Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    Minulla on termarivikainen 528, ja jos lyö ihkasta 21 astetta niin todellakin saa takkia avata vaikka eilenkin oli -25 astetta.

    Salavalikosta katsottuna lämmöt jumittuu siihen 65 asteeseen... huomenna vaihtamaan uusi tötterö sisään.
    Last edited by rizzo; 22-12-2012, 11:52.

    Comment

    • BMW323
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 994
      • kempele

      Originally posted by BMW323 View Post
      nyt ois toisenlaista kysymistä

      mikähän prkl tuossa mun soittimessa on vikana ku laittaa cd:n päälle niin siinä on koko ajan 12 - 5 biisi muka soimassa levyä en pääse vaihtamaan ollenkaan
      ja sitten ku oon kokeillu tuolla usb tikku moduulilla niin käväsee vaan se toinen biisi esim 01 - 06 sen jälkeen takas 12 - 5

      halusin laittaa takas tuon 6cd vaihtajan niin prkl ku ei pysty vaihtaa levyjä siellä on 5cd sisässä vaan koko ajan

      Edit: soittimena on vakio 16:9 näytöllä oleva ja 6cd vaihtajalla

      eikös kukaan osaa auttaa???
      pitäiskö suosiolla käyttää johon nokassa jossain?
      Nissan Stagea NM35 -01
      2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
      harrastepohjalta E21 316

      Comment

      • luikas
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 644
        • Oulu area

        Originally posted by BMW323 View Post
        eikös kukaan osaa auttaa???
        pitäiskö suosiolla käyttää johon nokassa jossain?
        Mikä usbi hässäkkä sulla on siinä lisänä? Cd-vaihtajan tilttailut voi helpottaa perus akunkenkä bootilla...
        Edit: mulla oli samanlainen probleema gatewayn kanssa kun koitti pitää sekä cd boxin että usbin kiinni. Siis jompikumpi voi vain olla yhdellä kertaa kiinni.
        Last edited by luikas; 22-12-2012, 21:32.
        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
        Past:
        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
        F31 318d xdrive -14
        F07 530d GT-11
        E90 330xda LCI -09
        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
        E39 530d M-Sport -03
        E39 530iA M-Sport -02
        E39 528i -97
        E30 320i -88

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by rizzo View Post
          Minulla on termarivikainen 528, ja jos lyö ihkasta 21 astetta niin todellakin saa takkia avata vaikka eilenkin oli -25 astetta.

          Salavalikosta katsottuna lämmöt jumittuu siihen 65 asteeseen... huomenna vaihtamaan uusi tötterö sisään.
          Kävin tuossa ajamassa noin.60km ja ulko lämpötila oli -25 -30C. Auto oli viisituntia lämppärissä ja seurasin sitten tuota salavalikon moottorinlämpötilaa niin pysyi siinä 84 asteen kieppeellä.:think Lienee termari toimia, niin kun kuuluukin vai?

          Lämmintä piisas mukavasti ja ihkasta säädetty 22. Lämpöisin auto mitä minulla on koskaan ollut!!!
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14353
            • Oulu

            Originally posted by janke View Post
            Eli, olet vaihtanut hiljattain vesipumpun muovi vai metalli siiveillä? Mites se ilmaus on suoritettu? Ja olikos sulla kiertovesipumppu?
            Jostain syystä vesi ei jaksa kunnolla kiertää matalilla kierroksilla ja siitä tullaan siihen, että mikä sitä estelee?:think
            Uusi pumppu kolbenschmidt metallisiivillä. Vanha pumppu muovisiipinen. Siivillä tuskin mitään merkitystä tässä asiassa.

            Ilmaus suoritettu kiertovesipumpun avulla. Virrat päälle, lämmöt täysille, puhallus pienelle. Ilmausruuvit auki ja nestettä kaatelemaan niin kauan kun rei-istä ei enää ilmaa tulee.

            Ajelin tuossa cold startista n. 45km motaria ja kyllä keskisuulakkeista sai ihan lämmintä tulemaan, mutta ei tulikuumaa. Pakkasta n. 25c. Lämmöt puolessa välissä 5km ajon jälkeen. Kai tuo on sitten ihan OK.

            Moottorinlämpöjä ei pysty perhana seuraamaan mittaristosta ku pikselit norona.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by zener View Post
              Uusi pumppu kolbenschmidt metallisiivillä. Vanha pumppu muovisiipinen. Siivillä tuskin mitään merkitystä tässä asiassa.

              Ilmaus suoritettu kiertovesipumpun avulla. Virrat päälle, lämmöt täysille, puhallus pienelle. Ilmausruuvit auki ja nestettä kaatelemaan niin kauan kun rei-istä ei enää ilmaa tulee.

              Ajelin tuossa cold startista n. 45km motaria ja kyllä keskisuulakkeista sai ihan lämmintä tulemaan, mutta ei tulikuumaa. Pakkasta n. 25c. Lämmöt puolessa välissä 5km ajon jälkeen. Kai tuo on sitten ihan OK.

              Moottorinlämpöjä ei pysty perhana seuraamaan mittaristosta ku pikselit norona.
              Ei siivillä väliä, mutta noita muovisia en viitsi enää käyttää, kun oli yhdestä siivestä lähtenyt pala. Tuo muovisiipinen oli M.netistä ja en tiedä oliko entinen vaihtaja pudottanut sen tai jotain. Kuiteski sillä oli ajettu vain 20tkm. Koikeile ilmata pullopatentilla!? Saatat yllättyä
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • BMW323
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 994
                • kempele

                Originally posted by luikas View Post
                Mikä usbi hässäkkä sulla on siinä lisänä? Cd-vaihtajan tilttailut voi helpottaa perus akunkenkä bootilla...
                Edit: mulla oli samanlainen probleema gatewayn kanssa kun koitti pitää sekä cd boxin että usbin kiinni. Siis jompikumpi voi vain olla yhdellä kertaa kiinni.
                joo siis tietenkin toinen vain paikoillaan ei kumpikin yhtä aikaa

                pitää käyttää kumminki johon nokassa tuota niin samallahan sitä kattois siinä
                Nissan Stagea NM35 -01
                2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                harrastepohjalta E21 316

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  Originally posted by janke View Post
                  Ei siivillä väliä, mutta noita muovisia en viitsi enää käyttää, kun oli yhdestä siivestä lähtenyt pala. Tuo muovisiipinen oli M.netistä ja en tiedä oliko entinen vaihtaja pudottanut sen tai jotain. Kuiteski sillä oli ajettu vain 20tkm. Koikeile ilmata pullopatentilla!? Saatat yllättyä
                  Täytyypä vielä eka ihmetellä, että ei oo kovin pahasti pölyä tuolla sisätilan lämpöanturissa ja että tuuletin/ilman imijä pyörii. Koska tuon IHKA paneelin vaihdon yhteydessä en nyt 100% muista että tarkistinko nuo.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Fastpiksu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2010
                    • 1571
                    • Kajaani-Paltamo

                    Lähinnä sen takia kai porukka noita muovisiipisiä vesipumppuja välttelee kun on joskus käyny niinkin että se siipipaketti on irronnu akselilta, eli akseli pyörii sutia ja siivet ei.
                    Chevrolet Express van
                    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                    E36 325i group F

                    Ex:
                    e34 525i
                    e34 525tds "superturbo"
                    e39 530d M-Sport

                    Comment

                    • Will_E39
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 920
                      • Seinäjoki

                      mites toi e39:n salavalikko pelitti? tuolla faq puolella oli ohje mutta mulla ei oo ku vasemmalla puolella mittaristoa se nuppi
                      e39 520ia-96

                      Comment

                      • mijuko
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2010
                        • 951
                        • ۩□□۩

                        Originally posted by Will_E39 View Post
                        mites toi e39:n salavalikko pelitti? tuolla faq puolella oli ohje mutta mulla ei oo ku vasemmalla puolella mittaristoa se nuppi

                        Auttaako tämä:think

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1627
                          • Dallas

                          Pijät sitä k-k-knappia pohjassa sen aikaa että tulee kilometrien tilalle test. sitten naputtelet siihen numeron 19, ootat hetken ja tulee lock teksti vasemmalle ja oikeella vaihtelee on/off. Sitte off kohilla painat uudestaan ja näyttö palaa alkuun, tulikohan test uudestaan lukemaan. Naputtelet sitten haluamas numeron mitä haluut nähä. Seiskasta näkee mjuuttorin lämpöjä ja ysistä tais olla jännite. Tuo toimii sitten ku kerran on lock off nii ei tarvi ennenku käyttää virtoja pois, toista kertaa lukosta poistaa.

                          jaa joku laitto paremman.
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • kaol
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 5007
                            • Ilmajoki

                            Originally posted by janke View Post
                            Koikeile ilmata pullopatentilla!? Saatat yllättyä
                            Täysin turhaa kikkailua E39:n tapauksessa. Kyllä zener ilmauksen taitaa.
                            Kokeilemalla se selviää...

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Originally posted by kaol View Post
                              Täysin turhaa kikkailua E39:n tapauksessa. Kyllä zener ilmauksen taitaa.
                              Silloin kun en tiennyt vielä autossani latentin olemassa oloa, niin kävin autokaarella ilmauttamassa järjestelmän, niin nekin vähät lämmöt katosi mitä oli jo olemassa, kun luulin että niiden keinoilla/laitteilla saisi ilmat pois, mutta ei lähtenyt, kun ei nekään hoksannut että tuossa on tuo lämpöakku. Sitten pulloa kiinni ja nokka ylös ja tunti ilmausta. Kuplia tuli aika reippaasti ja lämpöä tuli... jotenkin:think Tätä ennemmin ilmaus ei ollut onnistunut kertaakaan ruuveista.

                              Mutta mullahan toki oli pitemmät vesiletkut tuonne kennolle joten ainoa vaihtoehto oli tuo pullo patentti, että sai nesteet liikkumaan viimeisissäkin onkaloissa. Sitten kun löysin tuon lämpöakku järjestelmän tuosta rotiskosta ja sain sen toimimaan niin kyllä helpotti kummasti. Toivottavasti toimiis vielä pitkään. Ja tuo latentin ilmaus olisikin suoritettava paineen avulla muutenkin, mutta pullo riitti/riittää mainiosti.

                              Enkä väitä, että joku ei osaisi ilmata, mutta kunhan vain ehdotin
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Will_E39
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 920
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by mijuko View Post
                                Auttaako tämä:think
                                joo autto sen verran että sain lukon auki mutta minkä takia en näe muutakuin ykkösvalikon? jos meen vaikka ton seiskan kohtaan ja odotan hetken niin palautuu kilometrilukema näyttöön
                                e39 520ia-96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎