Originally posted by jumbo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
-
-
Originally posted by TJJ View PostEikös niissä reiät pitäisi olla, nehän kuulemma menee tukkoon jos tuota ruostesuojaa. Mutta missä ne reiät ovat? Pitäisi tutkia onko ne auki ja muutenkin tutkia noiden muovien alle. E39 on ikuinen ja tuo on vain normaalia sinkin reagointia...530dat -01, 325ix -90, Mini -65, Hayabusa -03
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostBomb5 itselläkin on tarkotus kyllä nakata sitten kerralla kaikki, mutta ihmetellään - jospa sitä huomenna olisi viisaampi!
Huomasin ite muuten, kun hommasin Sachsin kytkinpaketin, niin siinä ainoa Sachs oli se painelaakeri, levy ja asetelma oli LUKit, mutta hintaa vähä enemmän ku samalla LUKin setillä, no onpahan nyt kunnossa kuitenkin.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostPakko vielä lisätä kun tuossa kävin ajamassa vähän kovempaa maantiellä. Huomasin että vedättäessä noi kierrokset hyppii kokoajan isoilla vaihteilla :think Oireilisiko se viallinen vauhtipyörä muka noin... luulis että se kerran "luistaisi"? Huomenna testerin päähän ihmettelemään jos siellä näkyisi jotain. Ekaa kertaa toivon että nimenomaan näkyisi
Tosin mulla tuo on manuaalilaatikolla ja vian huomasi kun "ryömitti" autoa.
Pieneen vastamäkeen ryömittäessä tärisi koko laitos niin, ettei paikat pysyneet hampaissa.. Toki tärinää ilmeni myös hieman lievemmin aina liikkeelle lähdettäessä.E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostSuosittelen kyllä kaikkien uusiksi laittoa! Katoppa muuten hinnat vielä eurocarpartsilta, sieltä sai muistaakseni LUKin kytkinpaketteja n. 170 euron hintaan ja noita kaksoismassoja siinä 400 euron paikkeilla vuosi sitten. Saisit molemmat LUKkia (orkkis) samaan hintaan kuin tuon Valeon setin. http://www.eurocarparts.com/
Huomasin ite muuten, kun hommasin Sachsin kytkinpaketin, niin siinä ainoa Sachs oli se painelaakeri, levy ja asetelma oli LUKit, mutta hintaa vähä enemmän ku samalla LUKin setillä, no onpahan nyt kunnossa kuitenkin.
Originally posted by KimmoKoo View PostItse vaihdatin viime syksynä omaan autoon tuon kaksoismassavauhtipyörän.
Tosin mulla tuo on manuaalilaatikolla ja vian huomasi kun "ryömitti" autoa.
Pieneen vastamäkeen ryömittäessä tärisi koko laitos niin, ettei paikat pysyneet hampaissa.. Toki tärinää ilmeni myös hieman lievemmin aina liikkeelle lähdettäessä.
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostNoista ovien kosteussuluista on täällä ollut ihan oma threadi. Ite laitoin viime kesänä takaovet kuntoon (puhdistus, butyyliliimaa, jesaria), eikä oo sen jälkeen sateen tai pesun jälkeen ollu yhtään vettä listojen päällä, eli ei tartte stressata enää, jos auto on sateella taivasalla. Ennen joutu käydä aukomassa ovia ja kuivaamassa paperilla kynnykset.
Comment
-
-
Originally posted by sonikk View PostKerrotko tarkemmin mihin vetelit jesaria? Mulla pesun tai sateen jälkeen vas takaoven kynnyksen päältä tippuu aina litra vettä maahan kun oven avaa.Last edited by Bomb5; 14-08-2013, 21:03.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Vielä kytkinhommaa: Jos jollakulla tuntuu että luistaa, muttei tiedä luistaako vauhtipyörä vai kytkinlevy, niin tässä pikku vinkki:
Kytkinlevy kun luistaa, siitä lähtee kohtalaisen kitkerä haju, kun taas omien kokemusten perusteella vauhtipyörän luistossa moista ei tapahdu.
Rikkinäinen kaksoismassa-vauhtipyörä myös useimmiten kolahtaa kun auton sammuttaa.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Fastpiksu View PostVielä kytkinhommaa: Jos jollakulla tuntuu että luistaa, muttei tiedä luistaako vauhtipyörä vai kytkinlevy, niin tässä pikku vinkki:
Kytkinlevy kun luistaa, siitä lähtee kohtalaisen kitkerä haju, kun taas omien kokemusten perusteella vauhtipyörän luistossa moista ei tapahdu.
Rikkinäinen kaksoismassa-vauhtipyörä myös useimmiten kolahtaa kun auton sammuttaa.
Ja kaikki aina pelkää niitä automaatteja.
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostJoo tuolta löytyykin samaan hintaan, kiitos!! :jep
Syy miksi kyselen, niin aikoinaan mulla oli helvetisti ongelmia tuon kykän pitämisen kanssa ja oli mitä kummallisempia oireita.. Mm. kykä pohjassa pidettäessä yhtäkkiä valoissa auto lähti valumaan eteenpäin ja kohta irrottikin kokonaan.
Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
--
Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostToi vauhtis onkin tosiaan hyvä pointti.. Eikö tuo kaksoismassa kannattaisi dumpata ja heittää sinne joku muu paketti tilalle? :think Ravistaakos auto, jos tyhjäkäynnillä varovasti nostaa kykää? Tuntuis oudolta, että kaksoimassa antautuis vain tuolla tavalla.. Eikö se yleensä ravista sitten paikaltaan lähdössä? Mites vanha kunnon kytkinpommi?
Syy miksi kyselen, niin aikoinaan mulla oli helvetisti ongelmia tuon kykän pitämisen kanssa ja oli mitä kummallisempia oireita.. Mm. kykä pohjassa pidettäessä yhtäkkiä valoissa auto lähti valumaan eteenpäin ja kohta irrottikin kokonaan.
Koetin tuossa vielä illan päälle jyrryyttää käsijarru päällä kytkintä vasten paikallaan -> silloin tuota kierrosten hyppäystä EI tule! Ja mielestäni käyttäytyy kuten ehjä auto muutenkin, eli sammuu.
Mystistä :think Noh tänään katsomaan ne koodit, jatketaan sitten tarinointia Täällähän oli samanlaisia kokemuksia parilla tyypillä jota jatkettiin privassa, mutta heilläkään viallinen vauhtis ei ihan tuolla tavalla käyttäytynyt.
EDIT: Enemmänkin tuota vikaa voisi kuvata paremmin "aaltoileva kiihtyvyys"Last edited by rizzo; 09-04-2013, 10:35.
Comment
-
-
Kohta sulla ainakin se kytkin on finito ku kokoajan sitä "testaat"...
edit:
Helvetti, mullahan muuten kolahtaa aina sammutettaessa... No, muita ongelmia ei ole, joten koliskoot ainakin vieläLast edited by Bmw Dreamer; 09-04-2013, 11:19.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Bensat pois ?
Miten saa helpoimmin bensaa tankista -98 528i:stä ? Lappoaminen ei onnistu kun ohutkaan letku ei mene sihdin ohi, vai mikä siellä on esteenä... Olen kuullut että siihen konehuoneessa olevan bensatukin päähän nipalla letku ja pumppu pyörimään. Mutta miten sen pumpun saa pyörimään ellei autoa käynnistä, ja onnistuuko auton käydessä ?Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Originally posted by m5bimmeri View PostMiten saa helpoimmin bensaa tankista -98 528i:stä ? Lappoaminen ei onnistu kun ohutkaan letku ei mene sihdin ohi, vai mikä siellä on esteenä... Olen kuullut että siihen konehuoneessa olevan bensatukin päähän nipalla letku ja pumppu pyörimään. Mutta miten sen pumpun saa pyörimään ellei autoa käynnistä, ja onnistuuko auton käydessä ?
Comment
-
-
Mitä osia pitää vaihtaa, kun ongelmana on se että kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa menee helposti vitonen silmään eikä kolmonen? kyseessä siis tietenkin manuaaliloota ja auto 525tdsVolvo V60 D4 AWD -13 (käyttis)
E30 316i M40B16 4d -89 (projekti)
E36 320 M52B20 Cabriolet -95 (kesäpirssi)
Ex:
E39 525tds Sedan -99
E36 318iS Coupe -93
E60 530DA -04
Comment
-
Comment