Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    Originally posted by Jakuza View Post
    Mites noi voi tarkastaa?
    Esimerkiksi vääntämällä moottoria voimakkaasti lihasvoimalla. Toinen vaihtoehto on ottaa kannakekumit käteen ja tutkia hyppysissä.
    Yleensä rikkinäinen kannakekumi rikkoo ensimmäisenä viskotuulettimen lavat tai ainakin jättää selviä naarmuja viskon tuuliohjaimeen.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • asdf1
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 162
      • interweb

      Kaupan pihassa pisti silmään että auton perä ois hieman vinossa. Hallin betonilattialla mittasin oikeen puolen olevan vähän päälle sentin verran matalammalla kun vasen. Tankki on melkein tyhjä ja rengaspaineet on samat.

      Voisko tuo olla merkki väsyneistä iskareista tms? Jouset ainakin näyttää ehjiltä.


      bemari taas tyhjentäny lompakkoo tehokkaasti tänä syksynä
      -05 e61 530d msport

      Comment

      • jumppakuutio
        Bimmer Rookie
        • Mar 2011
        • 131
        • Ylöjärvi

        Hoi. Oisko kellään kokemuksia jatai tietoa. Sytty akun valo mittaristoon tossa eilen ja ajattelin sitten että laturi ilmeisesti morjes, vaihdoin laturin ja nyt kyllä lataa (mitattu) mutta akun valo palaa silti..? Tarviiko jostain nollata jotain koodeja tjsp. INPA kyllä löytyy, joten jos siitä on apua niin otetaan tietoa vastaan. Ei antanu ainakaan moottoripuolelle mitään vikakoodia.

        Valot alko sammuileen n.3päivää ennenku edes akun valo syttyi, nyt toimii kyl valot hienosti.

        Auto: 523 -96

        Comment

        • Juize
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 231
          • Joensuu

          Originally posted by asdf1 View Post
          Kaupan pihassa pisti silmään että auton perä ois hieman vinossa. Hallin betonilattialla mittasin oikeen puolen olevan vähän päälle sentin verran matalammalla kun vasen. Tankki on melkein tyhjä ja rengaspaineet on samat.

          Voisko tuo olla merkki väsyneistä iskareista tms? Jouset ainakin näyttää ehjiltä.
          Mulla on kanssa oikea puoli sentin alempana, vaikka alla vajaa vuosi sitten vaihdetut madallusjousset ja uudet iskarit.
          Voiko tuo alempana olo johtua oikealla pyörän takana olevasta 100Ah:n kohtuu painavasta akusta.:think
          G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
          ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
          ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
          ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

          Comment

          • Korpraali
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 524
            • Turku

            Originally posted by Juize View Post
            Mulla on kanssa oikea puoli sentin alempana, vaikka alla vajaa vuosi sitten vaihdetut madallusjousset ja uudet iskarit.
            Voiko tuo alempana olo johtua oikealla pyörän takana olevasta 100Ah:n kohtuu painavasta akusta.:think
            Eikös se ole hyvä asia että oikeapuoli on alempana, kun menet autoon istumaan, niin on auto balanssissa
            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

            Comment

            • hakala-
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 453
              • Tampere

              Mitäs ihmettä.. Vaihdoin mittariston koska vanhassa oli pikselit kadonnut. Toinen mittaristo on samasta autosta eli 528iA ja on ajotietokoneet sun muut molemmissa. Nyt kun vaihdoin niin midissä ei ole ajotietokonetta? Pitääkö näissä jotain koodailla mittariston vaihdon jälkeen?
              F15 M50D
              E36 328 turbo
              E34 535 turbo

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Kyllähän se uusi mittaristo pitää koodata.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by hakala- View Post
                  Mitäs ihmettä.. Vaihdoin mittariston koska vanhassa oli pikselit kadonnut. Toinen mittaristo on samasta autosta eli 528iA ja on ajotietokoneet sun muut molemmissa. Nyt kun vaihdoin niin midissä ei ole ajotietokonetta? Pitääkö näissä jotain koodailla mittariston vaihdon jälkeen?
                  Tarviit BMW scannerin, että saat muutettua sinne oikean valmistenumeron ja kilometrit. INPA:lla ei sitten onnistu nuo edellä mainitut käytettyyn mittaristoon.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    Onkos näissä M54-koneisissa e39:ssä pakoputkissa ollenkaan niitä joustavia haitareita tms? Joku pärähtää 1000 rpm kohdalla moottoria kuormitettaessa varsinkin auton ollessa kylmä. Lämpimänä ääni melkein häviää. Uudet tukikumit vaihdettiin putkistoon juuri ja tarkastettiin lämpösuojat yms. :think
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • tuumas
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2564
                      • Lapland, Finland

                      edit. ei mitn
                      Last edited by tuumas; 15-10-2012, 10:56.

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        Originally posted by Jakuza View Post
                        Hmm.. meinaatko, että kone pääsis liikkumaan niin paljon? Onko tälläisestä olemassa havaintoja, että syylärit menee paskaksi koneen puslien huonon kunnon takia?

                        En kyllä tiedä kunnosta yhtään mitään, mutta mitään tärinöitä/värinöitä/resonointia en ole havainnut kyllä millään kierrosalueella. Mites noi voi tarkastaa?
                        Konepelti auki, vaihde silmään ja vaikka käsijarrua vasten polkee kaasua (automaatilla helppoa, manuaalilla vähän vaikeempi). Kone nousee sieltä aika reilusti ylös jos on tukikumi siinä kunnossa, että alkaa syyläreitä rikkoa. Nykysestäkin autosta hajonnut syyläri tuon takia ja vaihdettu vesipumpusta alkaen kaikki, mutta itse syytä ei ollut korjattu.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • Jukka81
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 1176

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Näkyy kun raottaa verhoilua tuulilasin puolelta.
                          Originally posted by Samppae39 View Post
                          Eka liitoskohta taitaa olla ovenpielessä.

                          Pilarien bagit on heti verhoilun alla. Huomioi irrottaessa verhoilua, että airbag lätkän alla on ruuvi.
                          Kyselyjä lisää, edellinen omistaja näköjään tarvinnut airbageja omaan käyttöön, kun ei ollut noita A-pilareiden (ITS) bageja ollenkaan PRKL!! Löysin jo korvaavat bagit, ja vähä siinä ehdin jo purkailla hanskalokeroa, ja ratin alta verhoiluja yms, vaan melko ahtaalta näyttää.

                          Onko kukaan vaihtanu nuita, minkälainen homma lienee, joutuuko kojelaudan käyttään irti?
                          -E30 325i M-TechII Turbo
                          -E39 528iA M-Sport
                          -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                          Comment

                          • Bmw Dreamer
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 2762
                            • Kouvola

                            Originally posted by Jakuza View Post
                            Hmm.. meinaatko, että kone pääsis liikkumaan niin paljon? Onko tälläisestä olemassa havaintoja, että syylärit menee paskaksi koneen puslien huonon kunnon takia?

                            En kyllä tiedä kunnosta yhtään mitään, mutta mitään tärinöitä/värinöitä/resonointia en ole havainnut kyllä millään kierrosalueella. Mites noi voi tarkastaa?
                            Eikö vaihdekeppi karkaa yhtään repsikanpuolelle kovemmassa kiihdytyksessä?
                            Mulla karkaili, niin kyllä heti tiesi mistä kysymys..
                            BMW 520d Touring '06 314tkm
                            BMW 530D Touring '99 552tkm
                            BMW 320da Touring '02 427tkm
                            Volvo V70 D5 '02
                            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                            Case IH 5140 Maxxum

                            Comment

                            • Agio
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2010
                              • 58
                              • Tampere

                              Onko kennelläkään hyviä arvauksia mistä vois johtua '97 523:ssa 2 - 3k rpm välillä räminä? Ikään kuin joku metallinen hankaisi/hakkaisi johonkin. Ei kuulu kun paikallaan kierrättää konetta eikä kierrosten laskiesssa. Yli kolmen tonnin kun mennään niin ei taas kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
                              BMW 730DA -06
                              Ex-BMW 530dA Touring -02
                              Ex-BMW 523iA -97

                              Comment

                              • tmth
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 2194
                                • Kangasala

                                Originally posted by Agio View Post
                                Onko kennelläkään hyviä arvauksia mistä vois johtua '97 523:ssa 2 - 3k rpm välillä räminä? Ikään kuin joku metallinen hankaisi/hakkaisi johonkin. Ei kuulu kun paikallaan kierrättää konetta eikä kierrosten laskiesssa. Yli kolmen tonnin kun mennään niin ei taas kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
                                Mulla on molemmissa omistamissani 523:ssa kuulunut myös tuota outoa resonanssia, suunniilleen 2000 kierroksen tuntumassa. Ja nimenomaan vain ajossa. Se tulee ilmeisesti jostainpäin pakoputkea, mutten sitä koskaan kyllä saanut selville. Lienee jonkinlainen ominaisuus

                                F10 & R55
                                ex:
                                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎