Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcus_108
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2012
    • 578
    • Hyllykallio

    Originally posted by Ramzez View Post
    Täytyy purkaa ja katsoa tuo kompura.

    Olen lukenut kyseisen topikin ja se kyseinen kotelo ei ollut täynnä vettä. Eli jos vettä on sinne rummun sisään jostain päässyt, se on siellä ollut jo aikaa sitten.


    EDIT: Siellä taitaakin olla vettä sen rummun sisässä, vaikka koko auton omistussuhteen aikana vettä ei ole kertynyt sinne koteloon. Auto siis tuli veljelleni viime huhtikuun lopussa ja jarrujen suhteen ei silloin ollut ongelmia. Ensimmäisenä toimenpiteenä huollossa putsasin kaikki vedenpoistoreiät jo silloin keväällä. Eli vahingon on täytynyt tapahtua jo edellisen omistajan aikana. Se selittäisi myös sitä, miksi autoon on viime helmikuussa vaihdettu merkkiliikkeessä uusi jarrupääsylinteri. Ilmeisesti jarrut olivat juntturassa viime talvenakin, mutta jostakin syystä pelkkä tehostin oli vaihdettu, eikä ilmeisesti tyhjätty/vaihdettu sitä rumpua uuteen.

    Nyt kysymys kuuluukin, voiko tuota uudehkoa jarrupääsylinteriä vielä hyödyntää? Ei tekisi mieli vaihtaa sitä taas uuteen, jos se ei ole kärsinyt damagea tuon jään yhteydessä. Vaihto-ohjeet tuolle rummulle olisivat myös mukavat. Ja olisi tietysti mukava kuulla, että onko tuossa hommassa jotakin erityistä mikä pitäisi tietää. Tuottaako esim. joitakin ongelmia ilmata jarrut vaihdon jälkeen ja kuinka tuon ahtaan tilan kanssa pärjää.
    Itelläni oli on jäässä koko tehostaja sulattelemalla saatiin n. Litra paskasta vettä pois mutta silti veti uudestaan jäähän, eli olettaa sopii että vettä myös kalvon toisella puolella. Laitoin suosista "uuden" tilaukseen. Toivotaan että se ei hölsky.
    Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
    Ford Mondeo 1.8 Stw -01

    Ex:
    E39 523i touring -99
    Opel kadett E 1.6 -89
    Seat Toledo 1.8 -92
    Toyota corolla Lb 1.6 -87
    Vw passat farkku 1.8 -99

    Comment

    • PP440
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1263
      • Mikkeli

      Perkele taas vuotaa kone öljyä.. N. 2kk sitten vaihdettu öljyt ja nyt näyttäis olevan tikun min. Rajassa.. Venakopan tiiviste vaihdettu joku aika sitten. Näyttäis vuotavan kuskinpuolelta konetta.. Mistäköhän toi nyt vuotaa?

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by PP440 View Post
        Perkele taas vuotaa kone öljyä.. N. 2kk sitten vaihdettu öljyt ja nyt näyttäis olevan tikun min. Rajassa.. Venakopan tiiviste vaihdettu joku aika sitten. Näyttäis vuotavan kuskinpuolelta konetta.. Mistäköhän toi nyt vuotaa?
        Öljyä lohkon sivussa? Lue tuo:
        E39 528iA

        Comment

        • PP440
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1263
          • Mikkeli

          Originally posted by TJJ View Post
          Öljyä lohkon sivussa? Lue tuo:
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198523
          Mitä ilmeisemmin on juurikin tuo suodattimenjalka... Voivoi, täytyy mennä huomenna juttelee hovihuoltajalle..:think

          Kiitos linkistä.

          Comment

          • ÖRÖ
            Newbiemmer
            • Nov 2012
            • 20
            • suomi

            Tyhmä kysymys mutta millä vikakoodit luettu? Ja varmasti laatikon puolelta?

            Niin sanoivat Ad:la, että ei löydä heidän vehkeensä mitään vikaa.
            BMW: olisi maksanut 99€ koodien luku, en raaskinut maksaa niin paljoa.

            Totta se on että pitää tulla vikakoodi jos laatikko on vika tilassa....

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9139
              • Oulu

              Originally posted by Slazha View Post
              Jos laatikko vikatilassa pitäisi myöskin löytyä jonkunlainen vikakoodi sieltä.

              kepinhän pitää olla P asennossa että auto suostuu käynnistymään, joten kannattaa varmaan tyrkätä auto letkun päähän ja ruveta tutkimaan vaihteenvalitsimen tunnistinta, onko tosiaan P asennossa P päällä vai kenties jokin muu "vaihde"
              Tuohon ei oikeastaan softiakaan tarvita. Kepin vieressä näkyvä asentotieto tulee suoraan kepiltä. Mittaristolla näkyvä vaihdetieto tulee laatikon kyljessä olevalta asentotunnistimelta (Nr.5) ohjausyksikön (EGS) kautta väylätietona. Jos mittaristolla näkyvä vaihde ei täsmää vika on asentotunnistimessa, EGS:ssä tai johdotuksessa. Todennäköisyyskin lienee tuossa järjestyksessä.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • ÖRÖ
                Newbiemmer
                • Nov 2012
                • 20
                • suomi

                Tuohon ei oikeastaan softiakaan tarvita. Kepin vieressä näkyvä asentotieto tulee suoraan kepiltä. Mittaristolla näkyvä vaihdetieto tulee laatikon kyljessä olevalta asentotunnistimelta (Nr.5) ohjausyksikön (EGS) kautta väylätietona. Jos mittaristolla näkyvä vaihde ei täsmää vika on asentotunnistimessa, EGS:ssä tai johdotuksessa. Todennäköisyyskin lienee tuossa järjestyksessä. __________________

                KIITOs tästä tiedosta !!
                Huomenna olen varmaan viisaampi, siitä mikä on paskana. jos vika on tuossa niin vielä kun tietäisi mitkä kaikki osat käy tuohon laatikkoon. Kerkeisi saada kuntoon jouluksi.

                Comment

                • Topi08
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 4458
                  • .

                  löytyiskö joltain ohjeita takalaakerin vaihtoon?, sekin varmaan riittäis jos tietäs millä torxilla? on kiinni takaata.

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Topi08 View Post
                    löytyiskö joltain ohjeita takalaakerin vaihtoon?, sekin varmaan riittäis jos tietäs millä torxilla? on kiinni takaata.

                    Tuosta!
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Slazha
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2284
                      • Joensuu/Syvyys

                      Originally posted by Topi08 View Post
                      löytyiskö joltain ohjeita takalaakerin vaihtoon?, sekin varmaan riittäis jos tietäs millä torxilla? on kiinni takaata.
                      onkos myös sedanissa pultattava laakeri? vai onko prässättävä?
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      E36 318is class II, e30 turpo

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14353
                        • Oulu

                        Originally posted by Slazha View Post
                        onkos myös sedanissa pultattava laakeri? vai onko prässättävä?
                        Siinäpä, http://forums.bimmerforums.com/forum....php?t=1710418
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          Tuossa on todella kattavat ohjeet
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by marcus_108 View Post
                            Itelläni oli on jäässä koko tehostaja sulattelemalla saatiin n. Litra paskasta vettä pois mutta silti veti uudestaan jäähän, eli olettaa sopii että vettä myös kalvon toisella puolella. Laitoin suosista "uuden" tilaukseen. Toivotaan että se ei hölsky.
                            Paljonkos tuo uusi tehostaja mahtaa maksaa? Vanhaa en edes yritä lähteä korjaamaan, mutta hieman olisi hyvä tietää etukäteen, että minkälaiseen menoerään saa varautua.

                            Tuohon liittyen kiinnostaisi vielä tietää, että kun aikanaan sitten availen niitä jarruputkia pääsylinteristä, niin onko riskinä olemassa, että ABS-yksikkö imaisisi ilmaa? Jonkun verran on tullut aiheeseen liittyen luettua ulkomaisia foorumeita ja ilmeisesti ABS-yksikkö saattaa tuossa operaatiossa haukata ilmaa, jota ei vissiin kotikonstein saa pois. Onko kenellekään käynyt näin surkeasti?

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8258
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Paljonkos tuo uusi tehostaja mahtaa maksaa? Vanhaa en edes yritä lähteä korjaamaan, mutta hieman olisi hyvä tietää etukäteen, että minkälaiseen menoerään saa varautua.

                              Tuohon liittyen kiinnostaisi vielä tietää, että kun aikanaan sitten availen niitä jarruputkia pääsylinteristä, niin onko riskinä olemassa, että ABS-yksikkö imaisisi ilmaa? Jonkun verran on tullut aiheeseen liittyen luettua ulkomaisia foorumeita ja ilmeisesti ABS-yksikkö saattaa tuossa operaatiossa haukata ilmaa, jota ei vissiin kotikonstein saa pois. Onko kenellekään käynyt näin surkeasti?
                              tuttu vaihtoi X5 jarrusatulan (sama asia ilmakuplien kannalta) ei saanut perinteisin kontein ilmattua.. soitti sitten mulle ja koitettiin inpalla laittaa abs pumppua "ilmaus moodiin" muttei siitäkään tullut kyllä yhtään mitään. pumppu surisi ja naksui mutta jarrupoljin jäi "kuolleen kamelin jalaksi" ja sitten luovutin. en tiedä miten tarina päättyi :think
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                Mitäs meinaa automaatti 520 -97 mittaristossa toi keltanen ympyrävalo missä on hammasratas ympärillä? Siis varoitusvalo.. Kaverilla sytty tommonen tänään, huomenna ehkä pääsen näyttää läppäriä sille mutta tietäis että mistä ehtiä vikaa niin helpottas?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎