Ohjaus jäykistyy aina ratin yläreunan osoittaessa sivulle ja keventyy taas kun ratti on suoraan ylös tai alaspäin. Ei johdu tehostuksesta kun tekee saman sammuksissakin. Kääntyy keveästi n 90 astetta ja sitten jäykistyy ja vähän matkan päästä taas kevenee.
Kenelläkään tietoa mistä sais ostettua tollaset "tyhjät" muovit toho airbagin sivuille, eli siis ilman nappeja. Nopealla googletuksella ei löytynyt taikka hakusanat oli hukassa
Kenelläkään tietoa mistä sais ostettua tollaset "tyhjät" muovit toho airbagin sivuille, eli siis ilman nappeja. Nopealla googletuksella ei löytynyt taikka hakusanat oli hukassa
Mistäs lähtis vikaa hakemaan, kun mittariston valot ja ilmastoinnin+radion/ajotietokoneen napeissa ei ledit pala. Mittariston, radion ja ilmastoinnin näytöt pelaa. Sulakkeita kävin läpi hanskalokerosta ja kaikki näyttäis ehjiltä. Niin ja ratin nappien valot toimii.
Ja toinen probleema on lukossa oleva kontinpohjalevy. Avain kyllä pyörii lukossa, mutta missään asennossa ei kahvasta aukea. Tarttis päästä varapyöräkoteloon... Niin ja touring kyseessä.
Tänks! Nyt avautu mullekki, täytyykin kattella mitä ebayssa on tarjolla. Ja on siis alkup. kseenonit.
Hyvä!
Lisätään vielä sen verran, että vastuksen wateilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa paljon se aiheuttaa kuormaa virtajärjestelmään, vaan resistanssin ja jännitteen perusteella lasketaan vastuksen ottama virta, ja siitä ja vastukseen jäävästä jännitteestä lasketaan teho, jonka verran vastus lämpenee. Ja siis vastus saa tehonkestoltaan mielellään ollakki isompi jonkun verran, kuin mitä saadaan laskennallisesti, ei pala niin helposti, koska isomman tehonkeston vastuksessa on sitä jäähdytyspintaa enemmän.
Ikäänkuin laittais 12v järjestelmään 24v polttimon. Mut ei sitte kuitenkaan.
(noh, 12v 5w polttimolla on laskurin mukaan about sama resistanssi kuin 24v 21w. Ja jälkimmäinen ei varmasti pala 12v järjestelmässä )
No, 13,5V ja 55W, eli sumarin polttimo ois vastukseltaan noin 3,3 ohmia. Ihan noin rankka ei varmaan tarvi olla huijausvastuksen kuitenkaan, vaan tuo 6 ohmia 50w ois varmasti ihan ok sumarille.
Parkin kokohan riippuu onko xenonit vai ei? Ainakin varaosatiskillä meinasivat emännälle myyä väärää poltinta, ja mä väitin puhelimessa että se on tehokkaampi, kunnes sieltä kysyttiin "vai onks se xenoneilla?"...
No, sanotaan että 13,5V ja 5w eli noin 36,5 ohmia. 10w ja 40 ohmin paikkeilla oleva vastus skulais varmasti hienosti parkkien huijaukseen. Tai vois olla vaikka vähä isompikin, 47 ohmia vaikka, onhan siellä jo ne ledit pienenä vastuksena.
Tänks! Nyt avautu mullekki, täytyykin kattella mitä ebayssa on tarjolla. Ja on siis alkup. kseenonit.
Minkäs kokosta noilla sitte pitäs olla? Itse kun en noiden ohmien päälle ymmärrä juuta enkä jaata. Voisihan nuo toki jättää tuollaiseksi, ei tuo pieni värinä niin häiritsevää ole.
No, 13,5V ja 55W, eli sumarin polttimo ois vastukseltaan noin 3,3 ohmia. Ihan noin rankka ei varmaan tarvi olla huijausvastuksen kuitenkaan, vaan tuo 6 ohmia 50w ois varmasti ihan ok sumarille.
Parkin kokohan riippuu onko xenonit vai ei? Ainakin varaosatiskillä meinasivat emännälle myyä väärää poltinta, ja mä väitin puhelimessa että se on tehokkaampi, kunnes sieltä kysyttiin "vai onks se xenoneilla?"...
No, sanotaan että 13,5V ja 5w eli noin 36,5 ohmia. 10w ja 40 ohmin paikkeilla oleva vastus skulais varmasti hienosti parkkien huijaukseen. Tai vois olla vaikka vähä isompikin, 47 ohmia vaikka, onhan siellä jo ne ledit pienenä vastuksena.
Minkäs kokosta noilla sitte pitäs olla? Itse kun en noiden ohmien päälle ymmärrä juuta enkä jaata. Voisihan nuo toki jättää tuollaiseksi, ei tuo pieni värinä niin häiritsevää ole.
Varmistetaan nyt vielä asia, kun keulalla on parkeissa ja sumareissa ledit, niin nuo tykkää vilkkua häiritsevästi. Sumarit myös sykkivät tietyin väliajoin vaikka eivät olisi päällä, niin nuo saa kuriin kun vain laittaa vastukset väliin? Sumareille 6ohm 50w ja parkeille 10w samoilla ohmeilla? Vikailmoituksia nuo ei kuitenkaan anna, parkeista kylläkin ohjelmoitu pois päältä.
Varmistetaan nyt vielä asia, kun keulalla on parkeissa ja sumareissa ledit, niin nuo tykkää vilkkua häiritsevästi. Sumarit myös sykkivät tietyin väliajoin vaikka eivät olisi päällä, niin nuo saa kuriin kun vain laittaa vastukset väliin? Sumareille 6ohm 50w ja parkeille 10w samoilla ohmeilla? Vikailmoituksia nuo ei kuitenkaan anna, parkeista kylläkin ohjelmoitu pois päältä.
Itsellä nyt muutama viikko takana manuaali-ilmastoinnillisella kolmeysillä ajoa.
Edellinen käyttis oli kolmenelonen manuaalisella ilmastoinnilla ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Kolmenelosessa on kaksi lämpötilasäädintä portaattomalla säädöllä, koko ajan sai olla venkslaamassa suuntaan tai toiseen että oli sopiva lämpötila.
Kolmeysissä taas on vain yksi lämpötilasäädin ja siinäkin portaat, joten saman lämpötilan löytäminen on helppoa. Ei tarvitse kesken ajon säädellä kuten kolmenelosessa. Itse en ainakaan osaa kaivata enää automaatti-ilmastointia vaikka autoa ostaessa vähän jännittikin, että pärjääkö tuon kanssa ollenkaan. Orvon näköinenhän se on verrattuna automaattiseen, mutta itse en näe mitään syytä jättää autoa siitä syystä hankkimatta, että ilmastointi on manuaalinen.
Näissäkin on ilmeisesti ollut kahta erilaista manuaali-ilmastointia, neljällä tai kolmella kiertovalitsimella, itsellä siis kokemusta jälkimmäisestä.
Oorait, kiitoksia tästä! Itelläki ollu yks e34 missä oli kaikki lukemat muistaakseni asteikolla ja se pelasi hienosti. Eiköhän tuon manuilmastoinnin kans pärjää, kyseisessä mallissa on juurikin tuon näköinen paneli minkä kuvan laitoin. 2 kappaletta edellisiä e39 on ollut molemmat automaatti-ilmastoinnilla.
Leave a comment: