memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haatainen
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Jos vesipumpussa on välystä,niin se on lopun alkua.Kannattaa vaihtaa mahdollisimman pian,sillä se välys vaan lisääntyy,kunnes korkkaa kokonaan.Eihän välys tule viskosta?
    Visko oli irrallaan ja ihan vesipumpun hihnapyörästä nitkuttelin. Ei tosiaan tunnu mitään välystä, mutta täytyy sen vähän nitkahtaa, kun kuuluu sellainen vieno naps aina äärestä toiseen kääntäessä.

    Kehtuuttaa vähän vaihtaa sitä, kun tuli tehtyä pappalomalla vähän remonttia omalla pussilla samalla kun tulotaso oli vajaa puolet normaalista, niin ei oo just nyt ihan tolkuttomia ylimäärästä.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Haatainen View Post
    Vaihtelen tuossa apulaitehihnaa ja rullia, mutta kuinkas paljon vesipumpussa on hyväksyttävissä välystä?

    Siimapyörästä heiluttamalla ei hyppysiin varsinaisesti tunnu mitään, mutta pieni nakse kuuluu kuitenkin.

    M54B30
    Jos vesipumpussa on välystä,niin se on lopun alkua.Kannattaa vaihtaa mahdollisimman pian,sillä se välys vaan lisääntyy,kunnes korkkaa kokonaan.Eihän välys tule viskosta?

    Leave a comment:


  • Haatainen
    replied
    Vesipumppu

    Vaihtelen tuossa apulaitehihnaa ja rullia, mutta kuinkas paljon vesipumpussa on hyväksyttävissä välystä?

    Siimapyörästä heiluttamalla ei hyppysiin varsinaisesti tunnu mitään, mutta pieni nakse kuuluu kuitenkin.

    M54B30

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by jannnu78 View Post
    Otsakkeen mukainen menopeli.Oli aiemmin ongelmia nimeonmaan kylmäkäynnistyksissä , tärisi , tutisi ja äänteli , kunnes yksi aamu -25 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä ja 5 pytyn puola sano sopparin irti ja kasteli tulppia ja nokeenutti ne kun menin linkuttamalla huoltoon . Vaihdetiin uudet tulpat ja ainoastaan pimeänä ollut 5 puola vahdettiin , auto pelas kk päivät kunnes samat oireet palas tänä aamuna (16.3)

    (auto seissyt 3 päivää) samat tutinat ja tärinät , ja sytytty moottorin vikavalon . Auto seis ja uudestaan käynnistys loppu tutinat ja tärinät ja valo sammu .

    eli siellä varmaan orginelli vanhat puolat ilmeisesti mitä oireilee , kattelin Schmiedmann sivuilta uusia puolia , orginellejä en löytänyt ainoastaan tarvikkeina Oe laatua 30€ kpl , kun sen verran pedantti olen niin haluaisin alkuperäiset , mistä muualta kun marmorilta ne voi tilata ? vai onko noissa puolissa väliä onko orginellit vai tarvike ? :think

    erikoista että kun auton saa kuumaksi että sillä on ajanu sen 20-30 km ja sit käynnistää niin kaikki pelaa hienosti , luulisi että jos puolat on ehtoopuolella niin ne oireilis myös lämpösellä koneella ? vai olenko hakoteillä ?
    Omat kokemukset ei ole bemmin puolista mutta muissa autoissa oireilevat nimenomaan kuumana ja erityisesti korkeilla kierroksilla. Kylmäongelmat usein anturivikoja, johdon päähän auto ja selville mikä vikavalon aiheutti?

    Bosch puolat ebayssa uutena 30-50e/kpl

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    ^Kannattaisiko nyt ensin kuitenkin käyttää osaavalla kaverilla piuhassa,eikä randomilla vaihdella uutta osaa.Saattaisi muutama euro säästyä.

    Leave a comment:


  • jannnu78
    replied
    520ia 2003vm M54koneella

    Otsakkeen mukainen menopeli.Oli aiemmin ongelmia nimeonmaan kylmäkäynnistyksissä , tärisi , tutisi ja äänteli , kunnes yksi aamu -25 pakkasesta käyntiin ilman lämmitystä ja 5 pytyn puola sano sopparin irti ja kasteli tulppia ja nokeenutti ne kun menin linkuttamalla huoltoon . Vaihdetiin uudet tulpat ja ainoastaan pimeänä ollut 5 puola vahdettiin , auto pelas kk päivät kunnes samat oireet palas tänä aamuna (16.3)

    (auto seissyt 3 päivää) samat tutinat ja tärinät , ja sytytty moottorin vikavalon . Auto seis ja uudestaan käynnistys loppu tutinat ja tärinät ja valo sammu .

    eli siellä varmaan orginelli vanhat puolat ilmeisesti mitä oireilee , kattelin Schmiedmann sivuilta uusia puolia , orginellejä en löytänyt ainoastaan tarvikkeina Oe laatua 30€ kpl , kun sen verran pedantti olen niin haluaisin alkuperäiset , mistä muualta kun marmorilta ne voi tilata ? vai onko noissa puolissa väliä onko orginellit vai tarvike ? :think

    erikoista että kun auton saa kuumaksi että sillä on ajanu sen 20-30 km ja sit käynnistää niin kaikki pelaa hienosti , luulisi että jos puolat on ehtoopuolella niin ne oireilis myös lämpösellä koneella ? vai olenko hakoteillä ?
    Last edited by jannnu78; 16-03-2014, 11:54.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Erikoista, ei ole minun aikana koskettu ikinä tuohon.

    Toinen oire on se että ratti ei alle ~40kmh nopeuksissa palauta 45 astetta lähemmäs keskustaa ohjausta.

    Jossain ulkomaan forumilla oli juttua että voisi olla pallonivelet hirttämässä kiinni ja ne pistävät hanttiin? Voisin koittaa löysätä hivenen tuota mutteria, mistä siihen pääsee helpoiten käsiksi?

    Yksi mikä voisi tehdä tuosta liian "tiukan" on ohjaustehostimeen vuodenvaihteessa heitetty rvs söössi joka varsin onnistuneesti hiljensi hieman ääntelevän pumpun ja palautti korkeilla kierroksilla hävinneen tehostuksen, liekö tullut materiaalia tankoon senverran lisää että rupee olemaan ahdasta..
    Hyvin mahdollista, että RVS on lisännyt materiaalia sinne sisälle ja näin ohjaus tullut "tiukenmaksi". Edelleen, koita löysätä siteä ohjauksen herkkyyden säätöä löysemmäksi.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Tuo hammastanko menee juuri tuolla tavalla jäykäksi, jos sen välystä on yritetty säätää ja mutteri on vedetty aavistuksen liian kireälle.
    Ensimmäisenä kannattaa siis löysätä muutama aste sitä (muistaakseni) valkoista 17mm mutteria hammastangossa rattiakselin kohdalta.
    Erikoista, ei ole minun aikana koskettu ikinä tuohon.

    Toinen oire on se että ratti ei alle ~40kmh nopeuksissa palauta 45 astetta lähemmäs keskustaa ohjausta.

    Jossain ulkomaan forumilla oli juttua että voisi olla pallonivelet hirttämässä kiinni ja ne pistävät hanttiin? Voisin koittaa löysätä hivenen tuota mutteria, mistä siihen pääsee helpoiten käsiksi?

    Yksi mikä voisi tehdä tuosta liian "tiukan" on ohjaustehostimeen vuodenvaihteessa heitetty rvs söössi joka varsin onnistuneesti hiljensi hieman ääntelevän pumpun ja palautti korkeilla kierroksilla hävinneen tehostuksen, liekö tullut materiaalia tankoon senverran lisää että rupee olemaan ahdasta..

    Leave a comment:


  • kaol
    replied
    Tuo hammastanko menee juuri tuolla tavalla jäykäksi, jos sen välystä on yritetty säätää ja mutteri on vedetty aavistuksen liian kireälle.
    Ensimmäisenä kannattaa siis löysätä muutama aste sitä (muistaakseni) valkoista 17mm mutteria hammastangossa rattiakselin kohdalta.

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Originally posted by Juhi$ View Post
    Kuulostaa hajonneelta hammastangolta.
    Mahtavaa. Täytyy varmaan ottaa raidetangonpäät auki ja pyöritellä. Varmistuupahan että taas on halpaa ja hauskaa.

    Miten hajonneelta? Rattaat menossa sileäksi? Ei varmaan uskalla sitten ajella

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Mystinen ohjausongelma:

    Ohjaus jäykistyy aina ratin yläreunan osoittaessa sivulle ja keventyy taas kun ratti on suoraan ylös tai alaspäin. Ei johdu tehostuksesta kun tekee saman sammuksissakin. Kääntyy keveästi n 90 astetta ja sitten jäykistyy ja vähän matkan päästä taas kevenee.

    Jokin kulunut soikeaksi jossain?
    Kokeile raidetankojen välykset ensi ja muut tukitangot samalla. Jos ei välystä niin sitten hammastangon kimppuun ja taikamutteria ensiksi löysäämään.

    Leave a comment:


  • Juhi$
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Mystinen ohjausongelma:

    Ohjaus jäykistyy aina ratin yläreunan osoittaessa sivulle ja keventyy taas kun ratti on suoraan ylös tai alaspäin. Ei johdu tehostuksesta kun tekee saman sammuksissakin. Kääntyy keveästi n 90 astetta ja sitten jäykistyy ja vähän matkan päästä taas kevenee.

    Jokin kulunut soikeaksi jossain?
    Kuulostaa hajonneelta hammastangolta.

    Leave a comment:


  • miksero669
    replied
    Originally posted by Madduli View Post
    Helpoiten sen sieltä saa pois kun laittaa pakin päälle ja sitte kiihdytys ja äkkijarrutus, itellä lähtenyt aina
    juu niin lähtee. lähinnä haen et miten se kivi ei ees pääsis sinne.

    Leave a comment:


  • Madduli
    replied
    Originally posted by miksero669 View Post
    onko e39 vm97 etujarruis jotai tyyppi vikaa ku tuntuu omas autos oleva kivi melkee joka viikko:think
    Helpoiten sen sieltä saa pois kun laittaa pakin päälle ja sitte kiihdytys ja äkkijarrutus, itellä lähtenyt aina

    Leave a comment:


  • Kievari
    replied
    Originally posted by miksero669 View Post
    onko e39 vm97 etujarruis jotai tyyppi vikaa ku tuntuu omas autos oleva kivi melkee joka viikko:think

    Leave a comment:

Working...
X