No jos valot sammuu kuitenkin käynnistettäessä ja abs:t toimii normaalisti, niin ei hirveesti mua hualettais.
Mutta kun mulla hakkaa absit kokoajan, niin se vähä korpeaa, joutuu pitää sulaketta irti että autossa olis ees jarrut. 1 anturikehä varmasti paskana.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
[QUOTE=kmn;2502915]Moi, nyt olisi haksuessa tuohon E39 535iA uusi kuumafilmi ilmamassa mittari. Eli auto on vm99. Kysymys kuuluukin, onko tämä varmasti alkuperäisosa, kuten ilmoitus antaa ymmärtää..? Himottaa ebay:stä katsella, kun maksaapi suomen maalla jokusen verran tämmöset.
Kuvassa on ainakin alkuperäinen/näköinen HFM, ei olisi pahahintainen.
EDIT: Niin ja pitäisi taakse ylätukivarret vaihtaa, eli voisko joku lyhyesti kertoa tästä aiheesta? Pitääkö tuon osan toinen pää jotenkin prässätä paikalleen vai mitä ihmettä, kun on tuon näköinen..
Ei tarvitse prässätä! sille on oma paikka takatuennassa, sitten näet kun vaihdat.
Kannattaa näin ennen talven tuloa katella E39:n alustasta, että kaikki "persereiät" on varmasti paikallaan ja tunkkauskohtien palikat kiinni. Tuli vaihdettua E39 Touring -97, josta pohjassa korissa olevat reikien kumiset/muoviset ym. tulpat ovat tipahdelleet ja päästäneet veden aloittamaan hapettumisprosessin korin muovisuojan alle ja takaa lattiamatto on kostea. Lisäksi tunkkauspalikoitten välistä tulee palkkien sisältä vettä ulos ja yks palikoista kokonaan oli kateissa. En tiedä onko yleinen vaiva E39:ssä, mutta kannattaa tarkastaa ja ottaa hapettumat kiinni ja survaista kotelosuojaa/massaa ja tukkia reiät uudelleen. Tunkkauspalikat tiivistelin massalla.
Kannattaa näin ennen talven tuloa katella E39:n alustasta, että kaikki "persereiät" on varmasti paikallaan ja tunkkauskohtien palikat kiinni. Tuli vaihdettua E39 Touring -97, josta pohjassa korissa olevat reikien kumiset/muoviset ym. tulpat ovat tipahdelleet ja päästäneet veden aloittamaan hapettumisprosessin korin muovisuojan alle ja takaa lattiamatto on kostea. Lisäksi tunkkauspalikoitten välistä tulee palkkien sisältä vettä ulos ja yks palikoista kokonaan oli kateissa. En tiedä onko yleinen vaiva E39:ssä, mutta kannattaa tarkastaa ja ottaa hapettumat kiinni ja survaista kotelosuojaa/massaa ja tukkia reiät uudelleen. Tunkkauspalikat tiivistelin massalla.
mun ymmärtääkseni tunkkauspaikkojen reijät toimii myös koteloiden viemäröintinä -> pienenpäästä ihmettelet että miksi autosi hölskyy
mun ymmärtääkseni tunkkauspaikkojen reijät toimii myös koteloiden viemäröintinä -> pienenpäästä ihmettelet että miksi autosi hölskyy
Eikös niissä tunkkauspaikkojen tulpissa ole reunoissa kumitiiviste jonka on tarkoitus tiivistää tuo kohta kokonaan? Toki ne vanhemmiten kypsyy, ja väliin menee hiekkaa, mutta uutena tuo kohta on tiivis.
Talvella tarkoitus alkaa päivittään yleisimpiä vaihtokohteita, kun auto talvilevolla.
Ja tullut lueskeltua ja searchia käytettyä, sieltä täältä jotain samaan löytyvää, mutta jos jollain löytyy suoraa tietoa
Pienemmillä kierroksilla ei vastaa kaasuun kunnolla, "juristaa" vastaan, suuremmilla kierroksilla ja maantienopeuksissa ei huomaa mitään.
Onkohan nyt kyseessä Maf, asentotunnistinvikaa vai jotain muuta?
Ja onko näissä kuinka pitkäikäisiä vesipumput ? Tietoa ollut että kestää ja myös sitä vastaan. Laitanko senkin vaihtoon samalla, muiden osien lisäksi?
Aikaisempiin (e36, e46) joutunut vaihtamaan ennen 200tkm.
Joo elikkä seuraavan lainen ongelma ilmeni takatolppien vaihdon jälkeen, eli otin hattuhyllyn irti tolppien vaihtoa varten. Ajattelin että samalla voisi vähän päivittää takakaijuttimia kun kerran esillä olevat, vaihdoin vakioiden tilalle infinityn jonkun erkkasarjan, kun tuli testin aika niin radiosta ei kuulu mikään eikä myöskään kasettipuoli toimi. Tämän jälkeen otin johdot kaiuttimista irti->ei vaikutusta, koitin vaihtaa vielä vakiot paikalleen mutta ääntä ei silti tullu. Eli voisko olla että joku johto on mennyt oikkariin hattuhyllyn/takapenkin irrotuksessa, vai onko joku muu juttu mahdollinen?
tohon ois kiva saada vastausta kans. ite vaihoin kans oikeenpuolimmaisen takajousen nii eisitte enää kaiuttimist kuulu mitään mistään.
BMW e92 325i coupe -08
ex. BMW e82 123d -08
ex. BMW e36 325i cabrio -94
ex. BMW e46 328i -99
ex. BMW e36 325icabrio -93
ex. BMW e38 735ia -98
ex. BMW e36 325i coupe -92
ex. BMW e39 523i -97
Pitäisikö touringiin vaihtaa takakelkan puslat kun tuntuu ajokäytös olevan aika hakeva ja tuo tuntuu juuri peräpäässä hakevan? Kaikki nivelet olen käynyt läpi ja niissä ei väljää tuntunut, katsastuksessa inssi sano noiden takakelkan puslien olevan "aavistuksen pehmeät".
Pitäisikö touringiin vaihtaa takakelkan puslat kun tuntuu ajokäytös olevan aika hakeva ja tuo tuntuu juuri peräpäässä hakevan? Kaikki nivelet olen käynyt läpi ja niissä ei väljää tuntunut, katsastuksessa inssi sano noiden takakelkan puslien olevan "aavistuksen pehmeät".
Aika varma olen tästä, Toukassahan ne taitaa kulua vielä herkemmin? :think Ainakin jos kärriä vetelee.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Aika varma olen tästä, Toukassahan ne taitaa kulua vielä herkemmin? :think Ainakin jos kärriä vetelee.
Pehmenee vaikka ei kärryä vetelekään. Jos on säästäväisellä tuulella, voi kokeilla vaihtaa vain ne etummaiset. Itse en huomannu takimmaisissa mitään kulumaa/halkeilua/murenemista, mutta etummaiset oli täysin löystyneet ja halkeilleet.
Ja auto siis -01 530d Touring man. 228tkm. ja ilman koukkua.
Noniin, tarvis löytää e39 taakse oikeelle etummaiseen ylätukivarteen puslat.. Paikallinen varaosaliike ei niitä saanut toimitettua joten vissiin marmorille mentävä? Viisasta toki olis vaihtaa kaikki takapään puslat uusiin, mutta on taas budjetti vähän tiukilla ja muut oli vielä hyviä joten jos vaihtas vaan nuo katsastuksessa pompanneet.
Eli, mistähän noita sais (muualtakin kuin marmorilta) ja mihin hintaan??
Kyseessä siis '00 530D sedani.
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Noniin, tarvis löytää e39 taakse oikeelle etummaiseen ylätukivarteen puslat.. Paikallinen varaosaliike ei niitä saanut toimitettua joten vissiin marmorille mentävä? Viisasta toki olis vaihtaa kaikki takapään puslat uusiin, mutta on taas budjetti vähän tiukilla ja muut oli vielä hyviä joten jos vaihtas vaan nuo katsastuksessa pompanneet.
Eli, mistähän noita sais (muualtakin kuin marmorilta) ja mihin hintaan??
Kyseessä siis '00 530D sedani.
Noniin, tarvis löytää e39 taakse oikeelle etummaiseen ylätukivarteen puslat.. Paikallinen varaosaliike ei niitä saanut toimitettua joten vissiin marmorille mentävä? Viisasta toki olis vaihtaa kaikki takapään puslat uusiin, mutta on taas budjetti vähän tiukilla ja muut oli vielä hyviä joten jos vaihtas vaan nuo katsastuksessa pompanneet.
Eli, mistähän noita sais (muualtakin kuin marmorilta) ja mihin hintaan??
Kyseessä siis '00 530D sedani.
eikai tuohon kannata pelkkää puslaa vaihtaa kun koko varsi maksaa tarvikkeena ~55€/pari ja lemföderinä 220€/pari eikä pelkkää puslaa luultavammin edes saa :think
Comment