Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • terooo
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 6
    • soomi

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ovien johtosarjat tsekkaisin läpivientien kohdista ensimmäisenä.
    Ne sinipunaset väyläpiuhat tsekattu mitkä menee korimoduliin ni ok. Mutta onko nyt jotain muita oleellisia piuhoja mitä kattoa?

    Comment

    • Kems
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 151
      • Pirkanmaa

      Miten tuo penkissä oleva airbagin tunnistinmatto käytännössä toimii?
      Sulkeutuuko virtapiiri kun penkkiin istuu ja noustessa aukeaa? Tämä aiheuttaisi sen, että maton hajotessa tyynyt eivät laukeaisi koskaan. Sen vuoksi matossa voisi kulkea erillinen johdin, joka katketessaan sytyttäisi vikavalon. Miten tuo sitten oikeasri toimii?
      Sillä vain mietin, että jos matto onkin rikki, niin ei jaksaisi silloin vasta tilata uutta mattoa ja ajella ilman penkkiä tai aukoa uudestaan myöhemmin. Sen verran hintaakin, ettei viitsi varmuuden vuoksi tilata, koska vika voi olla johdoissakin. Jos maton voisi korjata jotenkin juottamalla, vaikka aika ohutta liuskaa se taitaa olla..

      Voi olla, että pelkällä nollauksella vikavalo sammuisi pysyvästi, jos olikin vain hetkellinen kosketushäiriö. Paljonko nollaaminen maksaa esim. merkkiliikkeessä? Vai nollaako joku harrastaja niitä halvalla Pirkanmaalla?

      Comment

      • samuxd
        BTCF Member
        • Feb 2012
        • 318
        • Äänekoski



        Tiedä sitten onko mulla joku maanantaikappale kun istuu hyvin ja vänkäämättä.
        E39 540iA -00 käyttis
        E34 525i -91 harraste
        E36 320i -94 jääratakampe

        Comment

        • bmwvm
          Newbiemmer
          • Sep 2013
          • 11
          • FIN

          Miten 530D turbo irtoaa? Laipan mutterit auki, pakosarjan liitoksen 3 pulttia irti ja öljyletkut & alipaineletku irti. Silti ei irtoa v*tullakaan pakoputkesta. Pitääkö moottorin tukikumi irroittaa että mahtuu tulemaan (ei kyllä näytä että siihen vielä osuisi). Vai haraako nuo laipan pinnapultit siellä vastaan? :think
          BMW E39 530DA

          Comment

          • timppa811
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 855
            • Pohojammaa

            e39 lämpenemisestä ja EGR:stä pari kysymystä.

            Potilas -02 530da, ulkolämpötila 0astetta. Molemmat termostaatit juuri vaihdettu.

            Kylmästä käyntiin, webasto lähtee myös käyntiin
            - 2km matka 50km/h lämmöt 55astetta
            - tästä 6km matka 80km/h ja lämmöt 82astetta
            - Odottelua valoissa ja lämmöt LASKEE 81asteeseen
            - 2km matka 80km/h ja lämmöt 90astetta.

            Eli 10km matkalla 90astetta, mutta tuo valoissa lämpöjen laskeminen ihmetyttää.

            Autossa oli EGR alipaineletku tulpattuna ja laitoin sen takasin kiinni, mutta en tarkistanut onko itse egr tulpattu jotenkin.

            Onko tämä ihan normaalia? Vai mistä lähteä tutkimaan?

            Comment

            • Tyramies
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2011
              • 271
              • Helsinki

              Originally posted by Kems View Post
              Miten tuo penkissä oleva airbagin tunnistinmatto käytännössä toimii?
              Sulkeutuuko virtapiiri kun penkkiin istuu ja noustessa aukeaa? Tämä aiheuttaisi sen, että maton hajotessa tyynyt eivät laukeaisi koskaan. Sen vuoksi matossa voisi kulkea erillinen johdin, joka katketessaan sytyttäisi vikavalon. Miten tuo sitten oikeasri toimii?
              Sillä vain mietin, että jos matto onkin rikki, niin ei jaksaisi silloin vasta tilata uutta mattoa ja ajella ilman penkkiä tai aukoa uudestaan myöhemmin. Sen verran hintaakin, ettei viitsi varmuuden vuoksi tilata, koska vika voi olla johdoissakin. Jos maton voisi korjata jotenkin juottamalla, vaikka aika ohutta liuskaa se taitaa olla..

              Voi olla, että pelkällä nollauksella vikavalo sammuisi pysyvästi, jos olikin vain hetkellinen kosketushäiriö. Paljonko nollaaminen maksaa esim. merkkiliikkeessä? Vai nollaako joku harrastaja niitä halvalla Pirkanmaalla?

              Sama kysymys lisättynä: Voiko tuon tunnistematon pelkääjän puolella oikosulkea silleen että se kuvittelisi kokoajan siinä istuvan jonkun että ei tarvitsisi vaihtaa tätä mattoa?

              Itse nollailen Helsingissä noita viikottain, ajele tänne niin nollataan. Itseäni kyllä vitutti kun eilen nollasin ja aamulla taas pamahti tauluun :(

              Mitenkäs muuten 525tds e39 nostetaan syöttöä, ei ahtoja, koska ne on jo nyt korkeat (1.4bar)???

              saako vanhat eeprommit ohjelmoitua obd pistokkeen kautta ? Mitenkäs muuten kun konepellin alla yksi obd ja siellä vasemman polven kohdalla toista ei olekkaan?
              -Kevin, i wanna double...
              -Harry! ...
              -I need a double, right now!
              "thank you son."

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8267
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Tyramies View Post
                Sama kysymys lisättynä: Voiko tuon tunnistematon pelkääjän puolella oikosulkea silleen että se kuvittelisi kokoajan siinä istuvan jonkun että ei tarvitsisi vaihtaa tätä mattoa?
                Ei voi, systeemi on sen verran "fiksu" että tunnistaa tuon kytkennän oikosulkuna ja antaa vikakoodin -> valo palaa.


                Originally posted by Tyramies View Post
                Itse nollailen Helsingissä noita viikottain, ajele tänne niin nollataan. Itseäni kyllä vitutti kun eilen nollasin ja aamulla taas pamahti tauluun :(

                Mitenkäs muuten 525tds e39 nostetaan syöttöä, ei ahtoja, koska ne on jo nyt korkeat (1.4bar)???
                Pumpun kantta liikuttamalla, hakusana hammermod

                Originally posted by Tyramies View Post
                saako vanhat eeprommit ohjelmoitua obd pistokkeen kautta ? Mitenkäs muuten kun konepellin alla yksi obd ja siellä vasemman polven kohdalla toista ei olekkaan?
                Ei pysty. Eeprom tyhjennetään tietyn aallonpituuden UV valolla ja kirjoitetaan juuri kyseiseen hommaan tarkoitetulla laitteella.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by peto2 View Post
                  Eeprom tyhjennetään tietyn aallonpituuden UV valolla ja kirjoitetaan juuri kyseiseen hommaan tarkoitetulla laitteella.
                  EPROM tyhjennetään noin, EEPROM tyhjennetään jännitteellä.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • peto2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 8267
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    Originally posted by TJJ View Post
                    EPROM tyhjennetään noin, EEPROM tyhjennetään jännitteellä.
                    Ahaa. Tulipa taas opittua jotain, pidin noita yhtenä ja samana muistityyppinä :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • Tyramies
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2011
                      • 271
                      • Helsinki

                      Okei, mikäs voisi sitten olla kun auton jättää ajamisen jälkeen parkkiin pitkäksi aikaa käyntiin (joku 30min?) niin lämmöt rupeaa vähän nousemaan, ja sittenkun lähtee ajamaan niin taas normaaliksi palaavat ja seuraavan stopin aikana eivät nouse ellei seiso taas pitkän aikaa... ?
                      -Kevin, i wanna double...
                      -Harry! ...
                      -I need a double, right now!
                      "thank you son."

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8267
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by Tyramies View Post
                        Okei, mikäs voisi sitten olla kun auton jättää ajamisen jälkeen parkkiin pitkäksi aikaa käyntiin (joku 30min?) niin lämmöt rupeaa vähän nousemaan, ja sittenkun lähtee ajamaan niin taas normaaliksi palaavat ja seuraavan stopin aikana eivät nouse ellei seiso taas pitkän aikaa... ?
                        Visko entinen.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Damppeeh
                          Newbiemmer
                          • Oct 2013
                          • 10
                          • suomi

                          Mikä voi olla vikana kun 540i välillä puhaltaa lämmintä ja välillä ei. Esim kun juuri kaupassa käydessä menomatkalla puhalsi lämmintä ja tulomatkalla ei tullut muuta kuin kylmää. Ihan vaihtelevasti puhaltaa tuota lämmintä.

                          Comment

                          • heikoin
                            Newbiemmer
                            • Oct 2010
                            • 29
                            • Suomi

                            Morjes.

                            Tänään keitti -96 528i sedan. Jäähdytysjärjestelmä suihkinut nesteet konehuoneeseen.

                            Kuulemma piti vinkunaa jo eilenkin, mutta silti autolla ajettiin vielä 300km reissu tänään. 30km jäi matka vajaaksi.

                            Ilmeisesti vesipumppu lauennut tai termostaatti. Termostaatin vaihdoin 20tkm/1,5v sitten.

                            Vaihtoon laitan molemmat jokatapauksessa.

                            Muutama kysymys. Löysin haulla kyseisestä aiheesta hyvin tietoa, mutta kysyn silti tässä.

                            Autolla ajettu 253tkm ja todennäköisesti kaikki osat ovat 17v vanhoja eli vaihtamattomia. Kannattaako vaihtaa jotain kiristimiä tai muita osia liittyen jäähdytysjärjestelmään? Onko niiden vaihto helppo homma? Vaihdan hihnan, vesipumpun ja termostaatin jokatapauksessa. Termostaatin koteloa johtavasta varaosakaupasta tuskin löytyy suoraan hyllystä, joten se jää vaihtamatta, koska auto on saatava lauantaina takaisin iskuunsa.

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3310
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by Damppeeh View Post
                              Mikä voi olla vikana kun 540i välillä puhaltaa lämmintä ja välillä ei. Esim kun juuri kaupassa käydessä menomatkalla puhalsi lämmintä ja tulomatkalla ei tullut muuta kuin kylmää. Ihan vaihtelevasti puhaltaa tuota lämmintä.
                              Vesiventtiilit jumittaa:think
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              • Damppeeh
                                Newbiemmer
                                • Oct 2013
                                • 10
                                • suomi

                                Originally posted by Arnolds View Post
                                Vesiventtiilit jumittaa:think
                                Missäpäin vesiventtiilit sijaitsee?

                                Löytyi..
                                Last edited by Damppeeh; 01-11-2013, 09:52.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎