Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Originally Posted by kuisma View Post
    Töistä kotiin tullessa alko häikkäämään. Ensin sammu puhallin, sen jälkeen alko herjaa rekisterikilven valoja, abs valo sytty, radio ja idrive alko räppimään, lopuksi kaikki muut mahdolliset vikavalot ja viimeisenä ohjaustehostin pois pelistä. Pääsin kotipihaan ja sammutin auton, startatessa akun valo syttyy ensimmäisenä, sen jälkeen käy kaikki vikavalot läpi, mutta vain naksahtaa.

    Äsken annettiin toisesta akusta lisävirtaa ja lähti niinku palmun alta. Mitattiin laturin jännite, 14V ja akun jännite 12,7V. Taas toimii normaalisti, eikä mikään vikavalo pala.

    Mikähän tuolle tuli? Yöksi meinasin heittää ylläpitolaturiin, ei oo vaan häävi jos jää tuonne tienposkeen aamuruuhkassa...



    Originally posted by jaki View Post
    Pieni kooklaus olisi tuonut tuohonkin vastauksen...
    Värinänvaimennin melko varmasti antautunut.
    Kun se kylmenee, voi alkaa taas pitämään (viat häviää) kunnes alkaa taas luistaa ja lopultahan se sitten irtoaa kokonaan.
    Miten värinänvaimennin vaikuttaa sähköihin ?
    Last edited by BMW525Xda; 26-11-2015, 04:27.

    Comment

    • Versuli
      Bimmer Rookie
      • Mar 2015
      • 44
      • oulu

      Onkohan DPF elinkaarensa päässä kun auto nykyttää aina kun poltto on päällä. Kilometrejä pitäisi vielä olla n. 60 000km seuraavaan vaihtoon. Muutoin ei nykyttämistä ole laisinkaan ainoastaan kun poltto on päällä ( Koneen lämmöt jtn 95C). E61 M57 2.5D vm 2006 auto siis kyseessä

      Edit: niin ja näitä polttoja tapahtuu n. kerran/tankki

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9957
        • KVLA

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Miten värinänvaimennin vaikuttaa sähköihin ?
        Jos/kun se kampiakselissa olevan värinänvaimentimen ulkokehän hihnapyörä alkaa luistaa sisäkehästä (kumi revennyt tai vulcanointi pettänyt),niin käyttölaite hihna ja apulaitteet ei silloin pyöri kunnolla.Suomeksi sanottuna kampiakseli pyörii,mutta hihnapyörän ulkokehä pyöriin huonosti tai ei ollenkaan.

        Sitten kun se värinänvaimennin korkkaa kokonaan,niin silloin loppuu kaikki toiminta apulaitteilta.Vesipumppu,laturi,ohjaustehostimen pumppu ja saattaa sitten hajota jo muutakin...
        Last edited by Heguli 31; 26-11-2015, 08:24.

        Comment

        • heifetz
          Bimmer Fanatic
          • May 2015
          • 429
          • Finland

          Minun 2008 525dA:n VIN tiedoissa on koodi 7SC* EDITION FLEET PLUS.

          Moottorin tehoksi on ilmoitettu 145kW, eli 197PS. Rekisteriotteeseen merkitty sama teho.

          Netistä kun lukee muiden tarinoita niin Edition Fleet veronkiertoautoissa olisikin vain 163PS. Onko mahdollista että VIN tiedot sekä rekisteriote olisivat virheellisiä ja autossa onkin tuo 163PS:n softa?
          Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
          Ex. E81 118d LCI Bluewater

          Comment

          • H3nu
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 252
            • Hämeenlinna

            Onko 530d m57n2 paha projekti irrottaa tuo dpf/katti pönttö?
            BMW F82 M4 -16
            BMW F20 116d M-sport -14
            Aprilia Dorsoduro 900 -20
            Sea-Doo RXP300RS -16

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Jos/kun se kampiakselissa olevan värinänvaimentimen ulkokehän hihnapyörä alkaa luistaa sisäkehästä (kumi revennyt tai vulcanointi pettänyt),niin käyttölaite hihna ja apulaitteet ei silloin pyöri kunnolla.Suomeksi sanottuna kampiakseli pyörii,mutta hihnapyörän ulkokehä pyöriin huonosti tai ei ollenkaan.

              Sitten kun se värinänvaimennin korkkaa kokonaan,niin silloin loppuu kaikki toiminta apulaitteilta.Vesipumppu,laturi,ohjaustehostimen pumppu ja saattaa sitten hajota jo muutakin...
              Kiitos hyvästä selvennyksestä. Taas opittiin uutta.

              Comment

              • heifetz
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 429
                • Finland

                Originally posted by heifetz View Post
                Minun 2008 525dA:n VIN tiedoissa on koodi 7SC* EDITION FLEET PLUS.

                Moottorin tehoksi on ilmoitettu 145kW, eli 197PS. Rekisteriotteeseen merkitty sama teho.

                Netistä kun lukee muiden tarinoita niin Edition Fleet veronkiertoautoissa olisikin vain 163PS. Onko mahdollista että VIN tiedot sekä rekisteriote olisivat virheellisiä ja autossa onkin tuo 163PS:n softa?
                Itselleni vastaten, Sakemanneissa oli myynnissä Edition Fleet Plus -malleja (525d ja 525d xDrive) -> piti sisällään Business Navin, PDC:n ja Bluetoothin tavallisella 197PS moottorisoftalla. Tuo 163PS moottorisofta taisi päteä vain 520d Edition Fleet -malleissa.

                http://www.bmw-kirsch.de/fileadmin/d...dfleetplus.pdf
                Last edited by heifetz; 26-11-2015, 13:27.
                Ex. E61 525dA LCI Spacegrau Edition Fleet Plus
                Ex. E81 118d LCI Bluewater

                Comment

                • Benighted
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 281
                  • Klaukkala

                  Mikähän sigun farkussa kun viileämmillä kosteilla keleillä puhaltaa aika-ajoin ilmastointi automaatilla lähes flektin maksimitehoilla ikkunoille. Siis tuntuu että masiina luulee lasien olevan huurussa tai kosteat tai mitä onkaan ja luukuttaa ihan karmealla metelillä puhallusta loputtomiin - ei siis tosiaan lopu vaikka antaa huutaa 10 minuuttia. Pakko ollut laittaa fööni manuaalille kun ei kuule ajatuksiaan kun tuo tapahtuu.

                  Esim. Tiistaina ajelin tampereelle moottoritietä aamusella ja koko matkan kun laittoi auto-nappia ilmastoinnista niin flekti melko nopeasti siellä melkein tapissa. Toki lasit meinasi mennä huuruun pienellä teholla, mutta ei nyt helvetti tarvisi täysillä sitä flektiä huudattaa.

                  Joku sensori sekaisin vai mikäs?
                  F11 530xdA M-Sport 2014
                  Ex. E39 530iA Touring 2001
                  Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9118
                    • Oulu

                    Originally posted by Benighted View Post
                    Mikähän sigun farkussa kun viileämmillä kosteilla keleillä puhaltaa aika-ajoin ilmastointi automaatilla lähes flektin maksimitehoilla ikkunoille. Siis tuntuu että masiina luulee lasien olevan huurussa tai kosteat tai mitä onkaan ja luukuttaa ihan karmealla metelillä puhallusta loputtomiin - ei siis tosiaan lopu vaikka antaa huutaa 10 minuuttia. Pakko ollut laittaa fööni manuaalille kun ei kuule ajatuksiaan kun tuo tapahtuu.

                    Esim. Tiistaina ajelin tampereelle moottoritietä aamusella ja koko matkan kun laittoi auto-nappia ilmastoinnista niin flekti melko nopeasti siellä melkein tapissa. Toki lasit meinasi mennä huuruun pienellä teholla, mutta ei nyt helvetti tarvisi täysillä sitä flektiä huudattaa.

                    Joku sensori sekaisin vai mikäs?
                    Todennäköisesti viallinen huurtumistunnistin (tai sen kiinnitys tuulilasiin), joka löytyy taustapeilin tyven muovien alta.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Benighted
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 281
                      • Klaukkala

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Todennäköisesti viallinen huurtumistunnistin (tai sen kiinnitys tuulilasiin), joka löytyy taustapeilin tyven muovien alta.
                      Ok kiitos, eipä tuolta mitään vikakoodia ole koskaan tullut joten oisko kiinnityksessä vikaa. Tutkaillaan kun ehditään
                      F11 530xdA M-Sport 2014
                      Ex. E39 530iA Touring 2001
                      Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                      Comment

                      • ///THe
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 836
                        • Espoo

                        Originally posted by Benighted View Post
                        Ok kiitos, eipä tuolta mitään vikakoodia ole koskaan tullut joten oisko kiinnityksessä vikaa. Tutkaillaan kun ehditään
                        Eihän vaan ole oikaistu tuulilasin vaihdossa ja teippailtu vanhaa anturia takaisin? Anturi pitäisi vaihtaa aina lasinvaihdon yhteydessä.
                        X5 F15 ///Msport
                        CRX 2gen +25psi

                        Comment

                        • Benighted
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 281
                          • Klaukkala

                          Originally posted by ///THe View Post
                          Eihän vaan ole oikaistu tuulilasin vaihdossa ja teippailtu vanhaa anturia takaisin? Anturi pitäisi vaihtaa aina lasinvaihdon yhteydessä.
                          En oikein usko, ei ole mun aikana lasia vaihdettu ja saksasta tuotaessa keväällä oli auton lasi jo aika kuluneen oloinen. Toki mahdollista, mutta epätodennäköistä.
                          F11 530xdA M-Sport 2014
                          Ex. E39 530iA Touring 2001
                          Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                          Comment

                          • Coupe325
                            Bimmer Rookie
                            • May 2010
                            • 60
                            • ksnk

                            Originally posted by ///THe View Post
                            Eihän vaan ole oikaistu tuulilasin vaihdossa ja teippailtu vanhaa anturia takaisin? Anturi pitäisi vaihtaa aina lasinvaihdon yhteydessä.
                            Mielenkiintoista
                            Juuri vaihdatin lasin ja vaihtaja ilmoitti ettei tunnistinta ollut ollenkaan. Eikä siis ole vieläkään. Ilmastointi toimii kyllä yllättävän hyvin, vain yhden kerran on tarvinut laittaa huurteenpoisto päälle manuaalisesti. Olisiko uusi pitänyt tulla lasin mukana?
                            530d -04 automaatti

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9118
                              • Oulu

                              Originally posted by Coupe325 View Post
                              Mielenkiintoista
                              Juuri vaihdatin lasin ja vaihtaja ilmoitti ettei tunnistinta ollut ollenkaan. Eikä siis ole vieläkään. Ilmastointi toimii kyllä yllättävän hyvin, vain yhden kerran on tarvinut laittaa huurteenpoisto päälle manuaalisesti. Olisiko uusi pitänyt tulla lasin mukana?
                              Tuo tunnistin on vain laajennetulla ilmastoinnilla varustetussa versiossa (IHKA Basis vs. High).
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • ProOil
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2015
                                • 35
                                • Turku

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Jos/kun se kampiakselissa olevan värinänvaimentimen ulkokehän hihnapyörä alkaa luistaa sisäkehästä (kumi revennyt tai vulcanointi pettänyt),niin käyttölaite hihna ja apulaitteet ei silloin pyöri kunnolla.Suomeksi sanottuna kampiakseli pyörii,mutta hihnapyörän ulkokehä pyöriin huonosti tai ei ollenkaan.

                                Sitten kun se värinänvaimennin korkkaa kokonaan,niin silloin loppuu kaikki toiminta apulaitteilta.Vesipumppu,laturi,ohjaustehostimen pumppu ja saattaa sitten hajota jo muutakin...

                                varoituksen sana.

                                Värinän vaimennin on erittäin oleellinen turva varuste etenkin diesel koneen toiminnalle. Värinän vaimentimen tehtävänä tasata käyntiä, nykyaikaiset tehokkaat koneet aiheuttavat vääntövärinää joka siirtyy kampiakseliin ja tätä kautta värinänvaimentimeen jossa yleensä hihnapyörä. Ennen muinoin, kun tehot olivat pieniä, niin kampiakseli yms. voitiin rakentaa huomattavasti raskastekoisemmaksi, kun ei tarvinnut miettiä painosta johtuvia kiihtyvyys nopeuksia.

                                VÄÄNTÖVÄRÄHTELY VOI AIHEUTTAA PAHIMMILLAAN KAMPIAKSELIN KATKEAMISEN/MURTUMIA, LAKEREIDEN NOPEAN KULUMISEN YMS.

                                Vaihda värinän vaimennin, halpa keikka siihen, että koneen kallein yksittäinen osa vaurioituu, eli kampiakseli. (usein yli 30% koko koneen arvosta)

                                Hyvästä parempaa http://www.penriteoil.com.au/
                                Paremman luokan öljy, ensi vuonna Suomessa...

                                http://www.penriteoil.com.au/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎