Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samsa87
    Bimmer Rookie
    • Mar 2014
    • 46
    • Lahti

    525tds ryskää keskikonsolin alta vedossa ihan törkeesti.. Kardaanin tukilaakerinkumiko näistä väsyy?

    Ja paljonko näissä on vakioahtopaine? Autogauge piikkailee 1,2 mulla..
    Last edited by samsa87; 28-03-2014, 19:29.
    Aristo -93, BMW 525tds touring -98, Granvia -95, Omega MV6 -95

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by samsa87 View Post
      525tds ryskää keskikonsolin alta vedossa ihan törkeesti.. Kardaanin tukilaakerinkumiko näistä väsyy?

      Ja paljonko näissä on vakioahtopaine? Autogauge piikkailee 1,2 mulla..
      Tukilaakeri joo ja rättinivel.

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        Originally posted by Gedd View Post
        Niin tuossa operaatiossa saa raidetangon pään tai tukivarren mutkalle mutta rattiakselin nivelen ja ohjausvaihteen välinen osa taisi olla tuossa kuvattuna?

        No eniveis, annoin rattiakselin ristikkonivelelle kunnon öljykylvyn ja ongelma hävisi noin 95%, tarvinnee mennä kiristämään se jeesuspultti takaisin alkuperäiseen kohtaan... Ehkä jollain sprayvaseliinilla voisi hieman parantua mutta uuden nivelenhän tuo tarvii ennemmin tai myöhemmin.


        Näytti olevan erikseen niveliä tarjolla, hintakaan ei päätä huimaa.

        Saako tuon irti purkamatta mitään? Ylhäältä näytti ainakin olevan varsin vittumaisesti, liekö alhaalta helpompi? Tai ylhäältä jos purkaa imutorvet pois.

        Onko kukaan irroittanut?
        Oon vaihtanu rattiakselin ristikkonivelen. Oli todella tiukassa hammastangon boorissa, yläpäästä irtos helpommin. Dieselissä jäähdytystorvi pois edestä niin tulee hyvin tilaa. Bensakoneista en niin osaa sanoa. Vanha nivel oli pelkkää ruosteista mössöä (ne neulalaakerit) ja oli alkavaa välystä. Uudella tuli hyvä ja notkea, ja tosiaan kympin vika.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • samuxd
          BTCF Member
          • Feb 2012
          • 318
          • Äänekoski



          Mikä voisi herjata tuollaisia? Jarrujen vikavalo, se huutomerkki palaa mittaristossa, vikakoodi tulee aina kun iskee virrat päälle.
          E39 540iA -00 käyttis
          E34 525i -91 harraste
          E36 320i -94 jääratakampe

          Comment

          • _Sylin_teri_
            BTCF Member
            • May 2013
            • 366
            • Suomi finland

            Mikähän on 523:ssa vikana kun ei mene aina moottorijarrulle vaan jää kierrokset huutamaan niinkuin imuvuodossa, mutta ei imuvuoto tuntuisi olevan.

            Ongelma ilmenee aina kun auton käynnistää niin muutaman kilometrin ajan niin jää huutamaan helposti kun kaasun päästää. Ei väliä onko kuuma tai kylmä kone. Ja kylmäkäynnistyksessä kierrokset nousevat melkein 1,5k jota ei ennen ole tehnyt:think

            Ei vikakoodeja, kaasuvaijeri liikkuu ja kaasuläppien asentotunnistimet avattu ja putsattu. Samalla katsottu että antaa oikeaa jännitearvoa. Separaattorikin vaihdettu vähän aikaa sitten
            Sanokaa jotain potentiaalisia vikalähteitä mistä tuota etsisi?

            Toinen vika on jossai alustassa vänkärin etupuolella. Kuuluu pieni kolina hiljaa asettaessa. Vaikka olisi ihan tasainen tie niin kuuluu, oikeastaa mukulakivillä ei kuulu ollenkaa. Reaktiotangot uudet, samoin koiranluut. Raidentangonpään pallonivelta pystyi kyllä helposti pyrittelemään käsillä mutta ei väljältä tuntunut vaikka sorkkarautaa tarjosi. Vähän outoa...

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
              Mikähän on 523:ssa vikana kun ei mene aina moottorijarrulle vaan jää kierrokset huutamaan niinkuin imuvuodossa, mutta ei imuvuoto tuntuisi olevan.

              Ongelma ilmenee aina kun auton käynnistää niin muutaman kilometrin ajan niin jää huutamaan helposti kun kaasun päästää. Ei väliä onko kuuma tai kylmä kone. Ja kylmäkäynnistyksessä kierrokset nousevat melkein 1,5k jota ei ennen ole tehnyt:think

              Ei vikakoodeja, kaasuvaijeri liikkuu ja kaasuläppien asentotunnistimet avattu ja putsattu. Samalla katsottu että antaa oikeaa jännitearvoa. Separaattorikin vaihdettu vähän aikaa sitten
              Sanokaa jotain potentiaalisia vikalähteitä mistä tuota etsisi?

              Toinen vika on jossai alustassa vänkärin etupuolella. Kuuluu pieni kolina hiljaa asettaessa. Vaikka olisi ihan tasainen tie niin kuuluu, oikeastaa mukulakivillä ei kuulu ollenkaa. Reaktiotangot uudet, samoin koiranluut. Raidentangonpään pallonivelta pystyi kyllä helposti pyrittelemään käsillä mutta ei väljältä tuntunut vaikka sorkkarautaa tarjosi. Vähän outoa...
              Tyhjäkäynti venttiili vois vielä olla yksi mahdollinen tyhjäkäyntiin vaikuttava tekijä.

              Kolinaan vois veikata iskarin yläpäänlaakeria:think
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                Originally posted by _Sylin_teri_ View Post
                Ongelma ilmenee aina kun auton käynnistää niin muutaman kilometrin ajan niin jää huutamaan helposti kun kaasun päästää. Ei väliä onko kuuma tai kylmä kone. Ja kylmäkäynnistyksessä kierrokset nousevat melkein 1,5k jota ei ennen ole tehnyt:think

                Ei vikakoodeja, kaasuvaijeri liikkuu ja kaasuläppien asentotunnistimet avattu ja putsattu. Samalla katsottu että antaa oikeaa jännitearvoa. Separaattorikin vaihdettu vähän aikaa sitten
                Sanokaa jotain potentiaalisia vikalähteitä mistä tuota etsisi?
                1. Tarkista ensimmäisenä, että kaasuvaijerin kuoren kuminen kiinnitysrengas kaasuläpän rungossa on ehjä.
                2. Tarkistat, että kaasuvaijerissa on hieman löysää kaasun ollessa ylhäällä.
                3. Tarkistat inpalla, että toimiiko idle switch, eli kaasuläpän asentotunnistimen tyhjäkäyntikytkin.
                4. Jos autossa on vakionopeudensäädin, niin tarkistat sen vaijerin kunnon tai tarvittaessa irroitat kokonaan testataksesi vaikutusta.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2174
                  • Himas

                  Olikos se niin, että lepotilaan e39 menee 16min tjsp? Ja että lepotilaan menon voi varmistaa jättämällä hanskalokeron auki ja laittamalla ovet lukkoon? Ja takaluukku saa olla auki kun laittaa vaan ovet lukkoon?

                  Tarkotus olis selvittää purkaako tuo akkua hiljakseen vai onko akku huono. Pitäs vaan ehjä virtamittari saada, kun joku hieno sähkömittari löytyy, mutta siinä ei tuo virran mittaus tunnu pelaavan. Jännitteen sillä mittaa hienosti.
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • Jondis
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 697
                    • Tuusula

                    Noita ta technixin coileja luultavasti huomenna alan ruuvailemaan kiinni, niin tuleeko vakiotolpista jotain prikkoja tms mitä siellä mahollisesti on iskarin ja ylälaakerin välissä siirtää noihin coileihin? Muuta erityistä huomioitavaa?
                    MB E55 AMG -05
                    E36 318TiA -96
                    E34 535i -89 imolarot
                    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      Originally posted by Bemmi523 View Post
                      Noita ta technixin coileja luultavasti huomenna alan ruuvailemaan kiinni, niin tuleeko vakiotolpista jotain prikkoja tms mitä siellä mahollisesti on iskarin ja ylälaakerin välissä siirtää noihin coileihin? Muuta erityistä huomioitavaa?
                      Prikat pitää siirtää coilin ja yläpään laakerin väliin. Ja pitää huomioida että varmasti prikka on juuri sopivan kokoinen ettei hinkkaa laakeripesän reunoille tai vastaavasti ole liian ohut, vaikka Ta:ssa taitaa olla niissä ylä-lautasissa sellaset korokkeet valmiiksi.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Jondis
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 697
                        • Tuusula

                        Jees, täytyy kattoo toi sitten tarkkaan
                        MB E55 AMG -05
                        E36 318TiA -96
                        E34 535i -89 imolarot
                        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                        Comment

                        • salamine
                          Bimmer Rookie
                          • May 2011
                          • 108
                          • Finland

                          coilit

                          Itellä on nyt semmonen ongelma että en saa tehtyä uutta threaddia tuonne ostetaan osiolle niin pakko nyt jonnekki pistää.

                          Eli huutava tarve olisi joko e34 tai e39 säädettävälle alustalle, mielellään vain etupäähän! kunnolla ei ole niin väliä kunhan säätökiekot pyörii ja menee katsastuksesta läpi!

                          Comment

                          • Jondis
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 697
                            • Tuusula

                            Mites muuten noi takakaarien pokkaukset vai mitkä nyt onkaan(tarkotan sitä pientä huulta joka menee sisäänpäin) kannattas vääntää pois? Luultavasti tuleva rengas/vanne setuppi raapii niihin, jos ei asialle tee mitään kaarimankelia ei iteltä, eikä keltään tutultakaan löydy niin oliskos jotain hyvia tai vaikka huonojakin ehdotuksia..?
                            MB E55 AMG -05
                            E36 318TiA -96
                            E34 535i -89 imolarot
                            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                            Comment

                            • Madduli
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2012
                              • 395
                              • -

                              Originally posted by Bemmi523 View Post
                              Mites muuten noi takakaarien pokkaukset vai mitkä nyt onkaan(tarkotan sitä pientä huulta joka menee sisäänpäin) kannattas vääntää pois? Luultavasti tuleva rengas/vanne setuppi raapii niihin, jos ei asialle tee mitään kaarimankelia ei iteltä, eikä keltään tutultakaan löydy niin oliskos jotain hyvia tai vaikka huonojakin ehdotuksia..?
                              http://youtube.com/watch?v=uXjL2G_QpjQ
                              varmaan joku foorumilainen vois rullata sun kaaret sopuhintaan, ite en lähtis pesäpallomailalla kääntelee
                              E46 316 -99
                              Ex:
                              E39 523iA -98
                              E46 316 -99
                              E46 318 -99

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                Originally posted by mikron View Post
                                Olikos se niin, että lepotilaan e39 menee 16min tjsp? Ja että lepotilaan menon voi varmistaa jättämällä hanskalokeron auki ja laittamalla ovet lukkoon? Ja takaluukku saa olla auki kun laittaa vaan ovet lukkoon?

                                Tarkotus olis selvittää purkaako tuo akkua hiljakseen vai onko akku huono. Pitäs vaan ehjä virtamittari saada, kun joku hieno sähkömittari löytyy, mutta siinä ei tuo virran mittaus tunnu pelaavan. Jännitteen sillä mittaa hienosti.
                                Painat takaluukusta sen lukitussalvan lukkoon asti, niin auto luulee sen olevan kiinni. Sitte ainakin voi olla luukku auki.
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎