Originally posted by Ego0s
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No kuinka itse epäilet, että voiko? Jos loota toimii normaalisti, niin voihan sitä kokeilla välttäe kovaa kuormitusta, mutta en lähtisi vetämään pitkää matkaa ennen, kun vika selvitetty. Ota akun kenkä irti joksikin aikaa ja heti kun mahdollista niin vikakoodien lukuun.Bmw 316 E30 -88
-
Mites noi kaikenmaailman halpa laturit, kun nykyään on paljon vaihtoehtoja ja hinta haarukka varmaan 20-200€. Eli, kun mun autossa ei ole webaa ja työmatka 35km sivu, niin riittäiskö ihan pienenmästä päästä? Lämmitys ajan saan ite päättää.
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Tähänastisissa omissa E39:ssä ei yhdessäkään ollut mitään lisälaturia ja hyvin on toiminut.Vaikka suurin osa on pätkäajoa.Akku on tietenkin oltava toimiva ja hyväkuntoinen,että se ottaa vähäisenkin latauksen (pakkasilla) vastaan.Joten jos työmatka on luokkaa yli 10km/sivu,niin en varmasti ainakaan itse mitään lisälaturia suunnittelisi.
Comment
-
Eli, taidan sitten hommata vain uuden akun! Toisaalta nykyinen oem vanha akku menisi kyllä vielä, mutta kaveriksi vois harkita laturia!! No täytyy miettiä.:thinkOriginally posted by Samppae39 View PostKyllä tuo 35km/sivu riittää ilman laturiakin. Entisessä autossa oli Eberikin ja saman verran matkaa/sivu ja 14v(uotias) auton orkkisakku kesti melkeen koko talven, kunnes seiso pari viikkoa kovassa pakkasessa käyttämättä...Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Eikö se akku kannattaisi kuormitustestata tai testauttaa, jos sen kunto arveluttaa?Originally posted by janke View PostEli, taidan sitten hommata vain uuden akun! Toisaalta nykyinen oem vanha akku menisi kyllä vielä, mutta kaveriksi vois harkita laturia!! No täytyy miettiä.:thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ok, hyvä kuulla. Tämä auttaa hieman hillitsemään ylihuoltovimmaa, joka välillä pitää voimakkaasti otteessaan. Akku on vasta 2 v ikäinen Vartan 100 Ah, mikä ei ole vielä jättänyt pulaan. Foorumia selatessa vaan tulee halu varmistella joka asiassa, ennen kuin mitään edes tapahtuu. Hommaan siis tuon laturin vasta, jos jotain ongelmia tulee.Originally posted by Heguli 31 View PostTähänastisissa omissa E39:ssä ei yhdessäkään ollut mitään lisälaturia ja hyvin on toiminut.Vaikka suurin osa on pätkäajoa.Akku on tietenkin oltava toimiva ja hyväkuntoinen,että se ottaa vähäisenkin latauksen (pakkasilla) vastaan.Joten jos työmatka on luokkaa yli 10km/sivu,niin en varmasti ainakaan itse mitään lisälaturia suunnittelisi.
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
Voishan toki... Akkuliikkeessäkö vai kuuluuko korjaamovarustukseen? Normaali käytössä se menisi vielä,(vanha akku) mutta kun vien poitsua päiväkodille aamulla ja pihassa tyhjäkäynti kielletty, niin siinä vois käyttää hyödyksi tuota taukolämmitystä ja lämpöakkua..Originally posted by HTK12 View PostEikö se akku kannattaisi kuormitustestata tai testauttaa, jos sen kunto arveluttaa?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Omassa oli anturi sökö... Noh, samallaku öljypohja oli irti niin vaihdoin uuden anturin ja nyt se valittaa aina pitemmän ajon jälkeen että öljyt vähissä vaikka öljyt on ylärajassa. Mukavempi oli rikkinäisellä anturilla ku oli hiljaa.Originally posted by janke View PostSitten seuraavaan aiheeseen.
Missä vaiheessa öljytason anturin pitäisi ilmoittaa öljyn vähyydestä? Ei sillä, että öljyt on vähissä, mutta tulee vain vikakoodeja anturista.
Tuo on ilmeisesti LCM koodausvika, että ilmoittaa jatkuvasti öljyn vähyydestä... BMW:n bulletini on asiasta olemassa, mutta miten lie korjaus olisi.
Comment
-
Alustaa ihmetellessä kysymysmerkki heräsi oheisen linkin kuvassa näkyvä tuote numero 11 eli vibration absorber, automaattilootan kannakkeessa roikkuva mötikkä. Käsin hiplatessa kolisee niin hemmetisti. Heittääkkö mäjelle resonoimasta vai onko tuikitarpeellinen, mikä käytänön hyöty? Joissain helikoptereissahan on vastaavanlaiset puntit pultattuna kabiinin runkoon, mitkä estävät/vähentävät värähtelyä, mutta autossa.....?
Last edited by Hene; 28-10-2012, 19:13.X5 E53 3.0d
Comment
-
Vaikuttaakos tuo tasoanturi tuohon huoltovalo/öljynvaihto hässäkkään mitenkään? Kannattaiskohan tuo anturi vaihtaa?Originally posted by zener View PostOmassa oli anturi sökö... Noh, samallaku öljypohja oli irti niin vaihdoin uuden anturin ja nyt se valittaa aina pitemmän ajon jälkeen että öljyt vähissä vaikka öljyt on ylärajassa. Mukavempi oli rikkinäisellä anturilla ku oli hiljaa.
Tuo on ilmeisesti LCM koodausvika, että ilmoittaa jatkuvasti öljyn vähyydestä... BMW:n bulletini on asiasta olemassa, mutta miten lie korjaus olisi.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Paltamosta kylän liepeiltä kun lähtee ajamaan, niin suunnilleen entisen sahan jälkeen nousee viisari pystyyn, eli noin 74 astetta.Originally posted by Fastpiksu View PostMiten teillä lämpee 530d:t?
Jos on vaikka muutama aste plussaa, auto seisonu yön pihalla ja webasto EI ole käytössä.. Mulla menee n. 12-15km maantietä ennenkuin lämpömittarin viisari osoittaa ylöspäin.
Kyseessä manuaali, ja EGR tulpattu. Ajotapa erittäin rauhallinen niin kauan että lämpömittari on keskellä. Termari vaihdettu viimetalvena jonka jälkeen ajettu n. 20-30tkm.
Nyt pitäs webastonkin toimia, mutta sillon kun se ei toiminu niin tuskailin miten hitaasti lämpee. Toiset kun kehuu että 5-10km ajoa niin on lämmöt normaalissa. Liekkö sitten tuo sääli kylmää moottoria kohtaan tekee sen ettei oikein lämpee, vai liekkö tuossa vikaakin?
Mieslahden jälkeen eli juuri sen 10km ajon jälkeen lämmöt on sitten noin 88-90.
Toki ennen ajoa on weballa hehkutettu lämpöä pannuun reilut 15 min.F11 530d M-Sport
ex.
E91, E61, E39, E46, E36
Comment
-
Comment