Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pexi_87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 86
    • Kangasala

    Touring tutisee 100km/h vauhdissa, koiranluut eteen ja raidetangonpäät vaihdettu sekä pyöränsuuntaus tehty, tämän jälkeen ei enää kolise mistään. Voisiko syynä olla renkaiden epätasapaino?

    Comment

    • juki85
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 156
      • Oulu

      Originally posted by Pexi_87 View Post
      Touring tutisee 100km/h vauhdissa, koiranluut eteen ja raidetangonpäät vaihdettu sekä pyöränsuuntaus tehty, tämän jälkeen ei enää kolise mistään. Voisiko syynä olla renkaiden epätasapaino?
      Kyllähän lievä epätasapaino tahtoo tuntua ratissa tietyllä nopeusaluella. Ravistaako jarruttaessa?
      BMW G21 320e xDrive

      Comment

      • Pexi_87
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 86
        • Kangasala

        Originally posted by juki85 View Post
        Kyllähän lievä epätasapaino tahtoo tuntua ratissa tietyllä nopeusaluella. Ravistaako jarruttaessa?
        Ei enää, taakse uudet levyt ja palat laitettu, hävisi se ravistus niillä.

        Asiasta toiseen, miten facelift umpiot saa purettua, tarvis legendaariset tapit uusia?

        Comment

        • juki85
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 156
          • Oulu

          Originally posted by Pexi_87 View Post
          Ei enää, taakse uudet levyt ja palat laitettu, hävisi se ravistus niillä.

          Asiasta toiseen, miten facelift umpiot saa purettua, tarvis legendaariset tapit uusia?
          Tuolla esim. juttua:

          eli uuni lämpiämään
          BMW G21 320e xDrive

          Comment

          • Boiga
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 1773
            • Ylöjärvi

            Tai saunaan lämpeemään, oli turvallisempi ratkaisu jotenkin ja saa molemmat yhtäaikaa! sauna päälle, valot lauteille ja joskus vajaan tunnin päästä kurkata joskos alkaas irtoileen, jos ei niin hetki lisää ei vettä kiukaalle mielellää ja tätä ennen hyvä irroittaa tosiaan ne ruuvit :P
            Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

            Comment

            • Pexi_87
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 86
              • Kangasala

              Originally posted by Boiga View Post
              Tai saunaan lämpeemään, oli turvallisempi ratkaisu jotenkin ja saa molemmat yhtäaikaa! sauna päälle, valot lauteille ja joskus vajaan tunnin päästä kurkata joskos alkaas irtoileen, jos ei niin hetki lisää ei vettä kiukaalle mielellää ja tätä ennen hyvä irroittaa tosiaan ne ruuvit :P
              Oot(ko) ite tehnyt moisen homman? Tilasitko tuolta Odometer Gearsilta ne uudet (vahvistetut?) säätöpalikat? Kauanko meni että tavara tuli?

              Comment

              • Marko.K
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1193
                • Helsinki

                E39 cd-soitin tiltissä

                Elikkä orkkis soittimesta kysymys, otin tänään levyn pois vaihtaakseni levyä ja toinen levy ei nyt mennykkään sisään, tuntuu että kun jotain olisi edessä? Mikäs tuolla nyt on tukkona, joutuu vissii ottaa irti ja tutkailla, saakos sitä aukastua?
                F11 535d -11 367hv/728nm
                E39 M5 -99 Alpine White II
                E65 730da -02
                E60 530da -03
                E39 530da -03 240hv/600nm
                E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                E38 740iaL -95
                E39 530d -99 245hv/528nm

                Comment

                • 205/65-15H
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1424

                  Jos facelift e39:iin vaihtaa ASC+T boksin tilalle DSC-boksin niin:

                  a) onko vaihto mahdollinen ja mitä toimenpiteitä täytyy tehdä tai huomioida?
                  b) onko autossa sen jälkeen DSC-ominaisuus?
                  e39 M54B22 manual
                  Polestar2 LRDM -21
                  Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7457
                    • Oulu

                    Originally posted by 205/65-15H View Post
                    Jos facelift e39:iin vaihtaa ASC+T boksin tilalle DSC-boksin niin:

                    a) onko vaihto mahdollinen ja mitä toimenpiteitä täytyy tehdä tai huomioida?
                    b) onko autossa sen jälkeen DSC-ominaisuus?
                    Ei kai pelkällä boksin vaihdolla voi DSC:tä saada. DSC-boksissahan on kaksi sonenoidia enemmän, joten hydrauliikkayksikössäkin pitäisi olla vastaavat systeemit. DSC vaatii myös ohjauskulma-anturin ja varmaan jotain muutakin.

                    EDIT: Asiasta enemmän tietävää juttua löytyikin vaikka täältä: http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=948179
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 02-08-2011, 08:46.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      Autossa business-cd ja puhelin keskikonsolissa, voiko tuon puhelimen ottaaa vain pois vai vaatiko homma jotain koodaamista?

                      Jostain syystä kun osat on ollut kaikki irti ja erillään, ei ääni enää kaiuttimista kuulu, cd-soitin ja radio toimii normaalisti, puhelimen piippauksia kuuluu kuskin ovesta kuten kuuluukin, mutta mitään mankan ääniä ei ulos tule. Auttaako midin vaihtaminen sellaiseen missä ei ole ollenkaan puhelintoimitoa, jos luurin jättää kokonaan kytkemättä?
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1424

                        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                        Ei kai pelkällä boksin vaihdolla voi DSC:tä saada. DSC-boksissahan on kaksi sonenoidia enemmän, joten hydrauliikkayksikössäkin pitäisi olla vastaavat systeemit. DSC vaatii myös ohjauskulma-anturin ja varmaan jotain muutakin.
                        Tämä on myös oma arvaukseni. Toki olisi myös mahdollista että muut komponentit olisivat autossa jo valmiina ja tehtaalla laitettaisiin vain boksi jotta DSC-ominaisuus tulisi autoon. Tuo Petrin linkki käsittelee tilannetta, jossa DSC:tä ei ollut vielä auton valmistusajankohtana tilattavissa.
                        Last edited by 205/65-15H; 02-08-2011, 08:53. Reason: linkki kommentti
                        e39 M54B22 manual
                        Polestar2 LRDM -21
                        Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2016
                          • Kangasala

                          Originally posted by 205/65-15H View Post
                          Tämä on myös oma arvaukseni. Toki olisi myös mahdollista että muut komponentit olisivat autossa jo valmiina ja tehtaalla laitettaisiin vain boksi jotta DSC-ominaisuus tulisi autoon. Tuo Petrin linkki käsittelee tilannetta, jossa DSC:tä ei ollut vielä auton valmistusajankohtana tilattavissa.
                          Hui. Toki kannatan bolt-on retrokittejä, mutta toi DSC -retro olis mun mielestä itse pultattuna/hakkeroituna jotain pirun vaarallista :think
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • Xhaust
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 43
                            • Oulu

                            Osaako joku sanoa kuinka ilmastoinnin kiilahihna irroitetaan?

                            Yritin löystää ruuvia, jonka pitäisi ilmeisesti jotenkin liikuttaa rullaa, jolloin hihna lähtisi helposti pois. Tuolloin ainoastaan rulla olisi lähtenyt irti, mutta hihna tuntui olevan vielä tiukassa.
                            Mercedes-Benz S 500L -03

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Originally posted by 205/65-15H View Post
                              Tämä on myös oma arvaukseni. Toki olisi myös mahdollista että muut komponentit olisivat autossa jo valmiina ja tehtaalla laitettaisiin vain boksi jotta DSC-ominaisuus tulisi autoon. Tuo Petrin linkki käsittelee tilannetta, jossa DSC:tä ei ollut vielä auton valmistusajankohtana tilattavissa.
                              Ei ole DSC:n vaatimia komponentteja ASC:llä varustetussa autossa. Homma vaatisi DSC-purkin lisäksi: hydrauliyksikön, pääsylinterin, painepumpun, ohjauskulma-anturin, kiihtyvyysanturin ja lisäksi hieman jarruputkea ja johtovetoa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Clavurion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 9159
                                • Oulu

                                Originally posted by Zoui View Post
                                Autossa business-cd ja puhelin keskikonsolissa, voiko tuon puhelimen ottaaa vain pois vai vaatiko homma jotain koodaamista?

                                Jostain syystä kun osat on ollut kaikki irti ja erillään, ei ääni enää kaiuttimista kuulu, cd-soitin ja radio toimii normaalisti, puhelimen piippauksia kuuluu kuskin ovesta kuten kuuluukin, mutta mitään mankan ääniä ei ulos tule. Auttaako midin vaihtaminen sellaiseen missä ei ole ollenkaan puhelintoimitoa, jos luurin jättää kokonaan kytkemättä?
                                Mahdollisesti soittimelle tuleva puhelimen mykistystoiminto (mute) kaiken aikaa aktiivisena. Tuon näkee kyllä INPA:lla. Tulee ainakin osaan soittimista maadoittamalla yksi pinni. Eli sen pinnin irrottamalla pitäisi jenkkarasian toimia.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎