Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by Benzi87 View Post
    Eli nyt ois viikonloppuna soittimen vaihto edessä.
    Alunperin paikoillaan on bemarin oma kasetti rammari.
    Tilalle tuleekin nyt sitten MID malli kun sellasta tarjottiin sopu hintaan.
    Luin jostain että siellä oli joitain johtoja mitä piti lisätä että saa toimimaan jotain toimintoja.
    Muistanko väärin? :think
    En löytänyt tuota threadia enään mistä sen luin.

    Tarkoituksena on saada toimimaan siihen ainakin ne että näkee kulutukset ym, ym tarpeelliset.
    Toki ne näkyy jo nyt mittaristossa mut mut...
    Helpotuksena kuitenkin on että auton omaa johtosarjaa ei ole kukaan "tee se itse mies" tärvellyt ja soittimen johdotkin pitäisi kuvien mukaan passata suoraan.

    Eli nyt kaipaa neuvoja johtojen kans mitä sinne pitää lisätä ja mihin kytkeä?
    Marmoritiskiltä tarvikkeet mitä puuttuu jos tarvii jotain?
    jos vanha soitin on 2-osainen niin et tarvitse lisää johtoja. 1 osaisen tilalle jos laitat niin tarviit.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by Agio View Post
      Tuossa omassa 523:ssa pakoputkisto kolistaa tyhjäkäynnillä alustaan. Pääsen vasta viikonloppuna nosturille tutkailemaan mikä sieltä on pettänyt, mutta mitä osia kannattaisi suorilta varata, että saisi sitten kerralla kuntoon? Onko joku kohta mistä yleisimmin pettää?
      Katalysaattorista on sisuskalut irti. Mikään ei siis kolise alustaan.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Benzi87
        BTCF Member
        • Feb 2011
        • 1106
        • Oulu

        Originally posted by Agio View Post
        Jos vanha mankka oli yksiosainen, niin sitten tarvitset ainakin tässä ohjeessa olevan piuhan http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=676477. Itsellä oli entinen mankka mallia reverse ja vaihdoin businekseen, jossa IRIS näyttö. Tuon ohjeen kuvat on kyllä pelkkä kaunis ajatus. Todellisuudessa helkutin ahtaassa paikassa tuo liitin tuolla hanskalokeron takana ja kaiken hyvän lisäksi siinä on hemmetin terävä alumiininen reuna ympärillä. Ja jos mittaristossa on pieni ajotietokone, niin mielestäni tuohon MID:ille ei saa mitään ajotietokoneen näyttöjä, koska kaikki äly on mittaristossa. Viisaammat kertokoon tarkemmin.
        Soitin on yks osainen eli piuhan hankinta edessä.
        Tuo piuha näyttäis siltä että sama hakea marmorilta?
        Kyllä mahtaa olla pieni ajotietokone?
        Muistaakseni: lämpötila, litraa/100km, paljonko ajaa lopuilla bensoilla/km, keskinopeus, ei mahtanut olla muuta...
        NIIN VAI ONKO MINUN TILANTEESSA TUOSTA PIUHASTA MITÄÄN HYÖTYÄ?
        Originally posted by janke View Post
        Onko sulla iso ajotietokone?
        Kyllä mahtaa olla pieni ajotietokone?
        Muistaakseni: lämpötila, litraa/100km, paljonko ajaa lopuilla bensoilla/km, keskinopeus, ei mahtanut olla muuta...
        Originally posted by peto2 View Post
        jos vanha soitin on 2-osainen niin et tarvitse lisää johtoja. 1 osaisen tilalle jos laitat niin tarviit.
        On yks osainen.

        Comment

        • jeepster
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 127
          • uusimaa

          Jos haluat kaksiosaisen soittimen niin pakkohan se piuha on laittaa.
          pienen ajotietokoneen tietoja ei kyllä sen enempää MID näyttöön saa, isossa on toki kaikki samat kuin mittaristossakin.

          Omassa dieselissä on MID ja sillä saa ohjelmoitua webaston ajastuksen, tämä ei käsittääkseni onnistu muuten. Lisäksi ison ajotietokoneen nollaus pitää tehdä sieltä. Autoa ostettaessa oli tarvikesoittimella, tällöin ei saanut edes mittariston kelloa aikaan.
          Last edited by jeepster; 05-04-2013, 08:15.

          Comment

          • Benzi87
            BTCF Member
            • Feb 2011
            • 1106
            • Oulu

            Originally posted by jeepster View Post
            Jos haluat kaksiosaisen soittimen niin pakkohan se piuha on laittaa.
            pienen ajotietokoneen tietoja ei kyllä sen enempää MID näyttöön saa, isossa on toki kaikki samat kuin mittaristossakin.

            Omassa dieselissä on MID ja sillä saa ohjelmoitua webaston ajastuksen, tämä ei käsittääkseni onnistu muuten. Lisäksi ison ajotietokoneen nollaus pitää tehdä sieltä. Autoa ostettaessa oli tarvikesoittimella, tällöin ei saanut edes mittariston kelloa aikaan.
            Selvä homma.
            Pitääpä käydä tinkaamassa marmorilta tuo piuha.
            Onko kenelläkään tietoa mitä tuolla on hintaa? :think
            Saako Schmiedmann:lta?

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by Benzi87 View Post
              Selvä homma.
              Pitääpä käydä tinkaamassa marmorilta tuo piuha.
              Onko kenelläkään tietoa mitä tuolla on hintaa? :think
              Saako Schmiedmann:lta?
              Kaapeli maksaa 30-50 euroa.

              Tätä MID-asiaa on käsitelty jo muutamaan kertaan, esim:

              E39 528iA

              Comment

              • olvix
                Newbiemmer
                • May 2012
                • 25
                • Helsinki

                Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta Schmiedmannin myymästä tarvike-keskuslukon sähkömoottorista(actuator) E39:iin?

                Comment

                • sonikk
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 1664
                  • Kerava

                  Originally posted by Agio View Post
                  Tuossa omassa 523:ssa pakoputkisto kolistaa tyhjäkäynnillä alustaan. Pääsen vasta viikonloppuna nosturille tutkailemaan mikä sieltä on pettänyt, mutta mitä osia kannattaisi suorilta varata, että saisi sitten kerralla kuntoon? Onko joku kohta mistä yleisimmin pettää?
                  Mä veikkaan että joku niistä lämpösuojapelleistä roikkuu ja ottaa putkeen kiinni.

                  Comment

                  • bigblock
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2005
                    • 160
                    • iisalmi

                    Vika vai ominaisuus?
                    m62 non vanos suhahtaa sammuttaessa.

                    Comment

                    • Night-Wind
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1534
                      • 02

                      Mistä plug&play led parkit?
                      ex: BMW E38 735iA -97
                      ex: MB W211 E200CDI -03
                      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                      ex: BMW E39 528iA -96
                      ex: MB W126 300SE -89
                      ex: BMW E34 525iAT -95
                      ex: BMW E36 316iA -91

                      Comment

                      • Kems
                        Bimmer Rookie
                        • May 2012
                        • 151
                        • Pirkanmaa

                        Mistähän voisi johtua auton katossa olevat pienet vaaleat/valkoiset läikät? Ilmeisesti ovat lakkapinnassa, en tiedä onko maalikin lähtenyt. Luulin aluksi linnunpaskaksi, mutta eipä se siitä mihinkään hinkkaamalla lähtenyt. Tarkemmin tutkittuani ainakin lakkapinta on reikiintynyt/liuskottunut näiden läikkien kohdalta. Ihan kuin olisi jotain syövyttävää ainetta roiskunut katolle. Mistähän ihmeestä tuollaiset ovat peräisin ja voiko niille tehdä mitään?

                        Sen lisäksi mietityttää kytkin. Kannattaako huolestua, jos kerran liikkeellelähdössä täristi? Onko kytkin menossa vai oliko siellä sattunut olemaan vain jotakin töhnää välissä tuolloin?

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Mullaki sellasta "linnunpaskaa" katossa, lakat jostain syystä multaki lähteny yhdestä kohtaa...
                          Tai niin, eihän ei-metallivärissä pitäis edes olla lakkaa?
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                            Mullaki sellasta "linnunpaskaa" katossa, lakat jostain syystä multaki lähteny yhdestä kohtaa...
                            Tai niin, eihän ei-metallivärissä pitäis edes olla lakkaa?
                            Ainahan on lakka.

                            Comment

                            • bimmer528iA
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 62
                              • salo

                              ekana mieleen tulisi talven jäljiltä suola...

                              Comment

                              • Kems
                                Bimmer Rookie
                                • May 2012
                                • 151
                                • Pirkanmaa

                                Itsellä ne läiskät on katon takaosassa kattuluukun jälkeen. Isoimmat läiskät parin sentin luokkaa. Jokunen niitä on katolle ilmestynyt. Ehkä kuukausi tai pari siitä kun ne huomasin. Taisivat tulla yhtäkkiä, koska todennäköisesti olisin kiinnittänyt huomioni noin näkyviin jälkiin.

                                Googlailin hieman ja löytyi tällainen
                                Tuon ensimmäisen kuvan läikkä näyttää aika pitkälti samalta, kuin minun autossani olevat. En silti tiedä onko samoja läikkiä, koska näyttäisi vahvasti siltä, että itsellä olisi lakka lähtenyt, eikä olisi vain pinnassa oleva "tahra"

                                EDIT: Onkohan minulla viskossa vikaa, kun koneen lämmittyä hieman se alkaa pyörimään koneen kierrosten mukaan aika vauhdilla. Ainakin pienemmillä vaihteilla tuon huomaa. En tiedä pyöriikö se aina suurissa nopeuksissa kovaa, koska mitään erikoista huminaa ei silloin kuulu kiihdyttäessä. On se nyt useita tuhansia kilometrejä jo noin ollut. Jos pakkasessa käynnistää auton, niin voi kulua helposti 5 min ennen kuin se kytkeytyy päälle. Ihan hauska äänihän tuo tavallaan on, mutta jos tuon takia hajoaa paikat, niin siihen se hauskuus loppuukin.
                                Toimiikos silloin normaalisti, jos sen voi pysäyttää tyhjäkäynnillä sormella? Täytyy kokeilla onko näin.
                                Last edited by Kems; 06-04-2013, 18:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎