                                Akkukapasiteetti lienee minun tapauksessa tarpeen lähinnä ahkerassa jäännöslämmityksen käytössä talvisin (REST toiminto). Toki vähemmälläkin varmaan tulisin toimeen mutta tokkopa tuosta on suurempaa haittaakaan.
                                Oman auton laturi antautui 20tkm sitten jolloin uusittiin. Pitäisi varmaan katsoa, mikä sinne on laitettu.

                                Joo kun ei ole Webastoakaan niin ei kai sitä mitään isoa akkua tarvitse. Minkä kokoinen muuten on suositus?
                                Vikakoodinlukua Vaasassa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎