memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Tuo onkin luettu pari kertaan, mut tuo 1/4" E14 hylsyn tarve oikeastaan yllätti, en ollukkaan muistanu/lukenu tuota noin tarkasti.
    Ja tuli mieleen kanssa, että onko farkussa takajousi pikkasen edessä verrattuna sedaniin, mut eiköhän se tässä selviä kun alkaa nakertamaan.
    Itse en paikallisista työkaluliikkeistä löytänyt E14 1/4" hylsyä. Ostin sitten bilteman 1/4" monitoimihylsysarjan. Sen 36mm 12-kantaisen hylsyn tilasin briteistä, kun paikallisessa halusivat siitä lähemmäs 40€. Briteistä Sealeyn valmistama toimituskuluineen alle 15€. Sealeyn käsityökaluilla on ikuinen takuu, joten uskalsi ostaa. Vänkärin puoleisen laakerin vaihto sujui ihan näppärästi, mutta kuskinpuolella meinasi ruveta vastustamaan, kun ulosvetäjä hajosi kesken kaiken. Ei tosin hirveä yllätys kun säästäväisenä ostin Finbulletin ulosvetäjän. No onneksi on takuut niin sai uuden ulosvetäjän.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Tuo onkin luettu pari kertaan, mut tuo 1/4" E14 hylsyn tarve oikeastaan yllätti, en ollukkaan muistanu/lukenu tuota noin tarkasti.
    Ja tuli mieleen kanssa, että onko farkussa takajousi pikkasen edessä verrattuna sedaniin, mut eiköhän se tässä selviä kun alkaa nakertamaan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Tässä on aika montaa autoa kokeiltu turvaistuimien kanssa, E39 on ainut, jossa ei tarvi tapella vöiden pituuden kanssa!

    Onkos takanapamutteri oikealla kierteellä molemmin puolin? :think Pitäis alkaa laakerijumppa oikealta takaa, ja jossain vaiheessa vasenkin... Niin että aukasee ihan normaaalisti vain, eikä vedäkkään kireelle vahingossa.
    Ihan normaali kierteet molemmin puolin. Itse tuli viime kesänä molemmat puolet vaihdettua. Erittäin hyvät ohjeet hommaan: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=566786.

    Leave a comment:


  • pimpom_
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Slipring käy, sehän on tämän ikäisissä kiinni ohjauspylväässä. Jos tarkoitat sport-rattia, jossa airbag saman mallinen pyöreä, niin silloin sopii. Jos eri mallinen bägi, niin ei tietysti sovi viereenkään.
    Juurikin näin. Tängjuu.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Tässä on aika montaa autoa kokeiltu turvaistuimien kanssa, E39 on ainut, jossa ei tarvi tapella vöiden pituuden kanssa!

    Onkos takanapamutteri oikealla kierteellä molemmin puolin? :think Pitäis alkaa laakerijumppa oikealta takaa, ja jossain vaiheessa vasenkin... Niin että aukasee ihan normaaalisti vain, eikä vedäkkään kireelle vahingossa.

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Mikkomies84 View Post
    Miten pitkät turvavyöt takana näissä on, onko eroja vuosimalleissa tai sedan/touring? -01 touring kiikarissa ja mietityttää turvaistuimen sopivuus, cybex pallax-fix. Tuohon focukseen mahtuu aika nippa-nappa. :think

    Isofixiä varmaan ei saa tuon ikäiseen mitenkään?
    Meillä on -02 e39 touring. Isofixit löytyy, ja vyöt riittää palkkipenkeille ruhtinaallisesti (kiddy guardian2..jotakin). Nuo jakkarat on tosin fixittömät, että menee myös kesäpirssiin, mutta mitat ei kauheasti poikkea.

    Leave a comment:


  • Juhi$
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Tässäpä tullaankin siihen, että miksi se ensimmäinenkään pumppu on mennyt rikki... Jos se on rikkoutunut öljyn vähyydestä ja vuoto jätetään korjaamatta pumppua vaihtaessa, niin ei se käytetty pumppu kauaa kestäkkään. Sama asia on myös silloin, jos pumppu on rikkoutunut, kun öljy ei ole päässyt kiertämään järjestelmässä tukkeutuneen suodattimen vuoksi. Tällöin pitäisi pumpun lisäksi vaihtaa myös öljysäiliö, jossa suodatinkin piileksii.
    Se on selvä että säiliö vaihtoon pumpun vaihdon yhteydessä vaikka ei vanha pumppu vielä täysin romu olekkaan.. Tolla on jo 346tkm päästelty, että ei sikäli ihmetytä.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by Mikkomies84 View Post
    Miten pitkät turvavyöt takana näissä on, onko eroja vuosimalleissa tai sedan/touring? -01 touring kiikarissa ja mietityttää turvaistuimen sopivuus, cybex pallax-fix. Tuohon focukseen mahtuu aika nippa-nappa. :think

    Isofixiä varmaan ei saa tuon ikäiseen mitenkään?
    Meillä on focus ja e39 touring, veljellä e39 sedan. Kaikkiin menee cybex pallas, e39 heittämällä. Focuksessa on kyllä todella lyhyet vyöt, toppavaatteissa tekee tiukkaa.

    Leave a comment:


  • Mikkomies84
    replied
    Miten pitkät turvavyöt takana näissä on, onko eroja vuosimalleissa tai sedan/touring? -01 touring kiikarissa ja mietityttää turvaistuimen sopivuus, cybex pallax-fix. Tuohon focukseen mahtuu aika nippa-nappa. :think

    Isofixiä varmaan ei saa tuon ikäiseen mitenkään?

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by pimpom_ View Post
    Käykö normi (2001) sporttiratin slipring ja bägi msport-rattiin, samoilla ominaisuuksilla (napit ja vaihteet) ratit ja 2-vaihe bägit? :think
    Slipring käy, sehän on tämän ikäisissä kiinni ohjauspylväässä. Jos tarkoitat sport-rattia, jossa airbag saman mallinen pyöreä, niin silloin sopii. Jos eri mallinen bägi, niin ei tietysti sovi viereenkään.

    Leave a comment:


  • OEM
    replied
    M52B28tu koneessa jäähdytynesteen koho jumissa. Voiko sitä varovasti yrittää liikutella, jos lähtisi vielä toimimaan - vai suosiolla uutta? Eipä tuo nyt ajoa haittaa, mutta ärsyttävää toki kun ilmoittelee jäähd. nesteen määrästä vaikka sitä on riittävästi.

    Leave a comment:


  • pimpom_
    replied
    Slipring & bägi

    Käykö normi (2001) sporttiratin slipring ja bägi msport-rattiin, samoilla ominaisuuksilla (napit ja vaihteet) ratit ja 2-vaihe bägit? :think

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Originally posted by Juhi$ View Post
    Tätä myös mietin, että kestääköhän edes tuota kahden vuoden takuun mittaa:think Purkuautostakin ostetussa oma riskinsä että korisee samalla tavalla kun nykyinenkin..
    Tässäpä tullaankin siihen, että miksi se ensimmäinenkään pumppu on mennyt rikki... Jos se on rikkoutunut öljyn vähyydestä ja vuoto jätetään korjaamatta pumppua vaihtaessa, niin ei se käytetty pumppu kauaa kestäkkään. Sama asia on myös silloin, jos pumppu on rikkoutunut, kun öljy ei ole päässyt kiertämään järjestelmässä tukkeutuneen suodattimen vuoksi. Tällöin pitäisi pumpun lisäksi vaihtaa myös öljysäiliö, jossa suodatinkin piileksii.

    Leave a comment:


  • arpuC
    replied
    Meneekö Touringin kynnyslistat sedaniin heittämällä?

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Mulla on vissiin ollu vaan hyvää tuuria, mutta 528:iin ja nykyiseen 530d:hen ostin käytetyt pumput iipeistä ja Saksasta. Ex. 528i:ssä taitaa olla vieläkin sama pumppu ja mökkiöljyssäkin toimii moitteita ja usiampi tuhat km jo takana.

    Toki ainakin schmiedmannilta noi korjatut pumput on myös kohtuu hintasia ja sieltä on takuuasiat toiminu hyvin omalla kohdalla.

    Leave a comment:

Working...
X