Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    mihin helvettiin voi hävitä nestettä ja paljon ???

    viime viikolla emäntä lähti töihin normaalisti mutta soitti sitten matkalla, että ei puhalla lämmintä tyhjäkäynnillä. noh käskin ajella töihin ja lähtiessä kattoa nesteet ja lisätä tarvittaessa.. oli kuulemma enää pari senttiä paisarin pohjalla:think

    sen jälkeen oon pari kertaa viikossa kattonut ne ja tarvittaessa lisännyt hiukan mut tänään kävin ite sillä töissä ja toimi normaalisti. katoin nesteet kuitenkin töissä lähtiessäni ja taas pari senttiä vaan pohjalla. lisäsin siihen cold rajaan ja kävin hetki sitten kattoo niin taas alarajassa eli pari-kolme senttiä pohjalla matkaa tuli töistä kotiin noin 50km eli reippaasti oli hävinny.

    paine tuntuu letkuissa ihan normaalilta eikä näy jälkiäkään parkkipaikalla (paitsi ohjaustehostimen öljyä tippasee vähän). luulis kait tuon savuttavan yli 20 asteen pakkasilla tienoon täyteen höyryä jos tuo "syö" sitä nestettä?:think
    öljyjen sekaankaan ne ei näytä menevän:think

    syyläri ja korkki on vuoden vanhoja. ja konehan on m52b25
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

    Comment

    • sonikk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 1664
      • Kerava

      Originally posted by Insto View Post
      Suunnittelin tuossa viikonloppuna hiovani ja kiillottavani nuo ajovalojen umpiot ja sitten päälle Opti-Coatit. Talvisäiden takia aion irrottaa umpiot ja suorittaa operaation sisätiloissa. Tahtoisinkin tietää, että vaatiiko umpioiden asemointi takaisinkiinnitettäessä suurta tarkkuutta eli hoituuko valojen sivusuuntaus noilla neljällä ruuvilla?
      Ulkoreuna istuu siihen lokaria vasten miten istuu, sisäreunan sovittaa niin että jää ihan pieni rako konepeltiin. Simple as that.

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Originally posted by dumppi View Post
        mihin helvettiin voi hävitä nestettä ja paljon ???
        Siitä se taas lähtee...

        Falskaisko vesipumppu? Mulla siinä entisessä hävisi ajossa sillonkun vesipumppu oli viimeisillään.

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          Ootko katsonut ettei näy vuotoja kun antaa kierroksia? Varmaan kaukaa haettua, mutta mulla vuoti yksi exä letkun liitoksesta vaan kun antoi reilummin happea. Itse kun kävi kurkkimassa tyhjäkäynnillä niin ei mitään, vasta kun kaveri polki kaasua niin löytyi vuoto. Eikä sekään laskenut ikinä alleen.

          Comment

          • Viltzi
            Newbiemmer
            • Jun 2012
            • 14
            • Oulu

            Originally posted by dumppi View Post
            mihin helvettiin voi hävitä nestettä ja paljon ???

            viime viikolla emäntä lähti töihin normaalisti mutta soitti sitten matkalla, että ei puhalla lämmintä tyhjäkäynnillä. noh käskin ajella töihin ja lähtiessä kattoa nesteet ja lisätä tarvittaessa.. oli kuulemma enää pari senttiä paisarin pohjalla:think

            sen jälkeen oon pari kertaa viikossa kattonut ne ja tarvittaessa lisännyt hiukan mut tänään kävin ite sillä töissä ja toimi normaalisti. katoin nesteet kuitenkin töissä lähtiessäni ja taas pari senttiä vaan pohjalla. lisäsin siihen cold rajaan ja kävin hetki sitten kattoo niin taas alarajassa eli pari-kolme senttiä pohjalla matkaa tuli töistä kotiin noin 50km eli reippaasti oli hävinny.

            paine tuntuu letkuissa ihan normaalilta eikä näy jälkiäkään parkkipaikalla (paitsi ohjaustehostimen öljyä tippasee vähän). luulis kait tuon savuttavan yli 20 asteen pakkasilla tienoon täyteen höyryä jos tuo "syö" sitä nestettä?:think
            öljyjen sekaankaan ne ei näytä menevän:think

            syyläri ja korkki on vuoden vanhoja. ja konehan on m52b25
            Itsellä oli samanlainen ongelma kesällä/syksyllä, syyksi paljastui ylävesiletku, joka antoi lopulta periksi yks päivä.

            Tyhjäkäynnillä ei näkynyt mitään vuotoon viittaavaa, mutta aina kummasti 50-100km päästä oli vain muutama sentti paisarin pohjalla. Pientä hiusmurtumaa oli pitkin letkua, ja yhdestä kohastahan se sitten lopulta rupes suihkuttamaan ihan kunnolla.

            Vaihdon jälkeen on nesteet pysyny coldin tasossa.

            Tietenki vika voi olla jossain muuallakkin, mutta itsellä korjaantui ylävesiletkun vaihdolla.
            G31 530d xDrive M-Sport -18
            E36 328i Cabriolet

            Comment

            • zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14350
              • Oulu

              Originally posted by dumppi View Post
              mihin helvettiin voi hävitä nestettä ja paljon
              Yksi mahdollinen paikka on letku 14 ja nimenomaan kannen puoleinen pääty: http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=11&fg=35
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

              Instagram


              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

              Comment

              • Mik@
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1413
                • Nurmes

                Originally posted by zener View Post
                Yksi mahdollinen paikka on letku 14 ja nimenomaan kannen puoleinen pääty: http://www.realoem.com/bmw/showparts...55&hg=11&fg=35
                Kaverilla vuosi tuon letkun toisesta päästä, eli kaasuläpän liitoksesta. Ei oikeen näy tuo liitos kun imuputki paikallaan.
                E61 520Da

                Comment

                • +Jompp3-
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 47
                  • Mikkeli

                  Originally posted by dumppi View Post
                  mihin helvettiin voi hävitä nestettä ja paljon ???

                  viime viikolla emäntä lähti töihin normaalisti mutta soitti sitten matkalla, että ei puhalla lämmintä tyhjäkäynnillä. noh käskin ajella töihin ja lähtiessä kattoa nesteet ja lisätä tarvittaessa.. oli kuulemma enää pari senttiä paisarin pohjalla:think

                  sen jälkeen oon pari kertaa viikossa kattonut ne ja tarvittaessa lisännyt hiukan mut tänään kävin ite sillä töissä ja toimi normaalisti. katoin nesteet kuitenkin töissä lähtiessäni ja taas pari senttiä vaan pohjalla. lisäsin siihen cold rajaan ja kävin hetki sitten kattoo niin taas alarajassa eli pari-kolme senttiä pohjalla matkaa tuli töistä kotiin noin 50km eli reippaasti oli hävinny.

                  paine tuntuu letkuissa ihan normaalilta eikä näy jälkiäkään parkkipaikalla (paitsi ohjaustehostimen öljyä tippasee vähän). luulis kait tuon savuttavan yli 20 asteen pakkasilla tienoon täyteen höyryä jos tuo "syö" sitä nestettä?:think
                  öljyjen sekaankaan ne ei näytä menevän:think

                  syyläri ja korkki on vuoden vanhoja. ja konehan on m52b25
                  Vuosi sitten itellä oli melkolailla yhtä reilua nesteiden häviämistä. Mistään ei vuotoa näkyny kun auto oli käynnissä, vaikka sitä kovasti yritettiin paikallistaa, mutta vesipumpun vaihdon jälkeen nesteet on pysyny sisällä. :think
                  -e39 523i
                  -Yamaha R1

                  Comment

                  • dumppi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 4351
                    • sotkamo

                    tulihan paljon vaihtoehtoja

                    juu pitää katella kuitti että millos tuo pumppu oli vaihettu koska sen pitäis olla vaihettu ainakin entisen omistajan mukaan voihan se tietty olla aikansa elänykkin jo varsinkin jos tarvike on laitettu:think

                    jompikumpi noista letkuista (14 tai 9) on vaihettu viimetalvena joten ei pitäis olla siellä vika:think. toki mahdollista..

                    noh pitää nuo näkyvillä olevat letkut huomenna katella päivänvalolla. pakko tällä nyt kuitenkin on ajaa kun ainoa käytössä oleva auto tällä hetkellä

                    jos ei vikaa löydy suosiolla niin näillä pakkasilla viedään auto kyllä suosiolla pajalle laitettavaksi.. sielläpähän paineistaavat järjestelmän mahdollisen vuodon löytämiseksi ja ilmauksestakaan ei tarvihe ite ressata

                    edit: mites se ku letkuissa kuitenki tuntuu paine kun vähän aikaa auto käy? viimetalvena ku oli näitä ongelmia niin huomasi kyllä letkuistakin ihan selvästi että nyt vuotaa jostain kun meni ihan luttuun kun puristi?
                    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                    e36 325i coupé R.I.P
                    e30 316 2d
                    e36 318is coupé
                    e36 323i 4d ac schnitzer replica


                    Käyttis: e39 523i 4d
                    Originally posted by rizzo
                    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                    |Sotkamo Connection|

                    Comment

                    • dumppi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 4351
                      • sotkamo

                      jooh alavesiletku näyttää tippasevan lämpimänä.. melkeen heti loppuu kun sammuttaa auton joten siks en oo huomannu mitään läikkää missään:think

                      pitää koittaa tänään saada tohon luottopajalle vaihettavaksi se niin ei tarviis tapella ilmauksen kanssa
                      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                      e36 325i coupé R.I.P
                      e30 316 2d
                      e36 318is coupé
                      e36 323i 4d ac schnitzer replica


                      Käyttis: e39 523i 4d
                      Originally posted by rizzo
                      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                      |Sotkamo Connection|

                      Comment

                      • Looks
                        Bimmer Rookie
                        • May 2005
                        • 157
                        • 61°04′N, 028°11′E

                        .............
                        Last edited by Looks; 23-12-2012, 10:06.
                        e30 cabrio
                        ----
                        ex e30, e21, e36, e46, e39, e60

                        ----
                        EI se siitä.. samaa paskaa päivästä toiseen!

                        Comment

                        • Madduli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 395
                          • -

                          Huomenna pitäs mennä kattomaan e39 328ia:ta, mitä tyyppivikoja näissä on mitä kannattas kattoa?
                          E46 316 -99
                          Ex:
                          E39 523iA -98
                          E46 316 -99
                          E46 318 -99

                          Comment

                          • tecro
                            BTCF Member
                            • Dec 2009
                            • 185
                            • Suomi

                            - Testaa lukittuuko laatikko
                            - Kuuntele ettei naputa
                            - Katso, että on kuiva kone siis ulkoa siisti
                            - Testaa täristääkö jarrut..
                            - Kulkeeko suoraan?
                            - Tarkista ruosteet luukusta ja ovien alalaidoista.

                            Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

                            Comment

                            • Madduli
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 395
                              • -

                              Originally posted by tecro View Post
                              - Testaa lukittuuko laatikko
                              - Kuuntele ettei naputa
                              - Katso, että on kuiva kone siis ulkoa siisti
                              - Testaa täristääkö jarrut..
                              - Kulkeeko suoraan?
                              - Tarkista ruosteet luukusta ja ovien alalaidoista.

                              Mites toi testataan? Ensimmäinen automaatti mikä ois tulossa itelle. Steptronic laatikolla joka meinaa vissiin sitä että pystyy itte vaihtelee vaihteita?
                              E46 316 -99
                              Ex:
                              E39 523iA -98
                              E46 316 -99
                              E46 318 -99

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16343
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Madduli View Post
                                Mites toi testataan? Ensimmäinen automaatti mikä ois tulossa itelle. Steptronic laatikolla joka meinaa vissiin sitä että pystyy itte vaihtelee vaihteita?
                                Ajat 80-100km/h ja katsot lukittuuko isoin vaihde automaatilla ajaessa. Toisinsanoen kierrokset pitäs tipahtaa muistaakseni alle 2000 rpm noissa vauhdeissa noissakin. Joku voi tarkentaa. Onko sedan vai Touring? Touringeissa ainakin noissa takaluukuissa aika monesti ruostetta. Mutta taitaapa sitä olla sedaneissakin.

                                Ja pystyy vaihtamaan itse vaihteita. Mutta melko turha toiminto.

                                Ja ilmeisesti olet kuitenkin menossa 528 kattomaan

                                Edit: Ainakin touringeissa myös monesti sähkövikoja takaluukussa johtuen johtojen porsimisesta saranoiden kupeella.
                                Last edited by Haju69; 21-12-2012, 18:01.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎