Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    Rahamiehiä

    Night-wind: millä sitä vuotovirtaa on mitattu, pihtivirtamittarilla?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • JiiP
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1734
      • Tampere

      Joo niin juu. Termi "täydellinen alustaremppa" antoi tietysti aihetta kunnon listaan. Mutta jos aluksi pysyisi etupäässä ja uusisi sinne ainakin ne kaikki osat jotka vaikuttaa esmes. geometriaan eli osat joiden vaihdon jälkeen olisi kiva tarkistaa kulmat.

      Listasta tulikin mieleen, että ei ollutkaan autossa täysin vakio alusta. Etuvakaajan kumit on uusittu viime vuonna.
      Official member of BTCF-Sauna Team
      E46 316i -03
      Ex:
      E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Originally posted by JiiP View Post
        Joo niin juu. Termi "täydellinen alustaremppa" antoi tietysti aihetta kunnon listaan. Mutta jos aluksi pysyisi etupäässä ja uusisi sinne ainakin ne kaikki osat jotka vaikuttaa esmes. geometriaan eli osat joiden vaihdon jälkeen olisi kiva tarkistaa kulmat.

        Listasta tulikin mieleen, että ei ollutkaan autossa täysin vakio alusta. Etuvakaajan kumit on uusittu viime vuonna.
        Ebaysta tollanen ns. täydellinen etupään lemförder setti tiluuseen plus siihen etupyöränlaakerit niin johan tulee hyvä.

        Comment

        • JiiP
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1734
          • Tampere

          Originally posted by jukkae View Post
          Ebaysta tollanen ns. täydellinen etupään lemförder setti tiluuseen plus siihen etupyöränlaakerit niin johan tulee hyvä.
          Ebay ja etupyöränlaakerit. Mutta tuli nyt sellainen tyhmä kysymys, että mikä on "kallistuksenvakaajan runkolaakeri"?
          Official member of BTCF-Sauna Team
          E46 316i -03
          Ex:
          E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Originally posted by JiiP View Post
            Ebay ja etupyöränlaakerit. Mutta tuli nyt sellainen tyhmä kysymys, että mikä on "kallistuksenvakaajan runkolaakeri"?
            Nuo vakaajan korihelat, ainakin sillä nimellä ne marmorillakin sitä kuttu

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Oisko laitettu vuos sitten väärät kumit?

              Vois niitä pyöränlaakereitakin harkita, mulla lähestyy 320tkm ja orkkislaakerit ihan ehjät. Helppo ne sitten on vaihtaa myöhemminkin jos hajoavat.

              Ylihuoltaminen on karannut täällä foorumilla ihan lapasesta, alle 5ke kikottimiin tehdään parin tonnin alustaremppoja kun yksi pallo on väljä ja sitten tuupataan nettiautoon. En nyt sano että iskarit pitäis yksittäin vaihtaa, mutta kannattaisi joku välimuoto ottaa siihen kaikki tai ei mitään, ei niiden osien elinkaarta niin tarkkaan osaa kukaan ennustaa.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • JiiP
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1734
                • Tampere

                Originally posted by Cell View Post
                Oisko laitettu vuos sitten väärät kumit?
                Ei pitäisi. Runkonumeron perusteella kaivettiin M-sport alustan paksumman vakaajan 24mm kumit (31351093263).. vai olisiko lipsahtunut M5 vakaajan (27mm?) kumit. Ja tietysti molemmille puolille vaihdettiin ja ne tukiraudat vaihdoin samalla
                Last edited by JiiP; 14-03-2013, 06:56.
                Official member of BTCF-Sauna Team
                E46 316i -03
                Ex:
                E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Kallistuksenvakaajan kumeiksi suosittelen strongflexejä.

                  Comment

                  • djs^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1177
                    • Mikkeli

                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Kallistuksenvakaajan kumeiksi suosittelen strongflexejä.
                    Näihin enemmän paneutumalla, minkä kokoiset nuo kumit on m-sportissa?
                    EX :
                    -E36 316
                    -E36 325
                    -E39 523
                    -E39 530dA M-Sportx2
                    -E60 525dA M-Sport x2
                    -E60 545i Matte white
                    -E53 x5
                    -E91 3xx

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      Originally posted by djs^ View Post
                      Näihin enemmän paneutumalla, minkä kokoiset nuo kumit on m-sportissa?
                      M-Sport 2 alustassa on ainakin M5 vakaajat joten 27mm?
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • DriveFast
                        BTCF Member
                        • Apr 2010
                        • 165
                        • Turku

                        530d huohottelee imupuolelle hippasen öljyä ja ajattelin asentaa tuollaisen keruusäiliön tuonne pellin alle..

                        Pari kysymystä: Onko huohotusletkun pituudella miten väliä? En nyt ajatellut mihinkään takakonttiin tuota viedä, mutta hieman pidempi letkusta tulisi mitä tuo originaali ratkaisu.
                        Entäpä onko suotavaa, että huohotusletku koneelta säiliölle menee jatkuvasti alas? Tankilta takaisin imupuolelle menisi taas "ylämäkeen", mutta tuolloin putkissa pitäisi mennä vaan ilmaa.
                        BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
                        Exät:
                        BMW e46 330i: 231hp/300Nm
                        BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
                        Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
                        Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Miksi? Enemmän ahtimesta tulee öljyä, tulee vain patentti jossa parhaassakin tapauksessa on tyhjennyksen vaiva vailla mitään hyötyjä. Sitten jos sattuukin vuotoja niin se sotkee tai haisee. Voi tulla myös jäätymisherkkä. Jätä kauppaan
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Night-Wind
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1534
                            • 02

                            Originally posted by Night-Wind View Post
                            Tuli tossa soiteltua pajalle. Purkuvirta 0,0 jotain. Oli mitattu ulkona ja sisällä, vuotovirtaa ei siis ole kuin sen verran mitä näissä pitääkin. Akun jännite vaan laskee tavallista nopeammin, jos auto on ulkona jonka takia ei tuo edes yritä startata.

                            Tässä nyt sovittiin niin, että lyödään hänen joku akku autoon kiinni ja auto yöksi ulos. Huomenna katsotaan onko akun jännite laskenut vähemmän kuin tuossa auton omassa akussa.

                            Sen, että akku olisi viallinen dumppasin jo aikoja sitten koska teki uudella akulla täysin samaa. Jännä tosin, että silloin n. vuosi takaperin menin ostamaan täysin samanlaisen akun (Bosch Silver + 100Ah). Heitän noilla akuilla vesilintua (kun jäät sulaa), jos ostin UUDEN SAMANLAISEN VIALLISEN AKUN.

                            Startin vaihtoakin tässä ollaan ajateltu (olisi valmiina), mutta kauheasti epäilen että sen vaihdosta on yhtikäs mitään hyötyä.

                            Hienoja nää.

                            E: Väkisinkin tulee mieleen entinen 525iA, jossa oli täysin sama homma. Korjaantui vasta kolmannella akulla.
                            Tosiaankin auto tuli eilen haettua pajalta. Vaihdettiin siis startti, vanha oli alkuperäinen (autolla ajettu 360tkm). Startti vaihdettiin, koska auto ei käynnistynyt siellä toisellakaan akulla. Se oltiin saatu käyntiin vasta kun oltiin kytketty kaksi akkua rinnan, paksuilla kaapeleilla ja konehuoneen puolelta. Aamupäivällä bemari hörähti suht nätisti käyntiin, lähes vuorokauden seisonnan jälkeen kovassa pakkasessa.

                            Tutkimukset/seisokit jatkuu.
                            ex: BMW E38 735iA -97
                            ex: MB W211 E200CDI -03
                            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                            ex: BMW E39 528iA -96
                            ex: MB W126 300SE -89
                            ex: BMW E34 525iAT -95
                            ex: BMW E36 316iA -91

                            Comment

                            • MGUarto
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 192
                              • Vantaa-Nissas

                              Tuossa huohotinta purin kun letkuja tarkistelin. Noh ajattelin kurkata sen sisälle. Sisällä jousi ja joku oranssi kalvo, tosin öljyn peitossahan se.

                              Mietin vaan, että mistäs tietää et on ehjä, siltä ainakin näytti? Ajattelin nyt, haenko uuden 11151703484, eli lähinnä vaihtotarpeen?

                              Bensansuodattimen vaihdosta on ollut myös vääntöjä, että olisivat ikuisia? Näinkö on ettei kannata turhaan vaihtaa jos ei ole nykimistä?

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by MGUarto View Post

                                Bensansuodattimen vaihdosta on ollut myös vääntöjä, että olisivat ikuisia? Näinkö on ettei kannata turhaan vaihtaa jos ei ole nykimistä?
                                WTF? Ei varmasti ole ikuisia, eiköhän nuo insp2 vaihdeta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎