Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    Originally posted by TJJ View Post
    Kyllä minäkin noita olen etsinyt, mutta eipä löydy. Luulisi BMW:n asiasta neuvovan TIS:issä jos siinä pitäisi tehdä jotain erikoista.
    Näin ylimääräistä vaivaa, että sain asennettua TIS:n 64 bittiseen Win 7:aan ja kyllä TIS:ssä neuvotaan yhtälailla ilmaamaan ABS-pumppu DIS:ä käyttäen. Ohjeet tosin olivat kovin ylimalkaiset ja sama homma oli DSC:llä varustettujen autojen kohdalla. Joten toisin sanoen myös tuon ASC:n ilmaus pitäisi onnistua DIS:llä, mutta en löydä mistään tuota oikeata ilmausvalikkoa.

    Vieläkin kaipailisin joltakin ohjeita kyseisen operaation tekemiseksi. Kai täällä nyt joku on jarrupääsylinterin, ABS-pumpun tai tehostimen joskus vaihtanut ASC:llä varustettuun autoon ja suorittanut ilmauksen sen seurauksena.

    Comment

    • santtuzz
      BTCF Member
      • Jun 2006
      • 132
      • Riihimäki

      Originally posted by Korpraali View Post
      Itseasiassa kuulostaa melkeinpä tuolta. Mutta alkaa kuulua vasta jostain n.2000 kierroksesta ylöspäin ja paljon pienempänä äänenä. Eikait jakopäätä vielä tarvitse huoltaa, vaikka autolla on ajettu vain se 140tkm? :think

      Voi olla kaukaan haettua, mutta mielestäni ääni tuli kun laitoin pahvit munuaisiin, ja sitten huomasin että se on ohjaustehostimen lauhduttimen edessä. Eli voisiko olla nesteet lämmenneet tehostimessa niin että nesteet meni huonoksi? :think Vähän sameaa se punainen neste on kyllä.
      Eiköhän tuossa tapauksessa kannata melkeimpä purkaa moniurahihnat pois ja täräyttää käymään ilman niitä. Kyseinen ääni saattaapi tulla ohjainrullista/laturista yms...
      E39 525i M-Sport -00 & E30 325i Cabrio
      E30 316i -89 M50
      E60 530ia M-Sport -04
      E36 316i -94
      E39 540ia -97
      E39 528i touring -97
      E36 328i touring -95
      E34 525i -92
      E30 316i -89

      Comment

      • ^T-T^
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 218
        • Veteli

        Originally posted by Zoui View Post
        Pakkasilla syttyi abs/luistoneston valot, eli abs anturi meni kaput.. eikös vain?

        Meneekö ne anturit ihan itsellään vai kontakti vikaako sinne pukkaa, kun ihan paikallaan on auto seissyt ja vaan tyhjää kätelty aika/ajoin.
        Itsellä meni omasta ihan muuten vain hajalle ilman mitään varoitusta. Olin ajanut edellispäivänä reilu 150km ja kun sammutin auton kaikki toimi, mutta aamulla syttyi valot tauluun kun käynnistin auton. Luin vikakoodit ja vasemmalta edestä herjasi. Vaihdoin sitten edessä ristiin anturit ja luin uudestaan vikakoodit niin oli siirtynyt kuskin puolelle. Uusi anturi paikalleen ja taas pelaa.
        Nyt:
        E39 540i Oxfordgrun
        MB Vito 112cdi '00
        EX:
        E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
        Nissan Pick-Up 2,5d
        E34 M5 Calypsorot
        BMW 325i Coupe Mauritius Blau
        BMW 525i m20b25 Luxorbeige
        E34 525td Diamantschwarz

        Comment

        • _Hämis_
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 238
          • Raahe

          Originally posted by Ramzez View Post
          Vieläkin kaipailisin joltakin ohjeita kyseisen operaation tekemiseksi. Kai täällä nyt joku on jarrupääsylinterin, ABS-pumpun tai tehostimen joskus vaihtanut ASC:llä varustettuun autoon ja suorittanut ilmauksen sen seurauksena.
          ABS/ASC-yksikön olen vaihtanut nelikutoseen. Ilmaus onnistui ihan jarrujen ilmauslaitteella, http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret/63226.jpg
          320d -02
          Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
          Astra 1.6 -00

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            Originally posted by _Hämis_ View Post
            ABS/ASC-yksikön olen vaihtanut nelikutoseen. Ilmaus onnistui ihan jarrujen ilmauslaitteella, http://www.virtasenkauppa.fi/img/kuvat_suuret/63226.jpg
            Käytitkö tuota vehjettä siksi, että ilmaus onnistui helpommin, vai onko tuon vehkeen käyttö jokin edellytys ilman poistamiseksi ABS-yksiköstä? Nimittäin suoritin perinteisen ilmauksen autolle jo aiemmin ja poljintuntuma on ihan hyvä, mutta jäi arveluttamaan mahdollinen ilma ABS-yksikössä.

            Olen tässä nyt koko iltapäivän ja illan etsinyt vinkkejä ja ohjeita tuon "virallisen" ilmausoperaation suorittamiseksi, mutta ilmeisesti sellaista ei ole. Tonneittain löytyy ohjeita DSC-autoihin, muttei ainuttakaan ASC-autoon. TIS kyllä väittää, että ilmauksessa tarvittaisiin DIS:iä, muttei yhtään selosta tarkemmin, mitä sillä kuuluisi tehdä. Käytössäni oli vanhempi v44-versio ja nyt illasta metsästin ja asensin myös uudemman v57-version, muttei tuostakaan löydy mitään optiota ASC:n ilmaamiseksi. Ainoastaan mahdollisuus suorittaa ilmausoperaatio DSC-yksikölle.

            Jossain ulkomaisilla foorumeilla väitetään jostakin löytyvän ASC+T ilmausmoodi, mutta olen nyt tunnin verran syvällisesti käynyt DIS:n valikoita läpi ja mistään ei tuollaista löydy. Kenties kyseessä täytyy sitten olla joku DIS:n erikoisversio tms.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Ramzez View Post
              Käytössäni oli vanhempi v44-versio ja nyt illasta metsästin ja asensin myös uudemman v57-version, muttei tuostakaan löydy mitään optiota ASC:n ilmaamiseksi. Ainoastaan mahdollisuus suorittaa ilmausoperaatio DSC-yksikölle.
              Pitäisi ennemminkin etsiä mahdollisimman vanha DIS tai sen edeltäjä, eihän BMW E39:n osalta noita juttuja ole päivittänyt ikuisuuteen. Edelleen olen sitä mieltä, että painetta korkkiin laittava systeemi on oikea tapa ja tuo Hämiksen linkittämä laite voi jättää ilmaa jopa normaalissa ilmauksessa.

              Tarkemmin kun muistelen, niin kun ilmasin omaani tuolla painesysteemillä, käytin Inpalla aina sen aukiolevan puolen venttiilejä ABS-yksiköstä. Tiedä sitten oliko sillä mitään vaikutusta, ainakaan pulloon menevässä letkussa ei ilmakuplia näkynyt vaikka niin teki.
              E39 528iA

              Comment

              • _Hämis_
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 238
                • Raahe

                Originally posted by Ramzez View Post
                Käytitkö tuota vehjettä siksi, että ilmaus onnistui helpommin, vai onko tuon vehkeen käyttö jokin edellytys ilman poistamiseksi ABS-yksiköstä? Nimittäin suoritin perinteisen ilmauksen autolle jo aiemmin ja poljintuntuma on ihan hyvä, mutta jäi arveluttamaan mahdollinen ilma ABS-yksikössä.
                Ihan vain helppoutta hain, kun yksinään touhusin. Poljintuntuma oli ilmauksen jälkeen samanlainen kuin ennen yksikön vaihtoakin, sekä abs ja asc toimivat normaalisti.
                Last edited by _Hämis_; 30-12-2012, 11:02.
                320d -02
                Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
                Astra 1.6 -00

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Vaihdoin termarin ja vanha olikin 88 asteinen ja oli vielä asennettuna nuoli vasenpaan suuntaa?:think

                  Tuli vain mieleen, että eihän tuo Latent Heat Accumulator systeemi vaadi pienenmän lämpötilan termostaatin? :think Toisaalta ero on pieni 88 -> 92c.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • -Dani-
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2012
                    • 309
                    • Hyvinkää

                    Morje,

                    Kun olen tilaamassa alustasarjaa (k-sport) tuohon omaan e39 jossa on m-sport alusta varusteena, niin tarvitseekos tuolta k-sportin sivuilta valita tilatessa "M alusta" vai meneekö ihan normaalina?
                    VW Pornstarter 4-motion
                    Yamaha R1 >1hp/kg
                    Lynx Re600 -13

                    Ex:e61 ///M535d, -Danin- e39 /// M-sport, e36 Touring

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by janke View Post
                      Vaihdoin termarin ja vanha olikin 88 asteinen ja oli vielä asennettuna nuoli vasenpaan suuntaa?:think

                      Tuli vain mieleen, että eihän tuo Latent Heat Accumulator systeemi vaadi pienenmän lämpötilan termostaatin? :think Toisaalta ero on pieni 88 -> 92c.
                      Tuontiautoissa on käytännössä aina paikallaan tuo kylmempi termostaatti, koska lämmityslaitteelta ei lämpimemmissä maissa vaadita niin paljoa. Ei liity lämpöakkuun.

                      Originally posted by -Dani- View Post
                      Morje,

                      Kun olen tilaamassa alustasarjaa (k-sport) tuohon omaan e39 jossa on m-sport alusta varusteena, niin tarvitseekos tuolta k-sportin sivuilta valita tilatessa "M alusta" vai meneekö ihan normaalina?
                      Normaalin ja M-sportin alustat käy ristiin, mutta M-sportin korvaavassa alustasarjassa madallusmäärät yms. on ilmoitettu M-alustan korkeuteen nähden, kuin myös vakioalustan korvaava alustasarja vakioalustan korkeuteen.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by TJJ View Post
                        Pitäisi ennemminkin etsiä mahdollisimman vanha DIS tai sen edeltäjä, eihän BMW E39:n osalta noita juttuja ole päivittänyt ikuisuuteen. Edelleen olen sitä mieltä, että painetta korkkiin laittava systeemi on oikea tapa ja tuo Hämiksen linkittämä laite voi jättää ilmaa jopa normaalissa ilmauksessa.

                        Tarkemmin kun muistelen, niin kun ilmasin omaani tuolla painesysteemillä, käytin Inpalla aina sen aukiolevan puolen venttiilejä ABS-yksiköstä. Tiedä sitten oliko sillä mitään vaikutusta, ainakaan pulloon menevässä letkussa ei ilmakuplia näkynyt vaikka niin teki.
                        Lainasin kaverilta tuollaisen vastaavanlaisen jarrujen ilmaustyökalun ja ajoin n. puoli litraa nestettä läpi järjestelmästä eikä silti ilmaa ollut tippaakaan, vaikka kävin välissä autolla ajamassa ja jarruttelemassa siten että ABS aktivoitui. Jarrutuntuma vaikutti olevan tuon tehostimen vaihdon jälkeen aivan normaali ja ABS & luistonesto vaikuttivat toimivan myös.

                        Ei kai tuo vanhan mallinen ASC sitten ilmeisesti vaadi mitään sen kummempia temppuja kun siihen ei mitään erityisempiä ohjeita missään ole, eikä mikään softakaan näytä ilmausta tukevan. En tosin jaksanut enää lähteä metsästämään jotakin todella vanhaa DIS-softaa tai jotakin vastaavaa, jossa mahdollisesti olisi voinut olla jokin optio ABS:n aktivoimiseksi.

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          [QUOTE=kaol;2908203]Tuontiautoissa on käytännössä aina paikallaan tuo kylmempi termostaatti, koska lämmityslaitteelta ei lämpimemmissä maissa vaadita niin paljoa. Ei liity lämpöakkuun.

                          Kiitos tiedosta. Onko Ruotsi lämpöisempi maa, kun Suomi:think Mites toi termostaatti, kun se oli asennettu väärin? Onko siitä paljonki haittaa?

                          Vanha kotelo oli ainaki liimattu kunnolla tiivisteliimalla ja vi..n kova homma oli rapsutella pinnat kiiltäväksi. En laittanut lounnollisesti uuteen tiivisteliimaa!?
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Looks
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 157
                            • 61°04′N, 028°11′E

                            Eikös se ollut niin että, e39 m52 prefaceliftissa kävi ilmastoidusta manuaali-laatikollisesta syyläri ilmastoituun automaatilaatikolla olevaan?
                            Mistäs porukka on ostanut vesiletkut? Soitin marmorille niin pelkkä alavesiletku maksaa 40€.. jo on kumi hinnoissaan.
                            Last edited by Looks; 31-12-2012, 12:08.
                            e30 cabrio
                            ----
                            ex e30, e21, e36, e46, e39, e60

                            ----
                            EI se siitä.. samaa paskaa päivästä toiseen!

                            Comment

                            • dede
                              Bimmer Rookie
                              • May 2011
                              • 117
                              • pirkanmaa

                              Mikähä mahtaa olla kun välillä ei meinaa radiokanavaa löytää? Etsii mutta sit käy piippailee tuloksetta Pesun jälkeen teki niin ja nyt kauppareissun jälkeen ja ei löydä niin millään kanavaa. Pesun jälkeen otin akunkengän irti ja rupes heti wörkkimään, mutta nyt ei auttanu sekään.
                              Last edited by dede; 31-12-2012, 15:02.

                              Comment

                              • kaol
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 5007
                                • Ilmajoki

                                Originally posted by Looks View Post
                                Eikös se ollut niin että, e39 m52 prefaceliftissa kävi ilmastoidusta manuaali-laatikollisesta syyläri ilmastoituun automaatilaatikolla olevaan?
                                Mistäs porukka on ostanut vesiletkut? Soitin marmorille niin pelkkä alavesiletku maksaa 40€.. jo on kumi hinnoissaan.
                                Pitää paikkansa.
                                Vesiletkuja saa oikeilla mitoilla käytännössä vain alkuperäisenä.
                                Kokeilemalla se selviää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎