E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heksa76
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 18
    • Lappeenranta

    #691
    Originally posted by Clavurion View Post
    Huijaa termaria avautumaan aiemmin kuormitustilanteissa. Voidaan käyttää korkeammassa lämpötilassa avautuvaa termostaattia ja siten korkeampaa käyntilämpötilaa osakuormalla. KLIK
    Mielenkiintoinen systeemi, mutta kuulostaa kalliilta. Mitä termari kustantaa marmorilla?

    Comment

    • Joe Coyote
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 11
      • Oulu

      #692
      Moro.

      Vähän ehkä turhan lavea kysymys mutta mitä laittoa voi odottaa (vanoksen tiivisteen lisäksi) lähivuosina 185tkm ajetulle Touringille? -01 525i, manuaali. Täydellinen huoltokirja merkkiliikkeistä mikäli se nyt merkkaa yhtään mitään.. Tekniikka pitäis olla iskussa.
      Sekalaista ajoa kertyy alle 10tkm vuodessa. Turhaa repiä stressiä vai häh
      Last edited by Joe Coyote; 23-06-2013, 22:00.

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #693
        Originally posted by Joe Coyote View Post
        Moro.

        Vähän ehkä turhan lavea kysymys mutta mitä laittoa voi odottaa (vanoksen tiivisteen lisäksi) lähivuosina 185tkm ajetulle Touringille? -01 525i, manuaali. Täydellinen huoltokirja merkkiliikkeistä mikäli se nyt merkkaa yhtään mitään.. Tekniikka pitäis olla iskussa.
        Sekalaista ajoa kertyy alle 10tkm vuodessa. Turhaa repiä stressiä vai häh
        No ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä.

        Ei ole uusi mutta ei nyt paljonkaan ajettu. En itse tuota stressaisi ollenkaan.

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5427
          • Oulu

          #694
          Originally posted by Joe Coyote View Post
          Moro.

          Vähän ehkä turhan lavea kysymys mutta mitä laittoa voi odottaa (vanoksen tiivisteen lisäksi) lähivuosina 185tkm ajetulle Touringille? -01 525i, manuaali. Täydellinen huoltokirja merkkiliikkeistä mikäli se nyt merkkaa yhtään mitään.. Tekniikka pitäis olla iskussa.
          Sekalaista ajoa kertyy alle 10tkm vuodessa. Turhaa repiä stressiä vai häh
          Korjailee sitä mukaa mitä vikaa tulee. Mutta katsohan ainakin milloin vesipumppu on vaihdettu (Kai se on tuossa 525:ssakin muovisiivillä?). Itse vaihdoin ihan vaan ettei yöunet mene - ja kannattikin kun muovisiipinen mallihan sieltä löytyi Tilalle Schmiedmannin vahvistettu.

          Comment

          • Tome
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 548
            • Joensuu

            #695
            Originally posted by rizzo View Post
            Korjailee sitä mukaa mitä vikaa tulee. Mutta katsohan ainakin milloin vesipumppu on vaihdettu (Kai se on tuossa 525:ssakin muovisiivillä?). Itse vaihdoin ihan vaan ettei yöunet mene - ja kannattikin kun muovisiipinen mallihan sieltä löytyi Tilalle Schmiedmannin vahvistettu.
            smiidin "vahvistettu" pumppu kesti alle 30tkm. Ois saattanu kestää enemmänkin mut ei uskaltanu ajaa. Laakeri meni ihan saatanan väljäks. Alkuperänen pumppu oli metallisiivillä (peltisiivillä, ei valetuilla) ja 170tkm kohdalla vielä uudenveroisessa kunnossa.

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #696
              Originally posted by Tome View Post
              smiidin "vahvistettu" pumppu kesti alle 30tkm. Ois saattanu kestää enemmänkin mut ei uskaltanu ajaa. Laakeri meni ihan saatanan väljäks. Alkuperänen pumppu oli metallisiivillä (peltisiivillä, ei valetuilla) ja 170tkm kohdalla vielä uudenveroisessa kunnossa.
              Uusi orggispumppu paras ratkaisu vaikka onkin muovia. Muovilaatua on parannettu ja kestää vähintään saman mitä se laakerikin.

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14589
                • Oulu

                #697
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Uusi orggispumppu paras ratkaisu vaikka onkin muovia. Muovilaatua on parannettu ja kestää vähintään saman mitä se laakerikin.
                En oo kyllä muutenkaan ymmärtänyt tuota muovisiipisyyden boikotointia. Paremminhan se tosiaan orggis muovsiipinen kestää mitä nuo halpis metallisiipi ripulipumput.

                Joku smiidin vahvistetun laitto on kans melko ranteen sahausta...
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #698
                  Originally posted by zener View Post
                  En oo kyllä muutenkaan ymmärtänyt tuota muovisiipisyyden boikotointia. Paremminhan se tosiaan orggis muovsiipinen kestää mitä nuo halpis metallisiipi ripulipumput.

                  Joku smiidin vahvistetun laitto on kans melko ranteen sahausta...
                  Niin ja jos se orggismuovinen on kestänyt 10vuotta, moniko meinaa vielä ajaa yli 10v samalla autolla...

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    #699
                    Originally posted by zener View Post
                    En oo kyllä muutenkaan ymmärtänyt tuota muovisiipisyyden boikotointia. Paremminhan se tosiaan orggis muovsiipinen kestää mitä nuo halpis metallisiipi ripulipumput.

                    Joku smiidin vahvistetun laitto on kans melko ranteen sahausta...
                    Joo, omaan 525i:n vaihdoin syylärin vaihdon yhteydessä samalla vesipumpun. Paikallaan oli alkuperäinen -01 vuodelta, 300tkm ajettu. Ihan ehjältä sekin vielä vaikutti.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • Bomb5
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2011
                      • 726
                      • Kivijärvi

                      #700
                      Olen vaihtamassa iskareita ja jousia eteen. Tarkoitus olisi ottaa vanhoista perssoneista vain yläpään jousilautaset uusintakäyttöön. Muut osat tulee uutta. Mulla on nyt eka perssoni pöydällä. Voinko vain avata siitä iskarin pään ilman vaaraa, että jousi lentelee pitkin tallia? En siis käytä jousta (eibach pro kit) uudestaan, vaan otan vain yläpään jousilautasen käyttöön. Iskari (sach orkkis super touring) varmasti vetäytyy, kun mutterin avaa, mutta kysymys on, että onko jousi perssonin ollessa pöydällä normaalimitassa, vai jännittyneenä, eli onko mitään hyötyä jännittää jousta ensin jousipuristimella ennen iskarin mutterin avaamista, jos en jousta käytä uusiksi kuitenkaan? Uudet jouset on bmw:n omat, niin ei voi verrata mittoja rinnakkain.
                      Last edited by Bomb5; 24-06-2013, 22:56.
                      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        #701
                        Ei vaikuta jousen uusiokäyttöön miten sen yläpään avaa, mutta ellei jousi aivan hölsky siinä tolpassa niin suosittelen sitä puristamaan kasaan jousipuristimilla ennen mutterin avaamista. Muuten osat lentelee takuulla ympäri tallia.
                        M550d

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          #702
                          Jos on yläpäissä vähänkään "käytön jälkiä", niin suosittelisin samalla vaivalla vaihtamaan ne uusiin.

                          nim. Kolisee ja motivaatiota keräilen...

                          Ja ne jouset ON jännityksessä, eli älä avaa pulttia ilman että puristat jousia kasaan. Jousen lentely pitkin tallia ei paljoa kiinnosta siinä vaiheessa ku toinen pää on poskessa
                          Last edited by Bmw Dreamer; 24-06-2013, 23:45.
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • Bomb5
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 726
                            • Kivijärvi

                            #703
                            Joo, yläpäät vaihtuu samalla. Tuossa irroittamassani ekassa perssonissa on yläpään laakerissa selvästi väljää ja on kolissut varsinkin ulosjoustoissa!
                            Itseasiassa kaikki muut paitsi ylemmät jousilautaset vaihtuu. Mentävä yrittämään nyt unien jälkeen uudestaan. Ostin semmosen isomman jousenpuristimen (salkku ebaysta), missä on semmonen kierretankopötikkä ja päissä semmoset lautaset/käpälät (3 eri kokoa). Näyttää tosin siltä, että noita e39 etujousia ei iskarin "negatiivisen kaasun" takia saa puristettua tarpeeksi, ellei toista puristimen käpälää laita alemman jousilautasen (iskarin) taakse, koska on niin harvassa noita jousen kierteitä. Kai sen niinkin voi puristaa? :think
                            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                            Comment

                            • ADiJA
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2012
                              • 245
                              • Varkaus

                              #704
                              Kysytäänpäs täällä. Elkkäsi auton alustasta, lähinnä etupäästä, kuuluu kevyttä metallista helinää aina kun auto tärähtää? :think
                              Ex:
                              Maxda 626 -99
                              Opel Astra GTC -05

                              NYT:
                              BMW e39 520i -01

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #705
                                Originally posted by Bomb5 View Post
                                Joo, yläpäät vaihtuu samalla. Tuossa irroittamassani ekassa perssonissa on yläpään laakerissa selvästi väljää ja on kolissut varsinkin ulosjoustoissa!
                                Itseasiassa kaikki muut paitsi ylemmät jousilautaset vaihtuu. Mentävä yrittämään nyt unien jälkeen uudestaan. Ostin semmosen isomman jousenpuristimen (salkku ebaysta), missä on semmonen kierretankopötikkä ja päissä semmoset lautaset/käpälät (3 eri kokoa). Näyttää tosin siltä, että noita e39 etujousia ei iskarin "negatiivisen kaasun" takia saa puristettua tarpeeksi, ellei toista puristimen käpälää laita alemman jousilautasen (iskarin) taakse, koska on niin harvassa noita jousen kierteitä. Kai sen niinkin voi puristaa? :think
                                Ite jouduin puristaa siitä ylälautasen päältä, mutta samahan se on kummasta päästä lautasta sitä puristaa. Mietin tässä sitä ylälaakerin vaihtoa, että koitan laittaa jonkun vanhan kumimaton palasen kanssa lukkopihdit tuohon iskariin, ettei se menis kasaan, jottei tarvis puristaa niin paljoa. Tuntu aika pommilta puristaa jousi johonkin 3/4 kasaan siitä mitä se on vapaana, että sai iskarin pultin kiinni, kun se menee tosiaan sen jonkun ulosjouston vaimennusjousen tms takia sinne "puoleen väliin"...
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X