Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lille
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 46
    • Espoo

    Ei tietääkseni ole toiminut. Enpä ole kiinnittänyt huomiota. Ensimmäistä kertaa kävin katsastaa ja katsastaja-setä huomautti ettei syty.

    Vikakoodia ei muistaakseni antanut, kun ne luettiin.

    Mittaristo näyttää kyllä siltä että sitä on ennenkin avattu, kun ne muovitapit on aika hajalla. Pitääpä kurkata sinne sisään ja sit tarkistaa moduulin maadoitus.

    EDIT: OLIHAN SIELLÄKIN LÄJÄ MUSTAA TEIPPIÄ JA KOLVIKIN ON ILMEISESTI KÄYNYT ENSIN SIELLÄ KUN ON MUOVI SULANUT JA LEDI VINOSSA. TOIVOTTAVASTI TOIMII VIELÄ.

    EDIT2: TOIMII VALO! NYT PALAA KOKOAJAN! EIKUN VIKAA SELVITTÄMÄÄN.
    Last edited by Lille; 19-03-2012, 15:12.
    BMW E39 525i -01, BMW 528i M-Sport -00

    Comment

    • Jakuza
      BTCF Member
      • Nov 2006
      • 516
      • Brisbane

      Originally posted by Lille View Post
      Ei tietääkseni ole toiminut. Enpä ole kiinnittänyt huomiota. Ensimmäistä kertaa kävin katsastaa ja katsastaja-setä huomautti ettei syty.

      Vikakoodia ei muistaakseni antanut, kun ne luettiin.
      Katsastussetä ei lue airbagin vikakoodeja. Ja kyllä siellä on vikakoodi kun tuo valo palaa.

      Comment

      • Sniffi
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 40
        • Kiuruvesi

        takapyörän laakerin vaihto olis parinpäivän sisään käsillä. oisko siitä jonku sortin räjäytys kuvaa olemassa

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1657
          • Vähäkyrö

          Originally posted by Sniffi View Post
          takapyörän laakerin vaihto olis parinpäivän sisään käsillä. oisko siitä jonku sortin räjäytys kuvaa olemassa
          Mihin sä räjäytyskuvia? Pelkkää laakeriahan sinne ei vaihdeta. Paketti on pulteilla kiinno ripustuksissa, tulee napoineen irti.

          Tuossa vaihto-ohjeet. Tuohon jouduin itse ainakin lisäämään vetarin irrotuksen.
          Last edited by Samppae39; 19-03-2012, 18:13.

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8270
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Sniffi View Post
            takapyörän laakerin vaihto olis parinpäivän sisään käsillä. oisko siitä jonku sortin räjäytys kuvaa olemassa


            oikeastaan muuta erikoista hommassa ei ole kuin että pultit on E- kantaiset ja kaksi ylimmäistä on hiukan paskamaisessa paikassa..
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Sniffi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 40
              • Kiuruvesi

              kiitosta

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1657
                • Vähäkyrö

                Originally posted by peto2 View Post
                http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/30/47

                oikeastaan muuta erikoista hommassa ei ole kuin että pultit on E- kantaiset ja kaksi ylimmäistä on hiukan paskamaisessa paikassa..
                Ite en päässy niihin ylempiin käsiksi vetari paikallaan.

                Comment

                • peto2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 8270
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Samppae39 View Post
                  Ite en päässy niihin ylempiin käsiksi vetari paikallaan.
                  niihin pääsee käsiksi tukivarren takaa pitkällä jatkolla
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Samppae39
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1657
                    • Vähäkyrö

                    Originally posted by peto2 View Post
                    niihin pääsee käsiksi tukivarren takaa pitkällä jatkolla
                    Ei jatkot auttanu, ku pelkkä hylsykään ei mahtunut ruuvinkantaan vetari paikallaan.

                    Comment

                    • zener
                      Moderator
                      • Oct 2004
                      • 14513
                      • Oulu

                      Originally posted by peto2 View Post
                      http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/30/47

                      oikeastaan muuta erikoista hommassa ei ole kuin että pultit on E- kantaiset ja kaksi ylimmäistä on hiukan paskamaisessa paikassa..
                      Tuosta vielä vähän parempi DIY: http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1710418
                      E65 730dA '04 klick
                      F10 520dA '11 klick
                      E34 520iA (2.8l) '91 klick

                      Instagram


                      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8270
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Samppae39 View Post
                        Ei jatkot auttanu, ku pelkkä hylsykään ei mahtunut ruuvinkantaan vetari paikallaan.
                        hmm.. otettiin ekana napa irti jonka jälkeen vetarin pää liikkuu aika vapaasti.. "hyvin" mahtu 1/2" hylsy :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Samppae39
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2009
                          • 1657
                          • Vähäkyrö

                          Originally posted by peto2 View Post
                          hmm.. otettiin ekana napa irti jonka jälkeen vetarin pää liikkuu aika vapaasti.. "hyvin" mahtu 1/2" hylsy :think
                          En muista enää missä vaiheessa otin navan irti, mutta vetari oli navan kans melkeen "yhtä puuta". Vaati ison ulosvetimen pitkän varren avaimeen ja ison lekan, ennen ku vetari irtos booreista. Tämä siis pelkääjän puolella. Kuskin puolella vetari liikku ihan sormin, mutta silläkin puolen tein pitkän kaavan kautta vaihdon vetarin irrotuksineen.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Samppae39 View Post
                            Mihin sä räjäytyskuvia? Pelkkää laakeriahan sinne ei vaihdeta.
                            Paitsi jos ostaa orggis laakerin, se on tosiaan pelkkä laakeri.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14513
                              • Oulu

                              Originally posted by Samppae39 View Post
                              En muista enää missä vaiheessa otin navan irti, mutta vetari oli navan kans melkeen "yhtä puuta". Vaati ison ulosvetimen pitkän varren avaimeen ja ison lekan, ennen ku vetari irtos booreista. Tämä siis pelkääjän puolella. Kuskin puolella vetari liikku ihan sormin, mutta silläkin puolen tein pitkän kaavan kautta vaihdon vetarin irrotuksineen.
                              Napa on joko otettu väärään aikaan pois tai sitten joku paksuseinämäinen hylsy. Kuitenki joka paikassa homma onnistuu ilman vetarin irrotuksia.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Samppae39
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2009
                                • 1657
                                • Vähäkyrö

                                Originally posted by Bmw Master View Post
                                Paitsi jos ostaa orggis laakerin, se on tosiaan pelkkä laakeri.
                                Tohtisin väittää vastaan, mutten muista tarkalleen millanen paketti oli, kun työkaveri merkkihuollossa vaihto. Tai sit mä käsitän pelkän laakerin väärin.
                                Last edited by Samppae39; 19-03-2012, 18:53.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎