Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soda
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 552
    • Helsinki

    Okei, kiitos tiedosta. Siellä on se putki, aukko on pieni ja suurenee sitten eteenpäin moottorillepäin. Hämäsi vain, kun sumarissa tosiaan on se pieni lippa, ja putken suulla on "näppylät" ylhäällä ja alhaalla, näytti kovin oudolta vaan.
    BMW - Ex. z3 Coupe 2.8l, e30 Mtech-2 m50b25, CLS 55 AMG, Toyota Supra Eurospec mkIV manuaali (T)T +700hp, e39 530da "työjuhta" e39 530da pre-fl Shadowline M-sport
    Nyt; e93 330da, VW T5.1 Caravelle "FakeTaxi"

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6022
      • Sipoo

      Originally posted by rizzo View Post
      Hmm... Tein tuossa lisätestinkiä.

      Ykkösellä kytkin suoraan ylös -> Sammuu. Kolmosella ilman kaasua rauhallisesti ylös, nikottelee mutta jaksaa kuitenkin vetää. Testasin siis sulalla ja tasaisella asvaltilla :think

      Jaa tuo CVD...eipä tullut mieleenkään. Voishan noita pirkkaniksejä koettaa kyllä ennenkun rupee kokonaan uutta tilaamaan.

      EDIT: jukkae se tässä ihmetyttää kun tuohon "luistamiseen" ei ole merkitystä onko vasta vaihtanut vaihdetta vai vaikka ajanut 5km ilman kosketustakaan kytkimeen. Voisko sittenkin olla jotain muuta...

      EDIT2: Chattaily jatkuu, annoin tuossa kaverin ajaa joka noista tietää enemmän... sanoi että jotain häikkää siinä on mutta ei välttämättä kytkinlevyssä. Varmaan tuolla CVD:n poistolla voisi lähteä liikenteeseen jos jukka sinulla oli samantyyppistä probleemaa.

      EDIT3: Toinen tuttu epäilee että voiko olla ilmaa kytkimessä? Minä en näistä tajua mitään
      Eiköhän se oo halvin paikka alottaa vaihtamalla se työsylkkä? :think

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • sonikk
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 1664
        • Kerava

        CDV:n poisto on vielä halvempaa.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9990
          • KVLA

          Originally posted by rizzo View Post
          EDIT3: Toinen tuttu epäilee että voiko olla ilmaa kytkimessä? Minä en näistä tajua mitään
          Jos kykimen järjestelmässä on ilmaa,niin ei luistoon vaikuta.Eli ilmenee irroittamis ongelmana.

          Comment

          • Fastpiksu
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2010
            • 1571
            • Kajaani-Paltamo

            Originally posted by rizzo View Post
            Hmm... Tein tuossa lisätestinkiä.

            Ykkösellä kytkin suoraan ylös -> Sammuu. Kolmosella ilman kaasua rauhallisesti ylös, nikottelee mutta jaksaa kuitenkin vetää. Testasin siis sulalla ja tasaisella asvaltilla :think

            Jaa tuo CVD...eipä tullut mieleenkään. Voishan noita pirkkaniksejä koettaa kyllä ennenkun rupee kokonaan uutta tilaamaan.

            EDIT: jukkae se tässä ihmetyttää kun tuohon "luistamiseen" ei ole merkitystä onko vasta vaihtanut vaihdetta vai vaikka ajanut 5km ilman kosketustakaan kytkimeen. Voisko sittenkin olla jotain muuta...

            EDIT2: Chattaily jatkuu, annoin tuossa kaverin ajaa joka noista tietää enemmän... sanoi että jotain häikkää siinä on mutta ei välttämättä
            kytkinlevyssä. Varmaan tuolla CVD:n poistolla voisi lähteä liikenteeseen jos jukka sinulla oli samantyyppistä probleemaa.

            EDIT3: Toinen tuttu epäilee että voiko olla ilmaa kytkimessä? Minä en näistä tajua mitään
            Tosiaan, jos olis ilmaa niin kytkin ei irrottaisi kunnolla/ollenkaan.
            CDV:n poisto ei auta mikäli luistoa ilmenee muulloinkin kun vaihtaessa. Jos nopean vaihdon jälkeen pikkuhetken luistaa, niin se voi korjautua CDV:n poistolla.

            Saatan tietää yhen pajan jossa se ehkä vaihdettaisiin.
            Chevrolet Express van
            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
            E36 325i group F

            Ex:
            e34 525i
            e34 525tds "superturbo"
            e39 530d M-Sport

            Comment

            • Fastpiksu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2010
              • 1571
              • Kajaani-Paltamo

              tuplat
              Last edited by Fastpiksu; 08-04-2013, 18:07.
              Chevrolet Express van
              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
              E36 325i group F

              Ex:
              e34 525i
              e34 525tds "superturbo"
              e39 530d M-Sport

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                Originally posted by Fastpiksu View Post
                Tosiaan, jos olis ilmaa niin kytkin ei irrottaisi kunnolla/ollenkaan.
                CDV:n poisto ei auta mikäli luistoa ilmenee muulloinkin kun vaihtaessa. Jos nopean vaihdon jälkeen pikkuhetken luistaa, niin se voi korjautua CDV:n poistolla.

                Saatan tietää yhen pajan jossa se ehkä vaihdettaisiin.
                En tuota osannut selittää niin latasimpa videon:


                Elikkä tuossa kolmosella painan reippaasti kaasua, näkyy miten kierrokset hypähtää kummasti :think Tuon notkahduken jälkeen kierrokset nousevat tasaisesti jos vaan pitää kaasua alhaalla. Mutta muistutan, että että noin tapahtuu myös silloin kun vaikka ajelisin 5km koskematta kytkimeen!

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6022
                  • Sipoo

                  No vikahan tuo on, mitä ei CDV poistolla korjata.

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5418
                    • Oulu

                    Originally posted by kmn View Post
                    No vikahan tuo on, mitä ei CDV poistolla korjata.
                    Jep, taidampa vaan vetää varman päälle ja pistää tulemaan kokonaan uuden kytkinsetin ja sen työsylinterin samaan syssyyn. Onhan tuolla alkuperäsellä jo ajettukin 240tkm Oliko Saskalla joku hyvä paja tiedossa?

                    Comment

                    • kmn
                      Moderator
                      • May 2009
                      • 6022
                      • Sipoo

                      Originally posted by rizzo View Post
                      Jep, taidampa vaan vetää varman päälle ja pistää tulemaan kokonaan uuden kytkinsetin ja sen työsylinterin samaan syssyyn. Onhan tuolla alkuperäsellä jo ajettukin 240tkm Oliko Saskalla joku hyvä paja tiedossa?
                      Vaihdata vaikka ne sylinterit ensin. Eli kykän pää ja työsylinteri. Yhteensä jotain 50-80e nuo palikat?

                      EDIT: Ja samalla siit CDV:stä eroon

                      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                      --
                      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5418
                        • Oulu

                        Originally posted by kmn View Post
                        Vaihdata vaikka ne sylinterit ensin. Eli kykän pää ja työsylinteri. Yhteensä jotain 50-80e nuo palikat?

                        EDIT: Ja samalla siit CDV:stä eroon


                        Tuo pääsylinteri kyllä melko hinnoissaan

                        Kurkatkaas vielä muukin herrasväki tätä videota: http://www.youtube.com/watch?v=3alklPnZSnc Onko kellään ollut koskaan vastaavaa? Tosiaan ei kiinnostaisi yksitellen ruveta kokeilemaan että missä vika...

                        Comment

                        • Bomb5
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 726
                          • Kivijärvi

                          Originally posted by rizzo View Post
                          Jep, taidampa vaan vetää varman päälle ja pistää tulemaan kokonaan uuden kytkinsetin ja sen työsylinterin samaan syssyyn. Onhan tuolla alkuperäsellä jo ajettukin 240tkm Oliko Saskalla joku hyvä paja tiedossa?
                          Täältä tilasin itelle kytkinosat, mm. Sachs kytkinpaketti, ATE työsylinteri, lemförder rättinivel, tukikumeja ym: http://www.car-parts24.com/BMW/5er-E...ungen-clutches Ei välttämättä kaikista halvin paikka, mutta kohtuuhinnat ja helppo tilata. Toimitukset n. viikossa ja aina tullu oikeat ehjät osat.
                          Last edited by Bomb5; 08-04-2013, 19:12.
                          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Bomb5 View Post
                            Täältä tilasin itelle kytkinosat, mm. Sachs kytkinpaketti, ATE työsylinteri, lemförder rättinivel, tukikumeja ym: http://www.car-parts24.com/BMW/5er-E...ungen-clutches Ei välttämättä kaikista halvin paikka, mutta kohtuuhinnat ja helppo tilata. Toimitukset n. viikossa ja aina tullu oikeat ehjät osat.
                            Meinasin linkata samaa. Nytkin tilaus vetämässä ja parasta on se, että isompienkin tilausten toimituskulut ovat 20€ kotiovelle. Tavarat tulleet yleensä 1,5 viikossa kun viikonloppu lasketaan mukaan.

                            Comment

                            • anteroro
                              BTCF Member
                              • Jan 2009
                              • 434
                              • oulu

                              Originally posted by rizzo View Post
                              Kurkatkaas vielä muukin herrasväki tätä videota: http://www.youtube.com/watch?v=3alklPnZSnc Onko kellään ollut koskaan vastaavaa? Tosiaan ei kiinnostaisi yksitellen ruveta kokeilemaan että missä vika...
                              on ollu ja kaksoismassa luisti. ensi vaihtu kytkin ja ei pitänyt.

                              tosin tuossa tiisselissä nii en kyllä ota kantaa tuoho sun autoon
                              E30 325 M-tech II DCT
                              9.97s/238kmh

                              Comment

                              • Tahka-
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2007
                                • 76
                                • Loimaa

                                Originally posted by anteroro View Post
                                on ollu ja kaksoismassa luisti. ensi vaihtu kytkin ja ei pitänyt.

                                tosin tuossa tiisselissä nii en kyllä ota kantaa tuoho sun autoon
                                Kkaverin farkussa oli aivan samanlaista vikaa ja korjaantui tuolla kaksoismassan uusimisella. Oli kanssa vaihtanut kytkimen ja sylinterit turhaan!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎