Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dumppi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 4351
    • sotkamo

    irrottelen nyt tuota vaijeria tuossa.. siinä kuskin jalkatilassa heti sen aukaisukahvan yläpuolella on pilarin juuressa kiinni joku boksi? mikä on tämä ja kärsiikö sen irrottaa eikä hävitä mitään tietoja mistään tms.. aika pahasti on siinä tiellä kun vaijeri kulkee sen takaa:think?

    edit: ei tässä jouva vastausta odottelee pittää jatkaa ni saapi tuonki tehtyä
    Last edited by dumppi; 29-01-2013, 19:02.
    Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
    e36 325i coupé R.I.P
    e30 316 2d
    e36 318is coupé
    e36 323i 4d ac schnitzer replica


    Käyttis: e39 523i 4d
    Originally posted by rizzo
    Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
    |Sotkamo Connection|

    Comment

    • dumppi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 4351
      • sotkamo

      Originally posted by dumppi View Post
      irrottelen nyt tuota vaijeria tuossa.. siinä kuskin jalkatilassa heti sen aukaisukahvan yläpuolella on pilarin juuressa kiinni joku boksi? mikä on tämä ja kärsiikö sen irrottaa eikä hävitä mitään tietoja mistään tms.. aika pahasti on siinä tiellä kun vaijeri kulkee sen takaa:think?

      edit: ei tässä jouva vastausta odottelee pittää jatkaa ni saapi tuonki tehtyä
      juu sehän mahtui sittenkin sieltä liikkumaan hiukan sivuun kun ujutteli aikansa

      ei ihan 10minuutin homma kuitenkaan ehkä seuraavalla kerralla

      sitten tämä v..un jäähdytysneste ongelma minen enää ymmärrä mihin sitä voi kadota

      ei mitään selvää vuotopaikkaa löydy ja ei vuoda mistään maahan asti. vuotoa on etsitty itse ja pajalla eikä vaan löydy viimeisimpänä nyt syyläristä ilmausruuvi varmisteltu kierreteipillä, kun sieltä tippasi, mutta ei. silti häviää johonkin.
      paineet on letkuissa normaalit ja tekee nopeasti sen normaalin letkupaineen ja auto toimii muutenkin normaalisti. korkkikin vaihdettiin varmuuden vuoksi uuteen vaikka ei sekään vuotta vanhempi ollut.
      tuossa äsken pihamaalla koitin sitä kaasutella ja käytin pitkän aikaa, mutta eipä näkynyt vuotoja. alkaa menee hermot, kun ei autossa nesteet pysy sisällä sitten millään. kuitenkin emäntä sitä päivittäin tarvitsee

      jotain positiivista sentään, että akka on oppinu itse tarkistamaan jäähdytysnesteet ja lisäämään, jos tarvis

      edit: ja eikä oireile kyllä kansiviastakaan millään lailla.. käy normaalisti ja vedot on tallessa. eikä tee liiaksi painetta järjestelmään. eikä mene nesteet öljyn sekaan.
      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
      e36 325i coupé R.I.P
      e30 316 2d
      e36 318is coupé
      e36 323i 4d ac schnitzer replica


      Käyttis: e39 523i 4d
      Originally posted by rizzo
      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
      |Sotkamo Connection|

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8257
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by dumppi View Post
        juu sehän mahtui sittenkin sieltä liikkumaan hiukan sivuun kun ujutteli aikansa

        ei ihan 10minuutin homma kuitenkaan ehkä seuraavalla kerralla

        sitten tämä v..un jäähdytysneste ongelma minen enää ymmärrä mihin sitä voi kadota

        ei mitään selvää vuotopaikkaa löydy ja ei vuoda mistään maahan asti. vuotoa on etsitty itse ja pajalla eikä vaan löydy viimeisimpänä nyt syyläristä ilmausruuvi varmisteltu kierreteipillä, kun sieltä tippasi, mutta ei. silti häviää johonkin.
        paineet on letkuissa normaalit ja tekee nopeasti sen normaalin letkupaineen ja auto toimii muutenkin normaalisti. korkkikin vaihdettiin varmuuden vuoksi uuteen vaikka ei sekään vuotta vanhempi ollut.
        tuossa äsken pihamaalla koitin sitä kaasutella ja käytin pitkän aikaa, mutta eipä näkynyt vuotoja. alkaa menee hermot, kun ei autossa nesteet pysy sisällä sitten millään. kuitenkin emäntä sitä päivittäin tarvitsee

        jotain positiivista sentään, että akka on oppinu itse tarkistamaan jäähdytysnesteet ja lisäämään, jos tarvis

        edit: ja eikä oireile kyllä kansiviastakaan millään lailla.. käy normaalisti ja vedot on tallessa. eikä tee liiaksi painetta järjestelmään. eikä mene nesteet öljyn sekaan.
        mimmosta tahtia nestettä menee? jäähdytin, vesipumppu ja termostaattikotelo on todennäköisimmät vuotopaikat :think
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • dumppi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 4351
          • sotkamo

          Originally posted by peto2 View Post
          mimmosta tahtia nestettä menee? jäähdytin, vesipumppu ja termostaattikotelo on todennäköisimmät vuotopaikat :think
          no olisko alle 100 km ajettu semmosta pätkäajoa niin piti lisätä. termari vaihdettu ja kotelo tarkistettu ja tiivistetty kun siitä vuoti. syyläri viime talvena uusittu tosin tarvike syyläri:think
          vesipumppua ei meidän aikana oo vaihdettu mutta kai sekin vuotais allensa/näkisi nosturilla ollessa jos sieltä tippasee?:think ja nyt tosiaan viimeisimpänä se ilmausruuvi tiivistelty kun sieltä oli vuotanu..
          pitää varmaan vielä kokeilla että pesee kunnolla pesurilla konehuoneen altapäin ja antaa kuivua ja sitten käytellä lämpimäksi ja etsiä vuotoa.
          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
          e36 325i coupé R.I.P
          e30 316 2d
          e36 318is coupé
          e36 323i 4d ac schnitzer replica


          Käyttis: e39 523i 4d
          Originally posted by rizzo
          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
          |Sotkamo Connection|

          Comment

          • marcus_108
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2012
            • 578
            • Hyllykallio

            Pitäis vaihtaa 11/98 523i malliin syyläriä ja aattelin siinä samalla huoltaa etupäätä mm. moniurahihna ja kiristin rullat.. Mutta mitä näistä vehkeistä kannattaa vaihtaa samalla kertaa kun on ko. paikka levällään? Minkälaisia tiivisteitä/O-renkaita tohon syyläriin pitää vaihtaa samalla. Tietääkö joku jonku etuisan saitin esim. saksan maalla josta sais OEM:nä ko. tavaraa?
            Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
            Ford Mondeo 1.8 Stw -01

            Ex:
            E39 523i touring -99
            Opel kadett E 1.6 -89
            Seat Toledo 1.8 -92
            Toyota corolla Lb 1.6 -87
            Vw passat farkku 1.8 -99

            Comment

            • asis
              BTCF Member
              • Mar 2009
              • 1138
              • Joensuu

              Käyttääkös muutkin bensakoneisissa noita dieseleiden 1,4bar paisuntasäiliöiden korkkeja 2bar sijaan? Itse olen ainakin aina vaihtanut 1,4bar korkin 2bar tilalle. Luulis ainakin että jäähdytysjärjestelmän tiivisteet ym. kestää paremmin, ettei vuotoja niin herkästi synny.
              E39 540iA M-Sport Imolarot II
              E36 323i touring
              Volvo V70 2.4D mk3
              Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
              Honda Civic 1.4 4d ES
              Chevy Caprice Classic
              ex:
              E32 730iA
              E39 528i Calypsorot metallic
              E36 325i x2

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by asis View Post
                Käyttääkös muutkin bensakoneisissa noita dieseleiden 1,4bar paisuntasäiliöiden korkkeja 2bar sijaan?
                Tottakai.

                Comment

                • Bomb5
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 726
                  • Kivijärvi

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Tottakai.
                  Jaa pitäskö munki vaihtaa 1.4 bar korkki? Kävin vuosi sitte hakemassa uuden 2 bar korkin, ihan varmuudenvuoksi. Mikä muuten on semmonen hyvä kiristystiukkuus paisarinkorkille? Tullu väännettyä se aika tiukkaan yleensä.
                  Last edited by Bomb5; 30-01-2013, 10:34.
                  E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    Onko penkinlämmitin kuluva osa vai hajoaako se kerrasta? Aika hitaasti lämpenee ja penkin ulkoreuna tulee kuumemmaksi kuin muu penkki.

                    Pystyykö ristiseläntuen säädön retrofittaamaan sport penkkiin?

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava



                      Comment

                      • dumppi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 4351
                        • sotkamo

                        Originally posted by asis View Post
                        Käyttääkös muutkin bensakoneisissa noita dieseleiden 1,4bar paisuntasäiliöiden korkkeja 2bar sijaan? Itse olen ainakin aina vaihtanut 1,4bar korkin 2bar tilalle. Luulis ainakin että jäähdytysjärjestelmän tiivisteet ym. kestää paremmin, ettei vuotoja niin herkästi synny.
                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Tottakai.


                        joskus tätä kyselin niin joku suositteli vaihtamaan nimenomaan sen isomman paineen korkin:think vai muistanko nyt juurikin päinvastoin tämän homman
                        loppuiskohan tuo nesteen häviäminenkin jos vaihtais tuon 1.4barin korkin:think olis yks ylimääräinen (luultavasti ehjä) tallin hyllyllä:think
                        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                        e36 325i coupé R.I.P
                        e30 316 2d
                        e36 318is coupé
                        e36 323i 4d ac schnitzer replica


                        Käyttis: e39 523i 4d
                        Originally posted by rizzo
                        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                        |Sotkamo Connection|

                        Comment

                        • ämsport
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2011
                          • 118
                          • Pori

                          Originally posted by asis View Post
                          Käyttääkös muutkin bensakoneisissa noita dieseleiden 1,4bar paisuntasäiliöiden korkkeja 2bar sijaan? Itse olen ainakin aina vaihtanut 1,4bar korkin 2bar tilalle. Luulis ainakin että jäähdytysjärjestelmän tiivisteet ym. kestää paremmin, ettei vuotoja niin herkästi synny.
                          Kyllä bensa vehkeisiin kuuluu 2bar:in korkki.1.4 korkilla alenee kiehumispiste huomattavasti.Sinne kuuluu se paine ja jos se jostain kusee sen pihalle on kyseisessä osassa jotain vikaa ja se vaihdetaan.

                          Comment

                          • Jakuza
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 516
                            • Brisbane

                            Originally posted by ämsport View Post
                            Kyllä bensa vehkeisiin kuuluu 2bar:in korkki.1.4 korkilla alenee kiehumispiste huomattavasti.Sinne kuuluu se paine ja jos se jostain kusee sen pihalle on kyseisessä osassa jotain vikaa ja se vaihdetaan.
                            Jep, näinhän se on. Kyllä se järjestelmä kestää sen 2baria kun se on niin suunniteltu. Mikäli se rupeaa vuotamaan niin tuskin 0.6barin paineenvähennys kauaa estäisi nesteen karkausta viallisesta kohdasta.

                            Tämä paine-ero kuitenkin laskee kiehumispistettä vajaa 10 astetta, joten on mahdollista että 1.4bar korkilla aiheutuu helpommin paikallista kiehumista (ja mahdollisesti paikallista ylikuumenemista sylinterinkannessa) ääriolosuhteissa. Esim rata-ajo, tai erittäin kuumat olosuhteet. Toki jos autolla ajetaan vain kauppaan ja töihin rauhallisesti suomen olosuhteissa niin 1.4bar korkkikin ajaa varmasti asiansa.

                            Comment

                            • dumppi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 4351
                              • sotkamo

                              Originally posted by Jakuza View Post
                              Jep, näinhän se on. Kyllä se järjestelmä kestää sen 2baria kun se on niin suunniteltu. Mikäli se rupeaa vuotamaan niin tuskin 0.6barin paineenvähennys kauaa estäisi nesteen karkausta viallisesta kohdasta.

                              Tämä paine-ero kuitenkin laskee kiehumispistettä vajaa 10 astetta, joten on mahdollista että 1.4bar korkilla aiheutuu helpommin paikallista kiehumista (ja mahdollisesti paikallista ylikuumenemista sylinterinkannessa) ääriolosuhteissa. Esim rata-ajo, tai erittäin kuumat olosuhteet. Toki jos autolla ajetaan vain kauppaan ja töihin rauhallisesti suomen olosuhteissa niin 1.4bar korkkikin ajaa varmasti asiansa.
                              sitähän minäkin että ei kai se sinne kuulu.. tosin tuohon e34:n marmorilta rekkarilla tilasin korkin ja siihen tuli 1.4barin korkki ja semmonen siinä myös oli.. kai se on m20 sitten taas aivan eri asia.. pitänee jatkaa selvittelyä että mistä vitusta se voi vuotaa
                              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                              e36 325i coupé R.I.P
                              e30 316 2d
                              e36 318is coupé
                              e36 323i 4d ac schnitzer replica


                              Käyttis: e39 523i 4d
                              Originally posted by rizzo
                              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                              |Sotkamo Connection|

                              Comment

                              • ämsport
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2011
                                • 118
                                • Pori

                                Originally posted by dumppi View Post
                                sitähän minäkin että ei kai se sinne kuulu.. tosin tuohon e34:n marmorilta rekkarilla tilasin korkin ja siihen tuli 1.4barin korkki ja semmonen siinä myös oli.. kai se on m20 sitten taas aivan eri asia.. pitänee jatkaa selvittelyä että mistä vitusta se voi vuotaa
                                Siis kyllähän sillä paineen pudotuksella voi "säästää" jotain lähi tulevaisuudessa paskaksi räjähtävää osaa,jota ehkä maahantuojakin on ajatellut kun nämä vanhuuttaan päästelee vesiään maanteille jonkun osan hajotessa juuri tuon paineen vuoksi.Kun ei ole ymmärtänyt jopa BMW:eestä voi muovi korppuuntua

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎