Originally posted by asdf1
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostIhan mielenkiinnosta: Siis mikä?Onko tasauspyörästöstä lähtenyt hampaita vai mitä tuolla planeettapyörällä tarkoitat.
Omien kokemusten mukaan noista hajoaa yleensä iso vetopyörä (lautaspyörä) hammaskadon mudossa.
ei vain voi aina muistaa oikeita sanojaNissan Stagea NM35 -01
2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
harrastepohjalta E21 316
Comment
-
-
Originally posted by Haukkis View PostKuuluuko e39 ilmastoinnin sammutella kompuraa itsekseen näin kylmillä ilmoilla?
Tarttis katsoa Inpalla kumpi vika, eka näkyy höyrystimen lämpötilasta (menee pakkasen puolelle ja kompura sammuu siksi) ja toinen paineanturin arvosta (tosin silloin puhallinkin huutaa jos on ehjä).
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi kuulu (vielä näillä lämpötiloilla). Vääränmallinen kompura tai liikaa ainetta. Miten teit öljyn tarkistuksen/lisäyksen kanssa?
Tarttis katsoa Inpalla kumpi vika, eka näkyy höyrystimen lämpötilasta (menee pakkasen puolelle ja kompura sammuu siksi) ja toinen paineanturin arvosta (tosin silloin puhallinkin huutaa jos on ehjä).
edit: 1200-1250g olivat täyttäneet lappujen mukaan
tätä edellisessä huollossa täyttömääräksi merkattu 1200gLast edited by Haukkis; 08-10-2013, 16:46.
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by Haukkis View PostÖö siis minkä öljyjen? Jotain öljyä sanoivat huollossa laittaneensa johonkin, tarkottaako se siis kylmäaineiden sekaan vai onko siellä kompurassakin joku öljy?
Kun kompuraa vaihtaa, pitäisi mitata (kaataa öljyt ulos kompurasta) paljon sitä on vanhassa ja kaataa uuteen saman verran. Ainakin teoriassa, käytännössä kaikkea öljyä ei tuntunut saavan ulos ja uuden sisällä jo ollut määräkin jäi hiukan mysteeriksi.
Jos vika on tuo höyrystimen jäätyminen, niin sitä voi yrittää säätää kompuran pohjassa olevan sinetöidyn ruuvin avulla. Siis mikäli saa sen ruuvin lakkasinetin pois (eikä siinä samalla hajota sitä venttiiliä/päästä aineita pihalle).
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKompuran sisällä on öljyä, sitä samaa mitä kylmäaineen mukana kiertää. Ei kuitenkaan ole mitään erillistä öljytilaa vaan osa öljystä jää kompuraan (ja kuivaimeen).
Kun kompuraa vaihtaa, pitäisi mitata (kaataa öljyt ulos kompurasta) paljon sitä on vanhassa ja kaataa uuteen saman verran. Ainakin teoriassa, käytännössä kaikkea öljyä ei tuntunut saavan ulos ja uuden sisällä jo ollut määräkin jäi hiukan mysteeriksi.
Jos vika on tuo höyrystimen jäätyminen, niin sitä voi yrittää säätää kompuran pohjassa olevan sinetöidyn ruuvin avulla. Siis mikäli saa sen ruuvin lakkasinetin pois (eikä siinä samalla hajota sitä venttiiliä/päästä aineita pihalle).
Äsken menin vielä uudelleen kokeilemaan että mitä tuo vehe oikeen touhuaa.
Käynnistys, ilmastointi päälle
--> kompura sammui n. 10min käytön jälkeen (ennen sammumista rupesi pitämään eräänlaista resoavaa ääntä kovenemaan päin, kunnes sammui)
--> Oli noin 2min sammuksissa, kunnes taas käynnistyi, ei ylimääräisiä ääniä
--> Säädin kylmästöinnin +16°C ja naamatuuletukset täysille, kylmää tulee, kompurakaan ei pitänyt ylimääräisiä ääniä enää
--> n. 10min käyttö ja kompura ei sammunut eikä ruvennut pitämään ääniä
Missään vaiheessa sähkölehta ei ruvennut pyörimään
(Tosiaan aiemmin kun huollosta tulin niin pelti auki, ja toi käynnistyy-sammuu-käynnistyy oli tiheää, joku 15s sykli, muutaman kerran se sen teki ja sitte sammutin)
Ei tosta nyt oikeen ota tolkkua mitä se haluaa tehdä
Mikä se venttiili on kompuran pohjassa?
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
-
Originally posted by Haukkis View PostEi tosta nyt oikeen ota tolkkua mitä se haluaa tehdä
Mikä se venttiili on kompuran pohjassa?
Kompuran pohjassa, siis se "pohja" kun kompura on kiinni on autossa, näkyy sellainen messinkinen proppu/venttiili. Se säätää kompuran tehoa imupaineen mukaan. Jos kompura on jostain muusta autosta, voi säätö olla hiukan erilainen ja siksi se toimii liian tehokkaasti. Se varsinainen säädettävä osa on sen messinkisen osan keskellä oleva lattapäiselle ruuvimeisselille sopiva ruuvi ja se on valettu epoksiin. Joten epoksi pitäisi saada pois jotta ruuvi taas pyörii. Vain sitä keskikohtaa pitäisi pyörittää, ei koko venttiiliä. Kaikissa malleissa tosin ei ole säätöä..
Eli tuontyylinen osa josta ulospäin näkyy vain tuo O-renkaan vasemmalla puolella oleva osuus:
Comment
-
-
Originally posted by ARDler View Postitellä on 530d herjannu nyt ylitte vuoden tuota oil level sensoria, se vuotaa tiivisteestään hiukan öljyä. Ni ajattelin että vaihtaisin pelkän tiivisteen siihen ja pistäsin vanhan palikan takasi? Vai pitäiskö uusia anturi samassa?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by ARDler View Postno perkele ku ei oo haitannu vuoteen menoa
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment