Vimmekesänä tinasin kahdesta sedanista johtoniput uusiksi, toisessa oli kolme ja toisessa melkein kaikki johdot poikki!
Jälkimmäisessä ei luonnollisesti toiminut mikään...
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Ilmestyypä virrat päälle laittaessa check control:iin teksti "prog". Häviää siitä muutaman sekunnin kuluttua, ja sen jälkeen ei ole, vaikka selaa check controllia. Ei kai vaan vaihdelootikko? Pelaa kyllä normaalisti :think
Kyllä niitä menee, samalla tavalla kuin muidenkin korimallien sedaneista. Nimimerkillä verhoiluja takakontissa purkanut
Millä ne hajoaa? Meillä oli -96 400tkm ajettu, viimeiset vuodet joka päivä takakontilla käyntiä. Ei koskaan hajonnut johdot, katkaisija kylläkin. Uuden saa marmorilta pilkkahintaa ja vaihtoon menee 3min.
Ilmestyypä virrat päälle laittaessa check control:iin teksti "prog". Häviää siitä muutaman sekunnin kuluttua, ja sen jälkeen ei ole, vaikka selaa check controllia. Ei kai vaan vaihdelootikko? Pelaa kyllä normaalisti :think
Viikseä kun painaa pitkään tulee prog. Sitten voi ohjelmoida mitä taulussa näkyy kun viikseä painaa.
Millä ne hajoaa? Meillä oli -96 400tkm ajettu, viimeiset vuodet joka päivä takakontilla käyntiä. Ei koskaan hajonnut johdot, katkaisija kylläkin. Uuden saa marmorilta pilkkahintaa ja vaihtoon menee 3min.
Luukkua aukomalla, autot kun tapaavat olla yksilöitä niin ei voi sanoa että jos toisella kestää 400tkm että kaikilla kestää saman aikaa
Mutta toki se mikrokytkin on aivan yhtä todennäköinen jos ei todennäköisempikin vikakohde...
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Millä ne hajoaa? Meillä oli -96 400tkm ajettu, viimeiset vuodet joka päivä takakontilla käyntiä. Ei koskaan hajonnut johdot, katkaisija kylläkin.
Yksi lisäsyy hajoamiseen on se, että tuon takaluukun johtonipun kiinnitys pettää akun yläpuolella/hattuhyllyn alla olevan läpivientikumin korvakkeista. Johtonippu on tehtaalla teipattu kiinni kangasteipillä noihin korvakkeisiin ja jos/kun se teippi pettää, putoaa johtonippu alemmaksi ja kiristyy haitarikumin sisällä ja luukun aukon reunoissa. Joten tuo kiinnitys kannattaa myös korjata eikä vain pelkkiä johtoja.
Millä ne hajoaa? Meillä oli -96 400tkm ajettu, viimeiset vuodet joka päivä takakontilla käyntiä. Ei koskaan hajonnut johdot, katkaisija kylläkin. Uuden saa marmorilta pilkkahintaa ja vaihtoon menee 3min.
Eilen juuri selvittelin miksi ei takaluukku aukea sähköisesti ja näyttää kaksi piuhaa olevan poikki.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
1: Peräluukku ei aukea ulkoa,eli "kahvasta" painamalla, mutta sisältä ja avaimella aukeaa. "Kahva" rikkikö? Osat marmomorilta?
2: Sisälle puhaltaa vain kuumaa, tai siis tartteee kääntää ihan ääriasentoon että tulee kylmää, EI välimuotoa. Vesiventtiili tjms. finaalissa? Ei voi huoltaa/korjata? Uusi marmorilta?
Muuten kaikki yes...
Kato onko sen avausnapin kumi pois paikoiltaan? Luukunpuoleinen reuna siitä kumista voi luiskahtaa paikoiltaan ja jumittaa mikrokytkimen.
Meillä (KL:ssä) maksaa FAG laakeri 63,50€/kpl ja siitä memberinumerolla jotain pois!
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Meillä (KL:ssä) maksaa FAG laakeri 63,50€/kpl ja siitä memberinumerolla jotain pois!
Onko se Jube KL:llä töissä vai?
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Kato onko sen avausnapin kumi pois paikoiltaan? Luukunpuoleinen reuna siitä kumista voi luiskahtaa paikoiltaan ja jumittaa mikrokytkimen.
Kiitokset tästäkin. Huomenna menossa mun toiselle räntchile, niin tarttee syventyä tohon. Eihän se ongelma ole, vaan ainoastaan helvetin ärsyttä ominaisuus....
Mites onko kenelläkään e39 omistajalla jälkiasennettuja subeja hattuhyllyn pohjassa? Mielestäni olis hyvä paikka, ja ei olisi "tielläkään"... Kiinnostaisi vain kuulla käyttäjien kokemuksia.
Tossa marmoritiskin hinnassa on sit pelkkä laakeri ja Fag:ssa tulee kiinnitys pultit ja vetarin mutteri samassa paketissa. Ite kattelin syksyllä schmiedmannilta ja ois tullu pari euroo halvemmaksi kun kl-varaosasta. Mutta niistä ei tiedä mitä ne on niin ostin sit kl:stä.
On erittäin epätodennäköistä, että sedanin johtosarja on poikki, mutta kai noitakin on poikki mennyt...
Kyllä vian etsiminen kannattaa ihan helppoudenkin vuoksi aloittaa siitä takaluukun mikrokytkimestä, joka on avauspainikkeen rungossa.
mullakin meni exästä johto vai kaks poikki ja loppu kontin toiminta kahvasta.
vian etsintään meni 30 sek ku otti sen kumihaitarin irti kontista ja nyki johtoja yksitellen
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment