Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmer_
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 851
    • Keskisuomi

    Originally posted by janke View Post
    Käy kaikki puolat läpi halkeilujen varalta! Entä uivatko tulpat öljyssä?... Siis onko venakopan tiiviste uusi?
    Kävin kaikki puolat läpi ja päällisin puolin ehjät, ainoa huomio oli kuumentumisen jäljet kyljissä? Tulpat olivat normaalit. Sitä vielä mietin kun tulpat olivat nelikärkiset NGK QUP malliset, että voiko ne rasittaa puolia yksikärkistä/normaalia tulppaa enemmän? Öljyvuotoja ei ollut.

    Originally posted by pmtk View Post
    Virallisessa vikakooditopikissa olen kertonut omat ongelmani ja ratkaisuni. Nimimerkillä kun haet, niin löydät juttuni. Jos kaikki mahdolliset imuvuodot on tutkittu, niin kannattaa katsoa puolat, uiko öljyssä --> venttiilikopan tiiviste. Se on sen verran helppo homma, että kannattaa tehdä.

    Luulen, että itselläni oli kaksi pääsyyllistä, bensansuodatin ja kaasuläppäkotelo.

    Onnea ja kärsivällisyyttä vian etsintään.
    Kiitos! Lueskelen tässä illanratoksi juttusi.. Eihä tässä varmaan muuten niin, muttakun auto seisoo kaverin p-paikalla ja ei ole prkl edes tallia saatika avaimia
    Seonsekinnusenjoukokinnulasta

    e46 320i Touring -04
    e36 328i -97 Sedan Ralliauto

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Originally posted by bimmer_ View Post
      Kävin kaikki puolat läpi ja päällisin puolin ehjät, ainoa huomio oli kuumentumisen jäljet kyljissä? Tulpat olivat normaalit. Sitä vielä mietin kun tulpat olivat nelikärkiset NGK QUP malliset, että voiko ne rasittaa puolia yksikärkistä/normaalia tulppaa enemmän? Öljyvuotoja ei ollut.



      Kiitos! Lueskelen tässä illanratoksi juttusi.. Eihä tässä varmaan muuten niin, muttakun auto seisoo kaverin p-paikalla ja ei ole prkl edes tallia saatika avaimia
      Mielestäni nelikärkiset pitäisi toimia yhtähyvin, kuin normaalit kaksikärkisetkin ilman ongelmia. Ne tulpanhatut kannattaa myös tutkia huolella, että yhdistääkö kunnolla. ja että siellä sisällä se spiraali on "normaalin" näköinen ja joustaa, kun painaa puolan päästä olessaan tulpankolossa ilman ruuveja.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Late69
        Bimmer Rookie
        • Apr 2012
        • 65
        • RMK

        Originally posted by bimmer_ View Post
        Ajattelin nyt vain näin mielenkiinnosta kysäistä, että kuinka monella on ollut seuraavanlaista ongelmaa m54b25 moottorin kanssa, eli hyytyi suoraan ajosta - moottorin vikavalo syttyi - kävi viidellä ja ei ottanut kaasua vastaan.. No vikakoodit ilmoitti ensimmäisen sylinterin puolan olevan kabut ja vitosessa miss fired ja lambda arvot sekasin eli rikkaalla. Puola vaihdettiin, ei mitään vaikutusta.. uudet tulpat moottoriin ja sen avulla kävi tasaisesti n.5 minuuttia jonka jälkeen sama uudestaan, vikatilaan ja ei ota kaasua ja sammuu miltein heti. Tutkimukset ovat vielä tällä erää kesken, mutta veikkaako arvon raati, että olisi hajoittanut puolan/puolia uudestaan vaiko lambda sökönä? Kyseessä näemmä yleinen vika näissä moottoreissa.. Imuvuotoja en löytänyt.
        Hieman samaa asiaa ja hieman sivuten.

        Itellä joskus tehnyt niin, että ajossa kaikki sähköt hävinny ja EML-valo syttynyt. Hetken aikaa sai odotella tien vieressä ja sit pelas taas.
        Teki myös kesällä ruuhkassa niin, että kun pitkän jonotuksen jälkeen polkas kaasua, niin kierrokset nousi ~tonniin ja laski heti alas. Eli vaikka polkas kaasun pohjaan, niin kierrokset ei noussu kuin tuohon tiettyyn pisteeseen asti josta ne sitten putosi.
        Tässäkin auttoi parikyt minsaa tien vieressä "jäähdyttely", jonka jälkeen toimi normaalisti.

        Alkuviikosta kävin vähän pitemmällä reissulla ja takaisin tullessa syttyi moottorivalo. Huomas myös välillä kun pysähtyi valoihin, niin auto hytkyi huomattavasti. En huomannut katsoa kierroksia siinä vaiheessa, mutta oletan et ne oli aika alhaalla.

        Äsken pihalla ~6km ajon jälkeen jäin parkkiin ja testasin miten kierrokset muuttuu kun ottaa ilmastoinnin pois päältä.
        Ilmastointi päällä kierrokset on jotain ~500-550 ja ilmastointi pois päältä nous ~650-700 kierrokseen. Johtuuko tää nyt nimenomaan siitä venttiilikopan ilmaletkun reiästä? Eli imuvuodosta?
        Tässäkin huomasi selvästi eron, ilmastointi kun on päällä niin auto hytkyy hieman (niin pienet kierrokset että pomppii?). Toisaalta kun on pitemmän kuin tuon työmatkan ajanut, niin kierrokset on ilmastointi päälläkin ihan siedettävät eikä hytky auto yhtään.

        Tuli tilattua BMW Scanner 1.4 adapteripiuhoineen, niin pääsee sillä sitten katsomaan miksi se moottorivalo palaa vieläkin (joskus palanut vaan hetken aikaa). Voi ristus sitä vikakoodien määrää mitä sieltä todennäköisesti tulee.

        Mainostetaan vielä tähän lopuksi, että todennäköisesti ensi viikosta lähtien onnistuu Riihimäen alueella vikakoodien luku ja asetuksien ohjelmointi minun(kin) kautta.

        Ex. E39 525i '00
        Lexus GS430 '00

        Comment

        • Will_E39
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 920
          • Seinäjoki

          potilas e39 525iat -02 joka heittelee ajotietokoneeseen mitä ihmeellisempiä herjoja ilman mitään syytä ja samoin polttelee kaikkia mahollisia varoitusvaloja mittaristossa esim. abs,dsc,moottorin vikavalo ym. välillä käy niin jotta pimenee koko auto eli sähköt katoaa totaalisesti:think useimmiten kuitenkin auto pelaa ihan hyvin joten olisko vika nyt sitten virtalukon pohjassa?
          e39 520ia-96

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            Originally posted by Will_E39 View Post
            potilas e39 525iat -02 joka heittelee ajotietokoneeseen mitä ihmeellisempiä herjoja ilman mitään syytä ja samoin polttelee kaikkia mahollisia varoitusvaloja mittaristossa esim. abs,dsc,moottorin vikavalo ym. välillä käy niin jotta pimenee koko auto eli sähköt katoaa totaalisesti:think useimmiten kuitenkin auto pelaa ihan hyvin joten olisko vika nyt sitten virtalukon pohjassa?
            Tästä on hyvä lähteä liikkeelle. Samoin kävisin myös paikallisella akkukauppiaalla tekemässä rasitustestin akulle(Tämähän on jokatapauksessa hyvä tehdä talvea ajatellen).
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Will_E39
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 920
              • Seinäjoki

              Originally posted by BreeZi View Post
              Tästä on hyvä lähteä liikkeelle. Samoin kävisin myös paikallisella akkukauppiaalla tekemässä rasitustestin akulle(Tämähän on jokatapauksessa hyvä tehdä talvea ajatellen).
              toki ton testinkin voisi tehä mutta akku on ehjä. nyt auto sähköttömänä tallissa ja luultavimmin parin tunnin päästä toimii taas täydellisesti (kyseessä siis veljen auto) on nämä hienoja laitteita
              e39 520ia-96

              Comment

              • Magirus
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 875
                • Keski-Suomi und Sawo

                Osaako joku sanoa miksi nuo öljysuodattimenjalan tiivisteet ei kestä (m52b28)? Vuosi takaperin vaihdoin vanhan kun oli kovettunut ja vuoti selvästi ulospäin. Autosta hävisi myös samalla tuo nostajien naputus lämpimällä koneella.

                Nyt sitten kesällä naputus taas alkoi. Sen kummemin en asialle mitään tehnyt mutta kytkinremontin yhteydessä tuli vaihdettua ö-pohjan tiiviste, kampiakselin etupään ja takapään stefat, takapään stefa "pukin" tiiviste ja kaikki vuotokohdat pois. Samalla purin ö-pumpun irti ja tarkistin/puhdistin sen. Tuli myös vaihettua itse öljypumpun ja "imuputken" välissä oleva tiiviste ehjään kun näytti sekin kovettuneen.

                Auto pysyi kuukauden päivät hiljaisena (laitoin siis vanhat öljyt rempan jälkeen kun ei ollut 3tkm enempää ajettu). Nyt naputtaa osa nostajista aivan perkeleesti, niin että sydäntä oikein repii. Näyttäisi taas olevan hieman öljystä kosteana tuo suodatinjalan ympärys joten tuli mieleen että voiskohan sieltä taas jollain tavalla tuo öljynkierto häiriintyä ja aiheuttaa naputusta nostajiin?

                Ja vielä, mistäs tointais ö-paineet mitata? Ja paljonkohan tuommosella sigun 528i M52B28 koneella pitäis tyhjäkäynnillä ja kierroksilla paineita olla?

                M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                O: E24 osasia

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Will_E39 View Post
                  toki ton testinkin voisi tehä mutta akku on ehjä. nyt auto sähköttömänä tallissa ja luultavimmin parin tunnin päästä toimii taas täydellisesti (kyseessä siis veljen auto) on nämä hienoja laitteita
                  Mitä tarkoittaa ehjä tässä tapauksessa? Eipä se välttämättä juurikaan varottele. (ja saattaa aiheuttaa ihan ihmeellisiä ongelmia.) Vai onko tuore?

                  Comment

                  • Will_E39
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 920
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by eiskalt View Post
                    Mitä tarkoittaa ehjä tässä tapauksessa? Eipä se välttämättä juurikaan varottele. (ja saattaa aiheuttaa ihan ihmeellisiä ongelmia.) Vai onko tuore?
                    No toi auton täys sähköttömyys tullut nyt muutaman kerran ja aina muutaman tunnin päästä auto toiminut täydellisesti
                    e39 520ia-96

                    Comment

                    • E.K.
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 494
                      • Helsinki

                      Originally posted by Will_E39 View Post
                      No toi auton täys sähköttömyys tullut nyt muutaman kerran ja aina muutaman tunnin päästä auto toiminut täydellisesti
                      No itellä oli yks patteri mikä tyhjeni autossa isossa c-tek laturissa kiinni ollessaan täysin (ku tallissa jotain ropasin) niin ettei automaatin ledi palanu, mut silti sama akku toimi loistavasti peugeotin asuntoautossa.


                      rasitustesterillä akku näytti välillä hyvää ja välillä täysin paskaa??
                      Last edited by E.K.; 19-10-2012, 20:27.

                      Comment

                      • _Hämis_
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 238
                        • Raahe

                        Mikähän se on ongelmana tuossa 528ia:ssa, kun obc näyttää keskikulutukseksi reilut 30l/100km? Todellinen noin parikymmentä vähemmän.
                        Haitariputki, separaattori ja öljytikun juureen letku vaihdettu uusiin, sekä adaptaatiot nollattu uusinnan jälkeen.
                        320d -02
                        Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
                        Astra 1.6 -00

                        Comment

                        • Foksu
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 74
                          • Valkeakoski

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Ettei syyllinen olisikin tuo suodattimen jalan tiiviste, aika yleinen vika taitaa olla:
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198523
                          No'niin, nyt kun nuo muut romppet on irti niin kait se on tässä kohtaa paree vaihtaa.
                          Tiiviste nyt hankittuna, joten purkutyö jatkuu...

                          Näytti olevan se 'epämäärainen' irrallaan oleva letku katkennut, joten uusi pitänee hommata.
                          Onkohan tämä alipaineletku ns. polttoaineletkua?
                          F11 N52B30

                          Comment

                          • Will_E39
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 920
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Will_E39 View Post
                            potilas e39 525iat -02 joka heittelee ajotietokoneeseen mitä ihmeellisempiä herjoja ilman mitään syytä ja samoin polttelee kaikkia mahollisia varoitusvaloja mittaristossa esim. abs,dsc,moottorin vikavalo ym. välillä käy niin jotta pimenee koko auto eli sähköt katoaa totaalisesti:think useimmiten kuitenkin auto pelaa ihan hyvin joten olisko vika nyt sitten virtalukon pohjassa?
                            selvisi nyt sen verran jotta vika onkin akulta lähtevä virtakaapeli,eli se musta möykky joka ilmeisesti on se kaapelipaukku? auto oli sähköttä niin sitä möykkyä kosketti niin avot ja sähköt tuli takaisin...oli marmorilla edullinen kaapelipätkä,360e onko muuta mistä kyselis?
                            e39 520ia-96

                            Comment

                            • sonikk
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 1664
                              • Kerava

                              Kiire!

                              Kumpi kaiutinpiuha on plus, sinipuna vai siniruskea?

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16344
                                • Leppävirta

                                Originally posted by sonikk View Post
                                Kumpi kaiutinpiuha on plus, sinipuna vai siniruskea?
                                Tuommonen nopealla googlettelulla löyty.

                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎