Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Töttis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 22
    • Vaajakoski

    Originally posted by peto2 View Post
    kai vaihdoit paisarin korkin etkä jättänyt paisaria piripintaan?

    samaan tapaan tuo ilmaantuu kuin muutkin.. 1. virrat päälle, lämmöt täysille, puhallus minimiin. 2. kaadetaan nestettä kunnes ilmausruuveista ei tule enää ilmaa. 3. auto käyntiin ja toistetaan kohta 2 ja puristellaan letkuja, koneelle kierroksia välillä. 4. imaistaan paisarista ylimääräiset nesteet pois.
    No en tietenkään ja tietenkin täytin...
    Eli heti aluksi persiilleen
    Täytyy huomenna etsiä ne ilmausruuvit ja kokeilla uudestaan...
    Uusi paisuntasäiliön korkki??? Miksi??? Mistä??? Paljonko maksaa???

    Comment

    • peto2
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 8271
      • Järvikylä (Nakkila)

      Originally posted by Töttis View Post
      No en tietenkään ja tietenkin täytin...
      Eli heti aluksi persiilleen
      Täytyy huomenna etsiä ne ilmausruuvit ja kokeilla uudestaan...
      Uusi paisuntasäiliön korkki??? Miksi??? Mistä??? Paljonko maksaa???
      paisarin korkki siksi että siinä on ylipaineventtiili joka aikaa myöten menee jumiin jollon paineet nousee taivaisiin ja sitten alkaa letkut räjähdellä. uus maksaa ~15€ merkkiliikkeessä.
      eli korjasit oireen etkä vikaa.
      paisarin läheisyydessä on yksi ilmausruuvi ja osassa malleja ylävesiletkussa.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • Töttis
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 22
        • Vaajakoski

        Originally posted by peto2 View Post
        paisarin korkki siksi että siinä on ylipaineventtiili joka aikaa myöten menee jumiin jollon paineet nousee taivaisiin ja sitten alkaa letkut räjähdellä. uus maksaa ~15€ merkkiliikkeessä.
        eli korjasit oireen etkä vikaa.
        paisarin läheisyydessä on yksi ilmausruuvi ja osassa malleja ylävesiletkussa.
        Kiitos tästä
        Tuo letku oli pielavetisesti korjattu mustalla jeesusteipillä kyseisestä vauriokohdasta josta se huomattiin sitten kun se räjähti...
        Mutta aamulla ilmaamaan ja tutkimaan sitä korkkia että josko uutta ostamaan.

        Comment

        • -juzzi-
          BTCF Member
          • May 2004
          • 528
          • Klaukkala

          530D -99 Syttyi laturin valo mutta lataa silti 14-14,2 tyhjäkäynniltä aina yli 4000 asti, onko ideoita missä voisi vika olla?
          530XD F11 M-Sport + Omega 4.0 24V + E91 Turbo +Monza GSE
          https://www.instagram.com/juzzi1984/

          Comment

          • Mikhou
            BTCF Member
            • May 2009
            • 327
            • Lahti

            E39 535i on menossa putkiston vaihtoon piakkoin.
            Tarkotus teettää alkuperäisen tilalle mittatilauksena putkistot katin jälkeen.
            Mahd. alkuperäisen näköinen, kannattaako vaihtaa imusuodatina vai pitää vakio ?
            E53 X3 3.0sd -07

            ex:
            E87 120d -06
            E46 m3 -01
            E39 535i -98
            E36 318 cabriolet -96

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Mikhou View Post
              E39 535i on menossa putkiston vaihtoon piakkoin.
              Tarkotus teettää alkuperäisen tilalle mittatilauksena putkistot katin jälkeen.
              Mahd. alkuperäisen näköinen, kannattaako vaihtaa imusuodatina vai pitää vakio ?
              Ei maksa vaivaa vaihtaa. Vakiokin virtaa aivan tarpeeksi.

              Huononee vain jos saa lämmintä ilmaa konehuoneesta esim. kartiofiltterin tapauksessa.

              Comment

              • Mikhou
                BTCF Member
                • May 2009
                • 327
                • Lahti

                Homma selkee.

                Osaakos kukaan kertoa kun vakuutukseen menossa etupuskuri mikä malli ja mistä sais tälläsen ?

                E53 X3 3.0sd -07

                ex:
                E87 120d -06
                E46 m3 -01
                E39 535i -98
                E36 318 cabriolet -96

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Uusia etujousia haaveilen, kokemuksia mistä ja millaiset? Ebayssä on sekalaisia uusia perusjousia 30-70e pari, onkohan niissä laatueroja?

                  Comment

                  • Rockwell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 1713
                    • Helsinki

                    Kannattaa kysyä vakio jousien hintaa Pielmeierilta jos sellaiset kelpaa.
                    Tilasin S227A jouset sieltä 146,70€ pari.
                    BMW F31 330d M-Sport -13
                    ex. BMW F21 116i -13
                    ex. BMW 540i(g) Touring -01
                    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                    ex. BMW 316g -99
                    ex. BMW M5 Touring -92
                    ex. BMW 535i -91
                    ex. BMW M5 -91
                    ex. BMW 325i Touring -90

                    Comment

                    • anteroro
                      BTCF Member
                      • Jan 2009
                      • 434
                      • oulu

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Uusia etujousia haaveilen, kokemuksia mistä ja millaiset? Ebayssä on sekalaisia uusia perusjousia 30-70e pari, onkohan niissä laatueroja?
                      itse ostin KW:n -50mm madaltavat etujouset m-sport iskareiden kaveriksi ja mielestäni paketti toimii oikein hyvin. maksoivat jotain 120e, halvemmalla ois varmaan saanut ulkomailta.
                      E30 325 M-tech II DCT
                      9.97s/238kmh

                      Comment

                      • dumppi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 4351
                        • sotkamo

                        Originally posted by zener View Post
                        Eikai tuo mikää ylitsepääsemätön homma ole, IHKA: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/51/65
                        joutuuhan tuossa melekosesti purkamaan.. toivottavasti olis vaan joku letku rikki
                        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                        e36 325i coupé R.I.P
                        e30 316 2d
                        e36 318is coupé
                        e36 323i 4d ac schnitzer replica


                        Käyttis: e39 523i 4d
                        Originally posted by rizzo
                        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                        |Sotkamo Connection|

                        Comment

                        • Uffa
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 126
                          • Replot

                          Originally posted by Uffa View Post
                          Noniin, kotona taas ja ilman ongelmia.

                          Tosin voisiko tuo rauska pissapojan letku aiheuttaa tuon? Suuttimien juuressa oli letkut paskana ja pesuvesi virtasi sieltä äänieristeiden välistä ties minne... Vähän annoin putkille tekohengitystä ettei vesi valtoimenaan virtaa joka paikkaan ja 200km matkalla ei tarvinnut lasia pestäkään sadekelin vuoksi.

                          Varuuksi tarkastin, onko pesuvesi päässyt viimeisen pytyn(lähimpänä rintapeltiä) tulpan juureen mutta eipä suojamuovien poistolla kovin paljoa nähnyt

                          Tulpat uusin viime kesänä.

                          No arvailuahan tää on joten letkun päässähän tämä sit selviää.
                          Vikakoodit luettu ja kampparin asento-ja nopeustunnistinta se näytti.

                          Mistähän saksan puljusta kannattaisi tilata jos laatuosaa haluaa?
                          Minkä valmistajan värkkejä nuo anturit ovat?
                          Vikakoodinlukua Vaasassa

                          Comment

                          • Ezra
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 79
                            • Imatra

                            Originally posted by Ezra View Post
                            Käykö 1-din kokoinen MIDI autoon jossa on MK2 Navi ?

                            Tämä siksi, että olen vaihtamassa orkkis soitinta 2-din näytölliseen soittimeen, enkä haluaisi tuota koko mötikkää siirtää hanskalokeroon :think
                            ?????
                            E39 535i -98

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Ezra View Post
                              Käykö 1-din kokoinen MIDI autoon jossa on MK2 Navi ?

                              Tämä siksi, että olen vaihtamassa orkkis soitinta 2-din näytölliseen soittimeen, enkä haluaisi tuota koko mötikkää siirtää hanskalokeroon :think
                              Käy, mutta vaatii erillisen johdon asentamisen. Searchillä löytyy juttua MIDin kaapelin asennuksesta. Joudut muutenkin vetämään kaapelia jos soittimen alkuperäisen navin tilalle laitat.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • dumppi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 4351
                                • sotkamo

                                ei ollu onneks kennossa vikaa yksi kennolta lähtevä letku oli räjähtäny ja ilmeisesti raittarin kautta sitä glykoli höyryä veti kabiiniin ja siks huuruuntu lasi

                                nyt pitää vaan vähän seurailla paineita että eihän se nyt tee liikaa painetta letkuihin ja siksi räjäyttänyt tuota letkua... autoonhan uusittiin jäähdytin pari viikkoo sitten ja vaihdoin uuden korkin kun vanha ei pitänyt paineita. uudella korkilla letkuissa on mielestäni normaali paine mut mistä tietää varmaksi toimiiko uusi korkki oikein:think
                                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                                e36 325i coupé R.I.P
                                e30 316 2d
                                e36 318is coupé
                                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                                Käyttis: e39 523i 4d
                                Originally posted by rizzo
                                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                                |Sotkamo Connection|

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎