Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uffa
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 126
    • Replot

    Originally posted by Jube View Post
    Todella yleinen vika e39:ssä että auton oma kiertovesipumppu ei toimi, kokeileppa kopauttaa vesiventtiilien alla tai vieressä (riippuu mallista) olevaa pumppua jollain metallilla kun rest toiminto on päällä :think
    Myös laittamalla käden pumppua vasten tuntee pyöriikö se vai ei...
    Kyllä se pumppu tuntui surisevan. Kuuluukos ilman olla kylmää takapenkin suuttimissa Rest-toiminnolla? Tuulilasille tuli lämmintä samanaikaisesti.
    Vikakoodinlukua Vaasassa

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by Uffa View Post
      Kyllä se pumppu tuntui surisevan. Kuuluukos ilman olla kylmää takapenkin suuttimissa Rest-toiminnolla? Tuulilasille tuli lämmintä samanaikaisesti.
      Onko sulla takana sini-puna säätö? Jos ei niin taakse tulee aina kylmää. Tosin rest puhaltaa vain lattialle ja tuulilasille.

      Comment

      • Uffa
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 126
        • Replot

        Originally posted by Bmw Master View Post
        Onko sulla takana sini-puna säätö? Jos ei niin taakse tulee aina kylmää. Tosin rest puhaltaa vain lattialle ja tuulilasille.
        Joo on sinipunasäätö. Kiitokset vinkeistä.
        Vikakoodinlukua Vaasassa

        Comment

        • NAL-E
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 249
          • Kiuruvesi

          Käykö sedaniin tarkoitetut kattotelineet kaiteettomaan toukkaan? En haluais kaiteita, mutta telineille ois sillon tällön tarvetta..
          E91 325d -07
          Ex: E39 530daT -00

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Jahas, katselin vesipumpun ja termostaatin maksavan ~300€. Jotkut väittää ettei kasilla ajaminen ole juurikaan kalliinpaa kuin kutosella, paskat!
            Kyllä se on huomattavasti kalliimpaa huolto ja korjauskulujen osalta!
            Järkevin kompromissi on mielestäni M54 530i, perusvarma "vanha" tekniikka joka on halpa ylläpitää.
            Tyyppivikojen korjaaminen maksaa alle puolet siitä mitä M62 koneeseen ja on myös paljon helpompi tehdä itse.

            Kaikesta huolimatta kasissa on hieno tunnelma ja ääni, hauska on harvoin halpaa ja järkevää
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              Originally posted by Sekottaja View Post
              Oiskos minkälainen homma päivittää tuollaiset ajovalot jotka syttyvät valoisuuden mukaan? Siis sellainen valokatkaisija jossa on se Auto asento. Tuskin menee suoraan valokatkaisijan vaihtamalla? Autossa on kyllä sadetunnistin mutta onkos kaikissa sadetunnistimissa sitä valoisuusanturia? Kun tarkoitus olis sumareitten paikalle puskuriin laittaa päiväajovalot niin olis saanu hienosti pelaamaan tuon systeemin tuommoisella katkaisijalla.
              Automaattivalot tulivat 9/2001 jälkeen ja tuolloin myös sadetunnistin muuttui. Eli tarvit uudemman sade/valoisuustunnistimen ja katkaisijan. Lisäksi vaatii koodausta, LCM:ltä pitää muuttaa ominaisuus päälle.

              AUTOM_FAHRL_STEUERG
              nicht_aktiv -> aktiv

              Jos päiväajovalojen on tarkoitus sammua, kun ajovalot syttyvät, tarvit päiväajovalojen syöttöön vaihtoreleen, joka avaa kärjet, kun normaalit ajovalot syttyvät.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by Clavurion View Post
                Automaattivalot tulivat 9/2001 jälkeen ja tuolloin myös sadetunnistin muuttui. Eli tarvit uudemman sade/valoisuustunnistimen ja katkaisijan. Lisäksi vaatii koodausta, LCM:ltä pitää muuttaa ominaisuus päälle.

                AUTOM_FAHRL_STEUERG
                nicht_aktiv -> aktiv

                Jos päiväajovalojen on tarkoitus sammua, kun ajovalot syttyvät, tarvit päiväajovalojen syöttöön vaihtoreleen, joka avaa kärjet, kun normaalit ajovalot syttyvät.
                Jos on 2002 mallinen ja katkaisijassa A asento, pitääkö silti koodata toimimaan?

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Originally posted by Jube View Post
                  Järkevin kompromissi on mielestäni M54 530i, perusvarma "vanha" tekniikka joka on halpa ylläpitää.
                  Ne vaan tuppaa olemaan kalliinpia hankkia, sekä varustelu on huonompi.

                  Mitä tapahtui vuosituhannen vaihteessa? Ennen sitä autot oli hyvin varusteltuja, sen jälkeen varusteet vähenee. E60:set on ihan neekerivarusteltuja pre-facelift e39 V8 verrattuna.

                  Comment

                  • Jube
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 9636
                    • ...

                    Ei kai siinä sen suurempia tapahtunut, katsoppa e60 korista vastaavaa mallia (545i) kuin e39 540i niin alkaa sitä varustetta löytyä
                    Eipä nuo e39 520i:t ole senkummemmin varusteltuja kuin e60 520i:t
                    Näillä mennään:
                    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                    MB c124 230CE -90 "Badboy"
                    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                    Comment

                    • Clavurion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2005
                      • 9159
                      • Oulu

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Jos on 2002 mallinen ja katkaisijassa A asento, pitääkö silti koodata toimimaan?
                      Tuossahan on automaattivalot jo tehtaalta ja koodattuna sen mukaisesti.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by Jube View Post
                        Ei kai siinä sen suurempia tapahtunut, katsoppa e60 korista vastaavaa mallia (545i) kuin e39 540i niin alkaa sitä varustetta löytyä
                        Eipä nuo e39 520i:t ole senkummemmin varusteltuja kuin e60 520i:t
                        Monessa 528:ssa on tuplalasit (joita ei edes saa e60) ja muistipenkit. Harvemmassa kutoskoneisessa e60:ssä on muistijakkaroita.

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          No ei ehkä juuri niitä muistipenkkejä tai tuplalaseja, 528i:tä vastaava malli kun on e60:ssä 530i niin kyllä niissäkin varustetta näkyy :think
                          Onko ne tuplalasit sitten monessa 528:ssa? Enemmän omaan silmään sattunut 540:ssä ja M5:ssa...
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

                            Käytännön syistä vaihdettuani tankkauspaikan hiljaiselta Teboilin kylmä-asemalta vilkkaamalle Prisman ABC asemalle ja nyt pari tankillista ajaneena tajusin, että satunnainen nykiminen on kadonnut... varsinkin kun pakkanen on hieman kiristynyt ja ilman lämmitystä auto saattoi sammua.
                            Käyttäny aina 98E, ei vikakoodeja, huohotin ja kumiputket vaihdettu.. imuvuotoja ei tarkemmin kyllä tutkittu, mutta oisko tuolta tullu enempi vettä bensan seassa? Nokan tunnistimet ollu epäilynä.

                            Comment

                            • Jh5xx
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 496
                              • Kiuruvesi

                              Originally posted by mijuko View Post
                              Käytännön syistä vaihdettuani tankkauspaikan hiljaiselta Teboilin kylmä-asemalta vilkkaamalle Prisman ABC asemalle ja nyt pari tankillista ajaneena tajusin, että satunnainen nykiminen on kadonnut... varsinkin kun pakkanen on hieman kiristynyt ja ilman lämmitystä auto saattoi sammua.
                              Käyttäny aina 98E, ei vikakoodeja, huohotin ja kumiputket vaihdettu.. imuvuotoja ei tarkemmin kyllä tutkittu, mutta oisko tuolta tullu enempi vettä bensan seassa? Nokan tunnistimet ollu epäilynä.

                              Eiköhän se juuri johdu siitä että ihmiset tankkaavat enemmän huoltoasemilla kuin kylmäasemalla jossa vesi pääsee kondensoitumaan helpommin!
                              E70 X5 LCI
                              - P-Sawo Connection -
                              - Aja sinä mennessä niin minä otan tullessa -
                              -vikakoodin lukua ja nollausta inpalla/bmw scannerilla sekä live datan lukua-

                              Suoritan Tukkivannesahausta/Hirrensorvausta

                              Ex: E91 318d
                              Ex: E61 525d toukka
                              Ex: E46 330d sedan
                              Ex: E46 328 Coupe
                              Ex: E39 530d Sedan

                              Ex: E39 525i Sedan
                              Ex: E39 523i Toukka
                              + Useita ex kikottimia

                              Comment

                              • Uffa
                                Bimmer Rookie
                                • May 2011
                                • 126
                                • Replot

                                Originally posted by Jh5xx View Post
                                Eiköhän se juuri johdu siitä että ihmiset tankkaavat enemmän huoltoasemilla kuin kylmäasemalla jossa vesi pääsee kondensoitumaan helpommin!
                                Ja mitenkäs tuo kylmäasema nyt sitten vaikuttaa veden kondensoitumiseen säiliöissä? Tuskin "lämpimillä" asemilla mitään lämmittimiä on säiliöissä... eikä se soppa siellä kylmäaseman säiliöissä kauempaa todellakaan makaa.
                                Vikakoodinlukua Vaasassa

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎