E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuossapa bemmi523:lle iltalukemista
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bemmi523 View PostMitenkäs paljon madaltavat jouset noihin vakio tolppiin uskaltaa laittaa, etteivät samantien räkäse mehuja pihalle?
Leave a comment:
-
-
Mitenkäs paljon madaltavat jouset noihin vakio tolppiin uskaltaa laittaa, etteivät samantien räkäse mehuja pihalle?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kems View PostJaa a.
Tosiaan kun laitoin venakopan takas kiinni ja käynnistin, niin ääni oli kadonnut.
Tässä vielä äänivertailu:
Alussa: http://vocaroo.com/i/s17HHaokmXNv
Lopussa: http://vocaroo.com/i/s0BE0pMfgg7t
Ps, mistä kannattaa ostaa lambda-anturi? Onko KL-varaosilla laatukamaa, tarvikkeita varmaan ku ei kovi kallis ollut?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TheRipper View PostKävi hassu tapahtuma...Ihan kuin olisi jäänyt matkustajan puolen lämmitys täysille, pukkasi kuulemma todella kuumaa ilmaa eikä vaikuttanut vaikka vähensi lämpöä napista. "Auto" oli päällä. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan "vika" hävisi ja taas tuli normaalilämpöistä ilmaa...
Mikä tuollaisen voisi aiheuttaa? Joku vetelee viimeisiään varmastikin, mutta mikä?
Toinen kysymys sitten että onko joku paikkaillut tuulilaseja? Tänään perkele moottoritiellä ohi kaahaava volvon röttelö päätti sylkäistä nastan keskelle lasia ja siihen sitten pieni särö ja kaksi about 3mm halkeaman alkua (jotka taakuulla tulevat tuosta kasvamaan jos jotain ei tee)..onko tuommoinen särö jo liikaa paikattavaksi vai kannattaako vielä viedä autokeskukseen näytille?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jonsered92 View PostMikähä roska mulla sit on ku ei oo fortella tai muullakaa hävinny ja 30tkm on kolkotellu..
Tosiaan kun laitoin venakopan takas kiinni ja käynnistin, niin ääni oli kadonnut.
Tässä vielä äänivertailu:
Alussa: http://vocaroo.com/i/s17HHaokmXNv
Lopussa: http://vocaroo.com/i/s0BE0pMfgg7t
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kems View PostEDIT: Vika hävisi, nyt käy todella nätisti. Ilmeisesti vain joku roska tjsp...
Leave a comment:
-
-
Kävi hassu tapahtuma...Ihan kuin olisi jäänyt matkustajan puolen lämmitys täysille, pukkasi kuulemma todella kuumaa ilmaa eikä vaikuttanut vaikka vähensi lämpöä napista. "Auto" oli päällä. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan "vika" hävisi ja taas tuli normaalilämpöistä ilmaa...
Mikä tuollaisen voisi aiheuttaa? Joku vetelee viimeisiään varmastikin, mutta mikä?
Toinen kysymys sitten että onko joku paikkaillut tuulilaseja? Tänään perkele moottoritiellä ohi kaahaava volvon röttelö päätti sylkäistä nastan keskelle lasia ja siihen sitten pieni särö ja kaksi about 3mm halkeaman alkua (jotka taakuulla tulevat tuosta kasvamaan jos jotain ei tee)..onko tuommoinen särö jo liikaa paikattavaksi vai kannattaako vielä viedä autokeskukseen näytille?Last edited by TheRipper; 24-02-2014, 16:19.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by peto2 View PostÄäni kuulostaisi aivan vanoksen kolkotukselta.. en ole ikinä vaan kuullut että se noin tasaseen kolkottaisi :think
ketjunkiristimet ja vanos tarkastukseen.Last edited by Kems; 24-02-2014, 14:58.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Kems View PostOsaisiko kukaan auttaa?
Millähän tuota venttiilikoneistoa pystyisi tutkimaan? http://imgur.com/HknOVNe.jpg
Venttiilikoppa on nyt irti ja päällisin puolin kaikki näyttää normaalilta. Pitääkö purkaa koko komeus vai mikä tässä olisi viisainta?
Pitäisikö vain laittaa kasaan ja kokeilla jotain engine flushia tjsp?
ketjunkiristimet ja vanos tarkastukseen.
Leave a comment:
-
-
Osaisiko kukaan auttaa?
Originally posted by Kems View PostKone alkoi yhtäkkiä pitämään tällaista ääntä. Nostin/nostimetko siellä naputtavat?
Edit: Täytyy tsekata tulpat ainakin huomenna. Jotenkin konetta käynnistäessä kuulostaan enemmänkin nakutukselta, kuin nostimien ääneltä.
Edit2: Niin ja tosiaan ajaessa tuntui, että ei ehkä vetäisi enää kuin ennen. Voi olla toki, että minusta vain tuntuu siltä ja auto vetää normaalisti.
Venttiilikoppa on nyt irti ja päällisin puolin kaikki näyttää normaalilta. Pitääkö purkaa koko komeus vai mikä tässä olisi viisainta?
Pitäisikö vain laittaa kasaan ja kokeilla jotain engine flushia tjsp?
Leave a comment:
-
-
Tuo on kyllä ihan saatanan kuuma mitä nyt ajellu, alle 5km ajaa niin lämmöt normaalissa. Tuo raikkarin luona oleva pumppu näyttää siltä että se tosiaan ois jälkiasennettu...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jukkae View PostEn oo tarkistanu sitä, pitääpä purkaa sisäloksu pois ennenku alottaa tuon. Tuossako on sitten 3kpl vakionakin vesipumppuja?meinaan siinä raikkarin alla on myös se yks plus tottakai moottorin oma vielä. Kuuluuko kaikien pyöriä normaalitilassa eli auto käynnissä? Entä mikä nuista pitäis pyörittää taukolämmityksellä nestettä?
Minähän laitatin tuonne raikkarin viereen vesipumpun, kun en tiennyt tuon latentin olemassaolosta mitään, kun meinasi pari talvea jäätyä penkkiin kiinni.
Samalla viikolla hoksasin sitten tuon latentin ja aika oli varattuna kiertovesipumpun asennukseen, joten en sitten perunut aikaa ja nyt on tarjennut ihan liikaakin!
Olisikohan sinun autolla ollut sama kohtalo:think Jos sulla on pimeenä se pumppu siellä lokarinsisällä, niin toi normi kiertopumppu konetilassa riittää puskemaan lämpöä kyllä, mutta kun molenmat pumput puskee nesteitä, niin olo on kun saunassa. Mulla ei ole koskaan ollut noin lämpöistä autoa, kun toi roppelo nyt on.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Hebbu ///M3 View PostMulla on pieni tietokone ja polttimo vahtina se autonkuva mittaristossa, tuo ei kait etes pitkistä ilmottele. Onko se näissä moduuli ohjatuissa silleen ku oli yhessä kuorma-autossa, että ku se ei tunnistanu kuormaa (polttimoa, ei lastia auton päällä) nii se katkas virrantulon, ja piti käyttää päävirtoja pois ennenku anto uuden yrityksen. Riittäskö tuohon pitkien johtoon sitten releen kaveriksi 3W 4,7ohm vastus, vai vaatiiko 50W tehovastusta?
Mä en o ihan varma näistä, jossain vehkeessä ainakin yritti vaan muutaman kerran kun ei ollu kuormaa/oli liian pieni, ja sit piti sammuttaa virrat, että sai uudestaan yritettyä.
4,7 ohmia on varmaan ok vastus, mut 3W ei riitä tehonkestoksi, vaan vaatii sen 50W. Varmaan joku 9,1 ohmia tai 8,2 ohmia 25w tehonkestolla vois ajaa asiansa. Uskoisin että vois riittää. Sen vois testata perus 21w vilkku/jarruvalo polttimella, herjaako pitkistä kun tuollaset kytketty tilalle...
Leave a comment:
-
Leave a comment: