Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timppa811
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 855
    • Pohojammaa

    Käytännön ajossa eroa tosiaankin kuin yöllä ja päivällä. Edellinen oli e39 528i ja nykyinen 530d. Molemmat automaatteja. Bensa kiihtyi varmaan jopa nopeammin? mutta käytännössä diesel hakkaa 100-0.

    Bensa kulutti noin 11litraa minun ajossa ja diesel kuluttaa tällähetkellä 7.1litraa. Näin laskettuna 13tkm ajolla diesel on jo halvempi.

    Originally posted by Maki1 View Post
    Vääntö tosiaan on plussaa diiselissä, siitä ei pääse mihinkään.

    Comment

    • pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

      Bensa kulutti noin 11litraa minun ajossa ja diesel kuluttaa tällähetkellä 7.1litraa. Näin laskettuna 13tkm ajolla diesel on jo halvempi.[/QUOTE]


      Mites lopputulema kun vaihdat 100tkm:llä dieseliin; turbon, railpainepumpun, egr:n, imusarjan ja muuta pientä?

      Kyllä minäkin Dieselistä tykkään mutta kyllä se niin menee että minkä tankilla säästää, korjauskuluissa menettää
      BMW F11 LCI 530da x-drive
      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

      Comment

      • timppa811
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 855
        • Pohojammaa

        Unohdit automaattilaatikon porsimisen =)

        Originally posted by pexodus View Post
        Bensa kulutti noin 11litraa minun ajossa ja diesel kuluttaa tällähetkellä 7.1litraa. Näin laskettuna 13tkm ajolla diesel on jo halvempi.


        Mites lopputulema kun vaihdat 100tkm:llä dieseliin; turbon, railpainepumpun, egr:n, imusarjan ja muuta pientä?

        Kyllä minäkin Dieselistä tykkään mutta kyllä se niin menee että minkä tankilla säästää, korjauskuluissa menettää

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14505
          • Oulu

          Originally posted by pexodus View Post
          Kyllä minäkin Dieselistä tykkään mutta kyllä se niin menee että minkä tankilla säästää, korjauskuluissa menettää
          Eipä se taida bensa-autokaan 100tkm ihan pelkällä tankkaamisella mennä.

          Toki tottahan se on että dieselissä nii kalliita paukkuja on enempi.
          Last edited by zener; 12-11-2013, 10:09.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Bmw Dreamer
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 2762
            • Kouvola

            Originally posted by pexodus View Post
            Originally posted by timppa811
            Bensa kulutti noin 11litraa minun ajossa ja diesel kuluttaa tällähetkellä 7.1litraa. Näin laskettuna 13tkm ajolla diesel on jo halvempi.

            Mites lopputulema kun vaihdat 100tkm:llä dieseliin; turbon, railpainepumpun, egr:n, imusarjan ja muuta pientä?

            Kyllä minäkin Dieselistä tykkään mutta kyllä se niin menee että minkä tankilla säästää, korjauskuluissa menettää
            Eikait niitä nyt noin useasti tarvii vaihtaa, jossei ihan reikäpäässä ja hajottamalla autoa aja?

            itekin ajellu nyt 101tkm omalla, ei oo tarvinu mitää noista vaihtaa... Ja johan noilla nyt on ajettu minua ennenkin vähintään se toinen 100tkm...

            Ja nyt äkkiä ettimään puuta jostain ja koputtamaan!!
            BMW 520d Touring '06 314tkm
            BMW 530D Touring '99 552tkm
            BMW 320da Touring '02 427tkm
            Volvo V70 D5 '02
            Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
            Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
            Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

            Case IH 5140 Maxxum

            Comment

            • pexodus
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1577
              • Leppävirta/Oravikoski

              itekin ajellu nyt 101tkm omalla, ei oo tarvinu mitää noista vaihtaa... Ja johan noilla nyt on ajettu minua ennenkin vähintään se toinen 100tkm...

              Ja nyt äkkiä ettimään puuta jostain ja koputtamaan!! [/QUOTE]

              Ai niin, sie oot vaihtunut vaan: vaihdelaatikon, pakosarja, siirtopumpun, hehkut, suuttimet! No kyllä ne yllämainitut on vielä edessäpäin, älä huoli

              Onhan noita varmaan hyviäkin Dieseleitä joitain yksilöitä mutta kyllä nämä mull ainakin ovat aikapaljon päänvaivaa tuottanut puhumattakaan rahapussista

              Nimim 3xM57(2xN)@600tkm matka-ajoa rajoitustenmukaan.
              BMW F11 LCI 530da x-drive
              Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                Originally posted by timppa811 View Post
                Unohdit automaattilaatikon porsimisen =)
                Pääsi unohtumaan kun viimeisestä remontista on jo muutama vuosi
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  Originally posted by pexodus View Post
                  Originally posted by Bmw Dreamer
                  itekin ajellu nyt 101tkm omalla, ei oo tarvinu mitää noista vaihtaa... Ja johan noilla nyt on ajettu minua ennenkin vähintään se toinen 100tkm...

                  Ja nyt äkkiä ettimään puuta jostain ja koputtamaan!!
                  Ai niin, sie oot vaihtunut vaan: vaihdelaatikon, pakosarja, siirtopumpun, hehkut, suuttimet! No kyllä ne yllämainitut on vielä edessäpäin, älä huoli

                  Onhan noita varmaan hyviäkin Dieseleitä joitain yksilöitä mutta kyllä nämä mull ainakin ovat aikapaljon päänvaivaa tuottanut puhumattakaan rahapussista

                  Nimim 3xM57(2xN)@600tkm matka-ajoa rajoitustenmukaan.
                  Enkun hehkut vaan...

                  ja moottorin tukikumin + melkein koko alustan...


                  Ja jotain pisteosaa...

                  Ainii ja tankinpumpun!

                  kylhän tuo ois nyt hyvä myydä ennenkö hajoo
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • pexodus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2009
                    • 1577
                    • Leppävirta/Oravikoski

                    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                    Enkun hehkut vaan...

                    ja moottorin tukikumin + melkein koko alustan...


                    Ja jotain pisteosaa...

                    Ainii ja tankinpumpun!

                    kylhän tuo ois nyt hyvä myydä ennenkö hajoo
                    Jos noinkin hyvän BMW:n on löytänyt ei kannata kyllä vaihtaa, eikä ainakaan siihen E6x korimalliin
                    BMW F11 LCI 530da x-drive
                    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                    Comment

                    • timppa811
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 855
                      • Pohojammaa

                      No hauska kuulla etten ole ainoa. Nimimerkillä +400e:llä puslia alustaan tilasin eilen...

                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Enkun hehkut vaan...

                      ja moottorin tukikumin + melkein koko alustan...


                      Ja jotain pisteosaa...

                      Ainii ja tankinpumpun!

                      kylhän tuo ois nyt hyvä myydä ennenkö hajoo

                      Comment

                      • janim110
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 79
                        • Kangasala

                        Tarvis vähän vinkkiä hyvästä jarrukorjaamosta Tampereen suunnalta. Oli takajarrujen putket niin järkyttävässä kunnossa, etten edes yrittänyt letkuja alkaa vaihtamaan...
                        Mitähän mahtaa taakse jarruputkien vaihto kustantaa, osat ei varmaan ihan älyttömiä, mutta joutuuko paljon riisumaan tavaraa edestä että pääse pujottamaan uutta putkea paikalleen? Ja tourinki kyseessä...
                        e39 530dat-99

                        Comment

                        • peto2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2007
                          • 8267
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          tupla
                          Last edited by peto2; 12-11-2013, 15:21.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • peto2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 8267
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by janim110 View Post
                            Tarvis vähän vinkkiä hyvästä jarrukorjaamosta Tampereen suunnalta. Oli takajarrujen putket niin järkyttävässä kunnossa, etten edes yrittänyt letkuja alkaa vaihtamaan...
                            Mitähän mahtaa taakse jarruputkien vaihto kustantaa, osat ei varmaan ihan älyttömiä, mutta joutuuko paljon riisumaan tavaraa edestä että pääse pujottamaan uutta putkea paikalleen? Ja tourinki kyseessä...
                            Jos alkuperäiseksi haluat niin homma alkaa siitä että tiputa takakelkka ja polttoainetankki

                            E: Mulla olis muuten ylimääräisenä kuskinpuolen takimmainen jarruputki (uusi OEM osa)
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • janim110
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 79
                              • Kangasala

                              Originally posted by peto2 View Post
                              Jos alkuperäiseksi haluat niin homma alkaa siitä että tiputa takakelkka ja polttoainetankki

                              E: Mulla olis muuten ylimääräisenä kuskinpuolen takimmainen jarruputki (uusi OEM osa)
                              No sillä nyt ei ole väliä onko reittialkuperäinen, kunhan toimii. Täytyy ottaa yhteyttä tosta putkesta jos tulee tarvetta.
                              e39 530dat-99

                              Comment

                              • Madduli
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 395
                                • -

                                Miten xenoneitten asennus onnistuu e39? Halogeeni umpioon en niitä oo laittamassa, eli xenon umpiot+sytkät jne pitäs hankkia. Miten toi virtapuoli, onko halogeenejen johdot alimitotettuja xenoneille eli tarviiko relejohtosarjan? Pesurit löytyy ja 98vm eli lailliseks saa umpioiden vaihdolla.
                                E46 316 -99
                                Ex:
                                E39 523iA -98
                                E46 316 -99
                                E46 318 -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎