Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by NAL-E View Post
    Jossain täällä oli ohjeet väylävian etsimiseen, napsimalla laitteet irti väylästä hanskalokeron takaa. En millään löytänyt niitä nyt. Onko jollain muistikuvia missä threadissa nuo oli? Ois edessä tuo operaatio...
    Niin silleenhän se menee.
    Katso ensin että pääset mittaristoon kiinni. Diagnostiikkaväylä tulee ensin siihen kiinni. Mittariston jälkeen tulee vasta K-bussi missä korin laitteet kiinni ja mikäli autossa High mallin mittaristo (levee tekstinäyttö) niin on vielä erikseen I-Bus viihdelaitteille, joten kantso ensin kumpi on jumissa, mihin moduuleihin pääset kiinni jne.

    Jos K-bus jumissa niin sitten vaan irrottelemaan väyläliitosrimalta laitteita kunnes väylä vapautuu. Tämä selvinnee helpoiten kun mittaristo ei enään herjaa vikakoodia asiasta ja kokeilee tämän jälkeen pääseekö johonkin väylän laitteeseen kiinni. Sitten vaan jättää tämän viimeksi irrotetun irti ja laittaa muut kiinni jonka jälkeen tekee koko auton skannin ja katsoo mikä moduuli puuttuu listalta, vika siinä tai sille menevässä piuhassa
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • jkan
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 319
      • uusikaupunki

      Mistä voi johtua kun auto nykii välillä kunnolla kun lähtee rauhallisesti kiihdyttämään pienestä nopeudesta pienillä kierroksilla?

      Nykiminen loppuu kun päästää kaasusta ja painaa uudestaan. Isommissa nopeuksissa auto toimii hyvin ja samoin kun kiihdyttää kunnolla.

      Autona 523ia -99
      Vikakoodien lukua,Lasien tummennukset, Pienet teippaustyöt, Kolhujen korjauksia PDR tekniikalla sekä pieniä remontti/huoltotöitä. Puh:0408355900

      Comment

      • NAL-E
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 249
        • Kiuruvesi

        Originally posted by Supa View Post
        Niin silleenhän se menee.
        Katso ensin että pääset mittaristoon kiinni. Diagnostiikkaväylä tulee ensin siihen kiinni. Mittariston jälkeen tulee vasta K-bussi missä korin laitteet kiinni ja mikäli autossa High mallin mittaristo (levee tekstinäyttö) niin on vielä erikseen I-Bus viihdelaitteille, joten kantso ensin kumpi on jumissa, mihin moduuleihin pääset kiinni jne.

        Jos K-bus jumissa niin sitten vaan irrottelemaan väyläliitosrimalta laitteita kunnes väylä vapautuu. Tämä selvinnee helpoiten kun mittaristo ei enään herjaa vikakoodia asiasta ja kokeilee tämän jälkeen pääseekö johonkin väylän laitteeseen kiinni. Sitten vaan jättää tämän viimeksi irrotetun irti ja laittaa muut kiinni jonka jälkeen tekee koko auton skannin ja katsoo mikä moduuli puuttuu listalta, vika siinä tai sille menevässä piuhassa

        Kiitoksia vaan. Mittaristoon sai yhteyden, (pieni obc) Herjas K-bus erroria, short circuit to batt+ tjs. Sekä LCM eeprom error. Mihinkään I/K väylän vehkeeseen ei päässyt kiinni, taidan ekana irrottaa ton valomoduulin kun on muutenkin kätevästi tuossa hollilla.
        E91 325d -07
        Ex: E39 530daT -00

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Originally posted by jkan View Post
          Mistä voi johtua kun auto nykii välillä kunnolla kun lähtee rauhallisesti kiihdyttämään pienestä nopeudesta pienillä kierroksilla?

          Nykiminen loppuu kun päästää kaasusta ja painaa uudestaan. Isommissa nopeuksissa auto toimii hyvin ja samoin kun kiihdyttää kunnolla.

          Autona 523ia -99
          Imuvuotoja? Ootko käyny mahdolliset letkut läpi? Haulla löytyy paljon samanlaisia oirekeskusteluja joista varmasti löytyy ongelmaan, kun ongelmaan ratkaisu!

          Aloita vaikka tuolta.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • NAL-E
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 249
            • Kiuruvesi

            Originally posted by NAL-E View Post
            Kiitoksia vaan. Mittaristoon sai yhteyden, (pieni obc) Herjas K-bus erroria, short circuit to batt+ tjs. Sekä LCM eeprom error. Mihinkään I/K väylän vehkeeseen ei päässyt kiinni, taidan ekana irrottaa ton valomoduulin kun on muutenkin kätevästi tuossa hollilla.
            Errorit uusiutu nollauksen jälkeen, otin LCM:n irti jolloin eivät enää uusiutuneet, mutta en päässyt siltikään kiinni mihinkään laitteisiin. Tuo hanskalokeron takana oleva metallikehyskin pitää vissiin ottaa irti että tuo kisko tulee näkyviin? Nyt näkyy vaan joku moviboksi tuossa suoraan edessä ja eteen/ylös menee piuhaa.
            E91 325d -07
            Ex: E39 530daT -00

            Comment

            • miikka_
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 45
              • Tampere

              Originally posted by luikas View Post
              Just kävin hakee itelle varalta uuet letkut... Tuossa kuva osat 9,10,11

              Vacuum hose black 11 74 7 797 129 (3,5X2,0)

              Vacuum hose black 11 72 7 545 323 (3,5X1,8) (huom. eri kokonen)

              Vacuum hose blue 11 65 7 796 879 (3,5X2,0)

              Se on joku nuista kolmesta. Metritavarana ne on BMW:llä, eli oikeat mitat ois hyvä tarkistaa jos lähtee hakee jostain muualta.

              Edit:tiä sen verran että, voihan se olla toki muukin letku, esim egr:ltä tuleva. Tuosta kun selaa viereisen piirustukset niin eiköhän se oikea sieltä löydy.
              Yksi sivistynyt arvaus oli imusarjan läppien letku. En ole vielä RealOem:stä tuollaista letkua löytänyt, ainakaan kuvissa ei näytä yhtään samalta.

              Kuva apukuskin puolelta:


              Kuskin puolella liittyy T-haaralla isompaan letkuun...


              ... joka taas päätyy tähän:


              Taidanpa tehdä joka tapauksessa niin, että otan sentin pätkän malliksi ja meen hakemaan muutaman metrin tuota letkua motonetistä
              E39 530d '01

              Comment

              • +Jompp3-
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 47
                • Mikkeli

                Osaako kukaan sanoa, kun laitoin auton vakiomankan ja ajotietokoneen kiinni takaisin kun ollut toinen radio paikallaan nii nyt ei toimi ajotietokoneen napit volumea lukuun ottamatta. Aikaisemmin toimi normaalisti ja toisen radion napit toimii myös normaalisti.
                Edit. sulakkeet on tarkistettu ja pitäis olla kunnossa.
                Tollanen paketti kyseessä:
                -e39 523i
                -Yamaha R1

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  528 TU. Paisuntasäiliön päältä lähtee pieni letku jäähdyttimen päähän. Mikä sen tarkoitus on ja voiko sen tilapäisesti tukkia? Poikkihan se lähtö meni paisarista, uuttahan ei ihan heti saa...

                  Comment

                  • kaol
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 5007
                    • Ilmajoki

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    528 TU. Paisuntasäiliön päältä lähtee pieni letku jäähdyttimen päähän. Mikä sen tarkoitus on ja voiko sen tilapäisesti tukkia? Poikkihan se lähtö meni paisarista, uuttahan ei ihan heti saa...
                    Syylärin ilmaus tapahtuu paisariin tuon letkun kautta. Et tuki.
                    Kokeilemalla se selviää...

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      528 TU. Paisuntasäiliön päältä lähtee pieni letku jäähdyttimen päähän. Mikä sen tarkoitus on ja voiko sen tilapäisesti tukkia? Poikkihan se lähtö meni paisarista, uuttahan ei ihan heti saa...
                      Kyseessä vissiin jäähdyttimen ylivuotoletku. Sen tarkoitus on mahdollistaa jäähdytinnesteen laajeneminen moottorin lämmetessä ja tuota kautta se "ylimääräinen" neste ajautuu takaisin paisuntasäiliöön. Mielelläni en sitä tulppaisi ja sen vaikutukset varmaan selviää vain kokeilemalla. Ikävimmässä tapauksessa keität koneen.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Originally posted by kaol View Post
                        Syylärin ilmaus tapahtuu paisariin tuon letkun kautta. Et tuki.
                        Hmmm.... Jos tukkii paisarin reiän ruuvilla ja jäähdyttimen päähän letku ja siihen tulppa. Tulppaa voi avata ja siten ilmata, kö? Vai tarviiko sen ajonaikana ilmailla itseään? Uusi paisari satasen ja saa ehkä perjantaina...

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Hmmm.... Jos tukkii paisarin reiän ruuvilla ja jäähdyttimen päähän letku ja siihen tulppa. Tulppaa voi avata ja siten ilmata, kö? Vai tarviiko sen ajonaikana ilmailla itseään? Uusi paisari satasen ja saa ehkä perjantaina...
                          Onko tosiaan noin kallis? Itse ostin seiskaan originaalin paisarin KL:stä 70€:lla.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Hmmm.... Jos tukkii paisarin reiän ruuvilla ja jäähdyttimen päähän letku ja siihen tulppa. Tulppaa voi avata ja siten ilmata, kö? Vai tarviiko sen ajonaikana ilmailla itseään? Uusi paisari satasen ja saa ehkä perjantaina...
                            Tuota letkua myöten kuitenkin kulkee jäähdytysneste kun sähköpumppu on käynnissä. Tiedä sitten mitä tapahtuu jos sen tukkii. On taas ihanan kallista, Saksassa 54€.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10513
                              • Saaressa

                              Voiko joku alkuperäisen E39 M5 tai M-Sportin omistaja antaa mittoja takaluukun ///M merkille..
                              En niitä etsinnöistä huolimatta löytänyt interwebistä.. :think

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Tuota letkua myöten kuitenkin kulkee jäähdytysneste kun sähköpumppu on käynnissä. Tiedä sitten mitä tapahtuu jos sen tukkii. On taas ihanan kallista, Saksassa 54€.
                                Ei kai tuossa pikkuletkussa siirtopumppu kuljeta? Joo niin on, ei vaan viitsi montaa päivää odotella. Schmiedmanilla n.67e, mutta toimitusaika ihan älytön. 14 työpäivää tilauksesta...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎