E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11227
    • Oulu

    #841
    Originally posted by Ivl View Post
    Mulla 530-02 bensa automaatti-ilmastoinnilla, jonka sähköflekti elää ihan omaa elämäänsä. Vaikka ilmastointi ei ole päällä, huutaa flekti käynnistäessä täysillä vähän aikaa, asettu normaaliin myöhemmin.

    Välillä jää huutamaan täysillä, kun sammuttaa auton, mikä tai mitkä tuota flektiä ohjaa?


    Terv Jukka
    Syyläriltä tulevassa letkussa oleva anturi taitaa vedellä viimeisiään. Se anturi on helppo vaihtaa ja ei maksa paljoa.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Paul 74
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1386
      • Ulvila

      #842
      Mistäs pitäs ettii vikaa ku airbagin valo alko palaa kokoajan :think
      "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
      Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
      Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3665
        • seinäjoki

        #843
        Originally posted by Paul 74 View Post
        Mistäs pitäs ettii vikaa ku airbagin valo alko palaa kokoajan :think
        Vikakoodeista:think
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • kärttysä
          Newbiemmer
          • Oct 2012
          • 1
          • Kouvola

          #844
          Bemari pitää ajaessa hakkaavaa ääntä jostain päin autoa, ei ole väliä onko veto päällä vai vapaalla mutta jarrua painaessa ääni lakkaa ja pieni tärinä siirtyy täten rattiin. Jarrut laitettu eteen ja taakse 3kk sisään joten ei luulisi niistä johtuvan. Autohan on 523i vm. -99. löytyykö mitään tietoa? :think

          Comment

          • Paul 74
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1386
            • Ulvila

            #845
            Originally posted by janke View Post
            Vikakoodeista:think
            Eipä oo koodien lukulaitetta
            "Mikä kadulla voitetaan,se käräjillä hävitään"
            Ex €39 525tds touring glasiergrun metallic (pakettiauto)
            Nyk Volvo XC70 D5 AWD - 04 ( pakettiauto)

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8284
              • Järvikylä (Nakkila)

              #846
              Originally posted by Paul 74 View Post
              Eipä oo koodien lukulaitetta
              kyllähän niitä täs muutamalla paikallisella on
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Ivl
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 216
                • Oulunsalo

                #847
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Syyläriltä tulevassa letkussa oleva anturi taitaa vedellä viimeisiään. Se anturi on helppo vaihtaa ja ei maksa paljoa.
                Aamulla lähdin töihin, flekti hurisi parkkipaikalla ihan omiaan. Autolla ajettu viimeks perjantaina klo 20 aikaan.

                Täytyy tosiaan vaihtaa se vesiletkun anturi, jos se sillä rauhoittuis.....


                T Jukka
                Bmw X5 2011
                Vw caddy 2019

                Comment

                • BMW323
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 994
                  • kempele

                  #848
                  ois tiedossa halvalla tuohon omaan 530d:hen 540:sen jarrut kaikkineen
                  onko suoraan bolt-on ja 540 jarrut on kans e39:stä

                  taka levythän on samat ainakin mut eessä oli 28mm isompi halkaisija ja 2mm paksumpi
                  Nissan Stagea NM35 -01
                  2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                  harrastepohjalta E21 316

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #849
                    Originally posted by BMW323 View Post
                    ois tiedossa halvalla tuohon omaan 530d:hen 540:sen jarrut kaikkineen
                    onko suoraan bolt-on ja 540 jarrut on kans e39:stä

                    taka levythän on samat ainakin mut eessä oli 28mm isompi halkaisija ja 2mm paksumpi
                    Käsittääkseni on bolt-on, uudemmassa 530d:ssä eikös nuo isommat ole. Mutta ainakin jenkkifoorumien mukaan niistä on vain haittaa. Lisäävät reilusti jousittamatonta massaa, huonontaa kiihtyvyyttä, hidastavuutta ja pilaa ajo-ominaisuudet. Ainut etu jos tekee paljon täysjarrutuksia peräkkäin niin ei häivy niin helposti.

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10121
                      • KVLA

                      #850
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Käsittääkseni on bolt-on, uudemmassa 530d:ssä eikös nuo isommat ole. Mutta ainakin jenkkifoorumien mukaan niistä on vain haittaa. Lisäävät reilusti jousittamatonta massaa, huonontaa kiihtyvyyttä, hidastavuutta ja pilaa ajo-ominaisuudet. Ainut etu jos tekee paljon täysjarrutuksia peräkkäin niin ei häivy niin helposti.
                      Miten isommalla halkaisijalla varustetulla jarrulevyllä on huonompi hidastuvuus?Ei siinä painonlisäystä niin paljoa voi tulla,että se vaikuttaisi huonontavasti jarruvoimaan.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #851
                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Miten isommalla halkaisijalla varustetulla jarrulevyllä on huonompi hidastuvuus?Ei siinä painonlisäystä niin paljoa voi tulla,että se vaikuttaisi huonontavasti jarruvoimaan.
                        Eos, näin ne jenkit netissä kirjoittaa. Pyörivä massa isompi, vaikeampi hidastaa ja kiihdyttää? Painoero noilla jarruilla oli yllättävän iso, googlella lisää...

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10121
                          • KVLA

                          #852
                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Eos, näin ne jenkit netissä kirjoittaa. Pyörivä massa isompi, vaikeampi hidastaa ja kiihdyttää? Painoero noilla jarruilla oli yllättävän iso, googlella lisää...
                          En kyllä lähtisi heti kaikkea uskomaan,mitä Ameriikan miehet kirjoittelee.Ei niitä jarruja ole huvikseen isonnettu ja saatu vain huonompitehoiset pysäyttimet.

                          Comment

                          • Ur-Quan
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 61
                            • Jyväskylä

                            #853
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Eos, näin ne jenkit netissä kirjoittaa. Pyörivä massa isompi, vaikeampi hidastaa ja kiihdyttää? Painoero noilla jarruilla oli yllättävän iso, googlella lisää...
                            Pyörivä massa kasvaa vaatien enemmän jarrutehoa, mikä kuitataan siirtämällä satulaa kauemmas keskiöstä
                            E39 535i -96
                            E34 518i -96

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #854
                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              En kyllä lähtisi heti kaikkea uskomaan,mitä Ameriikan miehet kirjoittelee.Ei niitä jarruja ole huvikseen isonnettu ja saatu vain huonompitehoiset pysäyttimet.
                              Tuskin se käytännössä mitään merkitsee, mutta teoriassa. Taisi siellä ola jotain mittauksia, 6ft eroa. Hyöty isommasta jarrusta tulee kun monta kertaa baanalla 250->0 jarrutuksia tekee, Suomessa tuskin kovin moni.

                              EDIT: Tuolla http://forums.bimmerforums.com/forum...ke-swap-thread
                              Last edited by Bmw Master; 14-07-2013, 07:39.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #855
                                Originally posted by Ur-Quan View Post
                                Pyörivä massa kasvaa vaatien enemmän jarrutehoa, mikä kuitataan siirtämällä satulaa kauemmas keskiöstä
                                Satula tulee samaan kohtaa kiinni.

                                Comment

                                Working...
                                X