Originally posted by Heguli 31
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Miten tuo penkissä oleva airbagin tunnistinmatto käytännössä toimii?
Sulkeutuuko virtapiiri kun penkkiin istuu ja noustessa aukeaa? Tämä aiheuttaisi sen, että maton hajotessa tyynyt eivät laukeaisi koskaan. Sen vuoksi matossa voisi kulkea erillinen johdin, joka katketessaan sytyttäisi vikavalon. Miten tuo sitten oikeasri toimii?
Sillä vain mietin, että jos matto onkin rikki, niin ei jaksaisi silloin vasta tilata uutta mattoa ja ajella ilman penkkiä tai aukoa uudestaan myöhemmin. Sen verran hintaakin, ettei viitsi varmuuden vuoksi tilata, koska vika voi olla johdoissakin. Jos maton voisi korjata jotenkin juottamalla, vaikka aika ohutta liuskaa se taitaa olla..
Voi olla, että pelkällä nollauksella vikavalo sammuisi pysyvästi, jos olikin vain hetkellinen kosketushäiriö. Paljonko nollaaminen maksaa esim. merkkiliikkeessä? Vai nollaako joku harrastaja niitä halvalla Pirkanmaalla?
Comment
-
-
Miten 530D turbo irtoaa? Laipan mutterit auki, pakosarjan liitoksen 3 pulttia irti ja öljyletkut & alipaineletku irti. Silti ei irtoa v*tullakaan pakoputkesta. Pitääkö moottorin tukikumi irroittaa että mahtuu tulemaan (ei kyllä näytä että siihen vielä osuisi). Vai haraako nuo laipan pinnapultit siellä vastaan? :thinkBMW E39 530DA
Comment
-
-
e39 lämpenemisestä ja EGR:stä pari kysymystä.
Potilas -02 530da, ulkolämpötila 0astetta. Molemmat termostaatit juuri vaihdettu.
Kylmästä käyntiin, webasto lähtee myös käyntiin
- 2km matka 50km/h lämmöt 55astetta
- tästä 6km matka 80km/h ja lämmöt 82astetta
- Odottelua valoissa ja lämmöt LASKEE 81asteeseen
- 2km matka 80km/h ja lämmöt 90astetta.
Eli 10km matkalla 90astetta, mutta tuo valoissa lämpöjen laskeminen ihmetyttää.
Autossa oli EGR alipaineletku tulpattuna ja laitoin sen takasin kiinni, mutta en tarkistanut onko itse egr tulpattu jotenkin.
Onko tämä ihan normaalia? Vai mistä lähteä tutkimaan?
Comment
-
-
Originally posted by Kems View PostMiten tuo penkissä oleva airbagin tunnistinmatto käytännössä toimii?
Sulkeutuuko virtapiiri kun penkkiin istuu ja noustessa aukeaa? Tämä aiheuttaisi sen, että maton hajotessa tyynyt eivät laukeaisi koskaan. Sen vuoksi matossa voisi kulkea erillinen johdin, joka katketessaan sytyttäisi vikavalon. Miten tuo sitten oikeasri toimii?
Sillä vain mietin, että jos matto onkin rikki, niin ei jaksaisi silloin vasta tilata uutta mattoa ja ajella ilman penkkiä tai aukoa uudestaan myöhemmin. Sen verran hintaakin, ettei viitsi varmuuden vuoksi tilata, koska vika voi olla johdoissakin. Jos maton voisi korjata jotenkin juottamalla, vaikka aika ohutta liuskaa se taitaa olla..
Voi olla, että pelkällä nollauksella vikavalo sammuisi pysyvästi, jos olikin vain hetkellinen kosketushäiriö. Paljonko nollaaminen maksaa esim. merkkiliikkeessä? Vai nollaako joku harrastaja niitä halvalla Pirkanmaalla?
Sama kysymys lisättynä: Voiko tuon tunnistematon pelkääjän puolella oikosulkea silleen että se kuvittelisi kokoajan siinä istuvan jonkun että ei tarvitsisi vaihtaa tätä mattoa?
Itse nollailen Helsingissä noita viikottain, ajele tänne niin nollataan. Itseäni kyllä vitutti kun eilen nollasin ja aamulla taas pamahti tauluun :(
Mitenkäs muuten 525tds e39 nostetaan syöttöä, ei ahtoja, koska ne on jo nyt korkeat (1.4bar)???
saako vanhat eeprommit ohjelmoitua obd pistokkeen kautta ? Mitenkäs muuten kun konepellin alla yksi obd ja siellä vasemman polven kohdalla toista ei olekkaan?-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View PostSama kysymys lisättynä: Voiko tuon tunnistematon pelkääjän puolella oikosulkea silleen että se kuvittelisi kokoajan siinä istuvan jonkun että ei tarvitsisi vaihtaa tätä mattoa?
Originally posted by Tyramies View PostItse nollailen Helsingissä noita viikottain, ajele tänne niin nollataan. Itseäni kyllä vitutti kun eilen nollasin ja aamulla taas pamahti tauluun :(
Mitenkäs muuten 525tds e39 nostetaan syöttöä, ei ahtoja, koska ne on jo nyt korkeat (1.4bar)???
Originally posted by Tyramies View Postsaako vanhat eeprommit ohjelmoitua obd pistokkeen kautta ? Mitenkäs muuten kun konepellin alla yksi obd ja siellä vasemman polven kohdalla toista ei olekkaan?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEPROM tyhjennetään noin, EEPROM tyhjennetään jännitteellä.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Okei, mikäs voisi sitten olla kun auton jättää ajamisen jälkeen parkkiin pitkäksi aikaa käyntiin (joku 30min?) niin lämmöt rupeaa vähän nousemaan, ja sittenkun lähtee ajamaan niin taas normaaliksi palaavat ja seuraavan stopin aikana eivät nouse ellei seiso taas pitkän aikaa... ?-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View PostOkei, mikäs voisi sitten olla kun auton jättää ajamisen jälkeen parkkiin pitkäksi aikaa käyntiin (joku 30min?) niin lämmöt rupeaa vähän nousemaan, ja sittenkun lähtee ajamaan niin taas normaaliksi palaavat ja seuraavan stopin aikana eivät nouse ellei seiso taas pitkän aikaa... ?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Morjes.
Tänään keitti -96 528i sedan. Jäähdytysjärjestelmä suihkinut nesteet konehuoneeseen.
Kuulemma piti vinkunaa jo eilenkin, mutta silti autolla ajettiin vielä 300km reissu tänään. 30km jäi matka vajaaksi.
Ilmeisesti vesipumppu lauennut tai termostaatti. Termostaatin vaihdoin 20tkm/1,5v sitten.
Vaihtoon laitan molemmat jokatapauksessa.
Muutama kysymys. Löysin haulla kyseisestä aiheesta hyvin tietoa, mutta kysyn silti tässä.
Autolla ajettu 253tkm ja todennäköisesti kaikki osat ovat 17v vanhoja eli vaihtamattomia. Kannattaako vaihtaa jotain kiristimiä tai muita osia liittyen jäähdytysjärjestelmään? Onko niiden vaihto helppo homma? Vaihdan hihnan, vesipumpun ja termostaatin jokatapauksessa. Termostaatin koteloa johtavasta varaosakaupasta tuskin löytyy suoraan hyllystä, joten se jää vaihtamatta, koska auto on saatava lauantaina takaisin iskuunsa.
Comment
-
-
Originally posted by Damppeeh View PostMikä voi olla vikana kun 540i välillä puhaltaa lämmintä ja välillä ei. Esim kun juuri kaupassa käydessä menomatkalla puhalsi lämmintä ja tulomatkalla ei tullut muuta kuin kylmää. Ihan vaihtelevasti puhaltaa tuota lämmintä.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Comment