Joo niin juu. Termi "täydellinen alustaremppa" antoi tietysti aihetta kunnon listaan. Mutta jos aluksi pysyisi etupäässä ja uusisi sinne ainakin ne kaikki osat jotka vaikuttaa esmes. geometriaan eli osat joiden vaihdon jälkeen olisi kiva tarkistaa kulmat.
Listasta tulikin mieleen, että ei ollutkaan autossa täysin vakio alusta. Etuvakaajan kumit on uusittu viime vuonna.
Joo niin juu. Termi "täydellinen alustaremppa" antoi tietysti aihetta kunnon listaan. Mutta jos aluksi pysyisi etupäässä ja uusisi sinne ainakin ne kaikki osat jotka vaikuttaa esmes. geometriaan eli osat joiden vaihdon jälkeen olisi kiva tarkistaa kulmat.
Listasta tulikin mieleen, että ei ollutkaan autossa täysin vakio alusta. Etuvakaajan kumit on uusittu viime vuonna.
Ebaysta tollanen ns. täydellinen etupään lemförder setti tiluuseen plus siihen etupyöränlaakerit niin johan tulee hyvä.
Vois niitä pyöränlaakereitakin harkita, mulla lähestyy 320tkm ja orkkislaakerit ihan ehjät. Helppo ne sitten on vaihtaa myöhemminkin jos hajoavat.
Ylihuoltaminen on karannut täällä foorumilla ihan lapasesta, alle 5ke kikottimiin tehdään parin tonnin alustaremppoja kun yksi pallo on väljä ja sitten tuupataan nettiautoon. En nyt sano että iskarit pitäis yksittäin vaihtaa, mutta kannattaisi joku välimuoto ottaa siihen kaikki tai ei mitään, ei niiden osien elinkaarta niin tarkkaan osaa kukaan ennustaa.
Ei pitäisi. Runkonumeron perusteella kaivettiin M-sport alustan paksumman vakaajan 24mm kumit (31351093263).. vai olisiko lipsahtunut M5 vakaajan (27mm?) kumit. Ja tietysti molemmille puolille vaihdettiin ja ne tukiraudat vaihdoin samalla
Pari kysymystä: Onko huohotusletkun pituudella miten väliä? En nyt ajatellut mihinkään takakonttiin tuota viedä, mutta hieman pidempi letkusta tulisi mitä tuo originaali ratkaisu.
Entäpä onko suotavaa, että huohotusletku koneelta säiliölle menee jatkuvasti alas? Tankilta takaisin imupuolelle menisi taas "ylämäkeen", mutta tuolloin putkissa pitäisi mennä vaan ilmaa.
BMW 535d M-sport: Aiiivan vakio, vielä..
Exät:
BMW e46 330i: 231hp/300Nm
BMW 530dA e61 LCI -08: 270hp/600Nm
Audi UrS6 -96: 320hp / 450Nm
Audi UrS6 avant -96: 280hp / 400Nm
Miksi? Enemmän ahtimesta tulee öljyä, tulee vain patentti jossa parhaassakin tapauksessa on tyhjennyksen vaiva vailla mitään hyötyjä. Sitten jos sattuukin vuotoja niin se sotkee tai haisee. Voi tulla myös jäätymisherkkä. Jätä kauppaan
Tuli tossa soiteltua pajalle. Purkuvirta 0,0 jotain. Oli mitattu ulkona ja sisällä, vuotovirtaa ei siis ole kuin sen verran mitä näissä pitääkin. Akun jännite vaan laskee tavallista nopeammin, jos auto on ulkona jonka takia ei tuo edes yritä startata.
Tässä nyt sovittiin niin, että lyödään hänen joku akku autoon kiinni ja auto yöksi ulos. Huomenna katsotaan onko akun jännite laskenut vähemmän kuin tuossa auton omassa akussa.
Sen, että akku olisi viallinen dumppasin jo aikoja sitten koska teki uudella akulla täysin samaa. Jännä tosin, että silloin n. vuosi takaperin menin ostamaan täysin samanlaisen akun (Bosch Silver + 100Ah). Heitän noilla akuilla vesilintua (kun jäät sulaa), jos ostin UUDEN SAMANLAISEN VIALLISEN AKUN.
Startin vaihtoakin tässä ollaan ajateltu (olisi valmiina), mutta kauheasti epäilen että sen vaihdosta on yhtikäs mitään hyötyä.
Hienoja nää.
E: Väkisinkin tulee mieleen entinen 525iA, jossa oli täysin sama homma. Korjaantui vasta kolmannella akulla.
Tosiaankin auto tuli eilen haettua pajalta. Vaihdettiin siis startti, vanha oli alkuperäinen (autolla ajettu 360tkm). Startti vaihdettiin, koska auto ei käynnistynyt siellä toisellakaan akulla. Se oltiin saatu käyntiin vasta kun oltiin kytketty kaksi akkua rinnan, paksuilla kaapeleilla ja konehuoneen puolelta. Aamupäivällä bemari hörähti suht nätisti käyntiin, lähes vuorokauden seisonnan jälkeen kovassa pakkasessa.
Tutkimukset/seisokit jatkuu.
ex: BMW E38 735iA -97 ex: MB W211 E200CDI -03 ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99 ex: BMW E39 528iA -96 ex: MB W126 300SE -89 ex: BMW E34 525iAT -95 ex: BMW E36 316iA -91
Comment