Originally posted by Magirus
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tehdään nyt uusi kysymys kun ei taaskaan tuolla searchilla meinaa mitään löytyä.
Eli autona on 530dat ja ongelma on että lämmöt nousee tappiin asti. Lämmityslaitteesta tulee kuumaa ja nesteitä on ... voisiko "toivoa" että vain termostaatti antanut periksi.
Vai onko jotain muuta joka voisi aiheuttaa moista mokomaa ?
Ja semmoiset ongelmat jäi sanomatta että tehot häviää kun lämmöt nousee ylös.
Ja tuuletin ei pyöri, kun autosta ottaa virrat pois. Vai kuuluisiko tuulettimen pyöriäkään ?
Ilmastoinnin tuuletin toimii.--- E39 530dat -99 ---
Comment
-
-
Reaktiotangot????
Onko kellään kokemusta pystyykö reaktiotankoja lämmittää ennen aurauskulmien säätämistä.
Kestävätkö lämmittämisen on nimittäin tiukassa!E70 X5 LCI- P-Sawo Connection -- Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
-vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-
Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta
Ex: E91 318dEx: E61 525d toukka
Ex: E46 330d sedan
Ex: E46 328 Coupe
Ex: E39 530d Sedan
Ex: E39 525i Sedan
Ex: E39 523i Toukka
+ Useita ex kikottimia
Comment
-
-
Originally posted by timohe View PostTehdään nyt uusi kysymys kun ei taaskaan tuolla searchilla meinaa mitään löytyä.
Eli autona on 530dat ja ongelma on että lämmöt nousee tappiin asti. Lämmityslaitteesta tulee kuumaa ja nesteitä on ... voisiko "toivoa" että vain termostaatti antanut periksi.
Vai onko jotain muuta joka voisi aiheuttaa moista mokomaa ?
Ja semmoiset ongelmat jäi sanomatta että tehot häviää kun lämmöt nousee ylös.
Ja tuuletin ei pyöri, kun autosta ottaa virrat pois. Vai kuuluisiko tuulettimen pyöriäkään ?
Ilmastoinnin tuuletin toimii.
Nyt en tajunnut tuota jälkimmäistä. Siis eikö visko pyöri _ollenkaan_ käsin kun auto sammuksissa? Vai eikö pyöri muuten vaan (kuten ei pitäisikään, kun hihnallahan tuo pyörii...)
Muista vaihtoehdoista jos nesteet kunnossa niin paha ilmalukko, mutta sitä ei (kai?) näissä koneissa esiinny. Muistelin vain tuota e36-padan ilmausta, ja melko tuskallinen prosessi saada kaikki ilma pois... Ja kai vesipumppukin voi olla sanonut kaput.
Jos ilmastoinnin flekti toimii, VARMASTI? (Minkä vuoden auto? Uudemmissa erilainen ohjaussysteemi, jos vanha niin toimiihan kaikki vaiheet?), itse vaihtaisin termostaatin ja tarkastaisin viskon kunnon, ja vaihtaisin mikäli kaput. Jos ei näillä pysy lämmöt kurissa niin sitten vesipumpun kimppuun ja siitä eteenpäin.
Onko kellään kokemusta pystyykö reaktiotankoja lämmittää ennen aurauskulmien säätämistä.
Kestävätkö lämmittämisen on nimittäin tiukassa!Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by timohe View PostTehdään nyt uusi kysymys kun ei taaskaan tuolla searchilla meinaa mitään löytyä.
Eli autona on 530dat ja ongelma on että lämmöt nousee tappiin asti. Lämmityslaitteesta tulee kuumaa ja nesteitä on ... voisiko "toivoa" että vain termostaatti antanut periksi.
Vai onko jotain muuta joka voisi aiheuttaa moista mokomaa ?
Ja semmoiset ongelmat jäi sanomatta että tehot häviää kun lämmöt nousee ylös.
Ja tuuletin ei pyöri, kun autosta ottaa virrat pois. Vai kuuluisiko tuulettimen pyöriäkään ?
Ilmastoinnin tuuletin toimii.
Edit: Nyt uudelleen luettuna tehottomuus voisi viitata kuitenkin todelliseen ongelmaan lämmöissä. Toimiiko viskoflekti, tarraako lämpimänä? Jos sekä visko että sähköflekti ovat mykkänä, niin voi toki näillä keleillä nousta ylilämmöille.Last edited by Clavurion; 23-07-2011, 00:59.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Jph523 View PostOnko kellään kokemusta pystyykö reaktiotankoja lämmittää ennen aurauskulmien säätämistä.
Kestävätkö lämmittämisen on nimittäin tiukassa!Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jph523 View PostOnko kellään kokemusta pystyykö reaktiotankoja lämmittää ennen aurauskulmien säätämistä.
Kestävätkö lämmittämisen on nimittäin tiukassa!ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Onkohan mikä 523:ssa vikana, kun valot "tuikuttaa". Ajovalot ja sisävalot molemmat tuikuttaa. Ja esim jarrua painaessa kun jarruvalo syttyy niin näyttäs että kaikki valot toimii ehkä 20sek normaalistin kun taas alkaa "tuikuttaan". Oiskohan joku maavika mahdollinen. :think-e39 523i
-Yamaha R1
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostOnkos joku noita ohjaustehostimen letkuja joskus vaihdellut?
Tarviiko siinä jotain erikoistyökalua? alkaa syömää miestä kun letkut sotkee muuten niin "siistin" konetilan :F
Comment
-
-
Originally posted by kaikkone View PostOnkos joku noita ohjaustehostimen letkuja joskus vaihdellut?
Tarviiko siinä jotain erikoistyökalua? alkaa syömää miestä kun letkut sotkee muuten niin "siistin" konetilan :F
Comment
-
-
Originally posted by Gize View PostTermostaatista nyt tietysti liikkeelle, ei edes maksa paljoa. Voi tietysti testata jos ei suosiolla uutta laita. Todennäköisesti myös visko hengetön, koska kyllä sen + sähköflektin avulla pitäisi edes alle "tappiin asti" pysyä. Kuitenkin kun tuo sähköflektihän lähtee vetään "overrun" sit kun lämmöt tietyn rajan yli.
Nyt en tajunnut tuota jälkimmäistä. Siis eikö visko pyöri _ollenkaan_ käsin kun auto sammuksissa? Vai eikö pyöri muuten vaan (kuten ei pitäisikään, kun hihnallahan tuo pyörii...)
Muista vaihtoehdoista jos nesteet kunnossa niin paha ilmalukko, mutta sitä ei (kai?) näissä koneissa esiinny. Muistelin vain tuota e36-padan ilmausta, ja melko tuskallinen prosessi saada kaikki ilma pois... Ja kai vesipumppukin voi olla sanonut kaput.
Jos ilmastoinnin flekti toimii, VARMASTI? (Minkä vuoden auto? Uudemmissa erilainen ohjaussysteemi, jos vanha niin toimiihan kaikki vaiheet?), itse vaihtaisin termostaatin ja tarkastaisin viskon kunnon, ja vaihtaisin mikäli kaput. Jos ei näillä pysy lämmöt kurissa niin sitten vesipumpun kimppuun ja siitä eteenpäin.
Elikkäs ilmastoinnin tuuletin (sähkötuuletin) alkaa pyöriä, kun laittaa virrat päälle, mutta ei pyöri kun avaimen ottaa pois virtalukosta. Onko tämä ihan normaalitoiminta ?
Jäähdyttäjan tuuletin (eli viskotuuletin ?) kun käynnistää koneen ... ja molemmat näyttävät silmämääräisesti pyörivän normaalisti.
Muistelin vaan että vanhempieni Audi 100 -89 tuuletin alkoi pyöriä itsekseen kun auto sammutti, jos lämmöt oli korkeella.
Auto on vuosimallia -99, ja öljyt oli ihan mustat eli ei pitäisi olla nesteet sekaisin.
Ja en tiedä liittyykö tähän ongelmaan, mutta ilmastointi työntää liian kylmää ilmaa sisälle.--- E39 530dat -99 ---
Comment
-
-
Originally posted by timohe View PostElikkäs ilmastoinnin tuuletin (sähkötuuletin) alkaa pyöriä, kun laittaa virrat päälle, mutta ei pyöri kun avaimen ottaa pois virtalukosta. Onko tämä ihan normaalitoiminta ?
Jäähdyttäjan tuuletin (eli viskotuuletin ?) kun käynnistää koneen ... ja molemmat näyttävät silmämääräisesti pyörivän normaalisti.
Muistelin vaan että vanhempieni Audi 100 -89 tuuletin alkoi pyöriä itsekseen kun auto sammutti, jos lämmöt oli korkeella.
Auto on vuosimallia -99, ja öljyt oli ihan mustat eli ei pitäisi olla nesteet sekaisin.
Ja en tiedä liittyykö tähän ongelmaan, mutta ilmastointi työntää liian kylmää ilmaa sisälle.
Suosittelen silmämääräisen toiminnan lisäksi tarkastamaan viskon. Jos visko tarraa oikein kiinni, se on kuin yhtä puuta ja humisee kuin vanha volle mikäli meinaa lämmöt nousta. Sitä ei pysäytä sitten sormin, eli älä kokeile, esim. sanomalehti viskon propellin eteen. Jos visko pysähtyy, ei toimi. Jos sanomalehdestä tulee silppua, toimii.
Öljyt muuten mustuu dieseleissä melkosen nopsaan, tarkastahan kans ettei paisarissa ole mitään ylimääräistä.
Tosiaan ilmastoinnin flekti oikein toimiessaan hurisee sitten kanssa todella kovaa, kun lämmöt nousee.
Täältä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=69828 lisää flektivian määrityksiä.
Miten tuo lämpöjen nousu sulla ilmenee? Ja eikö ne tule alas millään, moottoritiellä tai muuten? Ei keitä kuitenkaan?
Viallinen visko ja ilmastoinnin flekti ei välttämättä muuten oireile kovin helposti. Tuo vanha e36 oli reilun 2 kesää ollut alla, kunnes huomasin ettei kumpikaan pelaa. Ajettiin pikku-e:tä hevoskärry perässä, +30c ulkona. Isolla tiellä ei mitään, mutta ilmastointi päällä kun peruuteltiin koetta painava kärry perässä niin rupesi vähän lämpöjä nostaanSen jälkeen joutu hiukan tutustumaan bemarin jäähdytysjärjestelmään
Kulkineet:
BMW 730dA -03
BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
BMW 323i -95
Honda CBR600Fighter
EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring
3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja
Comment
-
-
Originally posted by Gize View Poste39stä en mene varmaksi sanomaan, mutta elän luulossa että ilmastoinnin flekti ei pyöri virrat pois päältä.
Suosittelen silmämääräisen toiminnan lisäksi tarkastamaan viskon. Jos visko tarraa oikein kiinni, se on kuin yhtä puuta ja humisee kuin vanha volle mikäli meinaa lämmöt nousta. Sitä ei pysäytä sitten sormin, eli älä kokeile, esim. sanomalehti viskon propellin eteen. Jos visko pysähtyy, ei toimi. Jos sanomalehdestä tulee silppua, toimii.
Öljyt muuten mustuu dieseleissä melkosen nopsaan, tarkastahan kans ettei paisarissa ole mitään ylimääräistä.
Tosiaan ilmastoinnin flekti oikein toimiessaan hurisee sitten kanssa todella kovaa, kun lämmöt nousee.
Täältä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=69828 lisää flektivian määrityksiä.
Miten tuo lämpöjen nousu sulla ilmenee? Ja eikö ne tule alas millään, moottoritiellä tai muuten? Ei keitä kuitenkaan?
Viallinen visko ja ilmastoinnin flekti ei välttämättä muuten oireile kovin helposti. Tuo vanha e36 oli reilun 2 kesää ollut alla, kunnes huomasin ettei kumpikaan pelaa. Ajettiin pikku-e:tä hevoskärry perässä, +30c ulkona. Isolla tiellä ei mitään, mutta ilmastointi päällä kun peruuteltiin koetta painava kärry perässä niin rupesi vähän lämpöjä nostaanSen jälkeen joutu hiukan tutustumaan bemarin jäähdytysjärjestelmään
Kun sammuttaa ja antaa sähköflektin pyöriä, niin lämmöt kyllä laskee. Auto käynnissä paikallaan ei tunnu laskevan. Mutta kun lähtee taas ajamaan, niin vähän ajan päästä lämmöt taas tapissa. Ihan keittämiseen asti ei tainnut päästä, kertaalleen kuitenkin kokeillessa auto vinkaisi "Coolant Temp:stä" ja hetken päästä sammui.
Paisuntasäiliö oli minusta täynnä nestettä joka väriltään näytti ihan ok, mutta en sen tarkemmin tajunnut katsella. Öljy todellakin normaalia dieselmustaa, tarkoitin että ei ole harmaata. Kylläkai dieselissäkin öljy menee harmaaksi vesien sekoittuessa ?
Molemmat flektit tuntuvat toimivan ihan ok auton käydessä, mutta pitää kokeilla vielä tuolla sanomalehdellä. Ja pitää lukea tuo linkittämäsi ketju läpi.--- E39 530dat -99 ---
Comment
-
Comment