memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    Originally posted by asdf1 View Post
    Mitähän osaa tämä kuvaus tarkoittaa..? Itse en ollut leimalla mukana.

    http://i39.tinypic.com/2mc97ol.jpg
    Eikös tuo meinaa narinaheloja kun tuota taiteellista piirustusta katsoo? :think
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • BMW323
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2007
      • 994
      • kempele

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Ihan mielenkiinnosta: Siis mikä?Onko tasauspyörästöstä lähtenyt hampaita vai mitä tuolla planeettapyörällä tarkoitat.
      Omien kokemusten mukaan noista hajoaa yleensä iso vetopyörä (lautaspyörä) hammaskadon mudossa.
      siis joo tuo iso vetopyörä on rikki
      ei vain voi aina muistaa oikeita sanoja
      Nissan Stagea NM35 -01
      2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
      harrastepohjalta E21 316

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Haukkis View Post
        Kuuluuko e39 ilmastoinnin sammutella kompuraa itsekseen näin kylmillä ilmoilla?
        Ei kuulu (vielä näillä lämpötiloilla). Vääränmallinen kompura tai liikaa ainetta. Miten teit öljyn tarkistuksen/lisäyksen kanssa?
        Tarttis katsoa Inpalla kumpi vika, eka näkyy höyrystimen lämpötilasta (menee pakkasen puolelle ja kompura sammuu siksi) ja toinen paineanturin arvosta (tosin silloin puhallinkin huutaa jos on ehjä).
        E39 528iA

        Comment

        • Haukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1366
          • Valkeala

          Originally posted by TJJ View Post
          Ei kuulu (vielä näillä lämpötiloilla). Vääränmallinen kompura tai liikaa ainetta. Miten teit öljyn tarkistuksen/lisäyksen kanssa?
          Tarttis katsoa Inpalla kumpi vika, eka näkyy höyrystimen lämpötilasta (menee pakkasen puolelle ja kompura sammuu siksi) ja toinen paineanturin arvosta (tosin silloin puhallinkin huutaa jos on ehjä).
          Öö siis minkä öljyjen? Jotain öljyä sanoivat huollossa laittaneensa johonkin, tarkottaako se siis kylmäaineiden sekaan vai onko siellä kompurassakin joku öljy?

          edit: 1200-1250g olivat täyttäneet lappujen mukaan
          tätä edellisessä huollossa täyttömääräksi merkattu 1200g
          Last edited by Haukkis; 08-10-2013, 16:46.

          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by Haukkis View Post
            Öö siis minkä öljyjen? Jotain öljyä sanoivat huollossa laittaneensa johonkin, tarkottaako se siis kylmäaineiden sekaan vai onko siellä kompurassakin joku öljy?
            Kompuran sisällä on öljyä, sitä samaa mitä kylmäaineen mukana kiertää. Ei kuitenkaan ole mitään erillistä öljytilaa vaan osa öljystä jää kompuraan (ja kuivaimeen).
            Kun kompuraa vaihtaa, pitäisi mitata (kaataa öljyt ulos kompurasta) paljon sitä on vanhassa ja kaataa uuteen saman verran. Ainakin teoriassa, käytännössä kaikkea öljyä ei tuntunut saavan ulos ja uuden sisällä jo ollut määräkin jäi hiukan mysteeriksi.

            Jos vika on tuo höyrystimen jäätyminen, niin sitä voi yrittää säätää kompuran pohjassa olevan sinetöidyn ruuvin avulla. Siis mikäli saa sen ruuvin lakkasinetin pois (eikä siinä samalla hajota sitä venttiiliä/päästä aineita pihalle).
            E39 528iA

            Comment

            • Haukkis
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 1366
              • Valkeala

              Originally posted by TJJ View Post
              Kompuran sisällä on öljyä, sitä samaa mitä kylmäaineen mukana kiertää. Ei kuitenkaan ole mitään erillistä öljytilaa vaan osa öljystä jää kompuraan (ja kuivaimeen).
              Kun kompuraa vaihtaa, pitäisi mitata (kaataa öljyt ulos kompurasta) paljon sitä on vanhassa ja kaataa uuteen saman verran. Ainakin teoriassa, käytännössä kaikkea öljyä ei tuntunut saavan ulos ja uuden sisällä jo ollut määräkin jäi hiukan mysteeriksi.

              Jos vika on tuo höyrystimen jäätyminen, niin sitä voi yrittää säätää kompuran pohjassa olevan sinetöidyn ruuvin avulla. Siis mikäli saa sen ruuvin lakkasinetin pois (eikä siinä samalla hajota sitä venttiiliä/päästä aineita pihalle).
              Okei.

              Äsken menin vielä uudelleen kokeilemaan että mitä tuo vehe oikeen touhuaa.

              Käynnistys, ilmastointi päälle
              --> kompura sammui n. 10min käytön jälkeen (ennen sammumista rupesi pitämään eräänlaista resoavaa ääntä kovenemaan päin, kunnes sammui)
              --> Oli noin 2min sammuksissa, kunnes taas käynnistyi, ei ylimääräisiä ääniä
              --> Säädin kylmästöinnin +16°C ja naamatuuletukset täysille, kylmää tulee, kompurakaan ei pitänyt ylimääräisiä ääniä enää
              --> n. 10min käyttö ja kompura ei sammunut eikä ruvennut pitämään ääniä

              Missään vaiheessa sähkölehta ei ruvennut pyörimään

              (Tosiaan aiemmin kun huollosta tulin niin pelti auki, ja toi käynnistyy-sammuu-käynnistyy oli tiheää, joku 15s sykli, muutaman kerran se sen teki ja sitte sammutin)

              Ei tosta nyt oikeen ota tolkkua mitä se haluaa tehdä

              Mikä se venttiili on kompuran pohjassa?

              Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Haukkis View Post
                Ei tosta nyt oikeen ota tolkkua mitä se haluaa tehdä

                Mikä se venttiili on kompuran pohjassa?
                Kyllä tuo voisi olla höyrystimen jäätymistä, tosin 2 minuuttia on aika pitkä sammutusaika.

                Kompuran pohjassa, siis se "pohja" kun kompura on kiinni on autossa, näkyy sellainen messinkinen proppu/venttiili. Se säätää kompuran tehoa imupaineen mukaan. Jos kompura on jostain muusta autosta, voi säätö olla hiukan erilainen ja siksi se toimii liian tehokkaasti. Se varsinainen säädettävä osa on sen messinkisen osan keskellä oleva lattapäiselle ruuvimeisselille sopiva ruuvi ja se on valettu epoksiin. Joten epoksi pitäisi saada pois jotta ruuvi taas pyörii. Vain sitä keskikohtaa pitäisi pyörittää, ei koko venttiiliä. Kaikissa malleissa tosin ei ole säätöä..

                Eli tuontyylinen osa josta ulospäin näkyy vain tuo O-renkaan vasemmalla puolella oleva osuus:
                E39 528iA

                Comment

                • asdf1
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 162
                  • interweb

                  Originally posted by Fastpiksu View Post
                  Eikös tuo meinaa narinaheloja kun tuota taiteellista piirustusta katsoo? :think
                  Sama kävi mielessä.. Nähtäväksi jää
                  -05 e61 530d msport

                  Comment

                  • ARDler
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 146
                    • Pori

                    itellä on 530d herjannu nyt ylitte vuoden tuota oil level sensoria, se vuotaa tiivisteestään hiukan öljyä. Ni ajattelin että vaihtaisin pelkän tiivisteen siihen ja pistäsin vanhan palikan takasi? Vai pitäiskö uusia anturi samassa?
                    E38 730i -95

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8282
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by ARDler View Post
                      itellä on 530d herjannu nyt ylitte vuoden tuota oil level sensoria, se vuotaa tiivisteestään hiukan öljyä. Ni ajattelin että vaihtaisin pelkän tiivisteen siihen ja pistäsin vanhan palikan takasi? Vai pitäiskö uusia anturi samassa?
                      No tota...... pitääkö edes kysyä? :think
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • ARDler
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 146
                        • Pori

                        Originally posted by peto2 View Post
                        No tota...... pitääkö edes kysyä? :think
                        no perkele ku ei oo haitannu vuoteen menoa
                        E38 730i -95

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14578
                          • Oulu

                          Hyvä kysymys tosiaan, jos oil level sensoria valittaa, niin ei se korjaannu tiivistettä vaihtamalla.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8282
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by ARDler View Post
                            no perkele ku ei oo haitannu vuoteen menoa
                            No en mä muuta tiedä kuin että mulla on ollut tapana vaihtaa rikkinäiset osat ehjiin. :think
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • ARDler
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 146
                              • Pori

                              Originally posted by zener View Post
                              Hyvä kysymys tosiaan, jos oil level sensoria valittaa, niin ei se korjaannu tiivistettä vaihtamalla.
                              tiivisteellä korjaisin vain öljyvuodon
                              E38 730i -95

                              Comment

                              • ARDler
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2012
                                • 146
                                • Pori

                                Originally posted by peto2 View Post
                                No en mä muuta tiedä kuin että mulla on ollut tapana vaihtaa rikkinäiset osat ehjiin. :think

                                niin mullakin, mutta osa joka ei vaikuta mun ajoon... ja huomenna leipoo ku ei oo öljyä
                                E38 730i -95

                                Comment

                                Working...
                                X