Kuinka saan kiristettyä repsikan pyyhkijän vartta? Huomasin autoa pestessäni, että toinen pyyhkijänvarsi on irtoamassa ja muttereita pitäisi kiristää. Ongelma on kuitenkin se, etten saa mutteria kiristettyä, kun koko akseli pyörii mukana. Kuinka tuo ylipäätänsä purkaantuu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by heikoin View PostAutolla ajettu 253tkm ja todennäköisesti kaikki osat ovat 17v vanhoja eli vaihtamattomia. Kannattaako vaihtaa jotain kiristimiä tai muita osia liittyen jäähdytysjärjestelmään? Onko niiden vaihto helppo homma? Vaihdan hihnan, vesipumpun ja termostaatin jokatapauksessa. Termostaatin koteloa johtavasta varaosakaupasta tuskin löytyy suoraan hyllystä, joten se jää vaihtamatta, koska auto on saatava lauantaina takaisin iskuunsa.
Jos oot lähellä Ilmajokea ja varaosaliike tarjoaa "eioota", niin mulla on käytetty ehjä termostaattikotelo. Yleensä noita kyllä löytyy hyllystä merkkiliikkeissä.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Voi vittu
Originally posted by Ramzez View PostKuinka saan kiristettyä repsikan pyyhkijän vartta? Huomasin autoa pestessäni, että toinen pyyhkijänvarsi on irtoamassa ja muttereita pitäisi kiristää. Ongelma on kuitenkin se, etten saa mutteria kiristettyä, kun koko akseli pyörii mukana. Kuinka tuo ylipäätänsä purkaantuu?
PS Juurikin näin.Last edited by rikul; 02-11-2013, 05:54.R 90 S Old boxers never die
Comment
-
-
Originally posted by rikul View PostTähänkin asilliseen kysymykseen 100 näppynaamaa vastaa:Mitään en asiasta tiedä ,viisaammat korjakkoon.Eikö modet voi mitään??
PS Juurikin näin.
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostJos hihna on kitissyt edeltävänä päivänä, niin väittäisin, että termostaattikotelosta on päässyt nestettä hihnalle. Suurimmalla todennäköisyydellä se vian aiheuttaja on siis juurikin tuo termostaattikotelo. Vesipumppu ei sylje nesteitä ulos tuosta vain ja termostaatti on vain termostaatti.
Jos oot lähellä Ilmajokea ja varaosaliike tarjoaa "eioota", niin mulla on käytetty ehjä termostaattikotelo. Yleensä noita kyllä löytyy hyllystä merkkiliikkeissä.
Tilasin varaosakaupasta uudet ilmastoinnin- ja laturinhihnan, laturinhihnan rullan, laturinhihnankiristimen, vesipumpun ja termostaatin, termostaasin tiivisteen sekä paisarin korkin 2 bar. Täytyy tilata vielä ilmastointilaitteen hihnan kiristin ja rulla. Siinähän pitäisi olla täyshuolto?
Ensi viikonloppuna pääsee vasta vaihtohommiin, kun auto toisella paikkakunnalla ja valosan aikaan en ehdi, kuin viikonloppuna. Toivottavasti kansipahvi on ehjä. Ja ilmeisesti myös paisuntasäiliö kaipaa uusimista. Ehkä syylärikin, jos se on haljennut jostain ruuvin ympäriltä. Vaikea veikkailla ilman auton näkemistä.
Comment
-
-
Originally posted by Gedd View PostJos autossa ei alunperin ole keskuslukituksen kaukosäätöä (eli repsikankin ovessa on lukkopesä) riittääkö kun tilaa uuden avaimen kaukosäätimellä ja ohjelmoi sen autoon vai puuttuuko autosta joku vastaanotin tuolle...?Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Onko jossain ääninäytettä miltä m62b35 kuulostaa ilman takimmaista äänenvaimenninta resonaattori paikoillaan?
edit. Löytyi ja saha laulaa suorien putkien kunniaksi.Last edited by arpuC; 02-11-2013, 20:04.Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
-
Jäähdytin pihisee nestettä pihalle vasemmasta päädystä letkun juuresta, ei siis letku vaan valitettavasti muovinen pääty missä lukee behr on halki.
Lämmöt kuitenkin pysy normaalina ja oikeastaan en huomannut auton toiminnassa mitään eroa normaaliin kun ajoin parikyt kilsaa himaan.
Onks se nyt uutta jäähdytintä vaan sitten? Onko kukaan ostanut motonetistä? Onko kaikki paskoja paitsi alkuperänen?
Entä mites se korkki sitten, kannattaako laittaa pienempipaineinen kun alkuperäinen niinkun jossain sanottiin?
Comment
-
-
Nyt kun on isompaa välijäähyä ja puhdistettu muutkin, tekisi mieli taas turboa vaihtamatta yrittää saada tehoja irti. Joku jossain topicissa sanoikin jo että EVRY ei toimi automaatin kanssa koska tomaatti ajattelee "omalla" aivollaan ja vaihtaa siten aikaisemmin kuin pitäisi?
Pääsen kyllä kaikilla jutuilla diagnostiikkaan käsiksi yms, mutta tuon eepromin ohjelmointi ei ole vieläkään valjennut minulle... Sitten taas kun vakioahtopaineita on nostettu 1.4bar paikkeille, tekisi mieli tehdä hammermod, mutta en osaa...-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Lefis View PostJäähdytin pihisee nestettä pihalle vasemmasta päädystä letkun juuresta, ei siis letku vaan valitettavasti muovinen pääty missä lukee behr on halki.
Lämmöt kuitenkin pysy normaalina ja oikeastaan en huomannut auton toiminnassa mitään eroa normaaliin kun ajoin parikyt kilsaa himaan.
Onks se nyt uutta jäähdytintä vaan sitten? Onko kukaan ostanut motonetistä? Onko kaikki paskoja paitsi alkuperänen?
Entä mites se korkki sitten, kannattaako laittaa pienempipaineinen kun alkuperäinen niinkun jossain sanottiin?
Uusi korkki tietysti, itse laittaisin sen vakion 2bar korkin.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostUutta jäähdytintä.. tosin ilmeisesti facelifteihin saa erikseen sen letkuliittimen mersun tiskiltä mutta mulla ei ole parempaa tietoa siitä. Kuulemma Behrin jäähdyttimissä on ollut viimeaikoina jotain laatuongelmia, muutama täälläkin valitellut ettei ole kestänyt kuin puoli vuotta.
Uusi korkki tietysti, itse laittaisin sen vakion 2bar korkin.
Ostinkin jo schmiedmannilta uuden jäähdyttimen joka ei kyllä ollut ihan toivomaani merkkiä mutta koitetaan nyt sillä.
Jostain vanhasta keskustelusta osu silmiin että ihan BMW olisi suositellut sitä löyhempää korkkia yli 10v vanhoihin autoihin, tiedä sitten onko tossa perää? Jokatapauksessa uusi tulee laitettua.
Comment
-
-
Originally posted by Lefis View PostJostain vanhasta keskustelusta osu silmiin että ihan BMW olisi suositellut sitä löyhempää korkkia yli 10v vanhoihin autoihin, tiedä sitten onko tossa perää? Jokatapauksessa uusi tulee laitettua.
Comment
-
Comment