Originally posted by BMW323
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
-
-
Originally posted by luikas View PostNythän on aiheellista vaihella dsl-suodatinkin jos ei oo tietoa milloin vaihdettu, ja pitää muutenkin tankkia mahdollisimman täynnä niin ei kerää kondensiovettä polttoainelinjoihin. Ajaa tankki melko kuiviin ja pistää talvilaatua mikäli sitä on jo oulun seudulla saatavilla. Pohjoisempana ainakin saa jo tuota -29/-34 vai mitä se oli..
ens viikolla saa suutinten pohja tiivisteet niin vaihtaa ainakin ne ja kattoo mitä tekee..
jos ei parane niin sen tankin sisällä oleva pumppu vaihtoon..
lueskelin koodit niin olihan siellä muutama.. laitteena toimi kts 340 bosch
ja sitä vikaa....
- 1152 jäähdyttimen puhaltimen ohjaus katkos. (ilmastoinnin flekti)
- 13573 hehkutusajan ohjaus, hehkutuksen ohjainlaite viallinen
- 1028 pakokaas. takais kierr säädin (arf)
- 7728 ahtopaineensäädön paineenmuunnin säätöpoikkeama
tuommoset tuli.. ehkä tuon egr vois tukkia myös jos on toiminnassa..
tässä testissä moottori oli kylläkin kylmä vaikka ois pitäny olla normaali lämpöinen
sitten määrienverailu..
korjausmäärä sylinteri 1 -0.84
korjausmäärä sylinteri 2 0.34
korjausmäärä sylinteri 3 -1.20
korjausmäärä sylinteri 4 0.08
korjausmäärä sylinteri 5 2.48
korjausmäärä sylinteri 6 -1.63
onhan nuissa heittoja mut nuo arvot ei sano mulle yhtään mitään..Nissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
-
Aamulla ajelin ruuhkassa duuniin niin yhdessä vaiheessa ykkösellä tyhjäkäyntivauhtia alkoi puskea hieman viileetä hyttiin. Väänsin lämmöt tappiin mutta ei lämmennyt. Siitä sitten vauhti taas nousi ja alkoi lämmintä tulemaan normaalisti. Loppumatkasta en huomannut litään vaikka välillä joutui pysähtelemään.
Mikäs sille tuli, vesipumppu vetelee viimeisiään? Voiko siili oireilla noin? M54B25 pata kyseessä.
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostAamulla ajelin ruuhkassa duuniin niin yhdessä vaiheessa ykkösellä tyhjäkäyntivauhtia alkoi puskea hieman viileetä hyttiin. Väänsin lämmöt tappiin mutta ei lämmennyt. Siitä sitten vauhti taas nousi ja alkoi lämmintä tulemaan normaalisti. Loppumatkasta en huomannut litään vaikka välillä joutui pysähtelemään.
Mikäs sille tuli, vesipumppu vetelee viimeisiään? Voiko siili oireilla noin? M54B25 pata kyseessä.Last edited by janke; 26-10-2012, 23:01.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by thurak View PostTarina menee näin:
523i 1996 ajettu 300000km
Auto on toiminut 2 vuotta täysin moitteettomasti, mutta viikko sitten ajon aikana nykäisi aivan kuin olisi meinannut sammua. hetken päästä sitten sammuikin, mutta lähti vielä käyntiin (tehot aivan hukassa) ja pakko oli ajaa vielä 50km kotiin. Irroitin pakoputken avasin katalysaattorin ja näky oli karmea! Puolet pelkkää jauhoa ja puolet yhteensulaneena kappaleena. revin romut pois ja hitsasin kannen kiinni. Nätisti lähti käyntiin ja komeasti kävi, mutta sitten sammui eikä käynnisty. vaihdoin tulpat ja oli sen verran ollut painetta tukkeutuneen katin vuoksi tullut, että tulppien tiivisteiden välistä oli pursunnut öljyä ja tulpat aivan karmeassa kunnossa. Tulppien vaihto ei auttanut.Bensapumppu toimii. piuhan päässä en ole vielä käyttänyt koska juuri tallista tulin ja tähän aikaan en sitä ehdi tehdä.
Olisiko kampiakselin asentotunnistin voinut ottaa itteensä siinä temmellyksessä?
Kertokaapas hiukan ideoita mitä tässä vielä kannattais kokeilla.
olisko teuvan lähellä ketää jolla olis lukuvehkeet läppärillä niin vois kattoa ne vikakoodit?
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostVoi tietysti olla ilmaakin järjestelmäss?
Nyt ajossa nestettä vuotava m43 moottori jonka kanssa olen havainnut asian mitä ei minkään muun moottorin kanssa ole ollut, lämmön tule kabiiniin loppuu paljon aiemmin kuin puuttuva neste näkyy mittarissa lämpöongelmana.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostJoo täytyy nuo jäähynesteet tarkastaa huomenna ensimmäisenä.
Tuli mieleen että alkusyksystä kävi kerran niin että tyhjäkäynnillä lämmöt nousi hieman normaalia ylemmäs ja siitä jäi vikakoodikin talteen. Silloin meinasin että viskossa vikaa mutta ei se tota kylmyyttä selitä.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Jaha, nyt alko sitten oik. etunurkka ääntämään ja vieläpä ihan häiritsevästi.Pitänee maanantaina nostaa auto ylös ja kattoa, josko olis laakeri porsimassa...
Toinen mahdollisuus on sitten jarrulevy, jotka sietäis jokatapauksessa molemminpuolin vaihtaa palojen kera, kun sellasta mekkalaa meinaavat pitää.(tosin nyt ei oo pariin pv kiljunu.)
Joten arvoitus onkin, mitä sinne työntäisi. Pitäiskö sitä ihan tilata jostain jotkut oikeen kehutut levyt + palat vai myykö Motonet samaa kamaa? Mitä ne nyt ylipäänsä myy siellä? :think
Comment
-
-
Originally posted by eiskalt View PostJaha, nyt alko sitten oik. etunurkka ääntämään ja vieläpä ihan häiritsevästi.Pitänee maanantaina nostaa auto ylös ja kattoa, josko olis laakeri porsimassa...
Toinen mahdollisuus on sitten jarrulevy, jotka sietäis jokatapauksessa molemminpuolin vaihtaa palojen kera, kun sellasta mekkalaa meinaavat pitää.(tosin nyt ei oo pariin pv kiljunu.)
Joten arvoitus onkin, mitä sinne työntäisi. Pitäiskö sitä ihan tilata jostain jotkut oikeen kehutut levyt + palat vai myykö Motonet samaa kamaa? Mitä ne nyt ylipäänsä myy siellä? :think
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMillaista ääntä?Kivi mennyt jarrukilven väliin?Aaltoilusta tuli vaan mieleen, josko olis jarrulevyt kieroina. Tai siis varmaan onkin. Ainakin pari pv sitten kun jarruttelin kevyesti alamäessä, niin äänestä päätellen ei kyllä ihan suorat ole. Nehän on siis jarruttaessa metelöineet niin kauan, kun olen tuon omistanut. Nyt vaan alko kesken ajon ääntämään muutenkin. Välillä vaimenee ja häviää kokonaan ja hetken päästä taas alkaa.
Mutta etujarruthan on siis muutenkin hieman kuluneet, joten ei mikään huono idea vaihtaa. On pitänyt jo pidemmän aikaa.
Comment
-
Comment