Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KimmoKoo
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2012
    • 206
    • Oulu / Suomussalmi

    Tänään ajelin tuossa vesisateessa ja yhtä-äkkiä ihmettelin, kun ei tuulilasinpyyhkimet enää pyyhkinyt ollenkaan. Kurvasin tien sivuun ja käytyin virtoja kiinni ja tämän jälkeen pienen räpläämisen jälkeen alkoi taas pyyhkiä. Jatkoin onnellisena matkaa ja taas kohta loppuu pyyhkiminen. Sama homma, käytin virtoja kiinni ja räpläsin vipua edestakaisin niin alkoi taas toimimaan. Onneksi kuitenkin lopetti oikuttelun tuohon, ettei tarvinnut pää ulkona kurvailla tuolla Muilla ilmennyt samanlaista ongelmaa?
    E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
    E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
    Ex:
    E39 523iA -00 Touring
    E39 520i
    E38 728i
    E39 523i

    Comment

    • samuxd
      BTCF Member
      • Feb 2012
      • 318
      • Äänekoski

      taas alkaa olee se aika vuodesta että kaipaisin toimivaa penkinlämmitintä kuskille. mistä lähtisin ehtimään vikaa, lämppärin valo syttyy noin noin 2 sek ajaksi ja sammuu sitten. näkeekös inpalla mikä olisi ongelmakohta?
      E39 540iA -00 käyttis
      E34 525i -91 harraste
      E36 320i -94 jääratakampe

      Comment

      • opTA
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 924
        • Suomi

        Originally posted by samuxd View Post
        taas alkaa olee se aika vuodesta että kaipaisin toimivaa penkinlämmitintä kuskille. mistä lähtisin ehtimään vikaa, lämppärin valo syttyy noin noin 2 sek ajaksi ja sammuu sitten. näkeekös inpalla mikä olisi ongelmakohta?
        Haa... Itsellä myös sama vika omassa toukassa (kuskin penkki valo palaa 1-3sek, pelkääjän penkki toimii kuten pitäänkin) ja jossain määrin tullut siihen tulokseen, että johto olisi poikki/menossa poikki jossain kohtaa tms. vikaa... sulakkeet ok ja kaikki muukin on kuten pitää, inpa/muu vastaava ei löydä mitään oireita mistään tähän liittyen.

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3665
          • seinäjoki

          Originally posted by samuxd View Post
          taas alkaa olee se aika vuodesta että kaipaisin toimivaa penkinlämmitintä kuskille. mistä lähtisin ehtimään vikaa, lämppärin valo syttyy noin noin 2 sek ajaksi ja sammuu sitten. näkeekös inpalla mikä olisi ongelmakohta?
          Mulla sama juttu. Selkänojan alareunasta johto poikki ja kun sormin painelee sieltä, niin yhdistää. En ole vielä jaksanut repiä penkkiä irti ja ruveta katsomaan, että saisiko tinattua kasaan. Mutta ne johdothan sieltä vastuksilta yleensä menee poikki. Pitäisi penkillä istua aina niin kun, kirkossa.
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            Originally posted by timppa811 View Post
            Saako viskossa olla välystä? Ja nimenomaan viskossa, vesipumppu on kunnossa.

            EGR termari tuli eilen vaihdettua. Lämmöt nousi 74-->78 joten päätermari vielä vaihtoon. Paljonko -02 e39 530d:ssä lämmöt pitäisi olla? Yli 90?
            ~90c(eli +-3c) kuuluu olla lämmöt.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • asis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1140
              • Joensuu

              Originally posted by opTA View Post
              Sigun toukkaan kun vaihdoin vakioiskareiden tilalle eteen Lowtek ja taakse FK + Eibach jouset vain eteen.
              Samalla vaihdoin kuvat osat: 1,3,4,6,7,8,9,10,11,12,13 kun etupääoli auki niin samalla nuokin meni, mutta nuo lautaset/kupit ehdottomasti uusiin mikäli vakiosta---->madalluksees. Saksasta tilattuna, (Lemflöder tottakai)
              Takapäähän vaihdettu vain iskarit, koska muut osat ok/ei tarvetta + ilmajousitus on.
              Ei kai coileilla nuita kaikkia tarvitse?
              E39 540iA M-Sport Imolarot II
              E36 323i touring
              Volvo V70 2.4D mk3
              Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
              Honda Civic 1.4 4d ES
              Chevy Caprice Classic
              ex:
              E32 730iA
              E39 528i Calypsorot metallic
              E36 325i x2

              Comment

              • opTA
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2011
                • 924
                • Suomi

                Originally posted by asis View Post
                Ei kai coileilla nuita kaikkia tarvitse?
                Coileista ei hajuu, mut eikös yleensä kannata/täytyne vaihtaa ainakin nuo kupit/lautaset/laakerit mikäli vakiosta madaltaa mihintahansa..? Näin itse ymmärtänyt asian.
                Tosin itse vaihdoin lähes kaikki palikat, kun edelliset(..alkuperäiset?) olivat järjestäen huonokuntoiset.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  Originally posted by asis View Post
                  Ei kai coileilla nuita kaikkia tarvitse?
                  Yläpään laakerit vaihdat, eikä muuta.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5162
                    • Joensuu

                    Jos avaimella avaa farkun kontinluukun, niin ei poistu kuin lukitus? Tuota ei ole suunniteltu siten, että aukaisis koko luukun ylös asti?

                    Edit: taitaa olla lisävaruste tuokin...
                    Last edited by ruupanen; 25-10-2013, 10:33.
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • sfifg
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2006
                      • 154
                      • E-P

                      "E39:n jälkeen" topic oli suljettu

                      Pitkästä aikaa pääsi e39:n rattiin ja ajelemaan muutaman sata kilsaa. Veljelläni on useita vuosia ollut '02 530da. Täytyy kyllä sanoa että on ollut kirkkaasti paras auto joka lähipiirissä/perheessä on ikinä ollut.
                      Nyt takana 320000 ongelmatonta kilometriä. Laturi vissiin uusittiin aikoinaan 200tkm kohdalla. Alusta on tiukan tuntuinen. Ei kolise tai vetele. Muutoin normaalit huollot tietysti kuten pitääkin.

                      Itsellä e60 ja tullu ajeltua sillä n. 40tkm. (ajomäärä 179tkm) Siihen verrattuna e39 tuntuu tottakai vanhemmalta, mutta se paketti on vaan yksinkertaisesti erittäin toimiva kokonaisuus. Vähintään yhtä hiljainen, "käteen sopiva", selvästi sporttisempi (ei valtamerialus kuten e60), Ei halpaa muovia eikä nitinää tai natinaa sisustassa...

                      Paljon parjattu automaattilaatikko ainakin pelaa täydellisesti. Öljyjä ei oo ikinä vaihdettu. Eikä todellakaan revitelty. Miten se mukamas on huono laatikko? Tuon aikakauden Bmw automaatit on aivan mahtavia. Todella ennalta-arvattava ja miellyttävä ajella. Aikoinaan oman bensa e38:n laatikko oli vielä parempi. Tuon e60:n 6 vaihteinen steppi on kyllä tosi hyvä, mutta kaupunkiajossa raivostuttava. Vanhemmista steptroniceista tuttu ennalta-arvattavuus on muisto vain..

                      Tässä vähän hehkutusta e39 miehille. Jos sulla on huollettu ja hyväkuntoinen e39 niin turhaa sitä ainakaan e60 vaihdat. En sano että E60 huono on, todellakaan. Hinta/laatusuhde vaan on hyväkuntoisessa e39:ssä dramaattisesti parempi.

                      Comment

                      • opTA
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 924
                        • Suomi

                        Kohdeauto: 2000, 530d, manuaali, 250tkm...
                        Vika: 3000rpm yli ei nosta kierroksia
                        Syy: kuka osaisi kertoa..?

                        Kyseessä ystävän kulkine, perus huollot ok.

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by opTA View Post
                          Kohdeauto: 2000, 530d, manuaali, 250tkm...
                          Vika: 3000rpm yli ei nosta kierroksia
                          Syy: kuka osaisi kertoa..?
                          Kristallipallo näyttäisi siirtopumppua...
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • rikul
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2003
                            • 76
                            • Vaasa

                            Originally posted by sfifg View Post
                            "E39:n jälkeen" topic oli suljettu

                            Pitkästä aikaa pääsi e39:n rattiin ja ajelemaan muutaman sata kilsaa. Veljelläni on useita vuosia ollut '02 530da. Täytyy kyllä sanoa että on ollut kirkkaasti paras auto joka lähipiirissä/perheessä on ikinä ollut.
                            Nyt takana 320000 ongelmatonta kilometriä. Laturi vissiin uusittiin aikoinaan 200tkm kohdalla. Alusta on tiukan tuntuinen. Ei kolise tai vetele. Muutoin normaalit huollot tietysti kuten pitääkin.

                            Itsellä e60 ja tullu ajeltua sillä n. 40tkm. (ajomäärä 179tkm) Siihen verrattuna e39 tuntuu tottakai vanhemmalta, mutta se paketti on vaan yksinkertaisesti erittäin toimiva kokonaisuus. Vähintään yhtä hiljainen, "käteen sopiva", selvästi sporttisempi (ei valtamerialus kuten e60), Ei halpaa muovia eikä nitinää tai natinaa sisustassa...

                            Paljon parjattu automaattilaatikko ainakin pelaa täydellisesti. Öljyjä ei oo ikinä vaihdettu. Eikä todellakaan revitelty. Miten se mukamas on huono laatikko? Tuon aikakauden Bmw automaatit on aivan mahtavia. Todella ennalta-arvattava ja miellyttävä ajella. Aikoinaan oman bensa e38:n laatikko oli vielä parempi. Tuon e60:n 6 vaihteinen steppi on kyllä tosi hyvä, mutta kaupunkiajossa raivostuttava. Vanhemmista steptroniceista tuttu ennalta-arvattavuus on muisto vain..

                            Tässä vähän hehkutusta e39 miehille. Jos sulla on huollettu ja hyväkuntoinen e39 niin turhaa sitä ainakaan e60 vaihdat. En sano että E60 huono on, todellakaan. Hinta/laatusuhde vaan on hyväkuntoisessa e39:ssä dramaattisesti parempi.
                            Hyvin puhuttu.
                            R 90 S Old boxers never die

                            Comment

                            • jusni
                              Newbiemmer
                              • Apr 2012
                              • 5
                              • vaasa

                              -97 523, puskee öljyä ohjaustehostimen säiliön korkin välistä? Eli pönttö on öljystä märkä, siivosin sen niin n. parin viikon ajojen jälkeen taas öljyssä. Myöskin alhaalta lähtevän letkun alkupää on öljyssä, muodostuuko sinne siis painetta jostain syystä?

                              Comment

                              • Tome
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2003
                                • 548
                                • Joensuu

                                Originally posted by jusni View Post
                                -97 523, puskee öljyä ohjaustehostimen säiliön korkin välistä? Eli pönttö on öljystä märkä, siivosin sen niin n. parin viikon ajojen jälkeen taas öljyssä. Myöskin alhaalta lähtevän letkun alkupää on öljyssä, muodostuuko sinne siis painetta jostain syystä?
                                siinä korkissa on o-rengas joka vuotaa. Samoin letkulähtöjen klemsut löystyy ja alkaa vuotamaan. Siinä säiliössä on suodatin jota ei pysty erikseen vaihtamaan joten jos ei tietoa aikaisemmista huolloista niin suosittelen vaihtamaan nesteet ja uuden säiliön letkuineen, ei oo hirveän kalliit osat kyseessä. Sen o-renkaan voi toki pelkästään uusia ja katkaista vanhoista letkuista pätkä pois ja laittaa uudet klemmarit.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎