ApuvA
Eli sain inpan toimii ja vikakoodei ei enginestä löytynyt. Analogeja ku luki niin lambdat heitteli melkolailla? Eli ne vaihtoon kun ei päästöt menneet läpi??
Nollasin adaptiot samalla nii ne näyttää nyt nollaa. Sigu auto siis.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Pari kyssäriä.
1. Jarrupalojen kulumisvalo palaa vaikka palat on hyvät ja anturin johdot näytti ehjältä silmällä tarkastettuna. Nesteet ok. Voiko noita anturi johtoja tarkastaa jotenkin vaikka yleismittarilla? Muita vaihtoehtoja syistä?
2. Vanha "tutina syö miestä" ketju on suljettu niin kysytään tässä mistä vois johtua pieni tutina ratissa kevyesti jarruttaessa. Yleensä ilmenee kun kääntyy ja jarruttaa ja joskus suoralla. Kovemmassa jarrutuksessa tuntuis olevan ok.
Leave a comment:
-
-
jees kiitoksia vastauksista, täytyy koittaa jostain löytää lainaan obd johtoon se adapteri, että pääsee koodit lukemaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemmi523 View PostNyt kun on muutama sata kilsaa tullut tuolla laitoksella ajeltua, niin on muutama juttu jäänyt mietityttämään: kuuluuko näiden käydä tyhjäkäyntiä niinkin matalalla, kuin ~500-700rpm? kuuluuko tuon kulutusmittarin(se mikä on rundarin alla) seilata, kun antaa liukua vapaalla esim. liikennevaloihin tullessa? Se siis ensin tippuu nollaan, kun heittää vapaalle ja sitten hetkenpäästä taas kipuaa ylöspäin jonnekkin ~15L/100km asti ja pysähtyessä tippuu taas nollille. Sitten välillä tasakaasulla tasasta vauhtia ajaessa nykäsee(n. 1sec pätkäsy, tuntuu samalta kuin päästäs kaasun ja laittas takasin) ja välillä myös tasasella kaasulla kiihdyttäessä "nypyttää" tai nykii, miten sen nyt sanoisi. Ei kuitenkaan ihan nykimällä nyi, vaan sellasta pientä rykimistä havaittavissa. Tuntuu, että noita nykimis juttuja tekee vasta, kun autolla on ajettu pitempään(vaikka kone on ollut jo pitkään ennen sitä lämmin). Lueskelin tuolta edellis sivulta löytyvästä linkistä nuo imuvuoto ym jutut, pitää ne tässä lähipäivinä tutkia.
Ja auto on siis 523i -96 eli M52B25 myllyllä.
Edit: jostain syystä tuli tuplana, pahoittelut..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemmi523 View Post..tyhjäkäyntiä ~500-700rpm? kuuluuko tuon kulutusmittarin(se mikä on rundarin alla) seilata, kun antaa liukua vapaalla esim. liikennevaloihin tullessa? Se siis ensin tippuu nollaan, kun heittää vapaalle ja sitten hetkenpäästä taas kipuaa ylöspäin jonnekkin ~15L/100km asti ja pysähtyessä tippuu taas nollille. Sitten välillä tasakaasulla tasasta vauhtia ajaessa nykäsee(n. 1sec pätkäsy, tuntuu samalta kuin päästäs kaasun ja laittas takasin) ja välillä myös tasasella kaasulla kiihdyttäessä "nypyttää" tai nykii...
Ja auto on siis 523i -96 eli M52B25.
(Käytä tätä ominaisuutta kun saavut punaisiin valoihin, siten p.aineen kulutus tasan nolla ja säästät polttoainetta. Älä lasketa vapaalla, silloin kone kuluttaa tyhjäkäynnin verran, vaikkakin olisit vielä liikkeessä)
Kulutusmittarin heiluminen saattaa (ehkä) viitata imuilmavuotoon osassa:
http://www.realoem.com/bmw/diagrams/u/x/114.png - nro.3 tai nro.7 -riippuen mikä palikka siellä entuudestaan on. Voi myös johtua "hapettuneista" liitoskohdista/ -juotoksista, jossain siellä mittariston ja jossain...jonkun välissä.. (lotolla voi löytyä oikea kohta..?!)
Nykimiset tasakaasulla lämpimällä koneella johtunee (ensisijaisesti..?) kampiakselin asentotunnistimesta tai (tois-sijaisesti..?) nokka-akselin asentotunnistimesta (molemmat noin 50e-80e kpl, riippuen mistä ostaa)
Lue(tuta) vikakoodit jossain, jotta tulee tarkempaa varmuutta mitä on vialla, mutta näistä ajatuksista on hyvä lähteä liikkeelle.
Edit: korjailtu omia kirjoitusvirheitä.Last edited by opTA; 05-03-2014, 00:30.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemmi523 View PostNyt kun on muutama sata kilsaa tullut tuolla laitoksella ajeltua, niin on muutama juttu jäänyt mietityttämään: kuuluuko näiden käydä tyhjäkäyntiä niinkin matalalla, kuin ~500-700rpm? kuuluuko tuon kulutusmittarin(se mikä on rundarin alla) seilata, kun antaa liukua vapaalla esim. liikennevaloihin tullessa? Se siis ensin tippuu nollaan, kun heittää vapaalle ja sitten hetkenpäästä taas kipuaa ylöspäin jonnekkin ~15L/100km asti ja pysähtyessä tippuu taas nollille. Sitten välillä tasakaasulla tasasta vauhtia ajaessa nykäsee(n. 1sec pätkäsy, tuntuu samalta kuin päästäs kaasun ja laittas takasin) ja välillä myös tasasella kaasulla kiihdyttäessä "nypyttää" tai nykii, miten sen nyt sanoisi. Ei kuitenkaan ihan nykimällä nyi, vaan sellasta pientä rykimistä havaittavissa. Tuntuu, että noita nykimis juttuja tekee vasta, kun autolla on ajettu pitempään(vaikka kone on ollut jo pitkään ennen sitä lämmin). Lueskelin tuolta edellis sivulta löytyvästä linkistä nuo imuvuoto ym jutut, pitää ne tässä lähipäivinä tutkia.
Tyhjäkäynti kuulostaa ihan oikealta...itsellä on jossain 700rpm tietämillä, allekin...jos tasaseen käy niin eikä seilaa niin ei mitään hätää.
Seiskan V8:ssa on vieläkin alhaisempi juuri tuossa 500rpm tietämillä.
Tuosta nykimisestä en osaa sanoa...vikakoodit tietänevät jos jotain on vialla.
Leave a comment:
-
-
Nyt kun on muutama sata kilsaa tullut tuolla laitoksella ajeltua, niin on muutama juttu jäänyt mietityttämään: kuuluuko näiden käydä tyhjäkäyntiä niinkin matalalla, kuin ~500-700rpm? kuuluuko tuon kulutusmittarin(se mikä on rundarin alla) seilata, kun antaa liukua vapaalla esim. liikennevaloihin tullessa? Se siis ensin tippuu nollaan, kun heittää vapaalle ja sitten hetkenpäästä taas kipuaa ylöspäin jonnekkin ~15L/100km asti ja pysähtyessä tippuu taas nollille. Sitten välillä tasakaasulla tasasta vauhtia ajaessa nykäsee(n. 1sec pätkäsy, tuntuu samalta kuin päästäs kaasun ja laittas takasin) ja välillä myös tasasella kaasulla kiihdyttäessä "nypyttää" tai nykii, miten sen nyt sanoisi. Ei kuitenkaan ihan nykimällä nyi, vaan sellasta pientä rykimistä havaittavissa. Tuntuu, että noita nykimis juttuja tekee vasta, kun autolla on ajettu pitempään(vaikka kone on ollut jo pitkään ennen sitä lämmin). Lueskelin tuolta edellis sivulta löytyvästä linkistä nuo imuvuoto ym jutut, pitää ne tässä lähipäivinä tutkia.
Ja auto on siis 523i -96 eli M52B25 myllyllä.
Edit: jostain syystä tuli tuplana, pahoittelut..
Leave a comment:
-
-
Nyt kun on muutama sata kilsaa tullut tuolla laitoksella ajeltua, niin on muutama juttu jäänyt mietityttämään: kuuluuko näiden käydä tyhjäkäyntiä niinkin matalalla, kuin ~500-700rpm? kuuluuko tuon kulutusmittarin(se mikä on rundarin alla) seilata, kun antaa liukua vapaalla esim. liikennevaloihin tullessa? Se siis ensin tippuu nollaan, kun heittää vapaalle ja sitten hetkenpäästä taas kipuaa ylöspäin jonnekkin ~15L/100km asti ja pysähtyessä tippuu taas nollille. Sitten välillä tasakaasulla tasasta vauhtia ajaessa nykäsee(n. 1sec pätkäsy, tuntuu samalta kuin päästäs kaasun ja laittas takasin) ja välillä myös tasasella kaasulla kiihdyttäessä "nypyttää" tai nykii, miten sen nyt sanoisi. Ei kuitenkaan ihan nykimällä nyi, vaan sellasta pientä rykimistä havaittavissa. Tuntuu, että noita nykimis juttuja tekee vasta, kun autolla on ajettu pitempään(vaikka kone on ollut jo pitkään ennen sitä lämmin). Lueskelin tuolta edellis sivulta löytyvästä linkistä nuo imuvuoto ym jutut, pitää ne tässä lähipäivinä tutkia.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostNiinno joo, mulla ei o ku 1/2" wobbbble jatko...
oon koittanu mm 3/8" ettiä, mut en o motonetissä kyl nähny, puusilmänen kait oon. Nyt sais olla vissiin 1/4", vai molemmat näistä pienemmistä ko'ista?
Pitäis varmaa tuollainen paineilmavasara laittaa, vois olla monessa ihan hyvä, tosin myös vois olla joku tylpempipäinen "taltta".
Tyhmä kaiffari sikäli tuossa videossa, tai mun mielestä vähän tyhmästi tuon vetarin asensi takasin, ois putsannu boorit ja laittanu vähä jotain röpöö/antizeitsiä väliin, niin ois varmaan suht kivuttomasti menny ilman väkivaltaakin...
No ihan hyvin se ilman sitä paineilmavasaraakin onnistui.
Itse en vilkaissutkaan aikaisemmin kun tuon irroitus osan. Tosiaan puhdistaa ruosteet pois ja jotain anti-sieze pastaa väliin. En kyllä itsekkään ymmärrä miksi se noin piti asentaa. No jokainen tekee tyylillään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostMeinasin jo tyhmänä linkittää mitä tarkoitat, mutta onneksi googletin tuon wobble JATKEen.
Löytyy tosiaan tuollanen, aika lyhyt, mut siksi BMW, eiku...
Missäs kohtaa noita jatko(ja?) muuten tarvi?
Joo, no vasta tuli tuon dynamic fourin kone tehtyä tässä ja kaikkea muutakin, oikeastaan aina huollettua auto itse, ainoastaan pyöränkulmat yms mihin ei oo laitteita on pitäny jättää muille tehtäviksi.
Vasta vaihdoin raidetangonpäät tohon galluun, pääsin ekaa kertaa 2-pilarinosturille, wau, oli vähä liian hienoo tehdä remonttia siinä.
No, eihän tässä nyt sinänsä mitään pelätä, jännittää vaa kuinka pitkäksi remontti venyy.
(eikä toi dieselin seisottaminen niin halpaa ole, ja ois se kuitenkin parasta ja halvinta kyytiä näistä henkilöautoista mitä voi tarjota, paitsi liukkaalla ois ehkä toi Dyny paras, mutta siinä on vähän vielä jotain pikkujuttuja, ettei oo ihan parasta kyytiä nelivedolla.. (tärinää 2-2,5Krpm, tyhjäkäynnillä täysin vedoton = liikkelle lähtö noloa)) Sais kaikki siinä kondikseen, niin mikäs ois liukkaalla parempi auto lähtä kisaamaan kouvolan assan valoihin 2 vetosia...
edit:
Eihän toi takapää nyt näköjään vaikea oohttp://www.youtube.com/watch?v=2Qe98VEwbrA
Leave a comment:
-
-
Niinno joo, mulla ei o ku 1/2" wobbbble jatko...
oon koittanu mm 3/8" ettiä, mut en o motonetissä kyl nähny, puusilmänen kait oon. Nyt sais olla vissiin 1/4", vai molemmat näistä pienemmistä ko'ista?
Pitäis varmaa tuollainen paineilmavasara laittaa, vois olla monessa ihan hyvä, tosin myös vois olla joku tylpempipäinen "taltta".
Tyhmä kaiffari sikäli tuossa videossa, tai mun mielestä vähän tyhmästi tuon vetarin asensi takasin, ois putsannu boorit ja laittanu vähä jotain röpöö/antizeitsiä väliin, niin ois varmaan suht kivuttomasti menny ilman väkivaltaakin...Last edited by Bmw Dreamer; 04-03-2014, 19:43.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostMeinasin jo tyhmänä linkittää mitä tarkoitat, mutta onneksi googletin tuon wobble JATKEen.
Löytyy tosiaan tuollanen, aika lyhyt, mut siksi BMW, eiku...
Missäs kohtaa noita jatko(ja?) muuten tarvi?
Joo, no vasta tuli tuon dynamic fourin kone tehtyä tässä ja kaikkea muutakin, oikeastaan aina huollettua auto itse, ainoastaan pyöränkulmat yms mihin ei oo laitteita on pitäny jättää muille tehtäviksi.
Vasta vaihdoin raidetangonpäät tohon galluun, pääsin ekaa kertaa 2-pilarinosturille, wau, oli vähä liian hienoo tehdä remonttia siinä.
No, eihän tässä nyt sinänsä mitään pelätä, jännittää vaa kuinka pitkäksi remontti venyy.
(eikä toi dieselin seisottaminen niin halpaa ole, ja ois se kuitenkin parasta ja halvinta kyytiä näistä henkilöautoista mitä voi tarjota, paitsi liukkaalla ois ehkä toi Dyny paras, mutta siinä on vähän vielä jotain pikkujuttuja, ettei oo ihan parasta kyytiä nelivedolla.. (tärinää 2-2,5Krpm, tyhjäkäynnillä täysin vedoton = liikkelle lähtö noloa)) Sais kaikki siinä kondikseen, niin mikäs ois liukkaalla parempi auto lähtä kisaamaan kouvolan assan valoihin 2 vetosia...
edit:
Eihän toi takapää nyt näköjään vaikea oohttp://www.youtube.com/watch?v=2Qe98VEwbrA
Jatkoja tarviit pyöränlaakerin 4 pultin irroitukseen. Ei sovi pyörittelemään pois käyttäen 3/8" työkaluilla. Niillä tosin kannattaa pyöräyttää se eka kierros, että ei hajoa nuo 1/4" työkalut. Toki voi sen varmaan tehdä ilman noita wobble extensioneita, mutta niillä on helpompi. Mulla oli todella ahdasta kun tossa 540 on paksummat vetarit kun noissa kutosissa.
Ei se remontti mihinkään veny, jos työkalut kestää. Itsellä kun oli ainut auto pihassa tuo bemari niin piti ulosvetäjän hajottua ruveta kyytiä soittelmaan. Kannattaa muuten katsoa ennen remonttia missä kunnossa on ne takajarrukilvet, jos huonossa niin vaihda samalla ne. Ilman laakereiden irroitusta ei niitä vaihda leikkailematta.
No tuo paineilmavasaran käyttö ei välttämättä ole huono idea. Muutenhan tuollaisella lelu liukuvasaralla nyt ihan turha edes yrittää Suomessa.Last edited by HTK12; 04-03-2014, 16:34.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJoo ulosvetäjä kannattaa olla mallia järeä niin ei tule siitä ongelmaa. Itse olin irroitusöljyllä kyllästänyt ihan huolella, joten en uskaltanut mennä liekkiä näyttämään. Napamutteri ei ole mikään ongelma kunhan vaan hankit kunnon hylsyn, kestävän nivelvääntimen ja käytössä on riittävän pitkä putki. Putken riittävä pituus riippuu sitten asentajan painosta.. Tälläiselle riisitautiselle riitti hyvin n.1,5m putki. Rotevampi kaveri selviää lyhyemmälläkin. Ei kannata unohtaa niitä ohjeessa mainittuja wobble extension:tä eli sellaisia jatkoja, joihin saa hylsyn kulmassa kiinni. Nämä ei montaa euroa maksa vaikka motonetissä. Ihan turhaan pelkäät tuota hommaa. Itseäkin hieman jännitti kaikkien foorumi juttujen perusteella. Kävin jo parilta pajalta kysymässä hintaa hommalle, mutta ei ilmeisesti ollut innostusta tehdä, koska hinnat olivat aivan järjettömät. Ekan laakerin vaihdon jälkeen oli kyllä hieman sellainen fiilis, että mistä ne nyt oikein pelotteli.
Eli jos oot ennenkin autoja rassannut ja käsillä on tarvittavat työkalut niin melko simppeli homma.
Löytyy tosiaan tuollanen, aika lyhyt, mut siksi BMW, eiku...
Missäs kohtaa noita jatko(ja?) muuten tarvi?
Joo, no vasta tuli tuon dynamic fourin kone tehtyä tässä ja kaikkea muutakin, oikeastaan aina huollettua auto itse, ainoastaan pyöränkulmat yms mihin ei oo laitteita on pitäny jättää muille tehtäviksi.
Vasta vaihdoin raidetangonpäät tohon galluun, pääsin ekaa kertaa 2-pilarinosturille, wau, oli vähä liian hienoo tehdä remonttia siinä.
No, eihän tässä nyt sinänsä mitään pelätä, jännittää vaa kuinka pitkäksi remontti venyy.
(eikä toi dieselin seisottaminen niin halpaa ole, ja ois se kuitenkin parasta ja halvinta kyytiä näistä henkilöautoista mitä voi tarjota, paitsi liukkaalla ois ehkä toi Dyny paras, mutta siinä on vähän vielä jotain pikkujuttuja, ettei oo ihan parasta kyytiä nelivedolla.. (tärinää 2-2,5Krpm, tyhjäkäynnillä täysin vedoton = liikkelle lähtö noloa)) Sais kaikki siinä kondikseen, niin mikäs ois liukkaalla parempi auto lähtä kisaamaan kouvolan assan valoihin 2 vetosia...
edit:
Eihän toi takapää nyt näköjään vaikea oohttp://www.youtube.com/watch?v=2Qe98VEwbrA
Last edited by Bmw Dreamer; 04-03-2014, 13:25.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostNäinhän tuo tekee.Pitää vissii hakea kanssa joku järettömän kokonen ulosvetäjä varmuudeksi.
Lämpöä kannattaa aina antaa ulompaan osaan, huomattavasti tuntunu aina auttavan kun ulompi kappale vähä laajenee.Tosin ruostehan pitää sitä silti varmasti pirun tiukassa kiinni...
Pitäis alkaa voitelee jo tota napamutteria WooDoolla, josko se sitte jokupäivä irtoais.... Napamutteri ei ole mikään ongelma kunhan vaan hankit kunnon hylsyn, kestävän nivelvääntimen ja käytössä on riittävän pitkä putki. Putken riittävä pituus riippuu sitten asentajan painosta.. Tälläiselle riisitautiselle riitti hyvin n.1,5m putki. Rotevampi kaveri selviää lyhyemmälläkin. Ei kannata unohtaa niitä ohjeessa mainittuja wobble extension:tä eli sellaisia jatkoja, joihin saa hylsyn kulmassa kiinni. Nämä ei montaa euroa maksa vaikka motonetissä. Ihan turhaan pelkäät tuota hommaa. Itseäkin hieman jännitti kaikkien foorumi juttujen perusteella. Kävin jo parilta pajalta kysymässä hintaa hommalle, mutta ei ilmeisesti ollut innostusta tehdä, koska hinnat olivat aivan järjettömät. Ekan laakerin vaihdon jälkeen oli kyllä hieman sellainen fiilis, että mistä ne nyt oikein pelotteli.
Eli jos oot ennenkin autoja rassannut ja käsillä on tarvittavat työkalut niin melko simppeli homma.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jape4x4 View Postnopeella tutkimisella kun laturi vaihdettiin niin kaikki oli ok mutta aloitan tuosta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: