Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by Ego0s View Post
    eli voiko tuon kanssa nyt ajaa? Vikakoodi katosi kun sammutin auton ja käynnistin uudestaan ja toimii nyt normaalisti.
    No kuinka itse epäilet, että voiko? Jos loota toimii normaalisti, niin voihan sitä kokeilla välttäe kovaa kuormitusta, mutta en lähtisi vetämään pitkää matkaa ennen, kun vika selvitetty. Ota akun kenkä irti joksikin aikaa ja heti kun mahdollista niin vikakoodien lukuun.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      Mites noi kaikenmaailman halpa laturit, kun nykyään on paljon vaihtoehtoja ja hinta haarukka varmaan 20-200€. Eli, kun mun autossa ei ole webaa ja työmatka 35km sivu, niin riittäiskö ihan pienenmästä päästä? Lämmitys ajan saan ite päättää.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        Tähänastisissa omissa E39:ssä ei yhdessäkään ollut mitään lisälaturia ja hyvin on toiminut.Vaikka suurin osa on pätkäajoa.Akku on tietenkin oltava toimiva ja hyväkuntoinen,että se ottaa vähäisenkin latauksen (pakkasilla) vastaan.Joten jos työmatka on luokkaa yli 10km/sivu,niin en varmasti ainakaan itse mitään lisälaturia suunnittelisi.

        Comment

        • Samppae39
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2009
          • 1597
          • Vähäkyrö

          Kyllä tuo 35km/sivu riittää ilman laturiakin. Entisessä autossa oli Eberikin ja saman verran matkaa/sivu ja 14v(uotias) auton orkkisakku kesti melkeen koko talven, kunnes seiso pari viikkoa kovassa pakkasessa käyttämättä...

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by Samppae39 View Post
            Kyllä tuo 35km/sivu riittää ilman laturiakin. Entisessä autossa oli Eberikin ja saman verran matkaa/sivu ja 14v(uotias) auton orkkisakku kesti melkeen koko talven, kunnes seiso pari viikkoa kovassa pakkasessa käyttämättä...
            Eli, taidan sitten hommata vain uuden akun! Toisaalta nykyinen oem vanha akku menisi kyllä vielä, mutta kaveriksi vois harkita laturia!! No täytyy miettiä.:think
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              Originally posted by janke View Post
              Eli, taidan sitten hommata vain uuden akun! Toisaalta nykyinen oem vanha akku menisi kyllä vielä, mutta kaveriksi vois harkita laturia!! No täytyy miettiä.:think
              Eikö se akku kannattaisi kuormitustestata tai testauttaa, jos sen kunto arveluttaa?
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Tähänastisissa omissa E39:ssä ei yhdessäkään ollut mitään lisälaturia ja hyvin on toiminut.Vaikka suurin osa on pätkäajoa.Akku on tietenkin oltava toimiva ja hyväkuntoinen,että se ottaa vähäisenkin latauksen (pakkasilla) vastaan.Joten jos työmatka on luokkaa yli 10km/sivu,niin en varmasti ainakaan itse mitään lisälaturia suunnittelisi.
                Ok, hyvä kuulla. Tämä auttaa hieman hillitsemään ylihuoltovimmaa, joka välillä pitää voimakkaasti otteessaan. Akku on vasta 2 v ikäinen Vartan 100 Ah, mikä ei ole vielä jättänyt pulaan. Foorumia selatessa vaan tulee halu varmistella joka asiassa, ennen kuin mitään edes tapahtuu. Hommaan siis tuon laturin vasta, jos jotain ongelmia tulee.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Eikö se akku kannattaisi kuormitustestata tai testauttaa, jos sen kunto arveluttaa?
                  Voishan toki... Akkuliikkeessäkö vai kuuluuko korjaamovarustukseen? Normaali käytössä se menisi vielä,(vanha akku) mutta kun vien poitsua päiväkodille aamulla ja pihassa tyhjäkäynti kielletty, niin siinä vois käyttää hyödyksi tuota taukolämmitystä ja lämpöakkua..
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • eiskalt
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2012
                    • 836
                    • Hyvinkää

                    Kyllä yleensä korjaamoilla on testerit. kyselemään vaan.

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Sitten seuraavaan aiheeseen.

                      Missä vaiheessa öljytason anturin pitäisi ilmoittaa öljyn vähyydestä? Ei sillä, että öljyt on vähissä, mutta tulee vain vikakoodeja anturista.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14350
                        • Oulu

                        Originally posted by janke View Post
                        Sitten seuraavaan aiheeseen.

                        Missä vaiheessa öljytason anturin pitäisi ilmoittaa öljyn vähyydestä? Ei sillä, että öljyt on vähissä, mutta tulee vain vikakoodeja anturista.
                        Omassa oli anturi sökö... Noh, samallaku öljypohja oli irti niin vaihdoin uuden anturin ja nyt se valittaa aina pitemmän ajon jälkeen että öljyt vähissä vaikka öljyt on ylärajassa. Mukavempi oli rikkinäisellä anturilla ku oli hiljaa.

                        Tuo on ilmeisesti LCM koodausvika, että ilmoittaa jatkuvasti öljyn vähyydestä... BMW:n bulletini on asiasta olemassa, mutta miten lie korjaus olisi.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Hene
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2002
                          • 399
                          • Joensuu

                          Alustaa ihmetellessä kysymysmerkki heräsi oheisen linkin kuvassa näkyvä tuote numero 11 eli vibration absorber, automaattilootan kannakkeessa roikkuva mötikkä. Käsin hiplatessa kolisee niin hemmetisti. Heittääkkö mäjelle resonoimasta vai onko tuikitarpeellinen, mikä käytänön hyöty? Joissain helikoptereissahan on vastaavanlaiset puntit pultattuna kabiinin runkoon, mitkä estävät/vähentävät värähtelyä, mutta autossa.....?

                          Last edited by Hene; 28-10-2012, 19:13.
                          X5 E53 3.0d

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by zener View Post
                            Omassa oli anturi sökö... Noh, samallaku öljypohja oli irti niin vaihdoin uuden anturin ja nyt se valittaa aina pitemmän ajon jälkeen että öljyt vähissä vaikka öljyt on ylärajassa. Mukavempi oli rikkinäisellä anturilla ku oli hiljaa.

                            Tuo on ilmeisesti LCM koodausvika, että ilmoittaa jatkuvasti öljyn vähyydestä... BMW:n bulletini on asiasta olemassa, mutta miten lie korjaus olisi.
                            Vaikuttaakos tuo tasoanturi tuohon huoltovalo/öljynvaihto hässäkkään mitenkään? Kannattaiskohan tuo anturi vaihtaa?
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Indigoah
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 103
                              • Oulu

                              Originally posted by Fastpiksu View Post
                              Miten teillä lämpee 530d:t?

                              Jos on vaikka muutama aste plussaa, auto seisonu yön pihalla ja webasto EI ole käytössä.. Mulla menee n. 12-15km maantietä ennenkuin lämpömittarin viisari osoittaa ylöspäin.

                              Kyseessä manuaali, ja EGR tulpattu. Ajotapa erittäin rauhallinen niin kauan että lämpömittari on keskellä. Termari vaihdettu viimetalvena jonka jälkeen ajettu n. 20-30tkm.
                              Nyt pitäs webastonkin toimia, mutta sillon kun se ei toiminu niin tuskailin miten hitaasti lämpee. Toiset kun kehuu että 5-10km ajoa niin on lämmöt normaalissa. Liekkö sitten tuo sääli kylmää moottoria kohtaan tekee sen ettei oikein lämpee, vai liekkö tuossa vikaakin?
                              Paltamosta kylän liepeiltä kun lähtee ajamaan, niin suunnilleen entisen sahan jälkeen nousee viisari pystyyn, eli noin 74 astetta.

                              Mieslahden jälkeen eli juuri sen 10km ajon jälkeen lämmöt on sitten noin 88-90.

                              Toki ennen ajoa on weballa hehkutettu lämpöä pannuun reilut 15 min.
                              F11 530d M-Sport

                              ex.
                              E91, E61, E39, E46, E36

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by janke View Post
                                Vaikuttaakos tuo tasoanturi tuohon huoltovalo/öljynvaihto hässäkkään mitenkään? Kannattaiskohan tuo anturi vaihtaa?
                                Ei vaikuta. Kannattaisi vaihtaa. Oletko tarkistanut, ettei vika ole johdoissa?
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎