memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fisukinttu
    replied
    Originally posted by jiipee- View Post
    Mites toi e39 manuaali-kylmästöinti? Pärjääkö sen kans hermoja menettämättä?
    Itsellä nyt muutama viikko takana manuaali-ilmastoinnillisella kolmeysillä ajoa.

    Edellinen käyttis oli kolmenelonen manuaalisella ilmastoinnilla ja ero on kuin yöllä ja päivällä. Kolmenelosessa on kaksi lämpötilasäädintä portaattomalla säädöllä, koko ajan sai olla venkslaamassa suuntaan tai toiseen että oli sopiva lämpötila.

    Kolmeysissä taas on vain yksi lämpötilasäädin ja siinäkin portaat, joten saman lämpötilan löytäminen on helppoa. Ei tarvitse kesken ajon säädellä kuten kolmenelosessa. Itse en ainakaan osaa kaivata enää automaatti-ilmastointia vaikka autoa ostaessa vähän jännittikin, että pärjääkö tuon kanssa ollenkaan. Orvon näköinenhän se on verrattuna automaattiseen, mutta itse en näe mitään syytä jättää autoa siitä syystä hankkimatta, että ilmastointi on manuaalinen.

    Näissäkin on ilmeisesti ollut kahta erilaista manuaali-ilmastointia, neljällä tai kolmella kiertovalitsimella, itsellä siis kokemusta jälkimmäisestä.

    Leave a comment:


  • jiipee-
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    E39:n manuaali-ilmastoinnista ei ole kokemusta mutta ainakin jo e34:ssä on lämmönsäätö automaattinen (asteet lämmönsäätöpotikassa) vaikka puhallusnopeus ja suunta täytyy säätää ite.
    Joo niin on, mutta mun mielestä tossa e39 manuilmastoinnissa ei ole ku parit asteluvut. e34:ssa oli muistaakseni kaikki astelukuja?:think Puhallusnopeuden ja suunnan säätö on nyt niin pikkujuttu että sen kans pärjää, mutta lähinnä tosiaan mietin sitä, että miten tuo lämmönsäätö svengaa Että kuinka hyvin piettää asetetun arvon, kellään kokemuksia?


    Last edited by jiipee-; 11-03-2014, 15:18.

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    Originally posted by jiipee- View Post
    Mites toi e39 manuaali-kylmästöinti? Pärjääkö sen kans hermoja menettämättä? Yhessä volvossa ollu manu-ilmastointi ja koko ajan oli liian kylmä tai kuuma, meinas vähä kiristää. Jonku näköset asteikothan tuossa manu-ilmastointi versiossakin näyttää olevan:think Kummallista kyllä että kyseisessä yksilössä on nahkapenkit sähkösäädöin, kattoluukku, puhelin, 4:3 näyttö ja sitte on manuilmastointi
    E39:n manuaali-ilmastoinnista ei ole kokemusta mutta ainakin jo e34:ssä on lämmönsäätö automaattinen (asteet lämmönsäätöpotikassa) vaikka puhallusnopeus ja suunta täytyy säätää ite.

    Leave a comment:


  • jiipee-
    replied
    Mites toi e39 manuaali-kylmästöinti? Pärjääkö sen kans hermoja menettämättä? Yhessä volvossa ollu manu-ilmastointi ja koko ajan oli liian kylmä tai kuuma, meinas vähä kiristää. Jonku näköset asteikothan tuossa manu-ilmastointi versiossakin näyttää olevan:think Kummallista kyllä että kyseisessä yksilössä on nahkapenkit sähkösäädöin, kattoluukku, puhelin, 4:3 näyttö ja sitte on manuilmastointi

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Eijeijei, ei tollasia heitellä hukkaan ennenkö tarjotaan täällä tai missä vaan ensin halukkaille!
    Nojuu siis, eiköhän sen joku talteen ottanu omaan talliinsa. Oli vaan sen verta vanhoja ja raskaita, ettei mitään järkeä enää noin yrityskäytössä, hidas käsitellä, ei tee hyvää käyttäjälleen ja puhaltaa puolet ilmasta hukkaan. Muutenkin tommonen vaatii sitä ilmaa ihan kiitettävästi. Saa olla melko jytyä letkua tollasen kanssa.:think


    Ja HTK12, ihan normikamaahan noi " on.

    Leave a comment:


  • JutiM5
    replied
    Tuommonen kysymys heräsi ku pitäs 39siin BC viiksi vaihtaa, ja kun on uudempi kuin 98 niin onko ratin irroitus aivan simppeli homma?(ei ole tarvinnu paljoa nuita bagi ratteja irroitella).

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by eiskalt View Post
    No pöh, just joku aikaa sitten heitin töissä menemään pari jotain vanhaa 3/4" myllyä, oliko joku 1" siinä mukanakin. Oisitte aikasemmin noista puhunu, nii oisin voinu sellasen tuua. Joha ois auennu, jos vaan saa sen rohjakkeen paikalleen eka.
    Eijeijei, ei tollasia heitellä hukkaan ennenkö tarjotaan täällä tai missä vaan ensin halukkaille!

    Joo noi solmuun menneet onkin Lidlin 17e 1/2" ja 1/4" hylsysarjasta, joskus piti vaa hakea ku oli halpa, mut on hylsytkin niin paskoja että parhaan hyödyn saa ku pistää romuautoon lisäpainoks

    Nii ja siis yleensä tapana ei ole ostaa niitä "kahen euron, kyllä näillä pärjää" -työkaluja, vaan sellainen järkevän hintanen kompromissi, yleensä kun ei sitä kalleintakaan tarvi ostaa, riippuen tietty työkalusta ja käyttötarpeesta.

    Edit: Tuli ny haettuu tuollaset.
    - http://www.motonet.fi/fi/tuote/76709...unnin-3-4-1-2-
    - http://www.motonet.fi/fi/tuote/76705...annin-34-450mm

    Ei oikein tuntunu luotettavalle ne nivelellä olevat, kestääkö... No, sen näkee sit. Kokeillaa tällä T vääntimellä saadaanko se solmuun.
    Last edited by Bmw Dreamer; 10-03-2014, 19:18.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by eiskalt View Post
    No pöh, just joku aikaa sitten heitin töissä menemään pari jotain vanhaa 3/4" myllyä, oliko joku 1" siinä mukanakin. Oisitte aikasemmin noista puhunu, nii oisin voinu sellasen tuua. Joha ois auennu, jos vaan saa sen rohjakkeen paikalleen eka.
    Nuo 1" työkalut on kyllä miehekkäitä. Jos olisin tiennyt, että moisia joku hävittää niin olisin voinut helsingissä pistäytyessä hakea. Lisäksi vaan riittävän pitkä putki niin jo aukeaa pultti kuin pultti. Joskus on tullut muttereita avattua 1" vääntimellä ja 2 metrin putkella. Kivasti paukahtaa auetessaan. Noille on niin vähän käyttöä ja niiden hinnat sen verta kovat, että ei ole vielä omiin työkaluihin eksynyt.

    Leave a comment:


  • eiskalt
    replied
    No pöh, just joku aikaa sitten heitin töissä menemään pari jotain vanhaa 3/4" myllyä, oliko joku 1" siinä mukanakin. Oisitte aikasemmin noista puhunu, nii oisin voinu sellasen tuua. Joha ois auennu, jos vaan saa sen rohjakkeen paikalleen eka.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Juu pyörät maassa ja pieni hallitunkki oli vääntimen karan alla tukena. Pitäis varmaan hakee 3/4" väännin ja sovituskappale 1/2":lle

    Toinen mikä ois kiva, ku on niitä ns T mallisia karoja, missä se kahva liikkuu, niinku ruuvipenkissä, sellanen tarpeeksi jämäkkä (!!!!) ja molempiin päihin putki ja kaverin kanssa aukasemaan.

    Mul on pari sellasta S muotosella kahvalla, liekö jotain tiukassa ollutta joskus avattu...
    Sulla on jotain kiinan tinaa nuo työkalut Jopa bilteman t-vääntimet kestää kyllä vääntää niin paljon, että pultit on katkenneet ennen t-vääntimen vääntymistä. 1/4" t-väännintä on tullut useasti väännettyä puolen metrin putkella. Nykyisin olen sen verta laiska, että en kehtaa enää ruveta tappelemaan vaan otan heti sopivan pätkän putkea, jos ei meinaa parilla nykäisyllä avautua. Serkultakin löytyy väänneltyjä t-vääntimiä, kiintolenkkejä sekä ristikkoavaimia. Naureskeli silloin kun kävin tuon bilteman 150-osaisen työkalusarjan, mutta eipä ole hänkään vielä saanut siitä mitään hajotettua, kovasta yrityksestä huolimatta.

    Käy biltemasta 1/2" t-väännin 10v takuulla huimaan 5,49€ hintaa ja 2 metrin pätkä putkea? Tuon yhdistelmän päällä kun sen ruhos raahaat niin luulisi mutterin aukeavan komealla pamauksella Jos sitä 1/2"-3/4" sovituskappaletta meinaat niin ota sitten se musta ("voima" versio).
    Last edited by HTK12; 10-03-2014, 15:54.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Juu pyörät maassa ja pieni hallitunkki oli vääntimen karan alla tukena. Pitäis varmaan hakee 3/4" väännin ja sovituskappale 1/2":lle

    Toinen mikä ois kiva, ku on niitä ns T mallisia karoja, missä se kahva liikkuu, niinku ruuvipenkissä, sellanen tarpeeksi jämäkkä (!!!!) ja molempiin päihin putki ja kaverin kanssa aukasemaan.

    Mul on pari sellasta S muotosella kahvalla, liekö jotain tiukassa ollutta joskus avattu...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Tai vaikka putkipihdeilläkin kiinni hylsystä ja kaveri vastapuolelle vääntämään, niin ei tule sivuttaismomenttia.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Pari kilonewtonii ampuva kone vois olla kohdallaan!



    IKH:n 880nm aukaseva (liekö todellinen arvo) pyssy ja sellainen 60cm väännin, joka jo tälläsel 100+kg ruhol ois saanu ehkä solmuun, en uskaltanu rikkoa. yhen oon jo rikkonu, oli tosin eri mallinen... (avasin Sprinterin pyöränpultteja niin leuka katkes)
    Joku HD väännin ku ois, niin vois aueta, jos vaan Vatan hylsy kestää.
    Yleensä noissa ilmoitetaan ihan mitä sattuu lukuja.. Siihen vääntimen perään vaan 2 metrin putki niin ei tarvitse hikoilla. Itsellä oli 26" pitkä 1/2" karalla oleva nivelväännin ja Sealeyn 36mm voimahylsy. Ellei se väännin kestä niin eipä sillä mitään tehnytkään. Ainut mikä hieman huoletti oli tuo nivelväännin, kun se taipui varmaan jotain 40 asteen mutkalle ennenkuin paukahti mutteri auki. Tuo Sealeyn hylsy on kyllä niin tukevan oloinen, että se on viimeinen joka hajoaa. Suosittelen sitten tekemään kuten ohjeissa, että auton kaikki 4 pyörää on maassa ja laitat tuen siihen jatkovarren alle. Tuo tuki estää sen hylsyn lipsahtamisen paikaltaan. Tuosta mutterista et nimittäin halua pyöristää kulmia.

    Leave a comment:


  • Bmw Dreamer
    replied
    Originally posted by Will_E39 View Post
    Ite ammuin pulttipyssyllä mutterin auki,toki ei se ehjänä pysynyt...serkkuni raskaan kaluston korjaamolla ruuvasin eikä ollut edes lujassa
    Pari kilonewtonii ampuva kone vois olla kohdallaan!

    Originally posted by HTK12 View Post
    Minkäslaisilla työkaluilla koitit?
    IKH:n 880nm aukaseva (liekö todellinen arvo) pyssy ja sellainen 60cm väännin, joka jo tälläsel 100+kg ruhol ois saanu ehkä solmuun, en uskaltanu rikkoa. yhen oon jo rikkonu, oli tosin eri mallinen... (avasin Sprinterin pyöränpultteja niin leuka katkes)
    Joku HD väännin ku ois, niin vois aueta, jos vaan Vatan hylsy kestää.
    Last edited by Bmw Dreamer; 10-03-2014, 10:39.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
    Joopa... Eilen meinasin laakeria vaihtaa, mut on muuten napamutteri vähä perkeleen ruosteessa ja jumissa, kiva kiva!

    Millähän ton vanhan mutterin sais halkastua, ei taida muuten aueta... Tai sit pitäis olla helvetin hurjat työkalut...
    Minkäslaisilla työkaluilla koitit?

    Leave a comment:

Working...
X