Originally posted by tecro
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostLuulisin, että kaikki on maalattu 2kerrosvärillä, eli massa+2komponetti lakka. Kerro toki jos näin ei ole.
2k maali kiiltää ilman lakkaa
esim: http://www.automaalit.net/epages/Gag...orakiiltovaeriNykyisiä ja Exiä iso kasa
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostSiis mitä hemsveettiä!? Nevörseen mitään tuollasta omissa/kavereiden E39:seissä.
Tästä löytyisi varmaan vanhojakin keskusteluja, mutta löytyykö e39:siin laajemmalle sumuttavia pissapojan suuttimia konepeltiin, ja alkuperäisen näköisiä vielä kaiken lisäksi?
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostSiis mitä hemsveettiä!? Nevörseen mitään tuollasta omissa/kavereiden E39:seissä.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by skv73 View PostSuorakiiltovärillä eli akryylillä (ei metallivärit)
2k maali kiiltää ilman lakkaa
esim: http://www.automaalit.net/epages/Gag...orakiiltovaeri
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostIhan perussettiä e39:ssä...yleensä bonuksena saa vielä kasaan painuneen helman.
Tästä löytyisi varmaan vanhojakin keskusteluja, mutta löytyykö e39:siin laajemmalle sumuttavia pissapojan suuttimia konepeltiin, ja alkuperäisen näköisiä vielä kaiken lisäksi?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKylläkyllä, mitkä e39 värit on maalattu akryylillä? Käsittääkseni 1kerros maalilla maalataan peltoautot, mopot yms kotterot.
jälkeenpäin maalattu vesiväreillä tai omistajan pyynnöstä välihionnan kanssa vedetty lakkaa lisäksi päälle.
Vedetään muuten tänäpäivänäkin vielä vaikka vesivärit onkin jo maalamoissa
Kun E39:en tekovaiheessa ei ollut vesivärejä vielä markkinoilla.
Helppo muuten testata , jostain piilosta hiotaan hienolla hiomapaperilla
jos paperiin tarttuu väri niin akryylit on pinnassa, jos taas ei tule väriä
paperiin niin lakka pinnassa. Saattaa saada näkymään jopa hiovalla vahalla
jos valkoinen rätti värjääntyy auton värillä niin akryylit pinnassa.Nykyisiä ja Exiä iso kasa
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostIhan mielenkiinnosta, paljonko autolla on kilometrejä takanaan?
Joillakin ulkomaisilla foorumeilla porukka on tuossa vaiheessa luovuttanut auton suhteen, kun ruoste on päässyt noin mittavaksi. Mutta kun Suomessa asutaan, missä ruoste ei ole uusi asia, niin kai noitakin on joku korjannut.Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!
Comment
-
-
Originally posted by tecro View Post300000+ Ollut suomessa vissiin vuodesta 2006.
Sigun E39 pitäisi luultavasti ylimaalata kokonaan. Jokaisen oven saumassa on alkavaa ruostetta ja takaluukkukin on saanut osansa. Lisäksi kuljettajan puoleisen helmakotelon keskivaiheilla on pieni kupla ja kuljettajan puolen A-pilarissa on yksi pieni kupla. Mikään noista vaurioista ei ole akuutti, mutta rahaa varmaan palaa mukavasti, kun alkaa entisöimään. Lieneekö edes järkevää korjata noita ovia, vai vaihtaa käytettyihin, mutta ruosteettomiin oviin ja maalata korin väriin. Karkeasti olen laskeskellut, että +3000€ tulee menemään korikorjauksiin.
Mutta olisi mnulla tänne yksi kysymyskin. Onko porukalla kokemusta Schmiedmannnin myymistä tarvike munuaisista ja kylkivilkuista? Tarkoitus olisi laittaa tilaus sisään, johon kuuluisivat uudet Hellan Celis takavalot, mustakromiset tarvike munuaiset ja mustat tarvike kylkivilkut. Lisäksi olen aikeissa tilata originaalit rekkarikilven valot (saisi vissiin originaalina led-versionakin, mutta onko järkeä?). Eli laatu noiden tarvikeosien kohdalla mietityttää.
Comment
-
-
Originally posted by skv73 View PostKaikki tavalliset sävyt maalattu akryylillä ellei ole
jälkeenpäin maalattu vesiväreillä tai omistajan pyynnöstä välihionnan kanssa vedetty lakkaa lisäksi päälle.
Vedetään muuten tänäpäivänäkin vielä vaikka vesivärit onkin jo maalamoissa
Kun E39:en tekovaiheessa ei ollut vesivärejä vielä markkinoilla.
Helppo muuten testata , jostain piilosta hiotaan hienolla hiomapaperilla
jos paperiin tarttuu väri niin akryylit on pinnassa, jos taas ei tule väriäu
paperiin niin lakka pinnassa. Saattaa saada näkymään jopa hiovalla vahalla
jos valkoinen rätti värjääntyy auton värillä niin akryylit pinnassa.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostOlen aina kuvitellut, että perusväreissäkin on lakka Bemareissa.
Liekö tilatessa uutta saanut valita:think
omalle kohdalleni sattunut molempiaNykyisiä ja Exiä iso kasa
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostOmassa m5:ssa oli 200tkm tienoilla aika valmiit nuo tunkkauspaikat, toki niistä vielä kesti nostaa mutta helman takaosa oli aivan mätä sisältäpäin. Jos autoa meinaa kauemmin itsellä pitää niin kannattaa alkaa jo jotain tekemään asialle, muuten ruostevaurio pääsee leviämään laajemmin. täällä kuvia aiheestaE30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostMistäs tuollainen viskokytkin kannattaa tilata? Saako Suomesta alkuperäistä järkihintaan? Vai tilaanko esim. ebaysta?
Toki pitää selvittää ensin, että onko se varmasti jumissa. Tosiaan tuo flektihän ei huuda ihan kylmänä, vaan tallistakin poistuessa kestää jonkun aikaa, että alkaa humisemaan. Välillä hitaammassakin ajossa tuntuu, että ei niin nopeasti pyörisi. On se vähintään 6000 kilometriä noin ollut. Voisiko joku termostaatti tai vastaava aiheuttaa tuota?
Comment
-
-
Originally posted by bayer69 View PostLuulin jo että olen yksin tämän asian kanssa tuon viron tuonnin kanssa mutta en näköjään olekaan..ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
-
Ilmeisesti nuo E39:n takahelmat mätänee kun menee vettä takaovenkautta kynnyslistanalta helmaan? Mulla ainakin syy-yhteys, takaovi + takahelma on "2 väri maalusteemalla"... Onneks ei oo ku yks tunkinkohta tuollanen.
(Suomessa auto viettäny 250tkm 07 vuodesta lähtien, 180tkm Saksassa)
Tosin eihän noita tunkinkohtia tarvi ku hätätilassa, muuten peräkoukusta tai koneenalta hallitunkilla koko toinen pää ilmaan.
Baijerin Mädät Wankkurit -team.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Comment