E39 530d, Moottori heiluu, aivan älyttömästi kun painaa kaasua, Eikä ota kierroksia, tai saattas ottaa mutta ei kyllä uskalla painaa kaasua. Tyhjäkäynti aivan normaalin kuulosta, mutta heti kun tulee reilu 1000 kierrosta niin motti alkaa vispata hullun lailla. Lähdin aamulla liikenteeseen, toimi ihan normaalista, ajoin joku kymmenen kilsaa, kävin tankilla ja siitä lähdettyäni alkoi toi älytön runkutus. Mikä helvetti tuosta nyt hajos? perkele maanantaina pitäs lähtee töihin, ei taida tuolla päästä... Jos jollain ois veikkauksia, mistä päin ettiä vikaa, oisin ERITTÄIN kiitollinen.
Tämä selvis. Tankkasin ysikasia (ajoin bensa-autolla reilun kuukauden) En tiiä pitäskö itkee vai nauraa. Ainakin vedän kännit. Onko veikkauksia, onko mitään hajonnut tuon seurauksena?
Tämä selvis. Tankkasin ysikasia (ajoin bensa-autolla reilun kuukauden) En tiiä pitäskö itkee vai nauraa. Ainakin vedän kännit. Onko veikkauksia, onko mitään hajonnut tuon seurauksena?
E: vittu hävettää
Varo ettei...
...leikkaa kiinni..
Älä ihmeessä käynnistä enää! Polttoainejärj. tyhjennys... siirtopumppu voi olla entinen?
Tuli tänään vihdoin teetettyä vanosremppa ja huohottimen vaihto, vasta reilun vuoden ollut tarkoitus.. Iso kiitos Donille hienosti hoidetusta hommasta!
Tuli huomattua että vaikka Ruotsintuonti ja cold climate varustus niin vanha huohotin ei ollut eristetty. Ei nyt aivan tukossa ollut mutta kuitenkin.
Samalla vaihtui venakopan tiiviste ja öljynsuodattimen jalan tiiviste, molemmat vuotivat jo reilusti ölppää.
Jostain aiemmin täältä foorumilta olin lukevinani,että tuota mittarin näyttämää (=mittarivirhe) pystyisi E39:ssä korjaamaan.Eli kyseessä sigun M5:n.Pystyykö liikaa näyttävää mittarivirhettä korjaamaan oikeammaksi.Rengastuskaan ei pitäisi ihan metsässä olla,kun edessä on 245/35R19 ja takana 275/30R19.Joten auto töpseliin ja "säätöä",vai salavalikon kautta jotain kikkailua..?
Jostain aiemmin täältä foorumilta olin lukevinani,että tuota mittarin näyttämää (=mittarivirhe) pystyisi E39:ssä korjaamaan.Eli kyseessä sigun M5:n.Pystyykö liikaa näyttävää mittarivirhettä korjaamaan oikeammaksi.Rengastuskaan ei pitäisi ihan metsässä olla,kun edessä on 245/35R19 ja takana 275/30R19.Joten auto töpseliin ja "säätöä",vai salavalikon kautta jotain kikkailua..?
Eipä siihen ole poppakonstia. Mittaristo irti ja nopeusmittarin neulan siirto akselilla. Homma kannattaa teettää jollain pikseliremontteja tekevällä.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Aut.ilmastointi ei puhalla tuulilasille kovin hyvin, jos on valittuna joku muu suunta lisäksi. Jos pelkkä ylös puhallus niin silloin ok, mutta jos painaa lisäksi lattialle häviää lasille tuleva melkein kokonaan. Missä vika? Pitääkö laittaa lattia venttiileihin rajoittimet?
Aut.ilmastointi ei puhalla tuulilasille kovin hyvin, jos on valittuna joku muu suunta lisäksi. Jos pelkkä ylös puhallus niin silloin ok, mutta jos painaa lisäksi lattialle häviää lasille tuleva melkein kokonaan. Missä vika? Pitääkö laittaa lattia venttiileihin rajoittimet?
Ne on vaihdettu. Ilmaa siis tulee hyvin jos pelkkä ylä asento valittu, mutta suurin osa ilmasta siirtyy lattialle jos painaa nappulasta myös lattia puhalluksen.
Comment