Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jsj75
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 80
    • Hyvinkää

    Originally posted by Laku View Post
    Meni joo.

    Pultit taisi tulla Pielmeierilta.
    Kiitos!
    Tukivarret tilattu Profiteilestä ja pultteja kyselty Bmw varaosasta.
    Ehkä tuon alustan saa vielä jokupäivä säätöihin.
    G21 320da M-sport -22
    e61 530da M-sport -05

    Comment

    • kaikkone
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 933
      • Villähde

      Originally posted by kaikkone View Post
      Ideoita missä vika.

      DSC sammuu ja menee takas päälle kun auton käynnistää, DSC nappi + penkinlämmitysnapit ei toimi. Etupenkkien ristiseläntuen napit ei toimi.
      Yhtäaikaa lopettivat toimintansa.
      Lisäksi onko ominaisuus vai vika: Auton sammutettua ja virta-avaimen pois otettua auton saa käyntiin jarru +start napilla.. Ilman avainta siis. Ei ole keyless versiota..

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by kaikkone View Post
        Lisäksi onko ominaisuus vai vika: Auton sammutettua ja virta-avaimen pois otettua auton saa käyntiin jarru +start napilla.. Ilman avainta siis. Ei ole keyless versiota..
        Ihan ominaisuus. Saa käyntiin x ajan. E39:ssä taisi olla 10sek, en nyt muista paljonko e6x:ssä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Tome
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 548
          • Joensuu

          Originally posted by HTK12 View Post
          Ihan ominaisuus. Saa käyntiin x ajan. E39:ssä taisi olla 10sek, en nyt muista paljonko e6x:ssä.
          No aika velho olet jos e39:n käynnistät ilman avainta?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by Tome View Post
            No aika velho olet jos e39:n käynnistät ilman avainta?
            Puhuin ajoneston toiminnasta. Kun olet ensin käyttänyt sirullista avainta, niin siruttomalla lähtee 10sek vielä käyntiin e39. Kysyjällä nappistartilla auto, joten lähtee ilman avainta käyntiin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Telehell
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2016
              • 330
              • Joensuu

              Kuskin istuimen muistista kysymys... Säädöt toimii ja muistipaikoille tallennetut edellisen omistajan säädöt toimii, mutta miten saan omat säädöt tallennettua? Autossa virrat päällä, painan muistinappia joka syttyy punaiseksi, painan muistipaikka ykköstä. Tämän jälkeen hyppään rattiin ja painan ykköstä niin penkki hakee taas edellisen omistajan asetukset. Öh?
              Mitsubishi Outlander PHEV
              Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
              Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
              Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
              Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
              Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
              Ex: Nissan Primera P11 -01
              Ex: Nissan Sunny -94

              Comment

              • abject
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 378
                • Vähäkyrö

                Missäs vika, kun emännän '05 535d alkoi tänäaamuna pitämään jostain EGR:n ja kaasuläpän tienoilta tiheää tikitystä?

                Tikittäminen alkoi heti, kun avasi aamulla oven ensimmäisen kerran, siis kun väylään kytkeytyy jännite. Se jatkuu about muutaman minuutin kunnes loppuu. Tikittäminen alkaa uudestaan oven avaamisesta eikä se tuntunut loppuvan vaikka auton käynnisti. Tyhjäkäyntiä se kuitenkin vaikutti käyvän ihan tasaisesti, luulisi kiinni-auki-kiinni tikittävän kaasuläpän aiheuttavan tyhjäkäynnillä kierrosten vaihtelua.

                Akku tuossa on mallia vanha, mutta yhtä poikkeusta lukuunottamatta ei auto oo vielä sytytellyt mitään perusteettomia vikavaloja tai jättänyt käynnistymättä. Parkkitutkalta tulee muutaman kerran viikossa herja, ettei yksikölle tule virtaa - se on jäänyt tutkimatta.

                Voisko tämä kaikki kerrottu viitata akun tekevän kuolemaa? Auto parkkeerattu tilaansa eilisiltana ilman tikityksiä ja jätettiin samoihin sijoihin tikityksineen odottamaan iltaa.
                F11 525dx M-Sport ’14
                w123 240D Lang MR '81

                Comment

                • Jarsse
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 1519
                  • Kymenlaakso

                  mikä perä on e61 523:ssa? onko näissä typ188/onko sisuskalut samat kuin vanhemmissa bemareissa?
                  E91 325xi vm07
                  E60 530xd vm06 stage X

                  Comment

                  • MajorDrake
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 7524
                    • Jyväshyvä

                    Originally posted by abject View Post
                    Missäs vika, kun emännän '05 535d alkoi tänäaamuna pitämään jostain EGR:n ja kaasuläpän tienoilta tiheää tikitystä?

                    Tikittäminen alkoi heti, kun avasi aamulla oven ensimmäisen kerran, siis kun väylään kytkeytyy jännite. Se jatkuu about muutaman minuutin kunnes loppuu. Tikittäminen alkaa uudestaan oven avaamisesta eikä se tuntunut loppuvan vaikka auton käynnisti. Tyhjäkäyntiä se kuitenkin vaikutti käyvän ihan tasaisesti, luulisi kiinni-auki-kiinni tikittävän kaasuläpän aiheuttavan tyhjäkäynnillä kierrosten vaihtelua.

                    Akku tuossa on mallia vanha, mutta yhtä poikkeusta lukuunottamatta ei auto oo vielä sytytellyt mitään perusteettomia vikavaloja tai jättänyt käynnistymättä. Parkkitutkalta tulee muutaman kerran viikossa herja, ettei yksikölle tule virtaa - se on jäänyt tutkimatta.

                    Voisko tämä kaikki kerrottu viitata akun tekevän kuolemaa? Auto parkkeerattu tilaansa eilisiltana ilman tikityksiä ja jätettiin samoihin sijoihin tikityksineen odottamaan iltaa.
                    Liekkö kaasuläpästä mennyt hammasratas,
                    käytä se ahtoletku irti ja katso että liikkuuko läppä kun tikitys kuuluu...
                    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                    Comment

                    • ///THe
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 840
                      • Espoo

                      Originally posted by MajorDrake View Post
                      Liekkö kaasuläpästä mennyt hammasratas,
                      käytä se ahtoletku irti ja katso että liikkuuko läppä kun tikitys kuuluu...
                      Voi myös olla egrän solenoidi. On siinä imusarjan takapäässä kuskinpuolella. Tuntee ihan kokeilemalla solenoidia, jos se hakkaa koko ajan.
                      X5 F15 ///Msport
                      CRX 2gen +25psi

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        Onko jäähdyttäjän vuodot miten yleinen ongelma näissä? Tuossa omassa sigun N52 koneella olevassa autossa on hävinnyt jäähdytysnestettä litra/1000km ja suojamuovien päällä on vasemmassa etunurkassa lätäkkö. Juuri nyt en pääse purkamaan pohjan muoveja pois ja tutkimaan tarkemmin, mutta yläkautta tutkittuna en nähnyt kosteutta muualla kuin jäähdyttäjän alareunan saumassa. Onko tuolla kohdalla muita potentiaalisia vuotopaikkoja kuin jäähdytin? Letkuliitokset näytti kuivilta mitä nyt ylhäältäpäin pystyin katsomaan.

                        Onko kellään tietoa millä osanumerolla oleva jäähdytin tuohon sopii? Todella ristiriitaista tietoa löytyy eri sivuilta. Eniten tarjotaan osanumeroa 17 11 7 519 211*mutta en ole löytänyt varmaa tietoa sopiiko tuo tähän malliin. Tässä olisi yksi vaihtoehto minkä kuvauksen perusteella pitäisi sopia https://www.rexbo.eu/hella/radiator-...00103&at=14978
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • abject
                          BTCF Member
                          • Jan 2010
                          • 378
                          • Vähäkyrö

                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Liekkö kaasuläpästä mennyt hammasratas,
                          käytä se ahtoletku irti ja katso että liikkuuko läppä kun tikitys kuuluu...
                          Originally posted by ///THe View Post
                          Voi myös olla egrän solenoidi. On siinä imusarjan takapäässä kuskinpuolella. Tuntee ihan kokeilemalla solenoidia, jos se hakkaa koko ajan.
                          Joo, kaasuläppäpä se sielä tällä kertaa raksutteli. Nyppäsin piuhan irti, täytyy käyttää se mekanismi auki myöhemmin.
                          Last edited by abject; 08-06-2016, 21:55.
                          F11 525dx M-Sport ’14
                          w123 240D Lang MR '81

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by markok View Post
                            Onko jäähdyttäjän vuodot miten yleinen ongelma näissä? Tuossa omassa sigun N52 koneella olevassa autossa on hävinnyt jäähdytysnestettä litra/1000km ja suojamuovien päällä on vasemmassa etunurkassa lätäkkö. Juuri nyt en pääse purkamaan pohjan muoveja pois ja tutkimaan tarkemmin, mutta yläkautta tutkittuna en nähnyt kosteutta muualla kuin jäähdyttäjän alareunan saumassa. Onko tuolla kohdalla muita potentiaalisia vuotopaikkoja kuin jäähdytin? Letkuliitokset näytti kuivilta mitä nyt ylhäältäpäin pystyin katsomaan.

                            Onko kellään tietoa millä osanumerolla oleva jäähdytin tuohon sopii? Todella ristiriitaista tietoa löytyy eri sivuilta. Eniten tarjotaan osanumeroa 17 11 7 519 211*mutta en ole löytänyt varmaa tietoa sopiiko tuo tähän malliin. Tässä olisi yksi vaihtoehto minkä kuvauksen perusteella pitäisi sopia https://www.rexbo.eu/hella/radiator-...00103&at=14978
                            Oikean osan löydät kun menet BMW varaosaluetteloon ja syöttä sinne VIN 7 viimeistä. Sieltä sitten katsot käypäsen osan.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Petsku333
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 349
                              • Kerava

                              Originally posted by markok View Post
                              Onko jäähdyttäjän vuodot miten yleinen ongelma näissä? Tuossa omassa sigun N52 koneella olevassa autossa on hävinnyt jäähdytysnestettä litra/1000km ja suojamuovien päällä on vasemmassa etunurkassa lätäkkö. Juuri nyt en pääse purkamaan pohjan muoveja pois ja tutkimaan tarkemmin, mutta yläkautta tutkittuna en nähnyt kosteutta muualla kuin jäähdyttäjän alareunan saumassa. Onko tuolla kohdalla muita potentiaalisia vuotopaikkoja kuin jäähdytin? Letkuliitokset näytti kuivilta mitä nyt ylhäältäpäin pystyin katsomaan.

                              Onko kellään tietoa millä osanumerolla oleva jäähdytin tuohon sopii? Todella ristiriitaista tietoa löytyy eri sivuilta. Eniten tarjotaan osanumeroa 17 11 7 519 211*mutta en ole löytänyt varmaa tietoa sopiiko tuo tähän malliin. Tässä olisi yksi vaihtoehto minkä kuvauksen perusteella pitäisi sopia https://www.rexbo.eu/hella/radiator-...00103&at=14978
                              Itsellä oli 2006 ~135tkm ajetussa jäähdytin vaihtokunnossa. Laske kuinka monta letkua reunoista lähtee. Tätä on tehty 3 ja 4 letkuisena. Tuo sun linkkaama jäähdytin on kolmeletkuinen.
                              Seat Cupra 290

                              Ex. F20 118i MHD Stage 2
                              E60 2006 525i

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Tilasin 914 loppuisen jäähdyttimen kun sellainen VIN:n mukaan tuohon kuului. Tuo aiemmin linkittämäni on ilmeisesti M54 koneiseen malliin vaikka useimpien lähteiden mukaan sekin olisi sopinut. En sitten tiedä olisiko tuokin paikalleen käynyt, mutta en viitsinyt ottaa riskiä. Hellan valmistama on tuo jäähdytin minkä otin ja vähän reilut 200 euroa maksoi. Paljonkohan olisi varattava jäähdytysnestettä jäähdyttimen vaihtoon?
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎