Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ämsport
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 118
    • Pori

Originally posted by Alfonzo View Post
    Sopiiko tämä setti myöskin M-Sport alustalla varustettuun touringiin?
    Mielestäni pitäisi sopia,koiranluut voi tietty m-sportis olla lyhyemmät:think ei paha hintane setti jos merkki vaa pitää paikkansa myös paketin saapuessa,itse tilasin ton koko setin kl-varaosista oli hiukan eri hintanen

Comment

• Bmw Dreamer
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 2762
      • Kouvola

Originally posted by schwarze View Post
      No ainakin lämmitettävissä suuttimissa irroittamista ahdistaa johtoliitoksen jalka, se kun ei mahdu pellistä läpi. Minä tyhmyyttäni sitten purin osiksi toisen suuttimista huomatakseni, että ahdistava välike irtoaa muutenkin . No eipä purkaminen hukkaan mennyt, tuonkin osan toiminta-ajatus on sitten tiedossa. Suuttimen sisällä on kaksi jousikuormitteista sulkuventtiiliä, jotka toimiessaan estävät pesunesteen valumisen takaisin säiliöön pesukertojen välillä. Ma epäilen, että sinulla horii ilmaa jostakin letkuliitoksesta ja suuttimet on ehjät :think
      Itelläki oli ongelmaa, että veden tuleminen lasille kesti kauan. Laitoin parin euron AD:ltä ostamani takaiskuventtiilin letkun väliin, ja homma toimii.
      BMW 520d Touring '06 314tkm
      BMW 530D Touring '99 552tkm
      BMW 320da Touring '02 427tkm
      Volvo V70 D5 '02
      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

Case IH 5140 Maxxum

Comment

• zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14350
        • Oulu

-15 pakkasta ja lämmöt ei nouse yli 89. Mikä näissä M52:ssa lienee se optimaalinen käyntilämpö? Pitääkö hakea orggis termari?
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

Originally posted by zener View Post
          -15 pakkasta ja lämmöt ei nouse yli 89. Mikä näissä M52:ssa lienee se optimaalinen käyntilämpö? Pitääkö hakea orggis termari?
          95 nousee mulla uudella termarilla oli pakkasta -1 tai -25. Olikohan merkki Wahler tms? TU kone tosin.

Comment

• janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

Originally posted by zener View Post
            Mä laitoin juuri orkkis termarin ja lämmöt nousee siihen 91-92 asteeseen ja pysyy siinä. Mulla oli entinen 88 asteinen ja se nousi 83 asteeseen.
            Bmw 316 E30 -88

Comment

• zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14350
              • Oulu

Originally posted by rizzo View Post
              95 nousee mulla uudella termarilla oli pakkasta -1 tai -25. Olikohan merkki Wahler tms? TU kone tosin.
              92c wahleri itelläki on, viime talvena uusittu.

EDIT: munuaiset tukkoon niin 89-91 huiteli lämmöt...
              Last edited by zener; 05-01-2013, 16:35.
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

Originally posted by ämsport View Post
                Mielestäni pitäisi sopia,koiranluut voi tietty m-sportis olla lyhyemmät:think ei paha hintane setti jos merkki vaa pitää paikkansa myös paketin saapuessa,itse tilasin ton koko setin kl-varaosista oli hiukan eri hintanen
                Olen ostanut jo aika isolla rahalla osia tuolta Car Partsista ja aina ovat tulleet oikeat osat ja myös oikean merkkisenä. Mikä parempaa, toimituskulut ovat 20€, vaikka tilaisit ison ja painavan pahvilaatikollisen tavaraa. Esim. itse tilasin viime keväänä etupään tukivarsia, jäähdyttimen, vesipumpun, termarin, etujarrulevyt, etu- ja takapalat, yms. ja postikulut olivat edelleen 20€. Jos maksat tilisiirrolla, toimitusaika on n. 1,5 viikkoa kun viikonloppu lasketaan mukaan.

Comment

• schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                  Itelläki oli ongelmaa, että veden tuleminen lasille kesti kauan. Laitoin parin euron AD:ltä ostamani takaiskuventtiilin letkun väliin, ja homma toimii.
                  Juu, kyllä se noinkin onnistuu. Muistaakseni vielä E34:ssä se oli toteutettu kuvaamallasi tavalla, E30 mallissa ainakin ja hui sitä letkuliitosten määrää . Väittäisin kyllä, että tuo E39:n pesurisuutin kuntoutuu ihan puhdistamalla, mikäli ei tahdo "törsiä" uutta
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

Comment

• ämsport
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 118
                    • Pori

Originally posted by Ramzez View Post
                    Olen ostanut jo aika isolla rahalla osia tuolta Car Partsista ja aina ovat tulleet oikeat osat ja myös oikean merkkisenä. Mikä parempaa, toimituskulut ovat 20€, vaikka tilaisit ison ja painavan pahvilaatikollisen tavaraa. Esim. itse tilasin viime keväänä etupään tukivarsia, jäähdyttimen, vesipumpun, termarin, etujarrulevyt, etu- ja takapalat, yms. ja postikulut olivat edelleen 20€. Jos maksat tilisiirrolla, toimitusaika on n. 1,5 viikkoa kun viikonloppu lasketaan mukaan.

Okei!Hyvä niin,nykypäivänä kun vaan asiat menee niin että kaikki pitää kyseenalaistaa en sitten tiedä onko itsellä pää vinossa vai onko nuo tukkurit luoneet vain sellaisen harhan?

Comment

• Bomb5
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 726
                      • Kivijärvi

Olen myös tilannut Car parts 24:stä aika paljon osia viimeisen vuoden aikana ja aina tulleet oikeat osat: tukivarsia, termari, moniurahihnat, kiristäjärullat jne. Tilaan myös jatkossa.
                      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

Comment

• Alfonzo
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 55
                        • Kanta-Häme

Originally posted by ämsport View Post
                        Sainpahan vihdoin katsottua osanumerot ja samaa tavaraa pitäisi olla, madalletulla alustalla ero itse vakaajassa jos oikein ymmärsin...

Samaisesta paikasta saisi kohtuullisen edullisesti myöskin iskunvaimentimet, pölysuojat ja laakerit iskareiden yläpäähän, niin pääsisi vihdoinkin vaihtohommiin. Vieläkö puuttuu hankintalistalta jotain olennaista? :think
                        E39 530dA Touring M-Sport Individual -04
                        SAAB 9-3 2.0t BioPower -02

Comment

• Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

Kenen valmistama on orggis maf m52b28tu koneessa?

Comment

• mijuko
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 951
                            • ۩□□۩

Originally posted by Bmw Master View Post
                            Kenen valmistama on orggis maf m52b28tu koneessa?
                            Mulla on Siemens ja pitäis olla alkuperäinen:think
                            RealOEM ei kerro merkkiä, mutta Siemens/VDO = OEM ?
                            Last edited by mijuko; 05-01-2013, 19:34.

Comment

• Tome
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 548
                              • Joensuu

Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                              Olisko osalla nro 5 jotain tekemistä sille että veden tuleminen kestää? http://realoem.com/bmw/showparts.do?...48&hg=61&fg=45

Comment

• ämsport
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2011
                                • 118
                                • Pori

Originally posted by Alfonzo View Post
                                Sainpahan vihdoin katsottua osanumerot ja samaa tavaraa pitäisi olla, madalletulla alustalla ero itse vakaajassa jos oikein ymmärsin...

Samaisesta paikasta saisi kohtuullisen edullisesti myöskin iskunvaimentimet, pölysuojat ja laakerit iskareiden yläpäähän, niin pääsisi vihdoinkin vaihtohommiin. Vieläkö puuttuu hankintalistalta jotain olennaista? :think

Itellä oli ainaskin vakaajan korikiinnike kumit aivan väljät paskat että samallahan nuokin sieltä vaihtaa kun auton alla mönkii,ja maksoi jotain 4,90,-

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎