Originally posted by Heguli 31
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Lefis View PostKoko jäähdytinhän tässä just onkin menossa vaihtoon. Ihmettelin vaan kun jossain sanottiin et ois hyvä olla 1,4bar korkki vanhassa autossa.
Comment
-
-
Originally posted by Madduli View Postmenossa huomenna kattomaan 520i automaatti e39. Mitähän tossa kannattas kattoa? Kilometrejä 215tkm,kauan toi automaatti loota kestää? Sigun 316 ois menossa vaihdossa.Last edited by KimmoKoo; 04-11-2013, 21:36.E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
Ex:
E39 523iA -00 Touring
E39 520i
E38 728i
E39 523i
Comment
-
-
Mikäs on 525tds auton termarin normaali toimimis lämpötila missä se siis avautuu, 95c? Niinkuin sanottua, pitkän seisomisen jälkeen rupiaa lämmöt nousemaan, ajossa normaalia, visko paskana?
Ei sen viskon vaihtaminen vaikeeta pitäs olla?-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
E39
Nyt alla E60 520D sedan ja ajattelin vaihtaa reilusti halvempaan ja farkkuun, kun olis talon rakentaminen edessä. Netissä on tullut surffailtua ja tuollainen osui nyt silmiin... mitäs ajatuksia herättää "E39 tuntijoilla"?? Onko jotain erityistä mikä pitäisi tarkastaa tai mihin pitäisi kiinnittää huomiota? Tyyppivikoja ainakin korjattu: imuläpät poistettu, narinahelat vaihdettu, valojen korkeussäätö korjattu ja siirtopumppu vaihdettu...
KLIKS tai KLIKLast edited by Jusu78; 05-11-2013, 16:53.BMW 430 + E36 325i leikkikalu
Comment
-
-
Originally posted by KimmoKoo View PostAlustan kävisin läpi ihan ensimmäisenä, esimerkiksi narinahelojen vaihto saattaa olla edessä jolloin välystä löytyy kun heiluttelet rengasta ylös-alas. Tämän jälkeen tsekkaisin ovien alareunat, bensatankin luukun sisäpuolelle ja kontin luukkua. Jos farkku kyseessä niin myös luukun apurunko on yleensä ruosteinen.. Koe ajolle ja tunnosteleisin onko vedot tallella ja veteleekö tai täristääkö pahemmin, tuskinpa jos alusta on kuosissa. Samalla tunnosteleisin automaatin toimintaa, vaihtaako normaalisti jne. :think Konehuoneeseen voisi sen verran kurkata, että ei öljy tihku venakopan tiivisteen välistä tai muualta. Kannattaa varmaankin kysellä vesipumpun ja termareitten vaihdosta, että milloin on tehty.Originally posted by Jusu78 View PostNyt alla E60 520D sedan ja ajattelin vaihtaa reilusti halvempaan ja farkkuun, kun olis talon rakentaminen edessä. Netissä on tullut surffailtua ja tuollainen osui nyt silmiin... mitäs ajatuksia herättää "E39 tuntijoilla"?? Onko jotain erityistä mikä pitäisi tarkastaa tai mihin pitäisi kiinnittää huomiota? Tyyppivikoja ainakin korjattu: imuläpät poistettu, narinahelat vaihdettu, valojen korkeussäätö korjattu ja siirtopumppu vaihdettu...
KLIKS tai KLIK
Eli E39:ssä on ongelmakohtana juurikin noi ovien/luukkujen saumat ja tuo polttoainetankin täyttöaukko jotka tuppaa ruostumaan.
Renkaista varmaan kannattaa katsoa onko takarenkaan sisäsyrjä kulunut enemmän mikä kielii alustan väljistä osista (narinahela, tukivarret).
Osta minulta pois tuo E39, korjattu aika paljon noita kuluvia osiaJa ovet ei ole ruosteessa, ainoastaan nuo takaluukun sivut ovat vähän ottaneet väriä...
Last edited by miccou; 06-11-2013, 11:00.VW Passat 1.8t -04
X1 20Da X-Drive -13
E39 530Da Touring -01
E39 525iA Touring -01
E46 325iA Sedan -01
E46 320D Touring -00
Audi A3 1.9TDI -01
VW Multivan 2.5 TDI -05
Comment
-
-
Originally posted by Tyramies View PostMikäs on 525tds auton termarin normaali toimimis lämpötila missä se siis avautuu, 95c? Niinkuin sanottua, pitkän seisomisen jälkeen rupiaa lämmöt nousemaan, ajossa normaalia, visko paskana?
Jos termostaatti ja vesipumppu on kunnossa, niin näillä keleillä ei viskoa tarvita.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostTermostaatti aukeaa 80c. Jossain on tullut vastaan myös 82c termareita.
Jos termostaatti ja vesipumppu on kunnossa, niin näillä keleillä ei viskoa tarvita.
edelleen mietin että missä se 10napanen liitin on mihin tuo evry modi kytketään.-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Originally posted by Jusu78 View PostNyt alla E60 520D sedan ja ajattelin vaihtaa reilusti halvempaan ja farkkuun, kun olis talon rakentaminen edessä. Netissä on tullut surffailtua ja tuollainen osui nyt silmiin... mitäs ajatuksia herättää "E39 tuntijoilla"?? Onko jotain erityistä mikä pitäisi tarkastaa tai mihin pitäisi kiinnittää huomiota? Tyyppivikoja ainakin korjattu: imuläpät poistettu, narinahelat vaihdettu, valojen korkeussäätö korjattu ja siirtopumppu vaihdettu...
KLIKS tai KLIK
Itse ajoin autolla 10tkm muutamassa kuukaudessa, ja nyt porukat ovat käyttäneet autoa lähinnä asuntovaunun/peräkärryn vetoon ja myöskin työmatka ym. pelinä toiset 10tkm.
Hyvin on palvellut ja ilman huolia&murheita. Autokin maksoi hurjat 2000€ ja sillä oli ostohetkellä ajettu noin 400tkm. Tällä hetkellä mittarissa taitaa olla lähemmäksi 430tkm.
Muutta offtopici sikseen.
Osta manuaalivaihteinen E39 yksilö, mikäli haluat sen puolesta ongelmatonta ajoa. Muutenhan näihin taitaa tuolla 200-300tkm välillä porsia melkein kaikki itse moottorin ympäriltä.
Omasta autosta on 200-285tkm välillä nyt vaihdettu(minun sekä edellisen omistajan toimesta):
-Laturi
-ohjaustehostimen pumppu
-suuttimet
-pa.määränsäädin
-ilmamassamittari
-alipaineletkuja
-siirtopumppu
-turbo
-termostaatteja
-automaattilaatikon turbiini
Nyt pitäisi vaihtaa pyöränlaakerit ja moottorin tukikumit. Näköjään tuntuu että tuo 200-300tkm väli on kaikkein kallein BMW:n omistajalle.Last edited by BreeZi; 06-11-2013, 21:06.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
noniin evry mod kiinni autossa, violetissa pinnissä 39 ja mustassa 14, välissä 250ohmin vastus, potikka ja kytkin, eipä oikeen tunnu toimivan vaikka potikkaa käänteli ja väänteli, huonosti kolvattu jossain kohtaa tjsp?
auto e39 525tds 1998-Kevin, i wanna double...
-Harry! ...
-I need a double, right now!
"thank you son."
Comment
-
-
Missä vika kun ei toimi kunnolla takavilkut kun on valot päällä näyttää ettei vilkkuisi ollenkaan mutta kun katsoo oikein tarkkaa läheltä niin voi nähdä pienen vilkutuksen. Ja sitten vilkut toimivat oikein kunhan vain on valot pois päältä. Auto 530d farkku koukulla.Projektit: BMW E36 328i Cabriolet
BMW E34 535i & Toyota Hiluiksi!
kysy osia:
BMW E34, E36, E39 & E30,
Comment
-
-
Originally posted by eety View PostMissä vika kun ei toimi kunnolla takavilkut kun on valot päällä näyttää ettei vilkkuisi ollenkaan mutta kun katsoo oikein tarkkaa läheltä niin voi nähdä pienen vilkutuksen. Ja sitten vilkut toimivat oikein kunhan vain on valot pois päältä. Auto 530d farkku koukulla.
Omaan kysymykseen: onko takaovien "astinlaudoilta" suora yhteys takajalkatilaan? Autoa pestessä siihen kohtaan kertyy vettä niin että lorisee kun avaa oven, ja jalkatiloissa välillä vettä niissä pienien verhoilun reikien kohdilla lattialla. Ja onko niitten reikien kohdalla jtkut reiät korissa? Alapuolelta (pohjasta) kun tunnustelee niin ihan ku ois sellaiset metalliset pyöreät peitelevyt.e39 530Dat -01
Comment
-
Comment