Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Tuo voi johtua vaikka abs/luistoneston boksista tai anturista.

    Lukemalla vikakoodit saa tarkemmin selville.

    Comment

    • ^Henkk4
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 430
      • Raahe

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Tuo voi johtua vaikka abs/luistoneston boksista tai anturista.

      Lukemalla vikakoodit saa tarkemmin selville.
      juu no pesin konetilan vasta, eli oisko päässy kosteutta väärään paikkaan.... mutta joo kaverilla onneks vikakoodin lukija eli ensviikolla selvittään.
      e39 530Da m-sport -99 cosmosschwarz metallic

      Ex:e39 525iA m-sport -01 cosmosschwarz metallic
      Ex: e39 530d m-sport -02 Imolarot II
      Ex: e46 320d m-sport -01 Imolarot II
      Ex: e39 523i m-sport -00 imolarot II
      Ex: e34 535i Diamantschwarz Metallic
      Ex: e34 520i -94 Touring Alpinweiss II
      Ex :e36 318 is -94 Class II Alaskablau Metallic
      Ex: e34 535 iA -90 Shadowline Delphin Metallic
      Ex: e36 325i Coupe -92 Diamantschwarz Metallic
      Ex: e30 318i -88 Diamantschwarz Metallic

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        No jos valot sammuu kuitenkin käynnistettäessä ja abs:t toimii normaalisti, niin ei hirveesti mua hualettais.
        Mutta kun mulla hakkaa absit kokoajan, niin se vähä korpeaa, joutuu pitää sulaketta irti että autossa olis ees jarrut. 1 anturikehä varmasti paskana.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • aripaa
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 520
          • Kuhmo

          [QUOTE=kmn;2502915]Moi, nyt olisi haksuessa tuohon E39 535iA uusi kuumafilmi ilmamassa mittari. Eli auto on vm99. Kysymys kuuluukin, onko tämä varmasti alkuperäisosa, kuten ilmoitus antaa ymmärtää..? Himottaa ebay:stä katsella, kun maksaapi suomen maalla jokusen verran tämmöset.


          Kuvassa on ainakin alkuperäinen/näköinen HFM, ei olisi pahahintainen.

          EDIT: Niin ja pitäisi taakse ylätukivarret vaihtaa, eli voisko joku lyhyesti kertoa tästä aiheesta? Pitääkö tuon osan toinen pää jotenkin prässätä paikalleen vai mitä ihmettä, kun on tuon näköinen..

          Ei tarvitse prässätä! sille on oma paikka takatuennassa, sitten näet kun vaihdat.

          QUOTE]
          Ext. bmw:t
          e28 518i -87
          e34 518i -92
          e39 540ia sedan 7/98
          e39 540ia sedan 9/98
          e39 540ia tour. 12/98
          E34 525i Touring 7/92

          Vikakoodien lukua/nollausta.

          e39 540 ia sedan 7/96

          Comment

          • Behemoth
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 561

            Kannattaa näin ennen talven tuloa katella E39:n alustasta, että kaikki "persereiät" on varmasti paikallaan ja tunkkauskohtien palikat kiinni. Tuli vaihdettua E39 Touring -97, josta pohjassa korissa olevat reikien kumiset/muoviset ym. tulpat ovat tipahdelleet ja päästäneet veden aloittamaan hapettumisprosessin korin muovisuojan alle ja takaa lattiamatto on kostea. Lisäksi tunkkauspalikoitten välistä tulee palkkien sisältä vettä ulos ja yks palikoista kokonaan oli kateissa. En tiedä onko yleinen vaiva E39:ssä, mutta kannattaa tarkastaa ja ottaa hapettumat kiinni ja survaista kotelosuojaa/massaa ja tukkia reiät uudelleen. Tunkkauspalikat tiivistelin massalla.
            Last edited by Behemoth; 08-10-2011, 22:13.
            E66 730Ld LCI

            ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

            Comment

            • peto2
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2007
              • 8270
              • Järvikylä (Nakkila)

              Originally posted by Behemoth View Post
              Kannattaa näin ennen talven tuloa katella E39:n alustasta, että kaikki "persereiät" on varmasti paikallaan ja tunkkauskohtien palikat kiinni. Tuli vaihdettua E39 Touring -97, josta pohjassa korissa olevat reikien kumiset/muoviset ym. tulpat ovat tipahdelleet ja päästäneet veden aloittamaan hapettumisprosessin korin muovisuojan alle ja takaa lattiamatto on kostea. Lisäksi tunkkauspalikoitten välistä tulee palkkien sisältä vettä ulos ja yks palikoista kokonaan oli kateissa. En tiedä onko yleinen vaiva E39:ssä, mutta kannattaa tarkastaa ja ottaa hapettumat kiinni ja survaista kotelosuojaa/massaa ja tukkia reiät uudelleen. Tunkkauspalikat tiivistelin massalla.
              mun ymmärtääkseni tunkkauspaikkojen reijät toimii myös koteloiden viemäröintinä -> pienenpäästä ihmettelet että miksi autosi hölskyy
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by peto2 View Post
                mun ymmärtääkseni tunkkauspaikkojen reijät toimii myös koteloiden viemäröintinä -> pienenpäästä ihmettelet että miksi autosi hölskyy
                Eikös niissä tunkkauspaikkojen tulpissa ole reunoissa kumitiiviste jonka on tarkoitus tiivistää tuo kohta kokonaan? Toki ne vanhemmiten kypsyy, ja väliin menee hiekkaa, mutta uutena tuo kohta on tiivis.
                E39 528iA

                Comment

                • pallonivel
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2008
                  • 65
                  • Southern lappi

                  m5 vm99 vajaa 140tkm ajettu.

                  Talvella tarkoitus alkaa päivittään yleisimpiä vaihtokohteita, kun auto talvilevolla.
                  Ja tullut lueskeltua ja searchia käytettyä, sieltä täältä jotain samaan löytyvää, mutta jos jollain löytyy suoraa tietoa

                  Pienemmillä kierroksilla ei vastaa kaasuun kunnolla, "juristaa" vastaan, suuremmilla kierroksilla ja maantienopeuksissa ei huomaa mitään.

                  Onkohan nyt kyseessä Maf, asentotunnistinvikaa vai jotain muuta?

                  Ja onko näissä kuinka pitkäikäisiä vesipumput ? Tietoa ollut että kestää ja myös sitä vastaan. Laitanko senkin vaihtoon samalla, muiden osien lisäksi?

                  Aikaisempiin (e36, e46) joutunut vaihtamaan ennen 200tkm.
                  Last edited by pallonivel; 09-10-2011, 09:57.
                  E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
                  ex E39 525i
                  ex E46 323 sedan
                  ex E36 325 coupe

                  Comment

                  • system1
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2010
                    • 169
                    • Lahti

                    Originally posted by Ipetzo View Post
                    Joo elikkä seuraavan lainen ongelma ilmeni takatolppien vaihdon jälkeen, eli otin hattuhyllyn irti tolppien vaihtoa varten. Ajattelin että samalla voisi vähän päivittää takakaijuttimia kun kerran esillä olevat, vaihdoin vakioiden tilalle infinityn jonkun erkkasarjan, kun tuli testin aika niin radiosta ei kuulu mikään eikä myöskään kasettipuoli toimi. Tämän jälkeen otin johdot kaiuttimista irti->ei vaikutusta, koitin vaihtaa vielä vakiot paikalleen mutta ääntä ei silti tullu. Eli voisko olla että joku johto on mennyt oikkariin hattuhyllyn/takapenkin irrotuksessa, vai onko joku muu juttu mahdollinen?
                    tohon ois kiva saada vastausta kans. ite vaihoin kans oikeenpuolimmaisen takajousen nii eisitte enää kaiuttimist kuulu mitään mistään.
                    BMW e92 325i coupe -08
                    ex. BMW e82 123d -08
                    ex. BMW e36 325i cabrio -94
                    ex. BMW e46 328i -99
                    ex. BMW e36 325i cabrio -93
                    ex. BMW e38 735ia -98
                    ex. BMW e36 325i coupe -92
                    ex. BMW e39 523i -97

                    Comment

                    • Pexi_87
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2011
                      • 86
                      • Kangasala

                      Pitäisikö touringiin vaihtaa takakelkan puslat kun tuntuu ajokäytös olevan aika hakeva ja tuo tuntuu juuri peräpäässä hakevan? Kaikki nivelet olen käynyt läpi ja niissä ei väljää tuntunut, katsastuksessa inssi sano noiden takakelkan puslien olevan "aavistuksen pehmeät".

                      Comment

                      • Bmw Dreamer
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 2762
                        • Kouvola

                        Originally posted by Pexi_87 View Post
                        Pitäisikö touringiin vaihtaa takakelkan puslat kun tuntuu ajokäytös olevan aika hakeva ja tuo tuntuu juuri peräpäässä hakevan? Kaikki nivelet olen käynyt läpi ja niissä ei väljää tuntunut, katsastuksessa inssi sano noiden takakelkan puslien olevan "aavistuksen pehmeät".
                        Aika varma olen tästä, Toukassahan ne taitaa kulua vielä herkemmin? :think Ainakin jos kärriä vetelee.
                        BMW 520d Touring '06 314tkm
                        BMW 530D Touring '99 552tkm
                        BMW 320da Touring '02 427tkm
                        Volvo V70 D5 '02
                        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                        Case IH 5140 Maxxum

                        Comment

                        • deemu79
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2011
                          • 453
                          • Helsinki

                          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                          Aika varma olen tästä, Toukassahan ne taitaa kulua vielä herkemmin? :think Ainakin jos kärriä vetelee.
                          Pehmenee vaikka ei kärryä vetelekään. Jos on säästäväisellä tuulella, voi kokeilla vaihtaa vain ne etummaiset. Itse en huomannu takimmaisissa mitään kulumaa/halkeilua/murenemista, mutta etummaiset oli täysin löystyneet ja halkeilleet.
                          Ja auto siis -01 530d Touring man. 228tkm. ja ilman koukkua.
                          sigpic
                          328i Coupe M-Sport -95

                          Comment

                          • Fastpiksu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2010
                            • 1571
                            • Kajaani-Paltamo

                            Noniin, tarvis löytää e39 taakse oikeelle etummaiseen ylätukivarteen puslat.. Paikallinen varaosaliike ei niitä saanut toimitettua joten vissiin marmorille mentävä? Viisasta toki olis vaihtaa kaikki takapään puslat uusiin, mutta on taas budjetti vähän tiukilla ja muut oli vielä hyviä joten jos vaihtas vaan nuo katsastuksessa pompanneet.

                            Eli, mistähän noita sais (muualtakin kuin marmorilta) ja mihin hintaan??
                            Kyseessä siis '00 530D sedani.
                            Chevrolet Express van
                            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                            E36 325i group F

                            Ex:
                            e34 525i
                            e34 525tds "superturbo"
                            e39 530d M-Sport

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by Fastpiksu View Post
                              Noniin, tarvis löytää e39 taakse oikeelle etummaiseen ylätukivarteen puslat.. Paikallinen varaosaliike ei niitä saanut toimitettua joten vissiin marmorille mentävä? Viisasta toki olis vaihtaa kaikki takapään puslat uusiin, mutta on taas budjetti vähän tiukilla ja muut oli vielä hyviä joten jos vaihtas vaan nuo katsastuksessa pompanneet.

                              Eli, mistähän noita sais (muualtakin kuin marmorilta) ja mihin hintaan??
                              Kyseessä siis '00 530D sedani.


                              Ebay.de
                              Olli.

                              Comment

                              • peto2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 8270
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by Fastpiksu View Post
                                Noniin, tarvis löytää e39 taakse oikeelle etummaiseen ylätukivarteen puslat.. Paikallinen varaosaliike ei niitä saanut toimitettua joten vissiin marmorille mentävä? Viisasta toki olis vaihtaa kaikki takapään puslat uusiin, mutta on taas budjetti vähän tiukilla ja muut oli vielä hyviä joten jos vaihtas vaan nuo katsastuksessa pompanneet.

                                Eli, mistähän noita sais (muualtakin kuin marmorilta) ja mihin hintaan??
                                Kyseessä siis '00 530D sedani.
                                eikai tuohon kannata pelkkää puslaa vaihtaa kun koko varsi maksaa tarvikkeena ~55€/pari ja lemföderinä 220€/pari eikä pelkkää puslaa luultavammin edes saa :think

                                tätä kai tarkoitit http://www.car-parts24.com/products/...emfoerder.html
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎