Meikäläisellä sama homma, Autokeskuksen kautta tulee, toimitusta lupailtiin vasta ensi vuoden puolelle. Hintakin on linjassa, saman tuo maksaa bensapeliinkin.
KL lupasi osan saapuvan viikossa tilauksesta, mutta katsotaan nyt. Tähän asti toimitusajat ovat kuitenkin pitäneet kutinsa.
Tarttis laittaa sisätilanpistoke mutta nopealla vilkaisulla ei löytynyt valmista läpivientiä.
Niin onko jossain valmis paikka vai meneekö porailuksi?
Sieltä oikean raitisilmasuodattimen alta löytyy se muoviboksi missä on moottorinohjaus jne. Sen kautta saa tiputettua ohjaamoon, sinne alas täytyy porata sitten reikä.. Defan ohjeissa taisi olla ihan kuvan kanssa
Sama vika jatkuu. Uusi akku on ja aamulla katoin jännitteen ennen käynnistystä. 11,8v. Startatessa tippu sinne 8,5v tienoille perus digimittarilla mitattuna.
Testasin sitten laittamalla amppeerimittarin navan väliin ja näyttää 0,7A alkuun kulutusta. Hetken kuluttua tippuu 0,42A. 20min kuluttua menee nukkumistilaan ja tällöin virrankulutus on 0A, eli kaikki kunnossa?
Ei nyt oikeen sytytä mikä tuon akun purkamisen aiheuttaa. Lataa 14.3V kokoajan ajossa ja mittarilla mitattuna 13,8V
Jotenkin se liittyy tuohon radion toimimattomuuteen, mutta mistä lähteä selvittelemään?
On tämä mystistä..Viikko sitten autosta katosi yksi aamu radio. Ainoastaan kello toimi. Pari päivää pysy toimimattomana kunnes ei lähtenyt enään käyntiin-->Akku paskana.
Uusi akku tilalle ja radio rupesi pelaamaan. Radio pelasikin pari päivää hienosti, kunnes taas tänään lopetti toimintansa!
Salavalikosta katsottuna 14.3v kokoajan pysyy jännite.
Mikä helvetti tuota koslaa vaivaa? Vinkkejä/arvauksia saa antaa..
Omaasta katiskasta keskuslukko sano sopimuksen irti, peräpää menee napist lukkoon/auki mutta etuovet ei tottele? Eilen meni sisältä napista auki ja kiinni kaikki mutta tänään kokeilin niin ei sekään enää sulkenut etuovia? Mistähän mahtaa johtua?
Omaasta katiskasta keskuslukko sano sopimuksen irti, peräpää menee napist lukkoon/auki mutta etuovet ei tottele? Eilen meni sisältä napista auki ja kiinni kaikki mutta tänään kokeilin niin ei sekään enää sulkenut etuovia? Mistähän mahtaa johtua?
Olisiko johtosarjavikaa jossain oven läpiviennin seutuvilla...
Tarvitsisin nopeasti vinkkejä! Millähän voisi varmasti kokeilla, että onko öljyn seassa jäähdytinnestettä? Pitäisi nopeasti testata, että lähdenkö huomenna ajamaan autolla ollenkaan.
Pari viikkoa sitten se öljytikun raja oli siinä vähän alle niiden hahlojen puolenvälin. Silloin lisäsin ehkä pari desiä öljyä varmuuden vuoksi kun ei oikein enempää ollut. Tänään katsoin öljyn pintaa ja se on siellä ylemmän hahlon kohdalla eli ilmeisesti maksimissa. Tuskinpa tuo parin desin lisäys sitä sinne on nostanut? Jäähdytinnestettähän tämä on muutenkin hukannut koko muutaman viikon ajan minkä olen tämän omistanut. Ei mitään selkeästi näkyvää vuotoa näy. Eilen täytin sen kylmärajaan ja oli pinta laskanut useamman sentin taas.
Tuo öljy ei mitenkäään erikoiselle haise, mutta eipä se jäähdytinnestekään kovin voimakastuoksuinen ole. Väristä en tiedä. Ei nyt ollut vertailukohdetta, mutta ei siinä mitään isompaa sakkaa ainakaan ollut siinä tikussa.
EDIT: Ilmeisesti litran verran minimin ja maksimin välillä tikussa. Litran pullosta silloin täytin enkä paria desiä enempää laittanut.
Tarvitsisin nopeasti vinkkejä! Millähän voisi varmasti kokeilla, että onko öljyn seassa jäähdytinnestettä? Pitäisi nopeasti testata, että lähdenkö huomenna ajamaan autolla ollenkaan.
Pari viikkoa sitten se öljytikun raja oli siinä vähän alle niiden hahlojen puolenvälin. Silloin lisäsin ehkä pari desiä öljyä varmuuden vuoksi kun ei oikein enempää ollut. Tänään katsoin öljyn pintaa ja se on siellä ylemmän hahlon kohdalla eli ilmeisesti maksimissa. Tuskinpa tuo parin desin lisäys sitä sinne on nostanut? Jäähdytinnestettähän tämä on muutenkin hukannut koko muutaman viikon ajan minkä olen tämän omistanut. Ei mitään selkeästi näkyvää vuotoa näy. Eilen täytin sen kylmärajaan ja oli pinta laskanut useamman sentin taas.
Tuo öljy ei mitenkäään erikoiselle haise, mutta eipä se jäähdytinnestekään kovin voimakastuoksuinen ole. Väristä en tiedä. Ei nyt ollut vertailukohdetta, mutta ei siinä mitään isompaa sakkaa ainakaan ollut siinä tikussa.
Öljy olisi harmaata/vaaleaa mössöä jos siinä olisi vettä. Ainakin kutos bensakoneissa öljy laskee todella hitaasti pohjaan. Muutama minuutti ajon jälkeen saattaa näyttää puoltaväliä ja lisää hieman. Seuraavan kerran kun katsoo pidemmän seisonnan jälkeen onkin jo yli ylärajan.
Öljy olisi harmaata/vaaleaa mössöä jos siinä olisi vettä. Ainakin kutos bensakoneissa öljy laskee todella hitaasti pohjaan. Muutama minuutti ajon jälkeen saattaa näyttää puoltaväliä ja lisää hieman. Seuraavan kerran kun katsoo pidemmän seisonnan jälkeen onkin jo yli ylärajan.
No, tuskin siellä vettä sitten on.
Pitää tuo jäähdytinjärjestelmä tänään ilmata. Mikä näissä on se toimivin menetelmä? Pullopatentilla? Vai antaako vain käydä korkki auki vai imausruuveilla?
Nokkaa ainakin yritän saada hieman ylemmäksi jollain.
Mikä näissä on se toimivin menetelmä? Pullopatentilla? Vai antaako vain käydä korkki auki vai imausruuveilla?
Nokkaa ainakin yritän saada hieman ylemmäksi jollain.
Tarvitsisin nopeasti vinkkejä! Millähän voisi varmasti kokeilla, että onko öljyn seassa jäähdytinnestettä? Pitäisi nopeasti testata, että lähdenkö huomenna ajamaan autolla ollenkaan.
Pari viikkoa sitten se öljytikun raja oli siinä vähän alle niiden hahlojen puolenvälin. Silloin lisäsin ehkä pari desiä öljyä varmuuden vuoksi kun ei oikein enempää ollut. Tänään katsoin öljyn pintaa ja se on siellä ylemmän hahlon kohdalla eli ilmeisesti maksimissa. Tuskinpa tuo parin desin lisäys sitä sinne on nostanut? Jäähdytinnestettähän tämä on muutenkin hukannut koko muutaman viikon ajan minkä olen tämän omistanut. Ei mitään selkeästi näkyvää vuotoa näy. Eilen täytin sen kylmärajaan ja oli pinta laskanut useamman sentin taas.
Tuo öljy ei mitenkäään erikoiselle haise, mutta eipä se jäähdytinnestekään kovin voimakastuoksuinen ole. Väristä en tiedä. Ei nyt ollut vertailukohdetta, mutta ei siinä mitään isompaa sakkaa ainakaan ollut siinä tikussa.
EDIT: Ilmeisesti litran verran minimin ja maksimin välillä tikussa. Litran pullosta silloin täytin enkä paria desiä enempää laittanut.
Mulla ollut tuota samaa onkelmaa,kun pakkaset alkoi. Tais tuossa aikaisemmin olla puhetta että separaattorin putki voi olla jäässä ja sinne olisi jäänyt puuttuvaa öljyä. En tiedä sitten olisko noin:think
Mulla ollut tuota samaa onkelmaa,kun pakkaset alkoi. Tais tuossa aikaisemmin olla puhetta että separaattorin putki voi olla jäässä ja sinne olisi jäänyt puuttuvaa öljyä. En tiedä sitten olisko noin:think
Ei separaattoriin mahdu kuin 2-3dl öljyä vaikka paluuletku olisikin tukossa.
Comment