memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Jape4x4
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Imuvuotoja ehkä? Oletko tarkistanut separaattorin kunnon?
    nopeella tutkimisella kun laturi vaihdettiin niin kaikki oli ok mutta aloitan tuosta.

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itsellä oli pitänyt ääntä varmaan yli vuoden. Pistin aluksi sen pienen äänen kesärenkaiden piikkiin.. Eipä se laakerin kunto vaikuta oikein mitenkään kuinka tiukassa se on, koska vetari ruostuu kiinni osaan 1. Itse laakeri irtoaa helposti osasta 1.

Pelko pois ja rohkeasti kimppuun! Jos jumittaa pahasti pari napakkaa kopautusta ulosvetäjään lekalla auttaa. Ellet ole teräsmies, käsillä on hyvä olla vähintään 1,5m putki, että saa sen ruostuneen napa mutterin auki. Tuollaisella putkella aukeaa melko näppärästi vaikka olisi kuinka ruosteessa.
    Näinhän tuo tekee. Pitää vissii hakea kanssa joku järettömän kokonen ulosvetäjä varmuudeksi.

Lämpöä kannattaa aina antaa ulompaan osaan, huomattavasti tuntunu aina auttavan kun ulompi kappale vähä laajenee. Tosin ruostehan pitää sitä silti varmasti pirun tiukassa kiinni...

Pitäis alkaa voitelee jo tota napamutteria WooDoolla, josko se sitte jokupäivä irtoais...

Leave a comment:

• janke
    replied
    Originally posted by Jape4x4 View Post
    mistähän lähtis tutkimaan vikaa, auto 97 automaatti 523 ja hiukan nykii/rykii matkaajossa 81-87km nopeudessa eli siinä 1800rpm kohilla. kaasua lievästi pumppaamalla katoaa.
    ei vikakoodeja. pahin aikasempi rykiminen katosi kuin vaihto laturin ja akun, voisko olla bensan suodatin taikka ihan vaan moottorin maadoitus?
    Imuvuotoja ehkä? Oletko tarkistanut separaattorin kunnon?

Leave a comment:

• Jape4x4
    replied
    mistähän lähtis tutkimaan vikaa, auto 97 automaatti 523 ja hiukan nykii/rykii matkaajossa 81-87km nopeudessa eli siinä 1800rpm kohilla. kaasua lievästi pumppaamalla katoaa.
    ei vikakoodeja. pahin aikasempi rykiminen katosi kuin vaihto laturin ja akun, voisko olla bensan suodatin taikka ihan vaan moottorin maadoitus?

Leave a comment:

• Jondis
    replied
    Originally posted by eiskalt View Post
    voisiko lukkopesän yhteys lukkokielelle olla poikki? (liekö joku tanko välillä, en muista) servojen toimintaahan se ei haittaisi.
    joskus kyllä ovipahvin irrottanu, mutta eipä muista tarkasti toteutusta.
    Täytyypä varmaan tutkailla räjäytyskuvia vähäsen ja muutenkin tota systeemiä :think

Leave a comment:

• Funki
    replied
    Kuinkas kivuton homma on sedanista tiputtaa bensatankki? Tarvii varmaa takakelkka tipauttaa myös :think

Leave a comment:

• eiskalt
    replied
    Originally posted by Bemmi523 View Post
    Kääntyy kyllä ja tuo on sen verran karvalakki, ettei ole kaukosäädintä Kuskin ovesta siis aukee kaikki normaalisti, mutta muista ei tapahdu mitään.
    voisiko lukkopesän yhteys lukkokielelle olla poikki? (liekö joku tanko välillä, en muista) servojen toimintaahan se ei haittaisi.
    joskus kyllä ovipahvin irrottanu, mutta eipä muista tarkasti toteutusta.

Leave a comment:

• Jondis
    replied
    Kääntyy kyllä ja tuo on sen verran karvalakki, ettei ole kaukosäädintä Kuskin ovesta siis aukee kaikki normaalisti, mutta muista ei tapahdu mitään.

Leave a comment:

• eiskalt
    replied
    Originally posted by Bemmi523 View Post
    Tänään huomasin tossa omassa laitoksessa sellasen vian, että ovet aukee vain kuskin lukosta. Eli kontin tai hantin oven lukosta kun avainta vääntää, niin mitään ei tapahtu(eli edes itse kontti tai hantin ovi ei aukea omasta lukosta). Mistähän moinen vois johtua? Kyseessä 523i -96
    kääntyykö avain varmasti loppuun saakka? monesti jumissa, kun ei niitä kukaan avaimella avaa.

Leave a comment:

• Jondis
    replied
    Tänään huomasin tossa omassa laitoksessa sellasen vian, että ovet aukee vain kuskin lukosta. Eli kontin tai hantin oven lukosta kun avainta vääntää, niin mitään ei tapahtu(eli edes itse kontti tai hantin ovi ei aukea omasta lukosta). Mistähän moinen vois johtua? Kyseessä 523i -96

Leave a comment:

• BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by jonsered92 View Post
    Tyhmä kysymys mutta, onkoha mulla lambdat auto alla kun, realoemin mukaa pakosarjassa pitäs olla 2kpl. Sigun autossa siis. En nähnyt ainakaa pakosarjas mitää

e: täytyy konee kylmettyä käydä hiplailee tuolta takaa viel jos ne on siel mut luulis piuhoje näkyvä tosta?
    onko kellää löytyny ikinä pemarin konehuoneesta hiiren paskaa D mä löysin aika paljon ja kikkihiiri ei vissii tykkää bmw:stä
    Onne siellä. Just toisella puolen ettei näy helposti.

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Mua hirvittää vähän sen takia, kuinkakohan tiukassa tuo on, kun laakeri on ulvonu syksystä asti, jotain 8tkm...
    Tai sitte se putoaa jo ihan syliin kun on niin väljä.
    Itsellä oli pitänyt ääntä varmaan yli vuoden. Pistin aluksi sen pienen äänen kesärenkaiden piikkiin.. Eipä se laakerin kunto vaikuta oikein mitenkään kuinka tiukassa se on, koska vetari ruostuu kiinni osaan 1. Itse laakeri irtoaa helposti osasta 1.

Pelko pois ja rohkeasti kimppuun! Jos jumittaa pahasti pari napakkaa kopautusta ulosvetäjään lekalla auttaa. Ellet ole teräsmies, käsillä on hyvä olla vähintään 1,5m putki, että saa sen ruostuneen napa mutterin auki. Tuollaisella putkella aukeaa melko näppärästi vaikka olisi kuinka ruosteessa.

Leave a comment:

• BMW323
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Mua hirvittää vähän sen takia, kuinkakohan tiukassa tuo on, kun laakeri on ulvonu syksystä asti, jotain 8tkm...
    yleensä vetari tuppaa jäämään ihan tajuttoman tiukkaan kiinni siihen booritukselle.
    vasta tuli töissä vaihdettua sedaniin niin tuntinen meni vaihtaa vaikka oli vetari ihan jumissa

Leave a comment:

• jonsered92
    replied
    Tyhmä kysymys mutta, onkoha mulla lambdat auto alla kun, realoemin mukaa pakosarjassa pitäs olla 2kpl. Sigun autossa siis. En nähnyt ainakaa pakosarjas mitää

e: täytyy konee kylmettyä käydä hiplailee tuolta takaa viel jos ne on siel mut luulis piuhoje näkyvä tosta?
    onko kellää löytyny ikinä pemarin konehuoneesta hiiren paskaa D mä löysin aika paljon ja kikkihiiri ei vissii tykkää bmw:stä
    Attached Files
    Last edited by jonsered92; 02-03-2014, 14:49.

Leave a comment:

• Bmw Dreamer
    replied

Leave a comment:

Working...
X