Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Originally posted by Bmw Master View Post
    CRC auttaa. Aiheesta on jopa oma topic foorumilla
    Ei tavallinen CRC vaan CRC Aseöljy.
    E39 528iA

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by TJJ View Post
      Ei tavallinen CRC vaan CRC Aseöljy.
      http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/606095/0
      Olen saanut myös 5-56:lla hyviä tuloksia. Aseöljy parempi, harvemmin vaan kädenulottuvilla. Reilusti laittaa niin hyvä tulee.

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8270
        • Järvikylä (Nakkila)

        ohjaustehostin pitää aivan karmeeta meteliä käynnistäessä 20 asteen pakkasesta.. mekkala rauhottuu kun hetken antaa käydä mutta pieni vonkuminen jää silti kuulumaan.. onkohan pumppu entinen? :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          Originally posted by peto2 View Post
          ohjaustehostin pitää aivan karmeeta meteliä käynnistäessä 20 asteen pakkasesta.. mekkala rauhottuu kun hetken antaa käydä mutta pieni vonkuminen jää silti kuulumaan.. onkohan pumppu entinen? :think
          Öljyt on entiset.

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Jep öljyt vaihtoon jos pakkasessa vain valittaa.

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14513
              • Oulu

              Originally posted by peto2 View Post
              ohjaustehostin pitää aivan karmeeta meteliä käynnistäessä 20 asteen pakkasesta.. mekkala rauhottuu kun hetken antaa käydä mutta pieni vonkuminen jää silti kuulumaan.. onkohan pumppu entinen? :think
              Kosteuden näkee hyvin, jos öljyt on harmaat. Itellä pitäs kans nuo ATF:t vaihtaa.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA (2.8l) '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8270
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Bmw Master View Post
                Öljyt on entiset.
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Jep öljyt vaihtoon jos pakkasessa vain valittaa.
                Originally posted by zener View Post
                Kosteuden näkee hyvin, jos öljyt on harmaat. Itellä pitäs kans nuo ATF:t vaihtaa.
                öljynvaihtoa olen suunnitellut kesästä asti mutten ole saanut aikaiseksi kun en oikeen tiedä kuinka se tehdään..

                huuhtelemalla olis tarkoitus mutta riittääkö 3L (tuon verran on atfää varastossa) ja kuinka päin kierto toimii?

                muuta huomioitavaa?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • miccou
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 488
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Samppae39 View Post
                  Mulla tuo kyseinen akku kesti vajaan vuoden. Ei ottanu enää virtaa vastaan kunnolla. Kannattaa käydä vaihtamassa sen esim. Boschin vastaavaan.
                  Ok, hyvä tietää. Osaakohan ne motonetissä mitata tuota akun kuntoa...
                  VW Passat 1.8t -04


                  X1 20Da X-Drive -13
                  E39 530Da Touring -01
                  E39 525iA Touring -01
                  E46 325iA Sedan -01
                  E46 320D Touring -00
                  Audi A3 1.9TDI -01
                  VW Multivan 2.5 TDI -05

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Originally posted by peto2 View Post
                    öljynvaihtoa olen suunnitellut kesästä asti mutten ole saanut aikaiseksi kun en oikeen tiedä kuinka se tehdään..

                    huuhtelemalla olis tarkoitus mutta riittääkö 3L (tuon verran on atfää varastossa) ja kuinka päin kierto toimii?

                    muuta huomioitavaa?
                    Vaihda säiliö samalla uuteen. Sisässä kuulemma suodatin jota ei voi purkamatta vaihtaa. Ei maksaa paljoa uusi.

                    Mielummin vihreä bmw ohjaustehostinöljy kuin atf. Kylmiin maihin myydyissä uutena ollut vihreä öljy, saa motonetistä.

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Miten m52TU koneen ilmanputsarikotelo on tarkoitettu irroitettavaksi? IMM ja eka haitariputki sekä se "pönttö" mukana? Miten alempi haitariputki on tarkoitettu vaihdettavaksi, moottori irrallaan?

                      Comment

                      • mijuko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 951
                        • ۩□□۩

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Miten m52TU koneen ilmanputsarikotelo on tarkoitettu irroitettavaksi? IMM ja eka haitariputki sekä se "pönttö" mukana? Miten alempi haitariputki on tarkoitettu vaihdettavaksi, moottori irrallaan?
                        Itse vaihdoin putket irroittamatta ilmanputsarikoteloa. DISAn irroitus antais vielä vähän tilaa. Ruuvimeisseli, pikkuräikkä ja hyvä näppituntuma.

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          Originally posted by mijuko View Post
                          Itse vaihdoin putket irroittamatta ilmanputsarikoteloa. DISAn irroitus antais vielä vähän tilaa. Ruuvimeisseli, pikkuräikkä ja hyvä näppituntuma.
                          Miten sä sait IMM+kumiputki pois tuosta välistä? Ei voi käsittää. Toisaalta, oli -18C joten kumiputket oli kun muovia. Ei yhtään joustaneet.

                          Comment

                          • Jakuza
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 516
                            • Brisbane

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Miten m52TU koneen ilmanputsarikotelo on tarkoitettu irroitettavaksi? IMM ja eka haitariputki sekä se "pönttö" mukana? Miten alempi haitariputki on tarkoitettu vaihdettavaksi, moottori irrallaan?
                            Pitää ensin irrottaa sen resonanssikotelon (yhtyy ylempään haitariputkeen) ruuvit (2kpl, toinen näkyy - toinen siellä pohjassa melko vittumaisessa paikassa.) siitä ilmansuodatinkotelosta. Sitten vaan ilmansuodatinkotelon pultti (1kpl) pois ja se lähtee siitä ihan nostamalla. Siinä vaiheessa kun ilmansuodatinkotelo on irrallaan ottaisin IMM pois niin tulee tilaa.

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              Originally posted by Jakuza View Post
                              Pitää ensin irrottaa sen resonanssikotelon (yhtyy ylempään haitariputkeen) ruuvit (2kpl, toinen näkyy - toinen siellä pohjassa melko vittumaisessa paikassa.) siitä ilmansuodatinkotelosta. Sitten vaan ilmansuodatinkotelon pultti (1kpl) pois ja se lähtee siitä ihan nostamalla. Siinä vaiheessa kun ilmansuodatinkotelo on irrallaan ottaisin IMM pois niin tulee tilaa.
                              Resonanssikotelon alempi ruuvi on pahasti siellä alla, etten edes yrittänyt. No ensi kerralla tietää tuonkin. Jotenkin haiskahtaa huonolta suunnittelulta.

                              Comment

                              • Jakuza
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 516
                                • Brisbane

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Resonanssikotelon alempi ruuvi on pahasti siellä alla, etten edes yrittänyt. No ensi kerralla tietää tuonkin. Jotenkin haiskahtaa huonolta suunnittelulta.
                                Ei paha, kun sen on pari kertaa irrottanut niin lähtee minuutissa helposti pois. (Kuhan keksii hyvän kolon mistä tunkee käden sinne alemmalle ruuville.)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎