Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14513
    • Oulu

    Kuraa. ATP:n osista löytyy threadia tältäkin voorumilta hakua käyttämällä.

    Ja että menis helpoksi; http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=atp+osat
    Last edited by zener; 29-01-2012, 17:27.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • jkan
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 319
      • uusikaupunki

      Onko kenelläkään kokemusta tästä puskurista?

      http://www.streettuningcar.net/shop.php?vaata=2815
      Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

      Comment

      • Jakuza
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 516
        • Brisbane

        Originally posted by jkan View Post
        Onko kenelläkään kokemusta tästä puskurista?

        http://www.streettuningcar.net/shop.php?vaata=2815
        Kuulemma ihan hyvä sopivuus, ei tarvetta patenteille.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14513
          • Oulu

          Ahistaako rikkinäinen vesiventtiilien yhteydessä oleva kiertovesipumppu E39:ssä kiertoa, ettei edes ajaessa tule kunnolla lämmintä hyttään? E32/E34:ssa ei oo ollu huomattavaa vaikutusta.

          Parkissa kyllä puhaltaa kuumaa ku pitää kierrokset ~1200rpm, muuten puhaltaa haaleaa ja sama oli ajossa. Hytässä kyllä tarkeni, mutta ei tosiaan puhaltanut kuumaa edes haluttaessa.

          Ilmaa tuolla tuskin on, kun ennen tätä päivää puhalsi kuumaa, jos ei tuo syylärin alalaidan tihkuminen nyt yhtäkkiä alkanut vaikuttaa (joo se uusitaan kyllä).
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            Originally posted by zener View Post
            Ahistaako rikkinäinen vesiventtiilien yhteydessä oleva kiertovesipumppu E39:ssä kiertoa, ettei edes ajaessa tule kunnolla lämmintä hyttään? E32/E34:ssa ei oo ollu huomattavaa vaikutusta.

            Parkissa kyllä puhaltaa kuumaa ku pitää kierrokset ~1200rpm, muuten puhaltaa haaleaa ja sama oli ajossa. Hytässä kyllä tarkeni, mutta ei tosiaan puhaltanut kuumaa edes haluttaessa.

            Ilmaa tuolla tuskin on, kun ennen tätä päivää puhalsi kuumaa, jos ei tuo syylärin alalaidan tihkuminen nyt yhtäkkiä alkanut vaikuttaa (joo se uusitaan kyllä).
            Vähän samaa ongelmaa omassakin. Tosin mikään paikka ei vuoda vesiä pihalle ja kiertovesipumppukin toimii, ainakin rest-toimintoa käyttäessä auto pysyy sisältä lämpimänä kaupassa käynnin ajan.

            Vielä joitakin viikkoja sitten auto oli todella lämmin, nyt voi huoletta pitää lämmöt täysillä koko 50 km työmatkan ajan.

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • jeepster
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 127
              • uusimaa

              Originally posted by zener View Post
              Ahistaako rikkinäinen vesiventtiilien yhteydessä oleva kiertovesipumppu E39:ssä kiertoa, ettei edes ajaessa tule kunnolla lämmintä hyttään? E32/E34:ssa ei oo ollu huomattavaa vaikutusta.

              Parkissa kyllä puhaltaa kuumaa ku pitää kierrokset ~1200rpm, muuten puhaltaa haaleaa ja sama oli ajossa. Hytässä kyllä tarkeni, mutta ei tosiaan puhaltanut kuumaa edes haluttaessa.

              Ilmaa tuolla tuskin on, kun ennen tätä päivää puhalsi kuumaa, jos ei tuo syylärin alalaidan tihkuminen nyt yhtäkkiä alkanut vaikuttaa (joo se uusitaan kyllä).
              Kannattaa tarkistaa että sitä vettä todellakin on sielä. kun mun se letkulähtö tihkui, niin ensimmäisenä huomas että lämpöä ei tullut kaupungissa eikä tyhjäkäynnillä, kierroksilla ja maantiellä sit puhalsi kuumaa. eikä paisari ollut edes kokonaan tyhjä, tosin alarajan alapuolella.

              Comment

              • Alpina E34
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1122
                • Masku

                Sopiiko E38 mittaristo, tai lähinnä lasi, E39:n?
                E34 Lenz 536ds -89

                E34 osille tarve:
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                Originally posted by T3
                BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14513
                  • Oulu

                  Originally posted by jeepster View Post
                  Kannattaa tarkistaa että sitä vettä todellakin on sielä. kun mun se letkulähtö tihkui, niin ensimmäisenä huomas että lämpöä ei tullut kaupungissa eikä tyhjäkäynnillä, kierroksilla ja maantiellä sit puhalsi kuumaa. eikä paisari ollut edes kokonaan tyhjä, tosin alarajan alapuolella.
                  Nestettä on kyllä, kun sitä vasta lisäsin.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • _Jaska_
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 69
                    • Riihimäki

                    Originally posted by _Jaska_ View Post
                    elikkäs mikähän mahtaa olla autossa ongelmana ku ei puhalla lämmintä ilmaa vaikka säätää lämmöt täysille ja puhalluksen. moottorin lämmöt nousee mutta lämmintä ei puhalla
                    autona siis e39 528ia -96
                    Vika korjattu. uus vesipumppu ja termari ni taas toimii
                    Bmw 528iA e39
                    Ex. Bmw 320i coupe e36

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      Porukka on täällä taistellut noiden jäätyneiden huohottimien kanssa. Nyt kyseessä kaverin -96vm 523i. Tosiaan paukahti jäähän huohotin ja auto hinattii korjaamolle. Sieltä lasku 530€?!?!? Huohotin vaihdettu, venakopantiiviste vaihdettu, öljyt laitettu koneeseen, pesty ilmeisesti, töitä 5,5h. Eikait nyt voi mennä noin kauan kyseiseen hommaan?

                      Comment

                      • väiski525
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2010
                        • 2572
                        • Vantaa

                        Originally posted by zeneg View Post
                        Porukka on täällä taistellut noiden jäätyneiden huohottimien kanssa. Nyt kyseessä kaverin -96vm 523i. Tosiaan paukahti jäähän huohotin ja auto hinattii korjaamolle. Sieltä lasku 530€?!?!? Huohotin vaihdettu, venakopantiiviste vaihdettu, öljyt laitettu koneeseen, pesty ilmeisesti, töitä 5,5h. Eikait nyt voi mennä noin kauan kyseiseen hommaan?
                        oman kimpussa korjaaja hääräsi muistaakseni myös 4-5h luokkaa, tosin samalla vaihdatin vesipumpun ja termarinkin. huohottimen letkut vittumaisessa paikassa, itse huohotin vittumaisessa paikassa, ja jos ei irroita imusarjaa on ahdasta mutta imusarjan irroittaminenkin vie aikaa..

                        500e taisin maksaa osineen päivineen..
                        - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                        - MB s205 220cdi -15
                        - Volvo s80 2.5t -07
                        - mb s211 280cdi -08
                        - e46 320i -03
                        - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                        - e46 320d Individual "m-sport" -04
                        - e39 525i -01

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          Onko E39 530D:n käyntilämpötila tosiaan tuolla 90 asteen paikkeilla?

                          Oma auto pyörii siinä 80 asteessa ja olen vaihtanut molemmat termarit.. Pitää varmaan vielä ilmata tuo kone kunnolla kun nesteet vaihtaa(en luota pelkkään alipainelaitteeseen).
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • Mad_Mike
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 177
                            • Oulun seutu

                            Originally posted by BreeZi View Post
                            Onko E39 530D:n käyntilämpötila tosiaan tuolla 90 asteen paikkeilla?

                            Oma auto pyörii siinä 80 asteessa ja olen vaihtanut molemmat termarit.. Pitää varmaan vielä ilmata tuo kone kunnolla kun nesteet vaihtaa(en luota pelkkään alipainelaitteeseen).
                            On se siellä 86-88 asteen paikkeilla.
                            530XD LCI M-Sport

                            ex E39 530iA M-Sport
                            ex E39 530dAT

                            Comment

                            • zeneg
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 1238
                              • Oulu

                              Originally posted by väiski525 View Post
                              oman kimpussa korjaaja hääräsi muistaakseni myös 4-5h luokkaa, tosin samalla vaihdatin vesipumpun ja termarinkin. huohottimen letkut vittumaisessa paikassa, itse huohotin vittumaisessa paikassa, ja jos ei irroita imusarjaa on ahdasta mutta imusarjan irroittaminenkin vie aikaa..

                              500e taisin maksaa osineen päivineen..
                              Mitä sitä kattelin, niin ei ne nyt niin vittumaisessa paikkaa ole että noin kauan menisi. Sulla sentään vaihdettu vp+termari, siihen vielä ilmaus niin voi mennäi 4-5h.

                              Comment

                              • Mad_Mike
                                BTCF Member
                                • Apr 2009
                                • 177
                                • Oulun seutu

                                Automaattihimmenevä peili

                                Kuskinpuolen automaattisesti himmenevästä taustapeilistä valunu noin puolet peilipinnasta pois. Mistä ootte ostanu nuita laseja? (kuparinvärinen)
                                530XD LCI M-Sport

                                ex E39 530iA M-Sport
                                ex E39 530dAT

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎