Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luikas
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 644
    • Oulu area

    Originally posted by BMW323 View Post
    tekee vielä vähän ja tankissa ainetta yli puolet

    ja kyllä se silti tuolla siirtopumpulla parani paljonkin ennen oli ihan hirveetä nykimistä vaikka oli tankissa tavaraa..
    Nythän on aiheellista vaihella dsl-suodatinkin jos ei oo tietoa milloin vaihdettu, ja pitää muutenkin tankkia mahdollisimman täynnä niin ei kerää kondensiovettä polttoainelinjoihin. Ajaa tankki melko kuiviin ja pistää talvilaatua mikäli sitä on jo oulun seudulla saatavilla. Pohjoisempana ainakin saa jo tuota -29/-34 vai mitä se oli..
    Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
    Past:
    F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
    F31 318d xdrive -14
    F07 530d GT-11
    E90 330xda LCI -09
    E70 X5 3,0sd M-Sport -07
    E39 530d M-Sport -03
    E39 530iA M-Sport -02
    E39 528i -97
    E30 320i -88

    Comment

    • BMW323
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 994
      • kempele

      Originally posted by luikas View Post
      Nythän on aiheellista vaihella dsl-suodatinkin jos ei oo tietoa milloin vaihdettu, ja pitää muutenkin tankkia mahdollisimman täynnä niin ei kerää kondensiovettä polttoainelinjoihin. Ajaa tankki melko kuiviin ja pistää talvilaatua mikäli sitä on jo oulun seudulla saatavilla. Pohjoisempana ainakin saa jo tuota -29/-34 vai mitä se oli..
      suodattimen mie oon vaihtanu pari kuukautta sitten..

      ens viikolla saa suutinten pohja tiivisteet niin vaihtaa ainakin ne ja kattoo mitä tekee..
      jos ei parane niin sen tankin sisällä oleva pumppu vaihtoon..

      lueskelin koodit niin olihan siellä muutama.. laitteena toimi kts 340 bosch
      ja sitä vikaa....

      - 1152 jäähdyttimen puhaltimen ohjaus katkos. (ilmastoinnin flekti)
      - 13573 hehkutusajan ohjaus, hehkutuksen ohjainlaite viallinen
      - 1028 pakokaas. takais kierr säädin (arf)
      - 7728 ahtopaineensäädön paineenmuunnin säätöpoikkeama

      tuommoset tuli.. ehkä tuon egr vois tukkia myös jos on toiminnassa..

      tässä testissä moottori oli kylläkin kylmä vaikka ois pitäny olla normaali lämpöinen
      sitten määrienverailu..

      korjausmäärä sylinteri 1 -0.84
      korjausmäärä sylinteri 2 0.34
      korjausmäärä sylinteri 3 -1.20
      korjausmäärä sylinteri 4 0.08
      korjausmäärä sylinteri 5 2.48
      korjausmäärä sylinteri 6 -1.63

      onhan nuissa heittoja mut nuo arvot ei sano mulle yhtään mitään..
      Nissan Stagea NM35 -01
      2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
      harrastepohjalta E21 316

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by Tomis View Post
        Juu biesness malli kasetilla.
        Ota rammari irti ja suihkuttele kaikkiin liittimiin näin aluksi jotain contacti sprayta!!
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          Aamulla ajelin ruuhkassa duuniin niin yhdessä vaiheessa ykkösellä tyhjäkäyntivauhtia alkoi puskea hieman viileetä hyttiin. Väänsin lämmöt tappiin mutta ei lämmennyt. Siitä sitten vauhti taas nousi ja alkoi lämmintä tulemaan normaalisti. Loppumatkasta en huomannut litään vaikka välillä joutui pysähtelemään.

          Mikäs sille tuli, vesipumppu vetelee viimeisiään? Voiko siili oireilla noin? M54B25 pata kyseessä.

          Comment

          • Tomis
            Bimmer Rookie
            • Oct 2012
            • 31
            • Kouvola

            Originally posted by janke View Post
            Ota rammari irti ja suihkuttele kaikkiin liittimiin näin aluksi jotain contacti sprayta!!
            Täytyy koittaa.

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by sonikk View Post
              Aamulla ajelin ruuhkassa duuniin niin yhdessä vaiheessa ykkösellä tyhjäkäyntivauhtia alkoi puskea hieman viileetä hyttiin. Väänsin lämmöt tappiin mutta ei lämmennyt. Siitä sitten vauhti taas nousi ja alkoi lämmintä tulemaan normaalisti. Loppumatkasta en huomannut litään vaikka välillä joutui pysähtelemään.

              Mikäs sille tuli, vesipumppu vetelee viimeisiään? Voiko siili oireilla noin? M54B25 pata kyseessä.
              Vesiventtiilitkin voi välillä vähän jumittaa! Voi tietysti olla ilmaakin järjestelmässä?
              Last edited by janke; 26-10-2012, 23:01.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • thurak
                Newbiemmer
                • Oct 2012
                • 7
                • Teuva, Norinkylä

                Originally posted by thurak View Post
                Tarina menee näin:
                523i 1996 ajettu 300000km
                Auto on toiminut 2 vuotta täysin moitteettomasti, mutta viikko sitten ajon aikana nykäisi aivan kuin olisi meinannut sammua. hetken päästä sitten sammuikin, mutta lähti vielä käyntiin (tehot aivan hukassa) ja pakko oli ajaa vielä 50km kotiin. Irroitin pakoputken avasin katalysaattorin ja näky oli karmea! Puolet pelkkää jauhoa ja puolet yhteensulaneena kappaleena. revin romut pois ja hitsasin kannen kiinni. Nätisti lähti käyntiin ja komeasti kävi, mutta sitten sammui eikä käynnisty. vaihdoin tulpat ja oli sen verran ollut painetta tukkeutuneen katin vuoksi tullut, että tulppien tiivisteiden välistä oli pursunnut öljyä ja tulpat aivan karmeassa kunnossa. Tulppien vaihto ei auttanut.Bensapumppu toimii. piuhan päässä en ole vielä käyttänyt koska juuri tallista tulin ja tähän aikaan en sitä ehdi tehdä.
                Olisiko kampiakselin asentotunnistin voinut ottaa itteensä siinä temmellyksessä?
                Kertokaapas hiukan ideoita mitä tässä vielä kannattais kokeilla.
                olisko teuvan lähellä ketää jolla olis lukuvehkeet läppärillä niin vois kattoa ne vikakoodit?
                Asia kunnossa. lisäsin öljyä ja käyntiin hörähti (en ollut tietoinen siitä että ei anna käynnistyä jos öljyn pinta alhaalla vako vain tukossa).. aluksi savu oli hirveä, mutta hetken kengittyä käyti tasaantui ja savutus loppui.. Nyt erittäin tasianen ja hiljainen käynti, 2e kolikko pysyy koneen päällä kaatumatta.erittäin herkkä kaasu ja väännöt tuntuu paremmalta kuin koskaan, mukavan pirteän tuntuinen noin pikkuiseksi koneeksi. Tarvi vain näköjään tekohengitystä tukkoisuuden takia.. nyt vanha kunnon bemmi taas tien päällä kaivamassa uria

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by janke View Post
                  Voi tietysti olla ilmaakin järjestelmäss?
                  Toisilla sanoilla samaa asiaa, eli onhan kysyjällä yleensäkään nestettä moottorissa?

                  Nyt ajossa nestettä vuotava m43 moottori jonka kanssa olen havainnut asian mitä ei minkään muun moottorin kanssa ole ollut, lämmön tule kabiiniin loppuu paljon aiemmin kuin puuttuva neste näkyy mittarissa lämpöongelmana.
                  Olli.

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    Joo täytyy nuo jäähynesteet tarkastaa huomenna ensimmäisenä.

                    Tuli mieleen että alkusyksystä kävi kerran niin että tyhjäkäynnillä lämmöt nousi hieman normaalia ylemmäs ja siitä jäi vikakoodikin talteen. Silloin meinasin että viskossa vikaa mutta ei se tota kylmyyttä selitä.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by sonikk View Post
                      Joo täytyy nuo jäähynesteet tarkastaa huomenna ensimmäisenä.

                      Tuli mieleen että alkusyksystä kävi kerran niin että tyhjäkäynnillä lämmöt nousi hieman normaalia ylemmäs ja siitä jäi vikakoodikin talteen. Silloin meinasin että viskossa vikaa mutta ei se tota kylmyyttä selitä.
                      Juu. Mittaa samalla jäähdytys nesteen pakkasen kestävyys, jos ei ole tietoa siltä osin? Ettei vaan tule lisää ongelmia!
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • eiskalt
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2012
                        • 836
                        • Hyvinkää

                        Jaha, nyt alko sitten oik. etunurkka ääntämään ja vieläpä ihan häiritsevästi. Pitänee maanantaina nostaa auto ylös ja kattoa, josko olis laakeri porsimassa...
                        Toinen mahdollisuus on sitten jarrulevy, jotka sietäis jokatapauksessa molemminpuolin vaihtaa palojen kera, kun sellasta mekkalaa meinaavat pitää.(tosin nyt ei oo pariin pv kiljunu.)

                        Joten arvoitus onkin, mitä sinne työntäisi. Pitäiskö sitä ihan tilata jostain jotkut oikeen kehutut levyt + palat vai myykö Motonet samaa kamaa? Mitä ne nyt ylipäänsä myy siellä? :think

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10056
                          • KVLA

                          Originally posted by eiskalt View Post
                          Jaha, nyt alko sitten oik. etunurkka ääntämään ja vieläpä ihan häiritsevästi. Pitänee maanantaina nostaa auto ylös ja kattoa, josko olis laakeri porsimassa...
                          Toinen mahdollisuus on sitten jarrulevy, jotka sietäis jokatapauksessa molemminpuolin vaihtaa palojen kera, kun sellasta mekkalaa meinaavat pitää.(tosin nyt ei oo pariin pv kiljunu.)

                          Joten arvoitus onkin, mitä sinne työntäisi. Pitäiskö sitä ihan tilata jostain jotkut oikeen kehutut levyt + palat vai myykö Motonet samaa kamaa? Mitä ne nyt ylipäänsä myy siellä? :think
                          Millaista ääntä?Kivi mennyt jarrukilven väliin?

                          Comment

                          • TimE39
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2011
                            • 174
                            • Espoo

                            Mistä vois johtua että tällänen vm. 97 oleva E39 ei puske kovin lämmintä ilmaa hyttiin kunnes moottoria kierrättää rajummin?
                            Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                            ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                            ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Originally posted by TimE39 View Post
                              Mistä vois johtua että tällänen vm. 97 oleva E39 ei puske kovin lämmintä ilmaa hyttiin kunnes moottoria kierrättää rajummin?
                              Ilmaa järjestelmässä tai vesiventtiilit jumissa! Onko sulla autossa latent heat accumulator?:think
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • eiskalt
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2012
                                • 836
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Millaista ääntä?Kivi mennyt jarrukilven väliin?
                                Sitä epäiltiin, mutta ei heti löytyny. Semmosta aaltoilevaa kahisevaa metallista kirskuntaa. Oikeastaan... Ihan kun hankaisi jäisiä metallinkappaleita vastakkain. Aaltoilusta tuli vaan mieleen, josko olis jarrulevyt kieroina. Tai siis varmaan onkin. Ainakin pari pv sitten kun jarruttelin kevyesti alamäessä, niin äänestä päätellen ei kyllä ihan suorat ole. Nehän on siis jarruttaessa metelöineet niin kauan, kun olen tuon omistanut. Nyt vaan alko kesken ajon ääntämään muutenkin. Välillä vaimenee ja häviää kokonaan ja hetken päästä taas alkaa.

                                Mutta etujarruthan on siis muutenkin hieman kuluneet, joten ei mikään huono idea vaihtaa. On pitänyt jo pidemmän aikaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎