Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Koskee vain uudempaa konetta. Rele on apparin puolella raitisilmasuodattimen alla ecuboksissa, muttei tarvitse vaihtaa.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • BMW323
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 994
      • kempele

      mistäs löytää pinnien merkityksen jajohtojen värit perus radio yksikölle vai miksi sitä sanookaan joka on kontissa

      pitäis laittaa linja muunnin että saa vahvarilla kaikki kajauttimet toimimaan


      Edit: pitääkö olla video moduuli paikoillaan että navi toimiii??
      Nissan Stagea NM35 -01
      2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
      harrastepohjalta E21 316

      Comment

      • Mikkomies84
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1055
        • Siilinjärvi

        Mikähän tuo olisi "järkevin" e39 ostaa ja omistaa, jos kulutusta ja ylläpitokustannuksia mietitään? Dieselin hintakin taitaa jo hiipiä kohta bensan rinnalle tai ohi, käyttövoimaveroa kuitenkin vielä maksellaan. Miten dieseleissä kestää esim. syöttöpumput jne? Tässä puhutaan nyt taas hintahaitarin alkupään, puolen miljoonaa ajetuista "yksilöistä".

        Comment

        • luikas
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 644
          • Oulu area

          Originally posted by Mikkomies84 View Post
          Mikähän tuo olisi "järkevin" e39 ostaa ja omistaa, jos kulutusta ja ylläpitokustannuksia mietitään? Dieselin hintakin taitaa jo hiipiä kohta bensan rinnalle tai ohi, käyttövoimaveroa kuitenkin vielä maksellaan. Miten dieseleissä kestää esim. syöttöpumput jne? Tässä puhutaan nyt taas hintahaitarin alkupään, puolen miljoonaa ajetuista "yksilöistä".
          Omien ja muitten foorumilaisten kokemusten ja juttujen perusteella prefacelift -9/98 tekniikan päivityksellä oleva 523 tai 528 bensakoneinen peli. Kannattaa välttää turhia lisävarusteita, jotka tulevat jossain vaiheessa aiheuttamaan harmia vikaantuessaan.
          Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
          Past:
          F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
          F31 318d xdrive -14
          F07 530d GT-11
          E90 330xda LCI -09
          E70 X5 3,0sd M-Sport -07
          E39 530d M-Sport -03
          E39 530iA M-Sport -02
          E39 528i -97
          E30 320i -88

          Comment

          • Mikkomies84
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1055
            • Siilinjärvi

            Huhujen ja työkaverin juttujen mukaan nuo bensat menisi peräti 7 litran pintaan matka-ajossa.. Jos diisseli vaikka litran vähemmällä menisi, mutta sit tulisi juuri noita kaikenlaisia pumppu yms. remppoja, niin kalliimmaksihan se saattaisi tulla. Joku 530d tosin saattaisi olla aika mukava peli ajella...

            Kilometrejä tulee tätä menoa varmaan 35tkm vuoteen, ruuhkaista kaupunkiajoa täällä maalla ei hirveästi tosiaan tule.

            Comment

            • luikas
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 644
              • Oulu area

              Originally posted by Mikkomies84 View Post
              Huhujen ja työkaverin juttujen mukaan nuo bensat menisi peräti 7 litran pintaan matka-ajossa.. Jos diisseli vaikka litran vähemmällä menisi, mutta sit tulisi juuri noita kaikenlaisia pumppu yms. remppoja, niin kalliimmaksihan se saattaisi tulla. Joku 530d tosin saattaisi olla aika mukava peli ajella...

              Kilometrejä tulee tätä menoa varmaan 35tkm vuoteen, ruuhkaista kaupunkiajoa täällä maalla ei hirveästi tosiaan tule.
              Oma 2.8 koneinen manuaali vei pienimmillään allekin 7l/100km matka-ajossa ja yhdistetty n.10l suurinpiirtein. Mutta kannattaa selata läpi vaikka se "E39 ostamassa" siellä on kaikennäköisiä kantoja asiaan...
              Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
              Past:
              F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
              F31 318d xdrive -14
              F07 530d GT-11
              E90 330xda LCI -09
              E70 X5 3,0sd M-Sport -07
              E39 530d M-Sport -03
              E39 530iA M-Sport -02
              E39 528i -97
              E30 320i -88

              Comment

              • samuxd
                BTCF Member
                • Feb 2012
                • 318
                • Äänekoski

                Oma e39 on alkanut viemään öljyä aivan tolkuttoman paljon. On vienyt aikaisemminkin jo öljyä reilun litran tonnille. Kaikki alkoi siitä kun nelostiellä ohituskaistalla tuntui että vedot hävisivät. Noin 10km päähän sitten pysähdyin ja auton alla komea öljylammikko. Kone öljyn peitossa. Ilmeisesti venttiilikopan välistä tuli. No, nappasin huohottimen irti ja öljyn tiputus tuntui loppuvan, hyvin pieni määrä tulee parkissa ollessa maahan. Eikä siinä vielä kaikki, savuttaa aivan helvetisti, kylmänä kun iskee tulille niin mahdoton savupilvi pöllähtää putkesta ja lämpöisellä koneellakin kun polkaisee esimerkiksi 1, 2 ja 3 vaihteet niin valehtelematta takana tulevan auton valojakaan ei enää näe. Nyt öljyä syö juuri sen verran miten kaasua käyttää, jos ajaa todella nätisti, niin arviolta 1l/500km, mutta jos erehdyt polkaisemaan edes kerran niin tuo määrä varmaan tuplaantuu.. Juuri äsken tarkistin tulpat ja puolat kun tuntui käyvän välillä 5. pytyllä, 2. ja 3. pytyn tulpat suorastaan uivat öljyssä. Nyt kuitenkin tuntuu olevan vetoa taas entiseen malliin, mutta savutus on tasoa uskomaton. Osaisko joku kertoa missä vika?
                E39 540iA -00 käyttis
                E34 525i -91 harraste
                E36 320i -94 jääratakampe

                Comment

                • tetapi
                  Newbiemmer
                  • Jan 2011
                  • 27
                  • Pirkanmaa

                  Ylipäätään kannattaa päätyä autoon jossa on hyvä huoltohistoria ja löytyy merkkejä asiaankuuluvasta ylläpidosta. Yhtenä vuotena huoltoihin voi mennä melko minimaalinen summa ja toisena itse huoltaenkin toimintatonni on äkkiä käytetty. Jos auton meinaa omistaa pidempään kehottaisin yllämainittuun suuntaan sen suuremmin vuosimallien eroihin takertumatta. Noilla vuotuisilla ajosuoritteilla päätyisin paloöljyn ihmeelliseen maailmaan.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by samuxd View Post
                    Oma e39 on alkanut viemään öljyä aivan tolkuttoman paljon. On vienyt aikaisemminkin jo öljyä reilun litran tonnille. Kaikki alkoi siitä kun nelostiellä ohituskaistalla tuntui että vedot hävisivät. Noin 10km päähän sitten pysähdyin ja auton alla komea öljylammikko. Kone öljyn peitossa. Ilmeisesti venttiilikopan välistä tuli. No, nappasin huohottimen irti ja öljyn tiputus tuntui loppuvan, hyvin pieni määrä tulee parkissa ollessa maahan. Eikä siinä vielä kaikki, savuttaa aivan helvetisti, kylmänä kun iskee tulille niin mahdoton savupilvi pöllähtää putkesta ja lämpöisellä koneellakin kun polkaisee esimerkiksi 1, 2 ja 3 vaihteet niin valehtelematta takana tulevan auton valojakaan ei enää näe. Nyt öljyä syö juuri sen verran miten kaasua käyttää, jos ajaa todella nätisti, niin arviolta 1l/500km, mutta jos erehdyt polkaisemaan edes kerran niin tuo määrä varmaan tuplaantuu.. Juuri äsken tarkistin tulpat ja puolat kun tuntui käyvän välillä 5. pytyllä, 2. ja 3. pytyn tulpat suorastaan uivat öljyssä. Nyt kuitenkin tuntuu olevan vetoa taas entiseen malliin, mutta savutus on tasoa uskomaton. Osaisko joku kertoa missä vika?
                    Vaihda tiivisteet mitkä risaantuivat tuossa huohottimen tukkeutumisen yhteydessä. Samalla korjaa huohotin.

                    Voi olla että savutus rauhoittuu.

                    Comment

                    • asis
                      BTCF Member
                      • Mar 2009
                      • 1138
                      • Joensuu

                      Selviääkö parkkitutkassa oleva vika vikakoodien luvulla?
                      E39 540iA M-Sport Imolarot II
                      E36 323i touring
                      Volvo V70 2.4D mk3
                      Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                      Honda Civic 1.4 4d ES
                      Chevy Caprice Classic
                      ex:
                      E32 730iA
                      E39 528i Calypsorot metallic
                      E36 325i x2

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Originally posted by asis View Post
                        Selviääkö parkkitutkassa oleva vika vikakoodien luvulla?
                        Kyllä se inpalla ainakin kertoo mikä anturi on rikki.

                        Comment

                        • luikas
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 644
                          • Oulu area

                          Originally posted by asis View Post
                          Selviääkö parkkitutkassa oleva vika vikakoodien luvulla?
                          Kun luet vikakoodit, niin testaa viallinen anturi vaihtamalla antureiden paikkaa, ja lue koodit uudestaan. Jos vika seuraa, löysit syyllisen. Jos näyttää samaa paikkaa vikaantuneeksi, on vika liittimissä tai johtosarjassa.
                          Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                          Past:
                          F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                          F31 318d xdrive -14
                          F07 530d GT-11
                          E90 330xda LCI -09
                          E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                          E39 530d M-Sport -03
                          E39 530iA M-Sport -02
                          E39 528i -97
                          E30 320i -88

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by samuxd View Post
                            Oma e39 on alkanut viemään öljyä aivan tolkuttoman paljon. On vienyt aikaisemminkin jo öljyä reilun litran tonnille. Kaikki alkoi siitä kun nelostiellä ohituskaistalla tuntui että vedot hävisivät. Noin 10km päähän sitten pysähdyin ja auton alla komea öljylammikko. Kone öljyn peitossa. Ilmeisesti venttiilikopan välistä tuli. No, nappasin huohottimen irti ja öljyn tiputus tuntui loppuvan, hyvin pieni määrä tulee parkissa ollessa maahan. Eikä siinä vielä kaikki, savuttaa aivan helvetisti, kylmänä kun iskee tulille niin mahdoton savupilvi pöllähtää putkesta ja lämpöisellä koneellakin kun polkaisee esimerkiksi 1, 2 ja 3 vaihteet niin valehtelematta takana tulevan auton valojakaan ei enää näe. Nyt öljyä syö juuri sen verran miten kaasua käyttää, jos ajaa todella nätisti, niin arviolta 1l/500km, mutta jos erehdyt polkaisemaan edes kerran niin tuo määrä varmaan tuplaantuu.. Juuri äsken tarkistin tulpat ja puolat kun tuntui käyvän välillä 5. pytyllä, 2. ja 3. pytyn tulpat suorastaan uivat öljyssä. Nyt kuitenkin tuntuu olevan vetoa taas entiseen malliin, mutta savutus on tasoa uskomaton. Osaisko joku kertoa missä vika?
                            Kaveri joskus kenki 523 -96 vuosikertaisella rekan ohi ja kuului paukahdus ja kauhea savu takana ja kone alkoi käydä viidellä.... No sitten kone auki, niin yhden männän kyljessä reikä joka on aika mysteerinen tapahtuma.

                            Mutta tuskin sinun autossa on tapahtunut samallalailla. Minkäs kokoinen ja ikäinen e39 on sinulla?
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • kmn
                              Moderator
                              • May 2009
                              • 6022
                              • Sipoo

                              Originally posted by luikas View Post
                              Kun luet vikakoodit, niin testaa viallinen anturi vaihtamalla antureiden paikkaa, ja lue koodit uudestaan. Jos vika seuraa, löysit syyllisen. Jos näyttää samaa paikkaa vikaantuneeksi, on vika liittimissä tai johtosarjassa.
                              Helpompaa, kun pistää vaan virrat päälle ja pakin päälle. Korva kiinni PDC anturiin ja se joka ei sirise on paskana!

                              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                              --
                              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                              Comment

                              • BreeZi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 2371
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by kmn View Post
                                Helpompaa, kun pistää vaan virrat päälle ja pakin päälle. Korva kiinni PDC anturiin ja se joka ei sirise on paskana!
                                Tai sitten vain katsoo inpan live-dataa pdc purkista, niin ei tarvitse mennä pakkaseenkaan

                                Muistaakseni anturit toimii mitta-asteikolla 0-100cm.
                                Rikkinäinen anturi näyttää etäisyydeksi 0cm vaikka auton takana ei ole mitään.
                                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                                - E- ja F- sarjan avaimet.
                                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                                .

                                Finmodi oy
                                050-3063926
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎