Koskee vain uudempaa konetta. Rele on apparin puolella raitisilmasuodattimen alla ecuboksissa, muttei tarvitse vaihtaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
mistäs löytää pinnien merkityksen jajohtojen värit perus radio yksikölle vai miksi sitä sanookaan joka on kontissa
pitäis laittaa linja muunnin että saa vahvarilla kaikki kajauttimet toimimaan
Edit: pitääkö olla video moduuli paikoillaan että navi toimiii??Nissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
-
Mikähän tuo olisi "järkevin" e39 ostaa ja omistaa, jos kulutusta ja ylläpitokustannuksia mietitään? Dieselin hintakin taitaa jo hiipiä kohta bensan rinnalle tai ohi, käyttövoimaveroa kuitenkin vielä maksellaan. Miten dieseleissä kestää esim. syöttöpumput jne? Tässä puhutaan nyt taas hintahaitarin alkupään, puolen miljoonaa ajetuista "yksilöistä".
Comment
-
-
Originally posted by Mikkomies84 View PostMikähän tuo olisi "järkevin" e39 ostaa ja omistaa, jos kulutusta ja ylläpitokustannuksia mietitään? Dieselin hintakin taitaa jo hiipiä kohta bensan rinnalle tai ohi, käyttövoimaveroa kuitenkin vielä maksellaan. Miten dieseleissä kestää esim. syöttöpumput jne? Tässä puhutaan nyt taas hintahaitarin alkupään, puolen miljoonaa ajetuista "yksilöistä".Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Huhujen ja työkaverin juttujen mukaan nuo bensat menisi peräti 7 litran pintaan matka-ajossa.. Jos diisseli vaikka litran vähemmällä menisi, mutta sit tulisi juuri noita kaikenlaisia pumppu yms. remppoja, niin kalliimmaksihan se saattaisi tulla. Joku 530d tosin saattaisi olla aika mukava peli ajella...
Kilometrejä tulee tätä menoa varmaan 35tkm vuoteen, ruuhkaista kaupunkiajoa täällä maalla ei hirveästi tosiaan tule.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkomies84 View PostHuhujen ja työkaverin juttujen mukaan nuo bensat menisi peräti 7 litran pintaan matka-ajossa.. Jos diisseli vaikka litran vähemmällä menisi, mutta sit tulisi juuri noita kaikenlaisia pumppu yms. remppoja, niin kalliimmaksihan se saattaisi tulla. Joku 530d tosin saattaisi olla aika mukava peli ajella...
Kilometrejä tulee tätä menoa varmaan 35tkm vuoteen, ruuhkaista kaupunkiajoa täällä maalla ei hirveästi tosiaan tule.Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Oma e39 on alkanut viemään öljyä aivan tolkuttoman paljon. On vienyt aikaisemminkin jo öljyä reilun litran tonnille. Kaikki alkoi siitä kun nelostiellä ohituskaistalla tuntui että vedot hävisivät. Noin 10km päähän sitten pysähdyin ja auton alla komea öljylammikko. Kone öljyn peitossa. Ilmeisesti venttiilikopan välistä tuli. No, nappasin huohottimen irti ja öljyn tiputus tuntui loppuvan, hyvin pieni määrä tulee parkissa ollessa maahan. Eikä siinä vielä kaikki, savuttaa aivan helvetisti, kylmänä kun iskee tulille niin mahdoton savupilvi pöllähtää putkesta ja lämpöisellä koneellakin kun polkaisee esimerkiksi 1, 2 ja 3 vaihteet niin valehtelematta takana tulevan auton valojakaan ei enää näe. Nyt öljyä syö juuri sen verran miten kaasua käyttää, jos ajaa todella nätisti, niin arviolta 1l/500km, mutta jos erehdyt polkaisemaan edes kerran niin tuo määrä varmaan tuplaantuu.. Juuri äsken tarkistin tulpat ja puolat kun tuntui käyvän välillä 5. pytyllä, 2. ja 3. pytyn tulpat suorastaan uivat öljyssä. Nyt kuitenkin tuntuu olevan vetoa taas entiseen malliin, mutta savutus on tasoa uskomaton. Osaisko joku kertoa missä vika?E39 540iA -00 käyttis
E34 525i -91 harraste
E36 320i -94 jääratakampe
Comment
-
-
Ylipäätään kannattaa päätyä autoon jossa on hyvä huoltohistoria ja löytyy merkkejä asiaankuuluvasta ylläpidosta. Yhtenä vuotena huoltoihin voi mennä melko minimaalinen summa ja toisena itse huoltaenkin toimintatonni on äkkiä käytetty. Jos auton meinaa omistaa pidempään kehottaisin yllämainittuun suuntaan sen suuremmin vuosimallien eroihin takertumatta. Noilla vuotuisilla ajosuoritteilla päätyisin paloöljyn ihmeelliseen maailmaan.
Comment
-
-
Originally posted by samuxd View PostOma e39 on alkanut viemään öljyä aivan tolkuttoman paljon. On vienyt aikaisemminkin jo öljyä reilun litran tonnille. Kaikki alkoi siitä kun nelostiellä ohituskaistalla tuntui että vedot hävisivät. Noin 10km päähän sitten pysähdyin ja auton alla komea öljylammikko. Kone öljyn peitossa. Ilmeisesti venttiilikopan välistä tuli. No, nappasin huohottimen irti ja öljyn tiputus tuntui loppuvan, hyvin pieni määrä tulee parkissa ollessa maahan. Eikä siinä vielä kaikki, savuttaa aivan helvetisti, kylmänä kun iskee tulille niin mahdoton savupilvi pöllähtää putkesta ja lämpöisellä koneellakin kun polkaisee esimerkiksi 1, 2 ja 3 vaihteet niin valehtelematta takana tulevan auton valojakaan ei enää näe. Nyt öljyä syö juuri sen verran miten kaasua käyttää, jos ajaa todella nätisti, niin arviolta 1l/500km, mutta jos erehdyt polkaisemaan edes kerran niin tuo määrä varmaan tuplaantuu.. Juuri äsken tarkistin tulpat ja puolat kun tuntui käyvän välillä 5. pytyllä, 2. ja 3. pytyn tulpat suorastaan uivat öljyssä. Nyt kuitenkin tuntuu olevan vetoa taas entiseen malliin, mutta savutus on tasoa uskomaton. Osaisko joku kertoa missä vika?
Voi olla että savutus rauhoittuu.
Comment
-
-
Originally posted by asis View PostSelviääkö parkkitutkassa oleva vika vikakoodien luvulla?Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
Past:
F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
F31 318d xdrive -14
F07 530d GT-11
E90 330xda LCI -09
E70 X5 3,0sd M-Sport -07
E39 530d M-Sport -03
E39 530iA M-Sport -02
E39 528i -97
E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by samuxd View PostOma e39 on alkanut viemään öljyä aivan tolkuttoman paljon. On vienyt aikaisemminkin jo öljyä reilun litran tonnille. Kaikki alkoi siitä kun nelostiellä ohituskaistalla tuntui että vedot hävisivät. Noin 10km päähän sitten pysähdyin ja auton alla komea öljylammikko. Kone öljyn peitossa. Ilmeisesti venttiilikopan välistä tuli. No, nappasin huohottimen irti ja öljyn tiputus tuntui loppuvan, hyvin pieni määrä tulee parkissa ollessa maahan. Eikä siinä vielä kaikki, savuttaa aivan helvetisti, kylmänä kun iskee tulille niin mahdoton savupilvi pöllähtää putkesta ja lämpöisellä koneellakin kun polkaisee esimerkiksi 1, 2 ja 3 vaihteet niin valehtelematta takana tulevan auton valojakaan ei enää näe. Nyt öljyä syö juuri sen verran miten kaasua käyttää, jos ajaa todella nätisti, niin arviolta 1l/500km, mutta jos erehdyt polkaisemaan edes kerran niin tuo määrä varmaan tuplaantuu.. Juuri äsken tarkistin tulpat ja puolat kun tuntui käyvän välillä 5. pytyllä, 2. ja 3. pytyn tulpat suorastaan uivat öljyssä. Nyt kuitenkin tuntuu olevan vetoa taas entiseen malliin, mutta savutus on tasoa uskomaton. Osaisko joku kertoa missä vika?
Mutta tuskin sinun autossa on tapahtunut samallalailla. Minkäs kokoinen ja ikäinen e39 on sinulla?Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by luikas View PostKun luet vikakoodit, niin testaa viallinen anturi vaihtamalla antureiden paikkaa, ja lue koodit uudestaan. Jos vika seuraa, löysit syyllisen. Jos näyttää samaa paikkaa vikaantuneeksi, on vika liittimissä tai johtosarjassa.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostHelpompaa, kun pistää vaan virrat päälle ja pakin päälle. Korva kiinni PDC anturiin ja se joka ei sirise on paskana!
Muistaakseni anturit toimii mitta-asteikolla 0-100cm.
Rikkinäinen anturi näyttää etäisyydeksi 0cm vaikka auton takana ei ole mitään.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Comment