Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lefis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 29
    • Espoo

    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Yli kymmenen vuotiaisiin autoihin on järkeväpää vaihtaa koko jäähdyttäjä korkkeineen.Ei se muovi ole ikuista.
    Koko jäähdytinhän tässä just onkin menossa vaihtoon. Ihmettelin vaan kun jossain sanottiin et ois hyvä olla 1,4bar korkki vanhassa autossa.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10084
      • KVLA

      Originally posted by Lefis View Post
      Koko jäähdytinhän tässä just onkin menossa vaihtoon. Ihmettelin vaan kun jossain sanottiin et ois hyvä olla 1,4bar korkki vanhassa autossa.
      Ymmärsin kyllä,että se vaihtuu.Jotkut vaan yrittää jatkaa vanhan jäähdyttäjän ikää vaihtamalla tuon piemmän paineen korkin.

      Comment

      • KimmoKoo
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2012
        • 206
        • Oulu / Suomussalmi

        Originally posted by Madduli View Post
        menossa huomenna kattomaan 520i automaatti e39. Mitähän tossa kannattas kattoa? Kilometrejä 215tkm,kauan toi automaatti loota kestää? Sigun 316 ois menossa vaihdossa.
        Alustan kävisin läpi ihan ensimmäisenä, esimerkiksi narinahelojen vaihto saattaa olla edessä jolloin välystä löytyy kun heiluttelet rengasta ylös-alas. Tämän jälkeen tsekkaisin ovien alareunat, bensatankin luukun sisäpuolelle ja kontin luukkua. Jos farkku kyseessä niin myös luukun apurunko on yleensä ruosteinen.. Koe ajolle ja tunnosteleisin onko vedot tallella ja veteleekö tai täristääkö pahemmin, tuskinpa jos alusta on kuosissa. Samalla tunnosteleisin automaatin toimintaa, vaihtaako normaalisti jne. :think Konehuoneeseen voisi sen verran kurkata, että ei öljy tihku venakopan tiivisteen välistä tai muualta. Kannattaa varmaankin kysellä vesipumpun ja termareitten vaihdosta, että milloin on tehty.
        Last edited by KimmoKoo; 04-11-2013, 21:36.
        E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
        E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
        Ex:
        E39 523iA -00 Touring
        E39 520i
        E38 728i
        E39 523i

        Comment

        • Tyramies
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 271
          • Helsinki

          Mikäs on 525tds auton termarin normaali toimimis lämpötila missä se siis avautuu, 95c? Niinkuin sanottua, pitkän seisomisen jälkeen rupiaa lämmöt nousemaan, ajossa normaalia, visko paskana?

          Ei sen viskon vaihtaminen vaikeeta pitäs olla?
          -Kevin, i wanna double...
          -Harry! ...
          -I need a double, right now!
          "thank you son."

          Comment

          • dkk
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 147
            • Kokkola

            Löytyiskö keski-pohjanmaan suunnalta työkalua lainaan narinahelojen vaihtoa varten?
            E39 520i Facelift

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              Keskuslukitus

              Mistä ohjaus keskuslukituksen kaukosäädölle, autossa ei alunperin kaukosäädintä ja esim keskikonsolin napista ei voi ottaa kun se ei toimi jos lukot sulkee avaimella..?

              Comment

              • Jusu78
                Newbiemmer
                • Nov 2012
                • 20
                • Hollola

                E39

                Nyt alla E60 520D sedan ja ajattelin vaihtaa reilusti halvempaan ja farkkuun, kun olis talon rakentaminen edessä. Netissä on tullut surffailtua ja tuollainen osui nyt silmiin... mitäs ajatuksia herättää "E39 tuntijoilla"?? Onko jotain erityistä mikä pitäisi tarkastaa tai mihin pitäisi kiinnittää huomiota? Tyyppivikoja ainakin korjattu: imuläpät poistettu, narinahelat vaihdettu, valojen korkeussäätö korjattu ja siirtopumppu vaihdettu...

                KLIKS tai KLIK
                Last edited by Jusu78; 05-11-2013, 16:53.
                BMW 430 + E36 325i leikkikalu

                Comment

                • miccou
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 488
                  • Iisalmi

                  Originally posted by KimmoKoo View Post
                  Alustan kävisin läpi ihan ensimmäisenä, esimerkiksi narinahelojen vaihto saattaa olla edessä jolloin välystä löytyy kun heiluttelet rengasta ylös-alas. Tämän jälkeen tsekkaisin ovien alareunat, bensatankin luukun sisäpuolelle ja kontin luukkua. Jos farkku kyseessä niin myös luukun apurunko on yleensä ruosteinen.. Koe ajolle ja tunnosteleisin onko vedot tallella ja veteleekö tai täristääkö pahemmin, tuskinpa jos alusta on kuosissa. Samalla tunnosteleisin automaatin toimintaa, vaihtaako normaalisti jne. :think Konehuoneeseen voisi sen verran kurkata, että ei öljy tihku venakopan tiivisteen välistä tai muualta. Kannattaa varmaankin kysellä vesipumpun ja termareitten vaihdosta, että milloin on tehty.
                  Originally posted by Jusu78 View Post
                  Nyt alla E60 520D sedan ja ajattelin vaihtaa reilusti halvempaan ja farkkuun, kun olis talon rakentaminen edessä. Netissä on tullut surffailtua ja tuollainen osui nyt silmiin... mitäs ajatuksia herättää "E39 tuntijoilla"?? Onko jotain erityistä mikä pitäisi tarkastaa tai mihin pitäisi kiinnittää huomiota? Tyyppivikoja ainakin korjattu: imuläpät poistettu, narinahelat vaihdettu, valojen korkeussäätö korjattu ja siirtopumppu vaihdettu...

                  KLIKS tai KLIK
                  Varmaan nuo jutut mitä tuossa edellä on mainittu pl. bensakoneeseen liityvät ongelmat (venakopan tiiviste).

                  Eli E39:ssä on ongelmakohtana juurikin noi ovien/luukkujen saumat ja tuo polttoainetankin täyttöaukko jotka tuppaa ruostumaan.

                  Renkaista varmaan kannattaa katsoa onko takarenkaan sisäsyrjä kulunut enemmän mikä kielii alustan väljistä osista (narinahela, tukivarret).

                  Osta minulta pois tuo E39, korjattu aika paljon noita kuluvia osia Ja ovet ei ole ruosteessa, ainoastaan nuo takaluukun sivut ovat vähän ottaneet väriä...
                  Last edited by miccou; 06-11-2013, 11:00.
                  VW Passat 1.8t -04


                  X1 20Da X-Drive -13
                  E39 530Da Touring -01
                  E39 525iA Touring -01
                  E46 325iA Sedan -01
                  E46 320D Touring -00
                  Audi A3 1.9TDI -01
                  VW Multivan 2.5 TDI -05

                  Comment

                  • Tyramies
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 271
                    • Helsinki

                    kertoisiko joku ystävällisesti kuinka tehdään evry mod 525tds autoon YKSITYISKOHTAISESTI, näin uusavuttomalle, kiitos.
                    -Kevin, i wanna double...
                    -Harry! ...
                    -I need a double, right now!
                    "thank you son."

                    Comment

                    • kaol
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 5007
                      • Ilmajoki

                      Originally posted by Tyramies View Post
                      Mikäs on 525tds auton termarin normaali toimimis lämpötila missä se siis avautuu, 95c? Niinkuin sanottua, pitkän seisomisen jälkeen rupiaa lämmöt nousemaan, ajossa normaalia, visko paskana?
                      Termostaatti aukeaa 80c. Jossain on tullut vastaan myös 82c termareita.
                      Jos termostaatti ja vesipumppu on kunnossa, niin näillä keleillä ei viskoa tarvita.
                      Kokeilemalla se selviää...

                      Comment

                      • Tyramies
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 271
                        • Helsinki

                        Originally posted by kaol View Post
                        Termostaatti aukeaa 80c. Jossain on tullut vastaan myös 82c termareita.
                        Jos termostaatti ja vesipumppu on kunnossa, niin näillä keleillä ei viskoa tarvita.
                        525tds autossa rupiaa pitkän (joku 30min) jälkeen lämmöt nousemaan about 115 asteeseen... voiskohan olla vesipumppu vai ilmaa järjestelmässä...

                        edelleen mietin että missä se 10napanen liitin on mihin tuo evry modi kytketään.
                        -Kevin, i wanna double...
                        -Harry! ...
                        -I need a double, right now!
                        "thank you son."

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Jusu78 View Post
                          Nyt alla E60 520D sedan ja ajattelin vaihtaa reilusti halvempaan ja farkkuun, kun olis talon rakentaminen edessä. Netissä on tullut surffailtua ja tuollainen osui nyt silmiin... mitäs ajatuksia herättää "E39 tuntijoilla"?? Onko jotain erityistä mikä pitäisi tarkastaa tai mihin pitäisi kiinnittää huomiota? Tyyppivikoja ainakin korjattu: imuläpät poistettu, narinahelat vaihdettu, valojen korkeussäätö korjattu ja siirtopumppu vaihdettu...

                          KLIKS tai KLIK
                          Jos halpaa ja huoletonta haluat, niin osta vw 3bg passatin farmari.. Itselläni oli sellainen työmatkapelinä, ja meni pienellä kulutuksella(4.9 talvirenkailla). Mikään nautintohan se ei autona ole, mutta tavaraa mahtuu sinne maan pirusti ja tekniikaltaan yksi vw parhaita(ja tällä tarkoitan AFN moottoria).

                          Itse ajoin autolla 10tkm muutamassa kuukaudessa, ja nyt porukat ovat käyttäneet autoa lähinnä asuntovaunun/peräkärryn vetoon ja myöskin työmatka ym. pelinä toiset 10tkm.
                          Hyvin on palvellut ja ilman huolia&murheita. Autokin maksoi hurjat 2000€ ja sillä oli ostohetkellä ajettu noin 400tkm. Tällä hetkellä mittarissa taitaa olla lähemmäksi 430tkm.

                          Muutta offtopici sikseen.
                          Osta manuaalivaihteinen E39 yksilö, mikäli haluat sen puolesta ongelmatonta ajoa. Muutenhan näihin taitaa tuolla 200-300tkm välillä porsia melkein kaikki itse moottorin ympäriltä.
                          Omasta autosta on 200-285tkm välillä nyt vaihdettu(minun sekä edellisen omistajan toimesta):

                          -Laturi
                          -ohjaustehostimen pumppu
                          -suuttimet
                          -pa.määränsäädin
                          -ilmamassamittari
                          -alipaineletkuja
                          -siirtopumppu
                          -turbo
                          -termostaatteja
                          -automaattilaatikon turbiini

                          Nyt pitäisi vaihtaa pyöränlaakerit ja moottorin tukikumit. Näköjään tuntuu että tuo 200-300tkm väli on kaikkein kallein BMW:n omistajalle.
                          Last edited by BreeZi; 06-11-2013, 21:06.
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • Tyramies
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2011
                            • 271
                            • Helsinki

                            noniin evry mod kiinni autossa, violetissa pinnissä 39 ja mustassa 14, välissä 250ohmin vastus, potikka ja kytkin, eipä oikeen tunnu toimivan vaikka potikkaa käänteli ja väänteli, huonosti kolvattu jossain kohtaa tjsp?

                            auto e39 525tds 1998
                            -Kevin, i wanna double...
                            -Harry! ...
                            -I need a double, right now!
                            "thank you son."

                            Comment

                            • eety
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2011
                              • 156
                              • Kurikka ja Vaasa

                              Missä vika kun ei toimi kunnolla takavilkut kun on valot päällä näyttää ettei vilkkuisi ollenkaan mutta kun katsoo oikein tarkkaa läheltä niin voi nähdä pienen vilkutuksen. Ja sitten vilkut toimivat oikein kunhan vain on valot pois päältä. Auto 530d farkku koukulla.
                              Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
                              BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
                              kysy osia:
                              BMW E34, E36, E39 & E30,

                              Comment

                              • jaakala
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2012
                                • 40
                                • Lahti

                                Originally posted by eety View Post
                                Missä vika kun ei toimi kunnolla takavilkut kun on valot päällä näyttää ettei vilkkuisi ollenkaan mutta kun katsoo oikein tarkkaa läheltä niin voi nähdä pienen vilkutuksen. Ja sitten vilkut toimivat oikein kunhan vain on valot pois päältä. Auto 530d farkku koukulla.
                                Maadoitusvika valoilla?

                                Omaan kysymykseen: onko takaovien "astinlaudoilta" suora yhteys takajalkatilaan? Autoa pestessä siihen kohtaan kertyy vettä niin että lorisee kun avaa oven, ja jalkatiloissa välillä vettä niissä pienien verhoilun reikien kohdilla lattialla. Ja onko niitten reikien kohdalla jtkut reiät korissa? Alapuolelta (pohjasta) kun tunnustelee niin ihan ku ois sellaiset metalliset pyöreät peitelevyt.
                                e39 530Dat -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎